Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trajectcontrole E40 Wetteren/Erpe-Mere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Greco, waar je maar licht over gaat is dat er bij rustig verkeer maar 3 rijvakken bezet zijn en het inhalende verkeer dus geen hinder heeft van het verkeer dat net onder de snelheidslimiet rijdt. Steek datzelfde verkeersaanbod op 3 rijstroken, en je gaat een heel ander verkeersbeeld zien. Of rij eens over de A2 bij druk verkeer...

    Wat wel tegen steekt is dat de laatste keer dat ik over de A2 reed, er een politiebusje lekker +30 km/u leek aan te houden. Vanuit Amsterdam tot aan het begin van de TC volgde ik het op een veilige afstand aan 130, en eens aan de trajectcontrole duurde het geen 5 minuten of het busje was spoorloos in de verte...

    Maar al bij al, die 100 per uur op 5 rijvakken gaat daar nergens over...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Greco, waar je maar licht over gaat is dat er bij rustig verkeer maar 3 rijvakken bezet zijn en het inhalende verkeer dus geen hinder heeft van het verkeer dat net onder de snelheidslimiet rijdt. Steek datzelfde verkeersaanbod op 3 rijstroken, en je gaat een heel ander verkeersbeeld zien. Of rij eens over de A2 bij druk verkeer...

      Wat wel tegen steekt is dat de laatste keer dat ik over de A2 reed, er een politiebusje lekker +30 km/u leek aan te houden. Vanuit Amsterdam tot aan het begin van de TC volgde ik het op een veilige afstand aan 130, en eens aan de trajectcontrole duurde het geen 5 minuten of het busje was spoorloos in de verte...



      Maar al bij al, die 100 per uur op 5 rijvakken gaat daar nergens over...

      Wooter. Vandaag in Bilzen geweest?
      Want ik zag vandaag precies dezelfde auto als jij hebt. Ook met die //M decal.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
        Wooter. Vandaag in Bilzen geweest?
        Want ik zag vandaag precies dezelfde auto als jij hebt. Ook met die //M decal.
        Er is er maar eentje

        Wel off-topic eh

        Comment


        • ""De trajectcontroles op de E40 en de E17 worden geregeld uitgezet door de politie. Dat heeft de redactie van VTM NIEUWS vernomen. Er worden te veel mensen geflitst, waardoor de parketten niet meer kunnen volgen. Op dit moment liggen er zo'n 23.000 processen-verbaal die nog behandeld moeten worden.""

          Comment


          • typisch voor België, systeem in dienst nemen en daarna vaststellen dat niet iedereen in de "keten" er mee om kan !!!
            triestig

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              typisch voor België, systeem in dienst nemen en daarna vaststellen dat niet iedereen in de "keten" er mee om kan !!!
              triestig
              Ze zullen wel zorgen dat ze mee kunnen, het komt te goed binnen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                ""De trajectcontroles op de E40 en de E17 worden geregeld uitgezet door de politie. Dat heeft de redactie van VTM NIEUWS vernomen. Er worden te veel mensen geflitst, waardoor de parketten niet meer kunnen volgen. Op dit moment liggen er zo'n 23.000 processen-verbaal die nog behandeld moeten worden.""
                Allez, er moet dus nog iemand op Ctrl-P klikken.. Want veel handwerk is hier toch niet aan zeker?
                My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                  Allez, er moet dus nog iemand op Ctrl-P klikken.. Want veel handwerk is hier toch niet aan zeker?
                  klopt, vanaf een digitale flitspaal of TC ... een beetje hardware, een beetje software, een deftige printstraat + envelop-machine en 0 man personeel !

                  Comment


                  • deze morgen reed ik richting Brugge en terug een wagen gezien met vooraan BLAUWE kerstverlichting
                    blauw is toch altijd verboden?

                    die wagen was +40 Ton, maar dat is bijzaak

                    daarna een Duiters met mistlichten voor en achter, op klaarlichte dag voorbij een agent gereden, die keek niet eens om

                    Comment


                    • Midden het traject hangen er aan een brug ook dezelfde camera's in beide richtingen. Weet iemand of ook die tot de trajectcontrole behoren?

                      Meten die ook mee? Kan je dus bv. ook reeds midden het traject dan een boete hebben als je tot dàt punt al gemiddeld te snel reed?

                      Comment


                      • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                        Ik maak mij al zorgen dat er overal trajectcontroles zullen komen. Dat wordt nergens nog eens lekker doortrekken :/ de wereld is om zeep.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                          http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...estwegen.dhtml

                          Ik maak mij al zorgen dat er overal trajectcontroles zullen komen. Dat wordt nergens nog eens lekker doortrekken :/ de wereld is om zeep.
                          In afwachting van autonoom rijdende voertuigen is het de meest efficiënte manier om bestuurders gedurende een langere afstand
                          aan een voorschreven snelheid te laten rijden.
                          Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik zo'n trajectcontroles wenselijk laat staan leuk vind.

                          Comment


                          • De vraag is of het laten rijden aan een voorgeschreven snelheid wenselijk is. Wat je ziet is dat inhaalmanoevers lang duren, en mensen die erachter rijden en ook voorbij willen ongeduldig worden. Dus heb je op het einde van de trajectcontrole bij redelijk druk verkeer een troep die zit te bumperkleven...

                            Comment


                            • En met veiligheid heeft't dan al helemaal niks meer te maken.
                              Ik zag die reportage in't nieuws en vroeg me af hoeveel zware ongevallen ze vermeden hadden maar die cijfers gaven ze niet.

                              Zo'n trajectcontrole is interessant op lange rechte stukken zonder invoegend/uitvoegend verkeer en dat zijn toch net de veiligste wegen?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                In afwachting van autonoom rijdende voertuigen is het de meest efficiënte manier om bestuurders gedurende een langere afstand
                                aan een voorschreven snelheid te laten rijden.
                                Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ik zo'n trajectcontroles wenselijk laat staan leuk vind.
                                Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                En met veiligheid heeft't dan al helemaal niks meer te maken.
                                Ik zag die reportage in't nieuws en vroeg me af hoeveel zware ongevallen ze vermeden hadden maar die cijfers gaven ze niet.

                                Zo'n trajectcontrole is interessant op lange rechte stukken zonder invoegend/uitvoegend verkeer en dat zijn toch net de veiligste wegen?
                                Bah, trajectcontrole zou normaal drie doelstellingen hebben.
                                1) Geld in de kassa brengen voor de overheid. Veel kunnen die daar zelf niet aan doen natuurlijk want dat is maar het vervolg/antwoord op het niet naleven van de bestuurders dei het moeilijk hebben met zich aan de spelregels te houden.

                                2) Voor de veiligheid. Nu op vele gewestwegen mag toch maar 70, mag men niet inhalen en toch voldoen deze "verplichtingen" vaak niet. Nu in bovenstaand artikel, de N117 in Brasschaat is al menig keer, jammer genoeg, het schouwtoneel geweest van een dodelijk ongeval. Dus in dit geval een terechte trajectcontrole.

                                3) Om op de ringwegen een betere doorstroming te krijgen. Vermits ook weer hier de automobilist zijn verantwoordelijkheid niet neemt en denkt boven de stroom uit te moeten rijden, kan trajectcontrole hier op zijn plaats zijn. Kwestie van met zen allen in beweging te blijven en weer niet in de file te moeten gaan staan omdat er weer ééntje tegen een te hoog snelheidsverschil op een ring denkt van sneller vooruit te komen.

                                4) trajectcontrole op lange rechte stukken is dus niet interessant en totaal zinloos in die zin dat het alleen dient om de bodemloze put van onze regeringen te spekken.
                                Vermits niet iedereen de behoefte of kunde heeft om snel te rijden, daardoor te grote snelheidsverschillen op treden, worden de trajeccontrole op rechte stukken plots wel interessant. Want dan gaat het om veiligheid.

                                Nu moeilijk is dat feitelijk allemaal niet te begrijpen natuurlijk, maar voor sommige tocht wel.
                                Je zal je er toch moeten bij neerleggen dat we in de toekomst nog meer trajectcontroles gaan krijgen, met dank aan de mensen die het niet willen inzien...
                                Veel steun onderweg in het verkeer!.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Waar komt dat idee van dat als je iedereen vertraagt, de doorstroming beter zal zijn? Ik dacht dat fysica en praktijktesten toch al hadden uitgeklaard dat dat niet kan?

                                  Is het probleem van de N117 effectief de snelheid, of voorrangnegatie met zware gevolgen omwille van de snelheid van de betrokken voertuigen?

                                  En natuurlijk is trajectcontrole een manier die iedereen over één kam scheert, maar maak aub niet de illusie dat het de facto veiliger is. Veiligheid hangt nog altijd af van iedere individuele bestuurder, en ik heb al genoeg gezien in binnen- en buitenland, en studies in het buitenland hebben al aangetoond dat die lagere snelheden de dramatische toppers eruit haalt (aan 70 geraak je moeilijker dood dan aan 140) maar dat er een scala aan risicocompenserend gedrag ontstaat (nog meer voorrangnegaties, nog kleinere tussenafstanden, nog minder aandachtig rijgedrag) zodat je niet zomaar kan stellen dat pakweg een effectieve snelheidsreductie van 20% ook een verhoging van de verkeersveiligheid met 20% betekent. Zeker niet op wegen die nu al als een van de veiligsten wordt beschouwd.

                                  Mij maakt het niet uit, ik kom net terug van een paar weekjes Noord-Amerika en heb nooit harder dan 120 km/u gereden, maar ik voelde me vaak onveiliger dan aan +230 in Duitsland.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Waar komt dat idee van dat als je iedereen vertraagt, de doorstroming beter zal zijn? Ik dacht dat fysica en praktijktesten toch al hadden uitgeklaard dat dat niet kan?

                                    Is het probleem van de N117 effectief de snelheid, of voorrangnegatie met zware gevolgen omwille van de snelheid van de betrokken voertuigen?

                                    En natuurlijk is trajectcontrole een manier die iedereen over één kam scheert, maar maak aub niet de illusie dat het de facto veiliger is. Veiligheid hangt nog altijd af van iedere individuele bestuurder, en ik heb al genoeg gezien in binnen- en buitenland, en studies in het buitenland hebben al aangetoond dat die lagere snelheden de dramatische toppers eruit haalt (aan 70 geraak je moeilijker dood dan aan 140) maar dat er een scala aan risicocompenserend gedrag ontstaat (nog meer voorrangnegaties, nog kleinere tussenafstanden, nog minder aandachtig rijgedrag) zodat je niet zomaar kan stellen dat pakweg een effectieve snelheidsreductie van 20% ook een verhoging van de verkeersveiligheid met 20% betekent. Zeker niet op wegen die nu al als een van de veiligsten wordt beschouwd.

                                    Mij maakt het niet uit, ik kom net terug van een paar weekjes Noord-Amerika en heb nooit harder dan 120 km/u gereden, maar ik voelde me vaak onveiliger dan aan +230 in Duitsland.
                                    Uiteraard ga je een betere doorstroming krijgen indien IEDEREEN tegen 100 van punt A > B laat rijden, dan iedereen tegen 70. Probleem is of je dat wel kan tegen 100 als de weg zo goed als verzadigd is. Dan zal het alvast veel beter gaan tegen 70 in gelijke omstandigheden.

                                    Als IEDEREEN zou doen wat hij moet doen, zouden ze de spelregels veel eenvoudiger kunnen houden. Een voorrangsnegatie (wat een desastreus woord bij voertuigen die in dezelfde richting rijden), heeft bij een gezamenlijk eenheidssnelheid weinig tot geen dramatische gevolgen, wat niet kan gezegd worden als de één 70 rijdt en een fout begaat en de andere(n) 130 rijden. Trouwens inhalen bij 70 of 90 is voor iedereen dan gelijk, met een verschil tussen de onderlinge voertuigen van 5/u zullen er minder frustraties optreden omdat we toch met zen allen in hetzelfde vaarwater zitten. Behalve voor zij die het niet kunnen hebben natuurlijk dat die ene juist 5/u rapper gaat dan hem zelf.
                                    Uiteraard komen er kleinere tussen afstanden bij 70 dan bij 120. Erg kan dat nooit zijn vermits toch iedereen +/- hetzelfde rijdt.
                                    Dat van die mindere aandacht kan wel eens kloppen. Ik zie nu ook bij 120 mensen niet handsfree bellen, sms-en, internetten enz... het gevaar zit hem er natuurlijk in dat ze dat bij 70 nog meer gaan doen dan bij 120. Cameratje erbij aan de voorkant van de TC en controleren hierop zou enige soelaas kunnen brengen.

                                    De N117 is al sinds mijn jeugdjaren een probleem weg. Nooit anders geweten dan dat ze daar (veel) te hard rijden. Eén rijvak in elke richting. Vroeger mocht je daar nog naar believen inhalen maar dat kan al jaren niet meer. Maar typisch voor onze mentaliteit (ik wou bijna "huidige" schrijven maar het was vroeger dus ook al zo) lappen ze daar alle regels aan hun laars.
                                    Door de jaren heen zijn er wel wat aanpassingen geweest zoals een volle witte lijn, snelheid lager, recent nog een apart fietspad (in het tweede deel).
                                    Héél toevallig passeerde ik er op 11/11 jongst leden. Een koppel met een dochter/vriendin? waren er toen bloemen aan het neerleggen bij een kruisje langs de weg...
                                    Weet niet de juiste toedracht van het dodelijk ongeval (zal waarschijnlijk ook al wel enkele jaren geleden zijn) maar ik vermoed dat het niet met twee voertuigen zal geweest zijn maar eerder iets met een zwakke weggebruiker.

                                    Bah, van dat laatste verschiet ik nu eens niet zé. Ik voel mij in Duitsland ook veel meer op mijn gemak als we tegen +220 enkel op een drievak baan zitten. Op een tweevak baan gaan we die onnozeliteit niet uithalen. Ik be/ver-trouw niemand, daarvoor zitten er teveel Belgen & Nederlanders die alleen in hun wereld leven, en dat zie je niet van "den Duits".
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Ik had het met die voorrangnegaties voornamelijk op de N117... Voorrangnegaties zijn zelfs met snelheidsverschillen op snelwegen nog niet zo erg, ervan uitgaande dat niemand gaat couperen om te couperen. Dat ligt anders op gewone wegen waar tegenliggers links afslaan of mensen uit zijstraten de voorrangsweg oprijden zonder voorrang te geven. Dan zit je al heel wat sneller met echt grote snelheidsverschillen, hoewel er niemand harder dan 70 hoeft te rijden.

                                      Bij 80 km/u is de doorstroming het hoogst, maar kan je geen enkele auto meer toevoegen, en elke onregelmatigheid (wisselen van rijstrook, onnodig remmen, ...) veroorzaakt file. Bij 120 is de doorstroming in absolute cijfers lager, maar door de grotere tussenafstanden lukt het wel wat beter om een auto toe te voegen of van rijvak te wisselen: gedurende de tijd die het kost om het verkeer op de geaffecteerde rijstrook te normaliseren, rijdt het verkeer met kortere veiligheidsafstanden. Ergens simpelweg een limiet van 80 op de snelweg gaan zetten zorgt er dus niet voor dat file vermeden wordt, maar het zorgt voor kunstmatige bottlenecks door mensen die niet 80 rijden, waarachter verkeer zit dat wel 80 wil rijden en na verloop van tijd ook inloopt op die veiligheidsafstanden (zie weeral het negatieve effect van trajectcontrole). Je moet voor de lol eens een half uurtje gaan kijken op een brug boven de E40 ofzo, en dan zie je dat het verkeer niet in 1 continue stroom voorbij komt, maar in golven, en hoe drukker het verkeer hoe meer golven (omdat ook meer kans op trager verkeer).

                                      Maar goed, in zijn totaliteit is trajectcontrole een zwaktebod want je lapt er enkel diegenen mee die maar 1 specifieke overtreding doen. Alle andere overtredingen worden vrolijk genegeerd.

                                      Comment


                                      • al die stomme beperkingen die de regering ons oplegt enkel om de natuurlijke selectie tegen te gaan... geen wonder dat de wereld overbevolkt is
                                        lets have some more member berries

                                        Comment

                                        Working...
                                        X