iets wat ik mij nu al een tijdje afvraag en met de wetgeving die continue wordt aangepast. misschien dat iemand hier meer van weet of ervaring mee heeft???
hoe gaat dat in zijn werk, krijgt die een eigen pvg nr, of wordt die gelijk gezet met de andere autos in belgie?
ik vraag dit specifiek voor men capri 3.0. dit is origineel een NL wagen en ik ging die in belgie inschrijven op O-plaat (dan kan je de NL papieren behouden).
nu met die oldtimerkeuring die erdoor komt, vermoed ik dat dit niet kan blijven duren en dat je één of andere belgisch of europees gelijkvormigheidsattest moet krijgen.
krijg ik da een GVA zoals alle andere capri 3.0 in belgie (voor zover er veel zijn) en moet die bij de keuring worden voorgereden en krijgt die een eigen PVG en controlleren ze de hele auto daar.
dit 2de punt zou me namelijk toelaten om andere zaken te kunnen monteren. origineel zit zo een 3.0 namelijk met smalle kleine remschijven vooraan.
de 3.0 is een engelse capri waardoor die een speciale veerpoot heeft met absoluut moeilijk te vinden remonderdelen,
de 2.0-2.3-2.6-2.8 zijn duitse capris en die hebben een V6 veerpoot (V6 poten zijn sterker dan 4cyl poten) met dezelfde remmerij van 1.3 tot 2.8 (makkelijk te vinden klauwen en schijven). de 2.8 heeft ook nog geventileerde schijven gekregen vooraan (t zijn dezelfde klauwen, alleen zit daar een spacer tussen).
t is dus 100den keer makkelijker om een hoofdrempomp, klauw, schijf... te vinden voor een duitse capri (95% van de gevallen) dan voor zo een engels geval (5%).
ik zou dus 2.8 veerpoten met bijhorende remmerij eronder willen steken en dan de keuring in belgie ondergaan (zodat ik dus op het GVA ook die poten en klauwen zou krijgen).
ook die standaard 185/70R13 banden zijn onzin op een capri, t zou handig zijn om daar bv 2 soorten banden te hebben. 205 vooraan en 235 achteraan ofzo.
standaard 185/70R13 op 6J RS velgen. vooraan valt mee, achteraan VEEL te smal.
6J met 205/60R13 bandjes, t staat beter, maar wielen zijn VEEL te smal)
7JET05 vooraan, 7,5J ET-19 (jaja, "min negentien") achteraan, die achterste komen dus 4cm meer naar buiten met die ET waarde, en nog eens 1cm door de 7,5J ipv 6J
t staat vele malen beter, wielkassen beter gevuld, en als ik het bij homologatie op papier zou krijgen voor de 3.0, dan is dit misschien wel de moeite en geloofwaardig (op bovenstaande 1.3 is da gewoon overkill ).
alle bovenstaanden velgen (6JET19 7JET05, 7,5JET-19) zijn gewoon origineel leverbaar geweest door FORD op de capris. maar de 4 velgen tegelijk. (http://fcapri.homelinux.com/rimRS-nl.htm alle beschikbare FORD rs velgen).
7,5J rondom moet ik vooraan bredere vleugels steken om te passen, rondom 7J is vooraan perfect maar achteraan weer te smal, 6J... dat sta hier boven.
nuja, 185/70R13 op een 7,5J velg...not done. kom je daar met 205 op de keuring op 7,5J, die banden staan getrokken. steek je 235, is t ambras op de keuring dat ze te breed zijn.
t zou dan leuk zijn om één of ander papiertje bij de hand te hebben dat die auto werd aangeboden met 185 vooraan en 205 achteraan ofzo (dan is 205 vooraan en 235 achteraan verklaarbaar. 235 is achteraan perfect, maar 235 voorraan zonder servo )
hoe gaat dat in zijn werk, krijgt die een eigen pvg nr, of wordt die gelijk gezet met de andere autos in belgie?
ik vraag dit specifiek voor men capri 3.0. dit is origineel een NL wagen en ik ging die in belgie inschrijven op O-plaat (dan kan je de NL papieren behouden).
nu met die oldtimerkeuring die erdoor komt, vermoed ik dat dit niet kan blijven duren en dat je één of andere belgisch of europees gelijkvormigheidsattest moet krijgen.
krijg ik da een GVA zoals alle andere capri 3.0 in belgie (voor zover er veel zijn) en moet die bij de keuring worden voorgereden en krijgt die een eigen PVG en controlleren ze de hele auto daar.
dit 2de punt zou me namelijk toelaten om andere zaken te kunnen monteren. origineel zit zo een 3.0 namelijk met smalle kleine remschijven vooraan.
de 3.0 is een engelse capri waardoor die een speciale veerpoot heeft met absoluut moeilijk te vinden remonderdelen,
de 2.0-2.3-2.6-2.8 zijn duitse capris en die hebben een V6 veerpoot (V6 poten zijn sterker dan 4cyl poten) met dezelfde remmerij van 1.3 tot 2.8 (makkelijk te vinden klauwen en schijven). de 2.8 heeft ook nog geventileerde schijven gekregen vooraan (t zijn dezelfde klauwen, alleen zit daar een spacer tussen).
t is dus 100den keer makkelijker om een hoofdrempomp, klauw, schijf... te vinden voor een duitse capri (95% van de gevallen) dan voor zo een engels geval (5%).
ik zou dus 2.8 veerpoten met bijhorende remmerij eronder willen steken en dan de keuring in belgie ondergaan (zodat ik dus op het GVA ook die poten en klauwen zou krijgen).
ook die standaard 185/70R13 banden zijn onzin op een capri, t zou handig zijn om daar bv 2 soorten banden te hebben. 205 vooraan en 235 achteraan ofzo.
standaard 185/70R13 op 6J RS velgen. vooraan valt mee, achteraan VEEL te smal.
6J met 205/60R13 bandjes, t staat beter, maar wielen zijn VEEL te smal)
7JET05 vooraan, 7,5J ET-19 (jaja, "min negentien") achteraan, die achterste komen dus 4cm meer naar buiten met die ET waarde, en nog eens 1cm door de 7,5J ipv 6J
t staat vele malen beter, wielkassen beter gevuld, en als ik het bij homologatie op papier zou krijgen voor de 3.0, dan is dit misschien wel de moeite en geloofwaardig (op bovenstaande 1.3 is da gewoon overkill ).
alle bovenstaanden velgen (6JET19 7JET05, 7,5JET-19) zijn gewoon origineel leverbaar geweest door FORD op de capris. maar de 4 velgen tegelijk. (http://fcapri.homelinux.com/rimRS-nl.htm alle beschikbare FORD rs velgen).
7,5J rondom moet ik vooraan bredere vleugels steken om te passen, rondom 7J is vooraan perfect maar achteraan weer te smal, 6J... dat sta hier boven.
nuja, 185/70R13 op een 7,5J velg...not done. kom je daar met 205 op de keuring op 7,5J, die banden staan getrokken. steek je 235, is t ambras op de keuring dat ze te breed zijn.
t zou dan leuk zijn om één of ander papiertje bij de hand te hebben dat die auto werd aangeboden met 185 vooraan en 205 achteraan ofzo (dan is 205 vooraan en 235 achteraan verklaarbaar. 235 is achteraan perfect, maar 235 voorraan zonder servo )
Comment