Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trajectcontrole E40 Wetteren/Erpe-Mere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Dimas: wat is die installatie eigenlijk op de A8: ik heb altijd gedacht dat dit een meetinstallatie was, maar eigenlijk:
    - waarom heb je er twee voor nodig met enkele km's tussenafstand?
    - ik vind dat de apparatuur verdacht veel gelijkenissen heeft met de apparatuur op de E40 en het viaduct in Gentbrugge.

    teizman

    Comment


    • #62
      Dat is een telsysteem, zoals het ook op de bordjes vermeld staat: site de comptage.
      In het begin van 2000 en zelfs tot een paar jaar later stond er zelfs een tel groene flitslampen, niet zo plezant als je daar de eertse keer voorbijknalde

      De A8 is opgebouwd in verschillende stukken, was een lastige bevalling. Eén van die stukken is gefinancierd door niet-overheid. Er werd overeengekomen om de terugbetaling door de overheid te laten gebeuren ifv het aantal auto's dat er gebruik van maakt. Vandaar een telsysteem.
      Als ik het goed voor heb, is er rond de streek van Luik ook een dergelijk stuk.
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • #63
        Het is een tolweg gebouwd en uitgebaat door privéfirma's, waarbij de overheid de tol betaalt per auto en vrachtwagen die er passeert.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Ik heb het ooit geprobeerd, volledig alle snelheidslimieten te volgen... Maar na 40 km zat ik al vast achter een vrachtwagen en auto's omdat er iemand aan 95 aan het inhalen was en je zit gewoon bumper op bumper te rijden voor niks... En eens die vrachtwagen voorbij klit nog altijd alles samen tot de volgende camion want niemand rijdt door, en jezelf zit ook aan die obligatoire limiet van 120, als je dat dan al haalt in al dat kort op mekaar rijden...
          Ik rij al jaren niet anders meer dan op CC. Zo dikwijls overkomt het me niet dat ik de even moet "lossen". Meestal ligt de oorzaak dan bij die jojo rijders. Die in eerste instantie veel te snel komen aangereden, om vervolgens dan schuin voor je te komen hangen terwijl ze zelf aan het bumperkleven zijn bij een middenvakrijder. Waarom ze die dan niet gewoon inhalen is mij een raadsel niet tegenstaande het linkse rijvak veelal dan leeg is. Gaten dichtrijders, dé grote veroorzakers van wavebewegingen met filevorming tot gevolg.

          Zo slecht vind ik die 40km niet. Als je hier in Vlaanderen al 40km je CC kan op laten staan rij je van de ene grootstad via een middel grote stad naar een andere grootstad. Veel efficiënter zal je je niet kunnen verplaatsen denk ik dan maar. Je cc zal je dan wel moeten afzetten op de ringwegen van die steden want daar moddert iedereen maar wat aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Nee, ik kan dat enkel verdragen in een auto met automatische cruise control met remfunctie. Dan kan me niks meer bommen, zolang ik 'm maar tussen de lijntjes hou. Maar dan ben je ook niet meer bezig met autorijden, maar wordt het eenvoudig om een filmpje op te zetten.
          Om dan de processie van Echternach te rijden? Komt er bij mij niet op of het moest in een bepaald optiepakket zitten.
          Last edited by Metaxa; 31/03/2013, 10:09.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
            Geef mij maar het Duitse systeem.... lekker vlammen met 100% concentratie. (maar dan vraag ik mijn tankkaart wel terug denk ik )
            • Heel veel stukken in Duitsland zijn gewoon 130. En vanaf een beetje bebouwing is het al meteen 100. Hoezo vlammen?
            • Op zowat alle Duitse trajecten zijn al jaren wegenwerken aan de gang. En hoppa, weg is de snelheid.
            Het Duitse vlammen, het is al jarenlang een mythe...

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
              • Heel veel stukken in Duitsland zijn gewoon 130. En vanaf een beetje bebouwing is het al meteen 100. Hoezo vlammen?
              • Op zowat alle Duitse trajecten zijn al jaren wegenwerken aan de gang. En hoppa, weg is de snelheid.
              Het Duitse vlammen, het is al jarenlang een mythe...
              Klopt, toch als je van Noord naar Zuid moet of andersom, in de andere asrichting kan het nog af & toe als je het Ruhrgebied een stuk voorbij bent.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                • Heel veel stukken in Duitsland zijn gewoon 130. En vanaf een beetje bebouwing is het al meteen 100. Hoezo vlammen?
                • Op zowat alle Duitse trajecten zijn al jaren wegenwerken aan de gang. En hoppa, weg is de snelheid.
                Het Duitse vlammen, het is al jarenlang een mythe...

                Inderdaad en op de 'ongelimiteerd' stukken is de zaak wel een beetje anders dan de meeste denken.

                Het zijn meestal 2 rijvakken stukken, met dus redelijk wat verkeer, de meeste duitsers rijden 130km/u en de vrachtwagen daar wachten nooit om voorbij te steken... het is dus zéér gevaarlijk om zo maar te 'vlammen' als er iets wat verkeer is.

                Rechts voorbij steken is 100% af te raden want strikt verboden en andere rijders zullen de politie bellen als je dat doet..

                MAAR vooral, de politie mag oordelen als jouw snelheid aangepast is aan de omstandigheden en je kan dus wel beboet worden als je volgens hun te snel rijd (trafiek, regen, koud, enz)

                Daarbij moet er gezegd worden dat de verzekeringmaatschappijen de wagen niet meer verzekerd als het ongeval boven 150km/h gebeurd.
                Dus vlammen is zonder verzekering en op eigen risico.
                2014 Porsche Boxster 981
                2015 BMW serie 2 Cab 220d

                Comment


                • #68
                  Het moet wel gezegd worden dat veel duitse stukken dynamisch geregeld zijn en met een beetje geluk heb je veel stukken ongelimiteerd.
                  Het is inderdaad wel zo dat een aantal stukken zonder limiet plakaatjes staan hebben met 100 of 80 "bei Nässe" en dat ze daar vrij streng op zijn.

                  Desalniettemin vind ik dat er best nog veel stukken zonder limiet zijn. Hoe dieper je in De bent, hoe vaker dat je onbegrensd kan rijden.

                  Comment


                  • #69
                    Het ongelimiteerde vlammen is enorm regio gebonden, en terecht uiteraard: de drukke regio's laten het inderdaad veel minder toe. Ook zo bij werken of andere minder veilige stukken.
                    Ik vind dat een erg goede manier: waar mogelijk kan je vlammen, maar waar limieten gelden volgt iedereen ze. Zo moet het....

                    IK heb geen probleem met snelheidsbeperkingen waar nuttig/nodig. Ik heb wel problemen met onnodige beperkingen (zoals nu op de E42 tussen namen en Luik): niemand wil er zich nog aan houden en je wordt zelf ook een beetje (psychisch) onder druk gezet om je toch maar mee met de kudde te laten gaan.

                    Comment


                    • #70
                      Ah, goed om te weten dat er ook marges gehanteerd worden bij de trajectcontrole. Dan zit ik met 130 op de teller safe. Waarom 130? Niet om tijd te winnen (winst is verwaarloosbaar op die korte afstand tov 120), maar het rijdt gewoon eenvoudiger. Je bent een van de snelste wagens op dat stuk, dus veel minder van rijvak moeten veranderen. Ik volg eigenlijk gewoon de stroom van het verkeer: als mijn voorligger sneller rijdt en mijn achterligger wil ook sneller en ik kan niet onmiddellijk naar rechts dan rijd ik ook sneller tot ik netjes naar rechts kan. Ik heb dat deze week meegemaakt op de E17: ik was 's ochtends vroeg tussen de wagens van BMC (de koerswagens) terecht geraakt. Twee voor me die ik had laten passeren wegens te snel, eentje achter me die al achterop was geraakt en dus daarom had ik ingevoegd. Een sliert wagens op de middenrijstrook. Ik heb me dan aangepast aan de snelheid van de twee wagens voor me (was wel 160+) tot ik terug naar rechts kon om 130 voort te bollen.

                      Comment


                      • #71
                        Vanochtend ben ik de zone richting Gent doorgereden en ik vrees dat franstalig België nog niet echt op de hoogte is van het feit dat er überhaupt trajectcontrole is.
                        U hoeft dit niet te lezen.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          Vanochtend ben ik de zone richting Gent doorgereden en ik vrees dat franstalig België nog niet echt op de hoogte is van het feit dat er überhaupt trajectcontrole is.
                          Mooi zo!

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                            Mooi zo!
                            Het geld van de boetes sturen ze toch weer terug hun kanten op. Nuloperatie!

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Het geld van de boetes sturen ze toch weer terug hun kanten op. Nuloperatie!

                              Comment


                              • #75
                                Kunnen die laatste camera's eigenlijk ook een snelheid meten of is't enkel het gemiddelde?
                                Gisteren serieus file gehad in die 7km waardoor ik 500m voor't einde nog maar 85 gemiddeld had. Had eigenlijk wel eens willen vlammen

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Het geld van de boetes sturen ze toch weer terug hun kanten op. Nuloperatie!
                                  Bah neen. Eindelijk zijn ze zelfbedruipend ;-)

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                    Bah neen. Eindelijk zijn ze zelfbedruipend ;-)
                                    En wat zou BDW daarover zeggen?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door hmn_pwr Bekijk Berichten
                                      En wat zou BDW daarover zeggen?
                                      Ze maken misbruik van onze infrastructuur om hun eigen verdoken belastingen te innen, terwijl die voor ons zouden moeten zijn. En gelijk heeft hij!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Kunnen die laatste camera's eigenlijk ook een snelheid meten of is't enkel het gemiddelde?
                                        Gisteren serieus file gehad in die 7km waardoor ik 500m voor't einde nog maar 85 gemiddeld had. Had eigenlijk wel eens willen vlammen
                                        Ik denk niet dat die camera's ook statisch flitsen maar ik heb binnen het trajectcontrole stuk wel al opnieuw de flitsauto zien staan in die 'put' (grondgebied Vlierzele)
                                        waar ze vroeger ook al vaak stonden.
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Ik denk niet dat die camera's ook statisch flitsen maar ik heb binnen het trajectcontrole stuk wel al opnieuw de flitsauto zien staan in die 'put' (grondgebied Vlierzele)
                                          waar ze vroeger ook al vaak stonden.
                                          Wat is het nut van een flitsauto waar er al trajectcontrole is?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X