Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete betalen zonder bewijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Boete betalen zonder bewijs

Nieuw topicje want wist niet echt waar te plaatsen.

Vriend van me keerde zaterdag terug van het Sportpaleis in Antwerpen en reed richting Gent.

Hij reed aan een hoge snelheid met z'n bmw 3-serie (2009 mod) want er was nauwelijks tot geen verkeer (±00.00u).

Ineens naderde een auto en reed op dat moment nog een 165 -170. Zat op het rechtse vak en pinkte links omdat er zich een auto op het vak bevond. Die auto die genaderd was bleef schuin achter hem hangen dus kon niet naar links maar wat ie op dat moment niet wist is dat het flikken waren met een volvo (kon strepen niet zien omdat het te donker was). Blauwe lichten sprongen aan en wist hoe laat het was.

Herinnerde zich wel dat er achter zich ergens een auto de snelweg opreed dus hebben ze toch ff het gaspedaal moeten indrukken om hem in te halen.

Ze hadden geen meettoestel in de wagen dus hebben ze zijn effectieve snelheid niet kunnen meten.

Hebben papier opgesteld aan de hand van de snelheid ze op teller zagen en mocht kiezen:

1- Rechtbank en rijbewijs kwijt
    2- Onmiddelijke inning van 150 euro en geen vervolg.

Hij koos voor 2, papier ondertekend en betaald.

Nu, mijn vraag is of hij dat daadwerkelijk wel mocht betaald hebben aangezien ze niks van beelden en bewijs hadden. Als hij een beetje stout was kon hij dit tegengesproken hebben of niet?

Had trouwens niks gedronken maar heeft wel al een paar kleine boetes gereden dus misschien dat hij daarop gepakt kan worden, nee?

Grtz

Die agenten zijn beëdigde ambtenaren, dus "geen bewijs" klopt niet.

Hij rijdt waarschijnlijk regelmatig te snel. Nu wordt hij een keer gepakt. Wees dan blij voor al die keren dat er geen boete is gevolgd. De boete is betaald en daarmee is de kous af.

Ik lees hier vaak op het forum mensen die te snel rijden, verkeerd parkeren, door het rood rijden enz. en dan een manier zoeken om niet te betalen. Ik vind dat persoonlijk degoutant, maar dat is mijn persoonlijke mening. Je overtreedt bewust de regels, draag dan ook de gevolgen als die er zijn. En 170 is geen 131 of 35 aan een school om 2 uur 's nachts. Dat is pesterij.

Comment

Raar dat je dat direct moest betalen,en dat ze het dan zo laten,klinkt zo amateuristisch.
      Verder zou je toch altijd een soort van pv oid moeten thuis krijgen (met normaal daar de boete) die je dan per bank kan betalen.
      Raar allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
        Raar dat je dat direct moest betalen,en dat ze het dan zo laten,klinkt zo amateuristisch.
        Verder zou je toch altijd een soort van pv oid moeten thuis krijgen (met normaal daar de boete) die je dan per bank kan betalen.
        Raar allemaal.
        Betalen met kaart is ook mogelijk via hun draagbare toestellen.

Comment

Nepflikken zet me aan t denken
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

De vaststelling van de agenten en hun verklaring telt. Dat is de wet. Hun verklaring is het bewijs.

Comment

Ik kan daar twee dingen uit afleiden :

1/ ofwel nepflikken ofwel echte flikken die snel 150 euro in de zak hebben gestoken.
              2/ een nep of echte flik roept BOE en iedereen bibbert. Voor mij is zoiets simpel : laat ze dan maar dreigen en onnozel doen.

Comment

Raar allemaal.
                Wat is daar nu raar aan?
                Hij zal zijn OI wel in de bus krijgen. Even geduld.
                Sommigen eenheden van de Fed Pol (van de lok weet ik het niet) zijn uitgerust met een betaalterminal. En dat systeem zal waarschijnlijk nog uitgebreid worden dus meer en meer common practice worden.
                "De vriend" had idd het recht om de ter plaatse niet te betalen maar per overschrijving en blijkbaar werd hij daar ook van in kennis gesteld? Maar dat heeft ie niet gedaan en er zelf voor gekozen ter plaatse te betalen?
                En hij reed veel te hard => volgens eigen verklaring.
                Hij reed (veel) te hard, voldeed aan de voorwaarden van een OI, en hij heeft deze aangenomen.
                In het andere geval was hij er hoogst waarschijnlijk niet zo goedkoop van af gekomen. Ze hebben (de flikken dus) nog in zijn voordeel gehandeld.
                Het enige rare is dat hij op die plaats zo snel reed. Waarschijnlijk even 'onoplettend' geweest
                Last edited by ivob2; 13/02/2013, 21:16. Reden: sorry, de vriend en nieet jouw vriend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnieboy Bekijk Berichten
                  Ik kan daar twee dingen uit afleiden :

1/ ofwel nepflikken ofwel echte flikken die snel 150 euro in de zak hebben gestoken.
                  2/ een nep of echte flik roept BOE en iedereen bibbert. Voor mij is zoiets simpel : laat ze dan maar dreigen en onnozel doen.
                  Het meest voor de hand liggende komt wel niet bij je op. Raar allemaal.

Comment

En dat is?

Comment

Raar dat je dat direct moest betalen,en dat ze het dan zo laten,
                      papier ondertekend

ps. Het is niet omdat de vriend niet het hele verhaal vertelt dat dat het hele verhaal is.

Comment

En dat is?
                        Laat ze volgende keer "dreigen en onnozel doen" en vooral niet ingaan op het voorstel van OI en het been stijf houden, dan weet je direct het gevolg
                        En ze manmoedig face to face (niet anoniem op een forum) er van beschuldigen dat ze je boete in eigen zak gaan steken en nepflikken zijn.
                        Hopelijk voor jou zijn het dan geen nepflikken maar echte.

Het voor de hand liggende: "De vriend" reed gewoon (veel)te snel. tot zijn grote spijt werd "De vriend" daarop geverbaliseerd.
                        En hij vertelt dat iets anders tegen zijn vriend. Die dat verhaal 1:1 volledig gelooft en hier post.
                        Waarop men de meest tot de verbeelding sprekende redenen begint aan te halen (corrupte flikken, nepflikken,....) ipv he tmeest voor de hand liggende: overtreding op snelheid => vastgesteld met de geijkte snelheidsmeter van de Fed Pol en geacteerd door 2 agenten => deden waarvoor ze betaald worden.
                        Maar blijkbaar iets voor de hand liggend?
                        Last edited by ivob2; 13/02/2013, 21:20.

Comment

Kan zijn maar ik zou persoonlijk nooit direct betalen. Onmiddellijke inning of niet. Dan moeten ze maar een overschrijving meegeven of opsturen. Er zijn grenzen op het beleefd blijven aan agenten. Ze zijn niet meer dan een andere mens en moeten zich ook niet zo gedragen. Ik blijf beleefd maar dan moeten ze ook met hun voeten op de grond blijven. Nu niet dat ik er veel last van heb. Ik blijf braaf onder de radar en zal nooit in de kijker lopen

Comment

"Ik wens geen verklaring af te leggen"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                              "Ik wens geen verklaring af te leggen"
                              Als je een OI aanvaardt moet je niet eens een verklaring afleggen

Comment

Kan zijn maar ik zou persoonlijk nooit direct betalen.
                                Dat is dan ook je goed recht. TS zijn vriend moest dat ook niet.
                                Dan heb je twee mogelijkheden met die houding:
                                - Het zijn echte agenten: zie verhaal van TS hoe het verder gaat.
                                - Het zijn nepflikken: een toek op uw bakkes (in het beste geval).

Comment

Ik blijf braaf onder de radar en zal nooit in de kijker lopen
                                  Dan kom je uiteraard zo'n dingen niet tegen en zolang je onder de radar blijft wordt je zeker nooit geflitst

Comment

In de poging een lang (en steeds wederkerend) topic kort te houden (ijdele hoop ):
                                    Er zijn volgende mogelijkheden:
                                    1. Het waren echte flikken en van al de keren dat je te hard reed reden ze nu toevallig achter je: die mannen deden dus gewoon hun werk en
                                    jij (of je vriend) was in overtreding (en nog geen klein beetje). Met die 150 € ben je er goedkoop van af gekomen. Statistisch gezien kan je nu weer
                                    een tijdje je gang gaan. Of zoek de fout bij jezelf en schuif ze niet door naar een ander (corrupte flikken, valse flikken, ikke nie weet,....)
                                    2. Het waren echte flikken en je was niet in overtreding: tja waarom betaal je dan?
                                    3. Het waren nepflikken: braaf betalen (of vlug die uzi die in je auto ligt in gereedheid brengen), alle info trachten te onthouden (nummerplaat van die
                                    nepflikken, uiterlijk, soort auto,...) en klacht neerleggen.
                                    4. Het waren nepflikken en je laat je nooit doen: er keihard tegen ingaan (die hard with a vengeance part VI).
                                    5. Het waren corrupte echte flikken die je 150€ in hun zak moffelen: Vlug betalen, alle info noteren (auto, nummerplaat, uiterlijk,...) een weekje wachten omdat je
                                    geen OI krijgt toegestuurd. Klacht neerleggen bij het comite P met je info. Lachen geblazen (weer 2 flikken minder).

Je kan ook nog een poll organiseren: Welke van de mogelijkheden is de meest waarschijnlijke.
                                    Last edited by ivob2; 13/02/2013, 14:04.

Comment

Ik gok op optie 4

Comment

Ik ook
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                        X