7,4 km.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Trajectcontrole E40 Wetteren/Erpe-Mere
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIk vind het wel heel erg snel dat dit spel werkt.In Zwijnaarde spraken ze er eerst 3j. over vooraleer het operationeel werd. Ze hebben precies dringend geld nodig...
Comment
-
De federale wegpolitie van Oost-Vlaanderen heeft in één week 18.643 bestuurders beboet die te snel reden aan het nieuwe trajectcontrolesysteem langs de E40 en de E17 in Oost-Vlaanderen. Dat meldt de federale wegpolitie vrijdag in een persbericht.
Op 22 maart 2013 werden drie nieuwe trajectcontrolesystemen ingehuldigd. Naast de bestaande trajectcontrole op het viaduct van Gentbrugge (richting Kortrijk) zijn in Vlaanderen nu nog drie identieke systemen in gebruik: op de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (richting Brussel), tussen Erpe-Mere en Wetteren (richting kust) en op de E17 op het viaduct van Gentbrugge (richting Antwerpen).
Op de drie trajecten werden respectievelijk 6.632, 7.477 en 4.525 snelheidsovertredingen vastgesteld op één week tijd, van 22 maart om 8 uur tot 29 maart om 8 uur. De hoogst gemeten gemiddelde snelheid werd vastgesteld op de E40 richting Brussel. Daar reed een bestuurder in de nacht van zondag op maandag met een gemiddelde snelheid van 202 kilometer per uur.
Een trajectcontrole is een controlemethode die de gemiddelde snelheid van voertuigen tussen twee punten controleert. De controlesystemen worden met specifieke waarschuwingsborden in de omgeving van de controle aangekondigd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenHupla tspel begint al
Comment
-
Ik stel me toch enkele vragen:
1. Sommigen zeggen hier cruise control op 130, maar gebruikt men hier wel dezelfde marge als voor een flitspaal, met andere woorden, is men "in overtreding" vanaf 129 of 130 ofwel strikt 120? Tot nu toe lees ik toch dat de camera de gemiddelde snelheid over deze afstand berekent, en beboet vanaf meer dan 120??
2. In het nieuws deze middag zag ik dat een apparaat naast 1 van de camera's een blauwe flits gaf. Dus die dingen flitsen ook? Ik ging er tot nu vanuit dat de computer dat gewoon registreerde en berekende, maar de bestuurder op zich niet kon merken dat hij in overtreding was.
Wat het systeem zelf betreft, heb ik er geen bezwaar tegen, we weten allemaal goed wat de regels zijn.Last edited by Vitus; 29/03/2013, 14:46.
Comment
-
Jepla!
ik heb 't aan mijne schreper! De dag de trajectcontrole effectief in gebruik genomen werd me nog van geen kwaad bewust en toen ik op 't werk kwam las ik op nieuwssites dat 't net sinds die dag actief was... grmbl... Vandaag post gekregen: gemeten 143, gecorrigeerd naar 134.
Comment
-
en maakt het dan zoveel verschil in tijd, die 127 rijden om net niet geflitst te worden of 120 volgens de regels?
moest je trouwens exact 120 rijden, zou je er nog veel voorbij gaan. vele mensen rijden nog trager om zeker te zijn
die 6% marge zit erin om de meetafwijking van het toestel te compenseren. op die manier weten ze zeker dat je 'minstens' die berekende snelheid reed.
stel dat de toestellen pas flitsen op 128km/h en ze meten met een toestel die 2km/h sneller meet dan mag. die detecteerd u aan 129km/h (u 127 effectief en de 2km/h afwijking die het toestel registreerd). dan hebt gij een boete in u bus van 121km/h.
ik reed met de firmawagen ook zo, 126 op GPS en werd net niet overal geflitst. idem voor 96, 76,... en reed elke week dezelfde flitsers voorbij. tot ineens FLITS. 71km/H in de bus, geflits aan 77km/h. op een baan die ik zo een 2-3keer per week deed, al 3jaar aan een stuk. (ik deed die tijd tussen de 3000 en 3500km/week)
als je nu ff uitrekent, het stuk dat ze meten is 7,4km lang, tegen 120km/H is dat 221,99sec. en tegen 127km/H is dat 209,76sec.
uiteindelijk ben ik met de firmawagen 110 gaan rijden, en berekent op tijd maakte het echt niks uit hoor. autos die me in gent aan 130 voorbij gingen, die passeerde ik in grootbijgaarden terug. ik aan de vrachtwagens hun strook, de andere aan de uiterst linkse strook.
In belgie is het bijna gewoon onmogelijk om veel tijd te winnen door snel te rijden. alternatieve wegen nemen is vaak sneller (ik was van waver naar waregem sneller door via bergen te rijden, dan via de brussel ring (70km omweg).
Comment
-
Ja maar als je gewoon bent de E42 of zoals jij de E429 te nemen dan weet je dat je wel aardig wat tijd kan winnen.
Vroeger, in een tijd van firma wagen met tankkaart reed ik netjes onder de grens om het rijbewijs te riskeren als ik bijvoorbeeld Kortrijk-Luxemburg deed: dat scheelt 'm in minuten een pak he: even uitgeteld: Dit scheelt 'm ongeveer 30minuten per rit. s'avond nog terug met dezelfde snelheid kom ik dus aan een vol uur reistijd verschil.
Helaas heb ik nu gekozen voor een eigen wagen met km vergoeding. Nu let ik goed op het verbruik en rijd ik dus ongeveer 1 uur langer op elke dag dat ik naar Luxemburg zou rijden.
Anderzijds is het ook zo dat ik me enorm stoor aan de wegenwerken op de E42: ik schat 25km vertraging gaande van 90 tot 50km/u met meestal een beperking tot 70km/u terwijl er NIET gewerkt wordt.
Dan denk ik dat H Crevits het goed geregeld heeft in VLaanderen: kijk maar naar de blitsoperatie aan de E403 tussen Roeselare en Brugge: Stadsbader gebruikte daar misschien wel 15 kranen om de beton uit te breken en op enkele weken was de klus geklaard.
Maar bon..... dat is compleet of topic uiteraard.
teizman
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenuiteindelijk ben ik met de firmawagen 110 gaan rijden
Ik heb het ooit geprobeerd, volledig alle snelheidslimieten te volgen... Maar na 40 km zat ik al vast achter een vrachtwagen en auto's omdat er iemand aan 95 aan het inhalen was en je zit gewoon bumper op bumper te rijden voor niks... En eens die vrachtwagen voorbij klit nog altijd alles samen tot de volgende camion want niemand rijdt door, en jezelf zit ook aan die obligatoire limiet van 120, als je dat dan al haalt in al dat kort op mekaar rijden...
Nee, ik kan dat enkel verdragen in een auto met automatische cruise control met remfunctie. Dan kan me niks meer bommen, zolang ik 'm maar tussen de lijntjes hou. Maar dan ben je ook niet meer bezig met autorijden, maar wordt het eenvoudig om een filmpje op te zetten.
Comment
-
Maar dan ben je ook niet meer bezig met autorijden, maar wordt het eenvoudig om een filmpje op te zetten.
Het netjes volgen van de regels is niet noodzakelijk een verbetering van de verkeersveiligheid..... En als ik zo rond me kijk, onderweg, weet ik dat ik echt niet de enige ben hoor.
Geef mij maar het Duitse systeem.... lekker vlammen met 100% concentratie. (maar dan vraag ik mijn tankkaart wel terug denk ik)
Trouwens: hoeveel verkeersdoden van de 800 à 900 zijn er eigenlijk te wijten aan het te snel rijden door personenwagens OP AUTOSTRADES, bij DROGE weersomstandigheden? Bestaan hier cijfertjes van, want als je al de weekend ongelukken (zotten, drinkebroers,...) en kopstaart aanrijdingen ,.... optelt dan schiet er volgens mij niet veel over.... Natuurlijk voor de populisten is elke verkeersdoden er eentje te veel.
teizman
Comment
-
Man man, zijn ze hier nu ook al bezig.Wat is het volgende, Aalter-Beernem misschien, haja want dat is ook een lang traject zonder afrit waar nogal eens doorgepeerd kan worden. Of anders waarom niet de hele A8 Tournai-Halle 'trajectcontrollen'? Ha neen want daar rijdt geen hond dus dat brengt niet op.
Comment
Comment