Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag deze bus in de bebouwde kom staan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ik zou persoonlijk de chauffeur eens spreken en hem vragen iets verder te staan.
    zomaar zijn baas gaan bellen... komt nooit goed
    dat is toch geen oplossing?
    daar wonen weer andere mensen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Verdraagzaamheid ten top, die kerel zet hem nog overduidelijk speciaal voor een stuk braakliggend om niemand te storen ...
      En hij mag daar staan ja, ... Ik zie op foto's ook nergens een garage waar het gevaarlijk uit rijden is door die wagen.
      ja en neen, ik zou het ook niet leuk vinden
      waarom moet een bedrijf een milieuvergunning aanvragen, en waarom moet daarop vermeld zijn hoeveel wagens er gestald gaan worden ?

als ieder bedrijf nu al zijn wagens op zijn eigen terrein zou zetten, zou er toch veel problemen, burenruzies, ... vermelden kunnen worden? zelfs parkeren op je persoonlijke eigendom (waar niemand iets kan aan doen ?) is niet altijd leuk voor de buurt.
      met uitzondering natuurlijk van internationaal transport

vind je het normaal dat overheid parkings aanlegt om vrachtwagens te overnachten? in de buurt van woonwijken?
      wie betaalt deze aanleg en onderhoud? ik en jij, en wie pikt winst op die vrachtwagens in? het bedrijf. typisch SOS mentaliteit? alles gratis ! niet voor mij

ik ken zo mensen die hun trekker 100 meter van hun deur parkeren om hun vrouw niet wakker te maken !!! en waarom dan die andere mensen in de straat niet ???

maar ik begrijp ook dat het in praktijk niet altijd evident is, het spaart voor chauffeur enorm veel tijd als hij iedere ochtend van thuis kan vertrekken, ...

Comment

Van een muis een olifant maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
          Verdraagzaamheid??: er zijn hier in een straal van 100 meter verschillende plaatsen waar de bus ook kan staan. Op 10meter van de huidige plek kan hij perfect zonder ook maar iemand te storen.
          Bovendien is er vlakbij een grote parking aan een gb en één aan een voetbalveld.

Ik en mijn vrouw hebben het zonder de bus al moeilijk om veilig weg te kunnen rijden. Hoewel het een bebouwde kom is, wil je niet weten hoe snel sommigen ineens van achter die bus komen.

Mijn plan is om de chauffeur -vriendelijk- te vragen de alternatieven te overwegen. Mocht ik hier te weten te komen dat de bus er eigenlijk niet mag staan, dan zou dat plan b kunnen zijn (en niet plan A) Ik denk dus dat ik me correct gedraag in deze discussie.

teizman
          Ik begrijp zeker dat het niet aangenaam is als je kinderen daar wakker van worden en je moeilijk uit je garage kan hierdoor. Zeggen dat er alternatieven zijn aan een voetbalveld en een GB dat zou ik niet zo direct durven zeggen. Dergelijke zware wagens zijn eigenlijk op zeer weinig plaatsen welkom, die rijden dergelijke parkings namelijk ook al snel kapot.

Ik denk wel dat je je gelijk zou halen eigenlijk als je hiermee verder zou gaan, want volgens mij is dit een 8 ton bus.

Ik vind ook dat je je correct gedraagt in deze, als je met een frustratie zit moet je die uiten, de bestuurder doet daar dan mee wat hij wil.

Ik heb ook mijn haan weg gedaan toen mijn overburen reclameerden, ook al vond ik en de rest van de buren het overdreven, het is niet omdat ik en mijn gezin vast slapen dat ik andere mensen op hun systeem wil werken.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

da's geen muis: wordt maar eens elke dag om hetzelfde uur wakker gemaakt en de kinderen daarbij. Heb hier ook zo'n tijd gehad dat de buur zijn honden de hele dag en nacht doorblaften. Na een week zijt ge gene mens meer. Dan toch maar eens deftig klapke gaan doen met hem en het was opgelost. Hij begreep het wel. Honden slapen nu binnen.
            www.peugeotforum.be

Comment

eigenaar van de bus zet zich duidelijk op een plek waar (bijna) niemand last van heeft

mooi geparkeerd

en aan to, ik snap waarom je draad opent zou er op eerste zicht ook ni gelukkig mee zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                ja en neen, ik zou het ook niet leuk vinden
                waarom moet een bedrijf een milieuvergunning aanvragen, en waarom moet daarop vermeld zijn hoeveel wagens er gestald gaan worden ?

als ieder bedrijf nu al zijn wagens op zijn eigen terrein zou zetten, zou er toch veel problemen, burenruzies, ... vermelden kunnen worden? zelfs parkeren op je persoonlijke eigendom (waar niemand iets kan aan doen ?) is niet altijd leuk voor de buurt.
                met uitzondering natuurlijk van internationaal transport

vind je het normaal dat overheid parkings aanlegt om vrachtwagens te overnachten? in de buurt van woonwijken?
                wie betaalt deze aanleg en onderhoud? ik en jij, en wie pikt winst op die vrachtwagens in? het bedrijf. typisch SOS mentaliteit? alles gratis ! niet voor mij

ik ken zo mensen die hun trekker 100 meter van hun deur parkeren om hun vrouw niet wakker te maken !!! en waarom dan die andere mensen in de straat niet ???

maar ik begrijp ook dat het in praktijk niet altijd evident is, het spaart voor chauffeur enorm veel tijd als hij iedere ochtend van thuis kan vertrekken, ...
                Mijn buurman en ik parkeren achter elkaar, op de oprit van onze andere buur die hierdoor niet meer uit zijn garage kan. Ipv te bleiten, komt die mens elke avond helpen om in te rijden.
                Of om maar te zeggen: het mag/moet van twee kanten komen.
                En de reden dat vrachtwagens mee naar huis gaan heeft niks te maken met die vergunningen, want die hebben ze sowieso nodig. Heeft eerder te maken met planning en vaak is het ook gewoon een extraatje voor de chauffeur. Scheelt mij toch 12 euro per week aan diesel als ik de camion thuis zet.
                En ik woon dichter van de snelweg dan het bedrijf gelegen is, dus doen ook zij winst uiteindelijk.

Comment

Akkoord, maar ik kan wel begrijpen dat het zeer vervelend is dat uw klein manne daar altijd opnieuw van wakker worden?
                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                  Current:
                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                  Ex:
                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                    Akkoord, maar ik kan wel begrijpen dat het zeer vervelend is dat uw klein manne daar altijd opnieuw van wakker worden?
                    Tuurlijk, alleen vind ik het overdreven om hier eventueel een zaak van te willen maken.
                    Die mannekes worden daar hard van!

Comment

wat als je klein mannen wakker worden van het gebleit van de buur-kleinmannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        wat als je klein mannen wakker worden van het gebleit van de buur-kleinmannen

Vriendelijk vragen aan de buren om te verhuizen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          dat is toch geen oplossing?
                          daar wonen weer andere mensen !
                          10tal meter achteruit moet kunnen. volgens mij is het witte huis dus de TS en kan die zijn garage niet uit zonder een deftig zicht op de straat te hebben. door 10meter achteruit te gaan (dus nog altijd voor dat braakliggend) kan het zicht wel een pak verbeter zonder echt andere mensen te storen.

voor het geluid, daar want. na een maand horen die kinderen dat niet meer. als iedereen daarom zou gaan klagen die aan een spoorwegoverweg woont.... maar voor de verkeersveiligheid. tja, ik zie de weg niet.

zowieso kan je altijd de chauffeur eens aanspreken dat het onveilig is de garage uit te gaan en vragen of die 2 plaatsen achteruit kan parkeren. die chauffeur heeft misschien ook goeie argumenten om het niet te doen.
                          maar om ineens de baas te gaan bellen dat die bus er niet goed staat, komt zowieso niet goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Mijn buurman en ik parkeren achter elkaar, op de oprit van onze andere buur die hierdoor niet meer uit zijn garage kan. Ipv te bleiten, komt die mens elke avond helpen om in te rijden.
                            Of om maar te zeggen: het mag/moet van twee kanten komen.
                            Het moet van twee kanten komen, maar als ik het zo lees zijn komt het maar van een kant, namelijk dat die andere buur altijd maar toegeeft. Het kan natuurlijk zijn dat je hem nog op een andere manier een wederdienst doet, dat weet ik niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              10tal meter achteruit moet kunnen. volgens mij is het witte huis dus de TS en kan die zijn garage niet uit zonder een deftig zicht op de straat te hebben. door 10meter achteruit te gaan (dus nog altijd voor dat braakliggend) kan het zicht wel een pak verbeter zonder echt andere mensen te storen.

voor het geluid, daar want. na een maand horen die kinderen dat niet meer. als iedereen daarom zou gaan klagen die aan een spoorwegoverweg woont.... maar voor de verkeersveiligheid. tja, ik zie de weg niet.

zowieso kan je altijd de chauffeur eens aanspreken dat het onveilig is de garage uit te gaan en vragen of die 2 plaatsen achteruit kan parkeren. die chauffeur heeft misschien ook goeie argumenten om het niet te doen.
                              maar om ineens de baas te gaan bellen dat die bus er niet goed staat, komt zowieso niet goed
                              Als je aan een spoorweg gaat wonen, moet je ook niet klagen over het lawaai. Als je ergens woont en ze komen dan een spoorweg achter je tuin leggen, dan mag je klagen want dat was niet voorzien. Net zo min als je moet klagen over nachtvluchten als je naast de luchthaven gaat wonen. Dit busje zat echter niet bij in het pakket toen de topic starter daar komen wonen is.

En ik zou eerst proberen om eens met de chauffeur te praten, maar als je die nooit ziet zie ik niet in wat er mis om met zijn baas eens te bellen. Of als hij niet wil meewerken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Het moet van twee kanten komen, maar als ik het zo lees zijn komt het maar van een kant, namelijk dat die andere buur altijd maar toegeeft. Het kan natuurlijk zijn dat je hem nog op een andere manier een wederdienst doet, dat weet ik niet
                                Jazeker, ik heb eens zijn paaltje omver gereden en heb het zelf recht gezet.

Maar serieus, hij is de zaterdag en zondag om 7h 's morgens al bezig met timmeren in zijn tuinhuis, dat maakt ook iedereen wakker, maar we gaan niet klagen. En hij klaagt niet tegen ons, iedereen blij.

Comment

Ik ben daarnet toevallig op hetzelfde moment thuisgekomen als de chauffeur (die notabene een vrouw blijkt te zijn). Heb dan ook meteen haar aangesproken (bellen naar de baas, vind ik al bijna even erg en nutteloos als naar de wijkagent stappen).

Na haar laten verstaan te hebben dat ik van goede wil ben, maar toch een probleempje heb waarover gesproken mag worden, gaf zij ook onmiddellijk te kennen dat ze er een beetje mee inzat. Ze heeft blijkbaar al goed nagedacht over een goede standplaats en dat betekent al heel wat. De opties die ik in gedachte had zijn niet mogelijk: sommige zijn moeilijk bereikbaar met een dergelijke draaicirkel. De beste parking die even ver was van haar huis, is echter geen optie: ze vertrekt om 5 uur 's morgens en op die parking is het pikkedonker. HIer heb ik uiteraar alle begrip voor.

We hebben dan samen even nagedacht en vonden niets. Zelf stelde ze dan voor om in het weekend de bus te parkeren op deze (donkere) parking. Dit lijkt me al een heel goed compromis.
                                  Binnenkort komen er appartementen voor haar huidige standplaats..... ik weet niet wat ze dan best doet.

Zo zie je maar....goed praten helpt al veel.

Ik nu ga ik verder bleiten

teizman

Comment

Volgens mij ga je van die bouw en die appartementbewoners meer last hebben dan van dat busje hoor.

Comment

bwa bwa ... dat wisten we natuurlijk toen we de woning kochten.
                                      Daarenboven is de bouwheer zeer begripvol gebleken, naast de muurovername krijg ik ook een erfdienstbaarheid zodat ik de oprit van de appartementen mag gebruiken voor toegang naar mijn achtertuin. Bovendien hebben ze hun daklijn aangepast aan mijn zonnepanelen.

Ook daar was een goede communicatie de key!

Ik denk dat ik vooral last ga hebben van al de auto's voor mijn deur van de appartement bewoners....

teizman

Comment

Het was idd vooral op hun auto's dat ik doelde.

Comment

Oorstopkes gebruiken helpt ook.

Comment

Working...
                                          X