Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trajectcontrole E40 Wetteren/Erpe-Mere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Ik denk dat Wooter het bij deze bij het rechte eind heeft, snelheidsovertreding zal maar éénmaal bestraft worden, ofwel dus trajectcontrole ofwel de flitswagen niet beiden, en dan zal waarschijnlijk de zwaarste van de twee overtredingen weerhouden worden, in de rechtspraak heeft dit ook een naam namelijk ne bis in idem (geen tweemaal voor hetzelfde).
    -non bis in idem
    -en idd, hoe raar het ook klinkt, is bijv. afhankelijk van de rechter, worden twee verkeersinbreuken soms tot 1 samengevoegd en wordt dan (uiteraard) de zwaarste inbreuk bestraft.
    Last edited by hmn_pwr; 12/04/2013, 07:30.

Comment

• Op 1 maand tijd werden 50000 boetes uitgeschreven door de 3 trajectcontrolesystemen, op de radio werd gezegd dat het nieuwe systeem op de E40 op 2 weken terugverdiend is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
        http://www.polfed-fedpol.be/presse/p...?recordID=2622

Op 1 maand tijd werden 50000 boetes uitgeschreven door de 3 trajectcontrolesystemen, op de radio werd gezegd dat het nieuwe systeem op de E40 op 2 weken terugverdiend is.
        klopt dus zeker, als het niet minder is
        min boete is 50 €
        1 systeem kost blijkbaar 100.000 € (per rijrichting)
        probleem natuurlijk is dat een deel deze boete nooit zal betalen (buitenlanders)

als je in de statistieken wil staan moet je +200 halen GEMIDDELD
        in testfase was diezelfde wagen al gespot aan nog hogere snelheid (volgens nieuwsbericht)

Comment

• De WPR gaat even op minder dan een maand 50k PV's verwerken. Dat geloven jullie toch zelf niet... .
          U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Waarom niet, is heel dat proces dan niet geautomatiseerd? Om te vergelijken, bij invoering van de trajectcontrole op de A2 in Nederland hebben ze de eerste 2 maand 186000 boetes uitgeschreven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
              Waarom niet, is heel dat proces dan niet geautomatiseerd? Om te vergelijken, bij invoering van de trajectcontrole op de A2 in Nederland hebben ze de eerste 2 maand 186000 boetes uitgeschreven.
              Mag wettelijk niet geautomatiseerd verlopen.
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• 95% ervan zal wel geautomatiseerd verlopen met een mens aan het eind die simpelweg foto en nummerplaat vergelijkt vermoed ik.

Comment

• Flitsen die dingen eigenlijk? Heb die dat nog niet zien doen, maar vraag me wel af hoe ze dan in het donker nummerplaten kunnen lezen, of zijn dat compleet andere camera's dan de flitspalen.

Comment

• als je er 's nachts langkomt zie je een licht-fluo-paarse schijn, bij iedere wagen die langskomt (op de andere rijstrook)

en de flitswagens met "centrale lamp" onderaan in de bumper (kijk eens op flitsservice.be) zie je ook "niet" flitsen zoals vroeger

Comment

• Verleden jaar geflitst op de E40 onder de brug van Jabbeke richting kust en in het terugrijden dezelfde dag tegen gehouden door mobiele politie. Beide boetes zijn aangerekend, maar kwamen wel op dezelfde overschrijving. Handiger om te betalen natuurlijk, want domiciliëreing is niet mogelijk.

Collega een paar jaar geflitst op 2 plaatsen op de Ring rond Leuven aan +- dezelfde snelheid: 2 keer betalen.
                      Last edited by ; 27/05/2013, 11:06.

Comment

• Ben er vrijdag gepasseerd en de reden van controle ontgaat me. Heb maar even 120 kunnen rijden en toen was het terug vertraagd verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AfAX Bekijk Berichten
                          Verleden jaar geflitst op de E40 onder de brug van Jabbeke richting kust en in het terugrijden dezelfde dag tegen gehouden door mobiele politie. Beide boetes zijn aangerekend, maar kwamen wel op dezelfde overschrijving. Handiger om te betalen natuurlijk, want domiciliëreing is niet mogelijk.

Collega een paar jaar geflitst op 2 plaatsen op de Ring rond Leuven aan +- dezelfde snelheid: 2 keer betalen.

heb ook al gevraagd voor domociliëring, maar ze willen hier ook niet :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Ben er vrijdag gepasseerd en de reden van controle ontgaat me. Heb maar even 120 kunnen rijden en toen was het terug vertraagd verkeer.
                            Op E17 dagelijks kost, als het goed gaat 75 - 80 !

Comment

• Volgens mijn goede bron binnen de politie - kan er maar een trajectcontrole tegelijk aangeschakeld staan omdat de servers in Brussel het anders niet aankunnen - LOL.
                              Iemand die kan bevestigen - want dat lijk mij echt te belachelijk voor woorden
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Opletten dus met de caravan en de fietsen op het dak

Comment

• Paar weken terug stoemelings voorbijgereden aan +/- 140-145 (geen verkeer + 3 kakelende pubers in de auto)
                                  Nog altijd geen boete ontvangen. Normaal of...?
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Dus buitenlanders krijgen dat niet opgestuurd? Dacht al zo traag dat iedereen rijdt...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Paar weken terug stoemelings voorbijgereden aan +/- 140-145 (geen verkeer + 3 kakelende pubers in de auto)
                                      Nog altijd geen boete ontvangen. Normaal of...?

Nog iets ontvangen ondertussen?

Comment

• Richting Brussel:

Kan het zijn dat er 3 keer camera's staan? begin, ±midden, einde?

Hoe zit het dan als je eerst 4km 90 doet en dan 3km 150? [heb het al gedaan en geen boete] maar dan zal mijn gemiddelde wel hoger liggen als ik de laatste passeer.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Nog iets ontvangen ondertussen?
                                          Sssst!
                                          Neen nog altijd niets, t is intussen al bijna 3 maanden geleden...

Ik heb een sterk vermoeden dat die niet altijd 'actief' staat.
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X