Oorspronkelijk geplaatst door janvkn
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oosterweelverbinding
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenDe geschiedenis leert dat bij zo'n referenda quasi nooit een meerderheid voor ingrijpende infrastructurele werken te vinden is.
Kortzichtigheid, NIMBY-gedrag en een gebrek aan collectieve verantwoordelijkheid speelt hier parten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenInderdaad. Even een gedachtenexperiment: wat als men in de jaren 50, 60 en 70 elke keer referenda had gehouden bij infrastructuurwerken, hoeveel snelwegen zouden er dan vandaag gelegen hebben?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenI can't really blame them: eerst als schepen de stadsrekening _eindelijk_ uit 't rood halen om dan opeens 350 miljoen euro door uw strot geramd te moeten krijgen. Ik zou denk ik ook passen als de rest maar op die manier met centen omgaat.
Geloof jij nog dat in een coalitie één enkele schepen voor eigen rekening werkt?
Comment
-
ik voel een tunnelrit aankomenCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenik voel een tunnelrit aankomenBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Nog even iets anders. Zoals jullie weten zal er dus een ondertunneling van de R11 komen. Rond punt Wommelgem > E19 Wilrijk.
In principe dus een rechtstreekse verbinding tussen de E313 en de E19.
Wat je ook op de plannen kunt zien, is dat er een verbinding van de N10 naar die R11 zal komen.
Voor de locals: ongeveer vanaf de brug in Boechout (tussen Lier en Mortsel) loodrecht op wat nu de Krijgsbaan is.
Hoe ga je dan die nieuwe verbindingsweg middenin op een 8km lange tunnel aansluiten vraag ik mij dan af...Last edited by Löwe; 13/04/2016, 16:22.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenNog even iets anders. Zoals jullie weten zal er dus een ondertunneling van de R11 komen. Rond punt Wommelgem > E19 Wilrijk.
In principe dus een rechtstreekse verbinding tussen de E313 en de E19.
Wat je ook op de plannen kunt zien, is dat er een verbinding van de R10 naar die R11 zal komen.
Voor de locals: ongeveer vanaf de brug in Boechout (tussen Lier en Mortsel) loodrecht op wat nu de Krijgsbaan is.
Hoe ga je dan die nieuwe verbindingsweg middenin op een 8km lange tunnel aansluiten vraag ik mij dan af...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenNog even iets anders. Zoals jullie weten zal er dus een ondertunneling van de R11 komen. Rond punt Wommelgem > E19 Wilrijk.
In principe dus een rechtstreekse verbinding tussen de E313 en de E19.
Wat je ook op de plannen kunt zien, is dat er een verbinding van de R10 naar die R11 zal komen.
Voor de locals: ongeveer vanaf de brug in Boechout (tussen Lier en Mortsel) loodrecht op wat nu de Krijgsbaan is.
Hoe ga je dan die nieuwe verbindingsweg middenin op een 8km lange tunnel aansluiten vraag ik mij dan af...Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenMet een ondergrondse spaghettiknoop hé...
Veel simpelder: haal de flessehals weg aan de aansluting van de ring met de E313/E34 komende uit het Noorden, sluit de oprit aan de Turnhoutsepoort af, leg de kruispunten aan Borgerhout en Sportpaleis terug aan met gescheiden slimme lichten, pas de belijning op de ring tussen Borgerhout en afrit/splitsing Berchem/E19/A12 aan door eerst niet van links naar rechts te mogen invoegen en 1.5 km later net andersom, doe dit ook aan de overkant vanaf de aansluiting voorbij de Craeybecktunnel en de ring tot aan de aansluiting met de E313/E34, maak de Liefkenshoektunnel tolvrij en verbind de N49/E34 met een tunnel naar de E17 terhoogte van Haasdonk en voila, geen files meer.
Zo simpel kan het allemaal zijn...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHet touwtrekken voor de aannemers kan beginnen....
Comment
-
Hoe zit het eigenlijk met dat tol-verhaal ?
In dat plan zit ook een herinrichting e313 tot Ranst ? Als nu iemand de E313 oprijdt in Herentals en die moet bvb. tot aan de metropolis (groenendaallaan) in antwerpen geraken...
1)Hoe moet die in de toekomst rijden als het viaduct Merksem (aan het sportpaleis) verdwijnt.
2) Moet die dan tol betalen of niet ?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDe aannemers zijn slimmer dan dat. Peeters zal nog aardig verschieten als hij de schadeclaim voor ogen krijgt die zowel Noriant als Loro samen inspannen tegen de Belgische staat. Zou hij dat al bij zijn 'perfecte raming' geteld hebben?
Maar dat bedoelde ik feitelijk niet, wie oh wie zal de werken mogen uitvoeren, gokje... denk zeker dat Van Wellen een deel van de koek krijgt....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenHoe zit het eigenlijk met dat tol-verhaal ?
In dat plan zit ook een herinrichting e313 tot Ranst ? Als nu iemand de E313 oprijdt in Herentals en die moet bvb. tot aan de metropolis (groenendaallaan) in antwerpen geraken...
1)Hoe moet die in de toekomst rijden als het viaduct Merksem (aan het sportpaleis) verdwijnt.
2) Moet die dan tol betalen of niet ?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenHoe zit het eigenlijk met dat tol-verhaal ?
In dat plan zit ook een herinrichting e313 tot Ranst ? Als nu iemand de E313 oprijdt in Herentals en die moet bvb. tot aan de metropolis (groenendaallaan) in antwerpen geraken...
1)Hoe moet die in de toekomst rijden als het viaduct Merksem (aan het sportpaleis) verdwijnt.
2) Moet die dan tol betalen of niet ?
Er komt een nieuw op- en afrittencomplex (paperclipmodel) aan het Sportpaleis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichtenja ja dat ook, er zijn ondertussen al diverse werken uitgevoerd in fuctie van de brug... rekening voor wat er niet komt zal door hen ook nog wel gepresenteerd worden.
Maar dat bedoelde ik feitelijk niet, wie oh wie zal de werken mogen uitvoeren, gokje... denk zeker dat Van Wellen een deel van de koek krijgt....
Van Wellen is zowat de kleinste speler tussen de mastodonten als CFE, CEI, Van Laere of Jan De Nul.
Toen Noriant (CFE) te horen kreeg dat zij het winnende consortium waren zijn Jan De Nul en Van Laere gevraagd mee op hun boot te stappen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenHet staat zowiezo vast dat alle grote aannemers gezamelijk aan dit project zullen meewerken. Geen enkele Belgische aannemer heeft voldoende capaciteit om dit alleen te doen, zelfs niet al maken ze deel uit van een internationale groep.
Van Wellen is zowat de kleinste speler tussen de mastodonten als CFE, CEI, Van Laere of Jan De Nul.
Toen Noriant (CFE) te horen kreeg dat zij het winnende consortium waren zijn Jan De Nul en Van Laere gevraagd mee op hun boot te stappen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
(voorlopige?) planning:
2010:
Vlaamse Regering neemt definitieve beslissing
2011-2012:
Milieu-effectenrapport indienen
Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan opmaken
Selectie van kandidaat-aannemers starten
Procedure starten om bouwdok (voor de tunnelelementen) te graven
2013-2014:
Indienen bouwaanvraag
Verbreden Straatsburgdok + Sraatsburgbrug afbreken (nodig om tunnelelementen te vervoeren)
Sraatsburgbrug terug opbouwen op bredere pilaren (brug is nodig om verkeer op te vangen tijdens de effectieve werken aan de ring)
Bij goedkeuring bouwaanvraag aannemer(s) selecteren
Financiering + verzekering op poten zetten
2015:
Pas begin 2015 gaat de eerste schop in de grond voor de effectieve bouw van de Oosterweelverbinding.
2021:
Oosterweelverbinding klaar voor ingebruikname.
Comment
Comment