Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm met keuring/verzekering buitenland.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag ivm met keuring/verzekering buitenland.

Is hier iemand met kennis of ervaring terzake?

Het gaat over het volgende:

Ik zou graag een wagen bijkopen , genre suzuki swift , 2dehands.
    Dit om mee te nemen naar buitenverblijf in Griekenland maar inschrijven in België.

Mij hebben ze verteld dat ik met Belgische platen naar de keuring in Griekenland kan gaan en zo in orde blijf voor de verzekering?
    Indien ik met de wagen terug in België kom moet ik wel zo snel mogelijk naar de Belgische keuring.

Ik heb geen zin om ieder jaar met de wagen overhuis te komen

Lijkt me sterk dat dit zou mogen, tenslotte mag je die auto daar niet langer dan 3 maand houden als je hem hier inschrijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Lijkt me sterk dat dit zou mogen, tenslotte mag je die auto daar niet langer dan 3 maand houden als je hem hier inschrijft.
      Het gaat om een buitenverblijf hé Dimi, als ik de vraag van TS goed begrijp. Dus het kan perfect dat je daar met een in België ingeschreven wagen zou rondrijden, echter is het de bedoeling van TS (weeral denk ik) om de wagen daar te laten en op een andere manier naar België terug te komen (TS blijft hier wonen denk ik toch). Dan zou eventueel artikel 23quater § 4 van het kb van 15 maaart 1968 "houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen" van toepassing kunnen zijn
      §4. Wanneer een voertuig zich in het buitenland, in een lid-Staat van de Europese Unie bevindt, laat de houder het voertuig keuren door een instelling die daartoe door de overheid van het betrokken land erkend is, ten einde de termijn zoals bepaald in artikel 23ter, te eerbiedigen.

In ieder geval, wordt het voertuig wanneer het terug naar België komt, zo vlug mogelijk gekeurd om zijn toestand te regulariseren.
      Dus het voertuig kan en mag gekeurd worden in het buitenland en moet bij terugkomst in België zo snel mogelijk terug naar de keuring in België, maar inderdaad zo lang het voertuig niet terug komt naar België is het toch in orde indien de keuring in het buitenland zou zijn uitgevoerd.

Voor de verzekering weet ik niet hoe het zit want dit zal waarschijnlijk van maatschappij tot maatschappij verschillen.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

vragen aan keuring
        en verzekering

maar moet zeker mogelijk zijn

is het niet goedkoper (maar moeilijker) om in Gr in te schrijven?

Comment

Thanks voor de input.
          Vooral met dat van 96gr kan ik iets

Het is inderdaad de bedoeling om met de wagen naar daar te rijden en met de vlieger terug te komen.

Moet alleen nog eens goed bekijken/rekenen of ik niet beter blijf huren ginder... is wel altijd een dure affaire zeker de periode van juni tot september.

Comment

Maandag ga ik langs mijn verzekering om te informeren!

Comment

Ok verzekering heeft ook groen licht gegeven

Keuring staat los van de verzekering, dus ik moest mij geen zorgen maken.

Comment

Working...
              X