Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag deze bus in de bebouwde kom staan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mag deze bus in de bebouwde kom staan?

Hallo,

sedert enkele weken staat deze schoolbus bijna heel de dag (+nacht) naast mijn deur.
    Ik lees dat dit mag voor voertuigen onder 7.5ton.
    Valt een dergelijke bus hierin? Het is een bus voor 38+1 zitplaatsen:

Reden van mijn vraag: De vrachtwagen maakt het vertrekken uit mijn garage nog gevaarlijker dan anders.
    Bovendien start de chauffeur elke morgen rond 5 uur de motor, met vééél lawaai waardoor zoon en dochter wakker worden (en ik dus ook )
    Rond 9 uur staar hij d'r weer voor de rest van de dag tot rond 15uur.
    Last edited by ; 24/02/2013, 18:16.

Verdraagzaamheid ten top, die kerel zet hem nog overduidelijk speciaal voor een stuk braakliggend om niemand te storen ...
    En hij mag daar staan ja, dat spel zal onder de 7.5 ton zitten. 3 a 4 leeg + 3.5 laadvermogen gok ik. Met die bandjes die er op liggen kan hij in elk geval niet zwaarder zijn. Ik zie op foto's ook nergens een garage waar het gevaarlijk uit rijden is door die wagen.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 24/02/2013, 18:37.

Comment

Verdraagzaamheid??: er zijn hier in een straal van 100 meter verschillende plaatsen waar de bus ook kan staan. Op 10meter van de huidige plek kan hij perfect zonder ook maar iemand te storen.
      Bovendien is er vlakbij een grote parking aan een gb en één aan een voetbalveld.

Ik en mijn vrouw hebben het zonder de bus al moeilijk om veilig weg te kunnen rijden. Hoewel het een bebouwde kom is, wil je niet weten hoe snel sommigen ineens van achter die bus komen.

Mijn plan is om de chauffeur -vriendelijk- te vragen de alternatieven te overwegen. Mocht ik hier te weten te komen dat de bus er eigenlijk niet mag staan, dan zou dat plan b kunnen zijn (en niet plan A) Ik denk dus dat ik me correct gedraag in deze discussie.

teizman

Comment

Altijd beleefd blijven.
        Hem eens het probleem uitleggen kan veel verhelpen, maar als hij daar blijft staan, kan je er niets aan doen.
        Dus als hij zich 10 meter naar achter zet is je probleem opgelost eigenlijk? Vraag dat, 9/10 dat hij dat gewoon doet. Het feit dat hij zijn bus al parkeert voor een stuk braakliggend, zegt me dat hij wel degelijk rekening probeert te houden met zijn buren.

Comment

Weet jij dan zo zeker dat dit een bus is beneden 7.5ton?

Comment

99% zeker. Kan je zien aan zijn banden (en het model van Mercedes, zwaarder dan 7.5 zit je ofwel met tourbus ofwel met een atego of axor). Als die meer dan 7.5 ton zou zijn, zou er wel iets anders onder liggen van banden en zou het een ander model zijn.
            Dit is gewoon een voorloper van een Sprinter, zou me zelfs niet verbazen dat het maar 5.5 ton is.
            Last edited by |) ][ |V| ][; 24/02/2013, 18:46.

Comment

Daar gaat mijn 'stok achter de hand dus'.
              Toch bedankt voor de info.

(Het is nochtans een bus voor bijna 40 personen)

teizman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                99% zeker. Kan je zien aan zijn banden (en het model van Mercedes, zwaarder dan 7.5 zit je ofwel met tourbus ofwel met een atego of axor). Als die meer dan 7.5 ton zou zijn, zou er wel iets anders onder liggen van banden en zou het een ander model zijn.
                Dit is gewoon een voorloper van een Sprinter, zou me zelfs niet verbazen dat het maar 5.5 ton is.
                Dat heb je mis denk ik
                Dit is een vario en is de opvolger van de legendarische 508 / 608
                De meete vario's zijn + 7.5 ton en bijgevolg C rijbewijs
                Het gewicht kan je bij dit type aflezen uit de typebenaming vb 713 is 7.5 Ton 130 pk 815 is 8 ton 150 pk
                Ik weet niet of het mogelijk is om het voertuig lager te keuren om bv met B rijbewijs te mogen rijden.
                PS ik geloof dat de kleinste atego en de zwaarste vario motor en chasis delen

Comment

Als ik het me goed herinner mogen hoge voertuigen ook niet al te dicht bij een verkeersbord geparkeerd staan. Maar op de foto's zie ik geen verkeersbord in de directe nabijheid. Gewoon eens vriendelijk vragen lijkt me dus het beste.

Comment

Bedankt aan de volgende W- Vlaming die zich hier mengt: het is een 813!!!

Ik zou dus al iets sterker kunnen staan....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                      Dat heb je mis denk ik
                      Dit is een vario en is de opvolger van de legendarische 508 / 608
                      De meete vario's zijn + 7.5 ton en bijgevolg C rijbewijs
                      Het gewicht kan je bij dit type aflezen uit de typebenaming vb 713 is 7.5 Ton 130 pk 815 is 8 ton 150 pk
                      Ik weet niet of het mogelijk is om het voertuig lager te keuren om bv met B rijbewijs te mogen rijden.
                      PS ik geloof dat de kleinste atego en de zwaarste vario motor en chasis delen
                      +3.5 en bijgevolg C(1) is het. D(1) in dit geval. De 815 is ook in te schrijven al 7.5 hoor. Dit is gewoon een -7.5, ben ik van overtuigd.

Edit: Net eens opgezocht voor de zekerheid op de site van mercedes. De Vario 8xx zonder verhoogd dak is maximaal 7490kg MTM.
                      Last edited by |) ][ |V| ][; 24/02/2013, 19:08.

Comment

Tsja: tot eind vorig jaar stond hier wel degelijk een verkeersbord. Dit stond echter OP het voetpad en een ander onverdraagzaaam individu heeft gaan klagen omdat hij niet kon passeren met zijn echtgenote in rolstoel. Uiteindelijk heeft deze brave man dit kunnen laten verwijderen hij had uiteraard een punt.

Comment

Bedankt voor de link .... ik zat al een kwartier te zoeken maar vond geen goede info hierover.

Morgen eens een vriendelijk klapke doen.... hopelijk begrijpt de chauffeur dat hij eigenlijk alternatieben zat heeft....

Comment

Coach Partners? Die mogen toch alles?

Comment

Hoe bedoel je?

Comment

Er staat toch een nummer op de bus. Bel en vraag gewoon of het niet mogelijk is dat ze iets verder parkeren. Toch niet moeilijk.

Ofwel huis beter isoleren. Verhuizen kan ook.

Comment

ik zou persoonlijk de chauffeur eens spreken en hem vragen iets verder te staan.
                                  zomaar zijn baas gaan bellen... komt nooit goed

Comment

zou er een wet bestaan om bleitsmoelen te beboeten.

Comment

duidelijk geen kinderen...
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                      X