Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trajectcontrole E40 Wetteren/Erpe-Mere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zopas ook gezien lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
      Zopas ook gezien lol
      Ik had dat gisteren nog gevraagd, maar was het vergeten posten

Comment

Op de dag dat deze daadwerkelijk in werking wordt gesteld zullen we daarvan via de media wel nogmaals op de hoogte worden gesteld. Gelukkig!
        Maar ik heb wel het vermoeden dat over pakweg een paar decennia quasi elk stuk snelweg zal uitgerust zijn met dergelijke technologie en da's wel serieus minder
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ik vind het opmerkelijk dat men na 9 maanden trajectcontrole in GentBrugge overtuigd is van het systeem, maar toen politiezone GAOZ bij het introduceren van flitscamera's aan rode lichten na 9 maanden geen daling opmerkte, men dit wegwuifde als statistisch irrelevant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik vind het opmerkelijk dat men na 9 maanden trajectcontrole in GentBrugge overtuigd is van het systeem, maar toen politiezone GAOZ bij het introduceren van flitscamera's aan rode lichten na 9 maanden geen daling opmerkte, men dit wegwuifde als statistisch irrelevant.
            "flitscamera's aan rode lichten": dat is ook te algemeen om statistisch duidelijkheid te kunnen verschaffen. Bovendien: wat is de bedoeling van de controles: meer chauffeurs beboeten? Meer ongelukken voorkomen? Een betere doorstroming? Het zou me niet verbazen dat je omwille van de soort meting je beide gegevens gewoon niet met elkaar kan vergelijken.

Comment

De statistiek mikte toen of het bestaan van de flitscamera's een daling in het aantal vaststellingen gaf. Het bleek dat na 9 maanden flitscamera's in die politiezones nog altijd evenveel mensen geflitst werden.

Comment

En ze zijn actief: http://www.standaard.be/artikel/deta...30322_00513798

Ik heb ze ook gisterenavond bordjes zien plaatsen. En nu braafjes 130 aanhouden op de teller.

Comment

Zag 't ook net. Ze doen het voor de verkeersveiligheid meneer...
                  Dat ze dan dat miljoen per jaar maar in herstellingen steken!

Comment

Pfieuw, goed dat het ze aankondigen want ik ben daar gisterenavond nog vlot langs gereden

Comment

Uitleg van Crevits, er gebeuren daar ongelukken met 50 tot 100 doden per jaar.
                      WTF, dat is dan 1 per week, klopt echt niet!

Comment

Eerder gemiddeld één à twee per week. Waarom zou dat niet kloppen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                          Uitleg van Crevits, er gebeuren daar ongelukken met 50 tot 100 doden per jaar.
                          WTF, dat is dan 1 per week, klopt echt niet!
                          Ah, die discussie is al eens gevoerd. Tuurlijk is dat de reden niet. De ware reden is dat dit een lang stuk autosnelweg is (7.4km) zonder opritten en afritten: voor en na het vierluik Drongen-Gent-Merelbeke-Wetteren en Erpe-Mere-Aalst-Affligem-Ternat die allemaal vrij dicht op mekaar liggen en waar de snelheid door die op- en afritten hoe dan ook wat trager ligt. Trajectcontrole daar doen (waar dus wel de ongevallen gebeuren) is vrij nutteloos, want dat brengt niets op. Op dat lang stuk tussen Wetteren en Erpe-Mere wel. Maar jah, verkoop dat maar eens aan de bevolking zonder politieke zelfmoord te plegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                            Eerder gemiddeld één à twee per week. Waarom zou dat niet kloppen?
                            Omdat ik er elke dag passeer en dat ik nog maar amper ongelukken heb zien gebeuren op dat stuk.
                            De ongelukken gebeuren verder, richting affligem/ternat/Groot-Bijgaarden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                              Omdat ik er elke dag passeer en dat ik nog maar amper ongelukken heb zien gebeuren op dat stuk.
                              De ongelukken gebeuren verder, richting affligem/ternat/Groot-Bijgaarden.
                              wat hij ^^ zegt

Ben er deze ochtend wel aan vlot tempo doorgereden ... ging er nog van uit dat het in de paasvakantie pas actief ging worden :s

Comment

Ze hebben blijkbaar de voorbije dagen/weken al getest. Vooral 's nachts zaten er mooie gemiddelden tussen: 202, 217,...
                                2.0 JTDm

Comment

Je kan na de eerste meting aan 200 gaan. Als je je dan net voor de 2 de meeting een half uur op de pechstrook zet...
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Pfieuw, goed dat het ze aankondigen want ik ben daar gisterenavond nog vlot langs gereden
                                    Dito.

Comment

Traject Drongen-Brussel is echt wel leuk geworden...
                                      Zwijnaarde: flitspaal, 500m verder staan ze onder de brug soms (on)bemand te flitsen, Merelbeke: flitspaal, Wetteren tot Erpe: trajectcontrole, vanaf Aalst wordt het altijd gigantisch druk door alle Denderstreekboys die op de E40 komen, daarna is het sowieso gedaan met snel rijden...
                                      Ik begin zo stilaan te snappen waarom iedereen voor een 1.6 eco kiest en dit nog voldoende vindt ook...

Comment

ongelukken gebeuren zelden op lange rechte stukken waar de meeste chauffeurs niet te veel van rijvak veranderen maar eerder aan op- en afritten natuurlijk waar er veel meer wordt bewogen over de rijvakken...maar daar kunnen ze natuurlijk geen geld rapen

Poolse nummerplaten monteren gaat de enige oplossing worden voor velen vrees ik

Comment

Als veel rijder die tegenwoordig de snelheid probeert te respecteren heb ik voortdurend schrik dat ik uit onoplettendheid een te grote snelheid heb aan een flitspaal/trajectcontrole.
                                          Ik zou daarom iedereen aanraden de Icoyote app op zijn smartphone te installeren: kost 50€ per jaar en werkt fantastisch. Zeker voor traject controle werkt dit erg efficient: je krijgt niet alleen waarschuwingen maar ook berekent hij continu de gemiddelde snelheid.

Bij trajectcontrole vind ik een alarmke trouwens extra nuttig omdat je geen grote Gatso paal ziet staan als je nadert.

By the way: is het één meting van 7.4km, of staan er tussenin ook camera's?

teizman

Comment

Working...
                                          X