Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trajectcontrole E40 Wetteren/Erpe-Mere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Wat is het nut van een flitsauto waar er al trajectcontrole is?
    Stop eens op de pechstrook en vraag het hun eens

    Je hebt er altijd die eerst 5km aan 90 kachelen en dan ineens 1 of 2 km aan 150-160. Voor de trajectcontrole ben je dan in orde maar voor een statische flitser niet
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • #82
      Daar wint ge toch niets mee? De tijd die je in het begin 'verliest' haal je daarna weer in, maar dan kan je evengoed overal 120 rijden en ben je even traag/snel.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Wat is het nut van een flitsauto waar er al trajectcontrole is?
        Wat denk je? Centen natuurlijk.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Wat denk je? Centen natuurlijk.
          Vraag me wel af of dat kan... Tegelijk een boete krijgen voor overdreven snelheid op de trajectcontrole en op overdreven snelheid op de plek van statische controle in de trajectcontrole. Dat is 1 en dezelfde inbreuk.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Vraag me wel af of dat kan... Tegelijk een boete krijgen voor overdreven snelheid op de trajectcontrole en op overdreven snelheid op de plek van statische controle in de trajectcontrole. Dat is 1 en dezelfde inbreuk.
            Kan je op de E17 in Gentbrugge nog geflitst worden door die vaste palen? Want anders is dat een gelijkaardig geval.

            Comment


            • #86
              De oude vaste palen in Gentbrugge zijn sinds meer dan een week weg. Beide richtingen dus enkel trajectcontrole.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                De oude vaste palen in Gentbrugge zijn sinds meer dan een week weg. Beide richtingen dus enkel trajectcontrole.
                Ah, wist ik niet. Het is al even geleden dat ik daar gepasseerd ben.

                Comment


                • #88
                  Klopt, sinds een goede week inderdaad weg, nu ook richting Antwerpen.
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Vraag me wel af of dat kan... Tegelijk een boete krijgen voor overdreven snelheid op de trajectcontrole en op overdreven snelheid op de plek van statische controle in de trajectcontrole. Dat is 1 en dezelfde inbreuk.
                    Waarom zou dat niet kunnen, als het beide legale vaststellingen zijn? Je kan alleen een boete krijgen voor wat officieel is vastgesteld: dus als je aan 150 km per uur in de trajectcontrole wordt geflitst, maar je zodanig vermindert qua snelheid dat de trajectonctrole geen overtreding vaststelt, heb je uiteraard slechts voor het eerste een boete.
                    Blijf je die snelheid echter aanhouden doorheen het traject, dan heb je twee boetes: 1 flits en 1 trajectcontrole. Het ene is een momentopname (flits), het andere is een berekende snelheid over een gans traject, ze stellen dus elk iets anders vast.

                    Comment


                    • #90
                      Zo eenvoudig is het niet... In het verleden is al bepaald geweest dat iemand die geflitst wordt door een vaste flitspaal en 300m verder ook nog eens geflitst wordt door een mobiele flitser (om diegenen die remmen voor een flitspaal te pakken) als 1 overtreding werd aanzien. Het is niet het aantal keren dat iemand gecontroleerd wordt, maar het aantal keren dat iemand de snelheidslimieten overtreed, en als ie na de eerste flits niet afremt en terug optrekt, zou men dus nog altijd spreken over 1 overtreding.

                      Comment


                      • #91
                        Ik denk dat Wooter het bij deze bij het rechte eind heeft, snelheidsovertreding zal maar éénmaal bestraft worden, ofwel dus trajectcontrole ofwel de flitswagen niet beiden, en dan zal waarschijnlijk de zwaarste van de twee overtredingen weerhouden worden, in de rechtspraak heeft dit ook een naam namelijk ne bis in idem (geen tweemaal voor hetzelfde).
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                        Comment


                        • #92
                          Was gisteren en een deel vandaag niet veel te controleren aan vrees ik ....

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Ik denk dat Wooter het bij deze bij het rechte eind heeft, snelheidsovertreding zal maar éénmaal bestraft worden, ofwel dus trajectcontrole ofwel de flitswagen niet beiden, en dan zal waarschijnlijk de zwaarste van de twee overtredingen weerhouden worden, in de rechtspraak heeft dit ook een naam namelijk ne bis in idem (geen tweemaal voor hetzelfde).
                            En hoe zit dat als je geflitst wordt op 2 verschillende plaatsen en tijdstippen? Geldt dat dan ook?
                            Want ik ben vorig jaar 2 keer geflitst geweest op een week tijd. Was beide keren in een zone 50 tegen een 60-65 km/u. Maar heb toen enkel een boete aangekregen van die eerste keer. Of heb ik de 2e keer dan geluk gehad dat mij nummerplaat misschien niet goed leesbaar was op de foto ofzo (beide keren vooraan geflitst)?

                            Comment


                            • #94
                              Selchts 1 overtreding: geloof ik niet. Ik ben ooit geflitst geweest aan de vaste paal in Zwijnaarde (onoplettendheid) en enkele 100den meter verder nogmaals onder de brug van het viaduct door de intussen beruchte Golf Variant en dat was toch echt wel 2 aparte pv's en 2 keer 50 euro te betalen hoor. In het geval hierboven: waarom zouden ze er anders staan als ze het niet als aparte overtreding konden gebruiken. Niet vergeten, het gaat om een traject van meer dan 7km!
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                En hoe zit dat als je geflitst wordt op 2 verschillende plaatsen en tijdstippen? Geldt dat dan ook?
                                Want ik ben vorig jaar 2 keer geflitst geweest op een week tijd. Was beide keren in een zone 50 tegen een 60-65 km/u. Maar heb toen enkel een boete aangekregen van die eerste keer. Of heb ik de 2e keer dan geluk gehad dat mij nummerplaat misschien niet goed leesbaar was op de foto ofzo (beide keren vooraan geflitst)?
                                Je moet het maar eens proberen voor de rechtbank...
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  Selchts 1 overtreding: geloof ik niet. Ik ben ooit geflitst geweest aan de vaste paal in Zwijnaarde (onoplettendheid) en enkele 100den meter verder nogmaals onder de brug van het viaduct door de intussen beruchte Golf Variant en dat was toch echt wel 2 aparte pv's en 2 keer 50 euro te betalen hoor. In het geval hierboven: waarom zouden ze er anders staan als ze het niet als aparte overtreding konden gebruiken. Niet vergeten, het gaat om een traject van meer dan 7km!
                                  Het ne bis in idem moet gaan om hetzelfde feit, dus binnen die zone nogmaals een zelfde overtreding vaststellen kan volgens mij niet omdat beide dan om hetzelfde feit gaan, in uw geval twee maal flitsen kort na elkaar zal het afhangen van het parket/rechter (of zelfs uw advokaat het zal afhangen van wie het beste pleidooi kan houden) of het om hetzelfde feit dan wel om twee aparte feiten gaat. En waarom binnen die zone, ja die vraag zal je moeten stellen aan de opdrachtgevers hé, maar je moet er maar eens op letten hoeveel er rond rijden die bijvoorbeeld een vaste flitspaal weten staan en daar mooi onder de toegelaten snelheid blijven om dan 50 meter verder hun snelheid weer te verhogen, zo zou het kunnen dat sommigen, binnen dat traject, hun snelheid zo kunnen regelen dat ze gemiddeld wel onder de limiet zitten maar op bepaalde ogenblikken erboven...
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                  Comment


                                  • #97
                                    Dus ik rij op de E40 richting kust.
                                    Ik word geflitst ter hoogte van Groot-Bijgaarden. Als ze me dan nog een keer flitsen ter hoogte van Loppem of Ramskapelle krijg ik hier geen boete meer voor want het gaat over dezelfde overtreding? Dit is natuurlijk een overdreven voorbeeld, maar ik zie niet in waarom je als je met een verschil van enkele honderden meters 2x geflitst werd, je niet 2x zou moeten betalen...
                                    KLIK |&| KLAK

                                    Comment


                                    • #98
                                      Omdat ge volgens mij niet 2 keer beboet kunt worden voor dezelfde overtreding...

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Selchts 1 overtreding: geloof ik niet. Ik ben ooit geflitst geweest aan de vaste paal in Zwijnaarde (onoplettendheid) en enkele 100den meter verder nogmaals onder de brug van het viaduct door de intussen beruchte Golf Variant en dat was toch echt wel 2 aparte pv's en 2 keer 50 euro te betalen hoor. In het geval hierboven: waarom zouden ze er anders staan als ze het niet als aparte overtreding konden gebruiken. Niet vergeten, het gaat om een traject van meer dan 7km!
                                        Dat zal eerder liggen aan het feit dat je twee OI's kreeg voor hetzelfde feit, waarvan de vaststellers niet wisten dat je twee keer gepakt werd.

                                        Als je dat tot de politierechter had laten komen, was dat 1 feit geweest. Maar het tarief bij de politierechter is altijd meer + gerechtskosten + advocaat kosten + bijdrage tot slachtofferfonds + melding op je strafregister, dus je was toch duurder uitgekomen.

                                        Comment


                                        • n.m.v.t

                                          Comment

                                          Working...
                                          X