Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oosterweelverbinding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Waar jij je al "druk" overmaakt, kom tegen 2021/2022 nog eens terug op dit topic... 2025 zal eerder realistisch zijn vrees ik.
    Ik realiseer me dat dit inderdaad niet voor morgen is, ik vroeg het me gewoon af.

    ik weet ook wel dat er de volgende pakweg drie jaar nog geen kubieke meter beton zal gestort worden in heel dat project, voor hetzelfde geld wijzigt in het volgende jaar nog heel het spel.

    Ik hoop gewoon dat er ergens kortetermijntussenoplossingen zullen worden aangebracht om de ergste knelpunten te ontlasten.

    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Blijkbaar zal er enkel tol moeten betaald worden als je effectief de tunnel onder de Schelde neemt. (tolplein komt op Linkeroever)
    Er komt een nieuw op- en afrittencomplex (paperclipmodel) aan het Sportpaleis.
    Ah, ok. merci.
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      DAT zal dan ook de grootste reden zijn dat het allemaal wat langer zal duren. Misschien toch maar eens in het buitenland gaan horen (Duitsland-Nederland) kan misschien ook nog interessant zijn wat prijs....
      Helemaal niet akkoord. Interessant qua prijs misschien wel, maar we geven wel al ons werk uit aan de buitenlandse groepen. De winst gaat dus naar Parijs en de Belgische aannemers (Van Laere, Roegiers, Depret, Cordeel) moeten zich tevreden stellen met wat onderaanneming.

      Comment


      • Als ik de snelheid van oplevering zie in Nederland, zou ik het niet erg vinden moest een Nederlandse groep dit bouwen.

        In Lummen is sinds kort het eerste stukje nieuw asfalt in gebruik genomen. Dat is makkelijk een half jaar nadat de ringweg in Eindhoven is afgewerkt. Beide werken zijn op hetzelfde moment begonnen...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Als ik de snelheid van oplevering zie in Nederland, zou ik het niet erg vinden moest een Nederlandse groep dit bouwen.
          Ik vind het vreemd dat men liever een paar honderd miljoen euro + ongetwijfeld een groot aantal schadeclaims uitbetaald aan buitenlandse groepen terwijl onze belgische aannemers zonder werk zitten en hun arbeiders op kosten van de Belg laten doppen.

          Comment


          • Sja. Ik heb liever kwaliteit, en betwijfel in de wegenbouw of je dat in België kan vinden...

            Die belgische aannemers moeten niet hun werknemers op tijdelijke werkloosheid sturen, maar gewoon failliet gaan. Dan kunnen die buitenlanders die arbeiders inhuren en ze een deftige werkethiek aanleren.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Sja. Ik heb liever kwaliteit, en betwijfel in de wegenbouw of je dat in België kan vinden...

              Die belgische aannemers moeten niet hun werknemers op tijdelijke werkloosheid sturen, maar gewoon failliet gaan. Dan kunnen die buitenlanders die arbeiders inhuren en ze een deftige werkethiek aanleren.
              Jij weet niet waarover je spreekt.

              Comment


              • Deckx mag zo van mij onmiddellijk de boeken neerleggen. Wat een prutsers. Maar elk jaar staan ze er wel weer op de E34 hun vorige flater oplappen...

                Nee, ik meen dat echt. Kan er bij mij niet in dat een rotonde + oprit + afrit in Haasrode anderhalf jaar duurt, of de werken op de E40 over de R0 in Kraainem begonnen zijn voor de werken Sterrebeek-Bertem, en nu nog altijd niet klaar zijn. Of wat dacht je van het feit dat de werken E40 Sterrebeek-Bertem 'klaar' zijn: van Leuven naar Brussel zijn alle rijvakken vrijgegeven, maar sindsdien is iedereen daar weg en staat het linkervak ri. Luik nog altijd afgesloten. En niet te vergeten het middenvak dat plots net geen 2 meter breed wordt thv de afrit Sterrebeek ri. Leuven.

                Verder... Het viaduct in Vilvoorde moet elke 5 jaar opgelapt worden door schade, hele stukken E17 en E313 zijn opgelapt met black ice (heel fun met de motorfiets bij regenweer, kan je beter schaatsen onder je motorbotinnen vijzen) en er zitten nu al gaten in het asfalt E40 Sterrebeek...

                In Nederland lapt men daarentegen elke 10 jaar hun snelwegen op, nog voor er schade en gaten ontstaan. In Duitsland is de beton en funderingen dubbel zo dik.

                Zeggen dat buitenlanders onze wegen kapot rijden is logisch. Op zo een bucht kan je niet rekenen.

                Maar je kan natuurlijk ook ridicuul dure facturen betalen aan aannemers die er minderwaardig materiaal op gooien, ipv dop uitkeren aan een bende kloefkappers.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Deckx mag zo van mij onmiddellijk de boeken neerleggen. Wat een prutsers. Maar elk jaar staan ze er wel weer op de E34 hun vorige flater oplappen...

                  Nee, ik meen dat echt. Kan er bij mij niet in dat een rotonde + oprit + afrit in Haasrode anderhalf jaar duurt, of de werken op de E40 over de R0 in Kraainem begonnen zijn voor de werken Sterrebeek-Bertem, en nu nog altijd niet klaar zijn. Of wat dacht je van het feit dat de werken E40 Sterrebeek-Bertem 'klaar' zijn: van Leuven naar Brussel zijn alle rijvakken vrijgegeven, maar sindsdien is iedereen daar weg en staat het linkervak ri. Luik nog altijd afgesloten. En niet te vergeten het middenvak dat plots net geen 2 meter breed wordt thv de afrit Sterrebeek ri. Leuven.

                  Verder... Het viaduct in Vilvoorde moet elke 5 jaar opgelapt worden door schade, hele stukken E17 en E313 zijn opgelapt met black ice (heel fun met de motorfiets bij regenweer, kan je beter schaatsen onder je motorbotinnen vijzen) en er zitten nu al gaten in het asfalt E40 Sterrebeek...

                  In Nederland lapt men daarentegen elke 10 jaar hun snelwegen op, nog voor er schade en gaten ontstaan. In Duitsland is de beton en funderingen dubbel zo dik.

                  Zeggen dat buitenlanders onze wegen kapot rijden is logisch. Op zo een bucht kan je niet rekenen.

                  Maar je kan natuurlijk ook ridicuul dure facturen betalen aan aannemers die er minderwaardig materiaal op gooien, ipv dop uitkeren aan een bende kloefkappers.
                  De wegenbouwers pur sang als Deckx, Wegebo of Aswebo hebben een zéér klein aandeel in een werk als de Oosterweel. Het bouwen van een brug of tunnel is meer dan wat asfalt gieten, het is het werk van aannemers burgerlijke bouwkunde. Grote jongens als Depret, Van Laere of De Meyer kunnen zich gerust op het niveau van onze NL-collega's plaatsen!

                  Daarnaast is niet alleen Deckx, in jouw voorbeeld dan, schuldig aan minderwaardige uitvoering. Onze controlerende overheidsdiensten (Wegen en verkeer, regie der gebouwen) hebben een acuut tekort aan accurate ingenieurs ter opvolging van onze openbare werken.

                  In Nederlands stelt de overheid strenge controle-organismen aan, ter controle van de openbare werken uitgevoerd voor rekening van de overheid. Die mensen worden afgerekend op slechte uitvoering.

                  In België zijn dat ambtenaren, 9-to-5 jobbers die graag hun graantje meepikken, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil de opritten en tuinterrassen die ingenieurs van wegen en verkeer gratis hebben liggen niet tellen! In Nederland is dat ondenkbaar.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                    Ik realiseer me dat dit inderdaad niet voor morgen is, ik vroeg het me gewoon af.

                    ik weet ook wel dat er de volgende pakweg drie jaar nog geen kubieke meter beton zal gestort worden in heel dat project, voor hetzelfde geld wijzigt in het volgende jaar nog heel het spel.

                    Ik hoop gewoon dat er ergens kortetermijntussenoplossingen zullen worden aangebracht om de ergste knelpunten te ontlasten.



                    Ah, ok. merci.
                    Even hier http://www.autoforum.be/showpost.php...8&postcount=91 lezen. Buiten het laatst, de tunnel tussen N49 en de E17 zijn dit zaken die allà minute zouden kunnen uitgevoerd worden en minstens 30% van de miserie wegnemen...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Helemaal niet akkoord. Interessant qua prijs misschien wel, maar we geven wel al ons werk uit aan de buitenlandse groepen. De winst gaat dus naar Parijs en de Belgische aannemers (Van Laere, Roegiers, Depret, Cordeel) moeten zich tevreden stellen met wat onderaanneming.
                      Buitenland= veel meer ervaring met tunnels + water

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Ik vind het vreemd dat men liever een paar honderd miljoen euro + ongetwijfeld een groot aantal schadeclaims uitbetaald aan buitenlandse groepen terwijl onze belgische aannemers zonder werk zitten en hun arbeiders op kosten van de Belg laten doppen.
                      Zie nochtans weinig Belgen bij die aannemers werken, allemaal vreemdelingen die ze dan ook nog in het weekend en op feestdagen laten werken tegen waarschijnlijk niet hetzelfde loon. De overschot zal dan wel gemakkelijkshalve in de zakken verdwijnen zeker....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      De wegenbouwers pur sang als Deckx, Wegebo of Aswebo hebben een zéér klein aandeel in een werk als de Oosterweel. Het bouwen van een brug of tunnel is meer dan wat asfalt gieten, het is het werk van aannemers burgerlijke bouwkunde. Grote jongens als Depret, Van Laere of De Meyer kunnen zich gerust op het niveau van onze NL-collega's plaatsen!

                      Daarnaast is niet alleen Deckx, in jouw voorbeeld dan, schuldig aan minderwaardige uitvoering. Onze controlerende overheidsdiensten (Wegen en verkeer, regie der gebouwen) hebben een acuut tekort aan accurate ingenieurs ter opvolging van onze openbare werken.

                      In Nederlands stelt de overheid strenge controle-organismen aan, ter controle van de openbare werken uitgevoerd voor rekening van de overheid. Die mensen worden afgerekend op slechte uitvoering.

                      In België zijn dat ambtenaren, 9-to-5 jobbers die graag hun graantje meepikken, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil de opritten en tuinterrassen die ingenieurs van wegen en verkeer gratis hebben liggen niet tellen! In Nederland is dat ondenkbaar
                      .
                      Dus toch maar eens bij onze noorderburen gaan horen....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • lees www.detelegraaf.nl eens wat meer, alsof de nederlanders het licht hebben gezien, en het warm water hebben uitgevonden

                        ze spreken over het algemeen met twee woorden en zelfs meer, das waar

                        Comment


                        • hun wegen zijn beter, das waar, veel betere kelders
                          maar ook wel wat meer file

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            lees www.detelegraaf.nl eens wat meer, alsof de nederlanders het licht hebben gezien, en het warm water hebben uitgevonden

                            ze spreken over het algemeen met twee woorden en zelfs meer, das waar
                            Ja en?

                            Buiten een overdrukke website en een artikel over winterschade kan die krant me niet bekoren....

                            Als het over het artikel van de winterschade gaat..... ginder is bijna alles herstelt, doen ze daar vooral 's nachts, hier moeten ze aan de meeste nog beginnen (hou 6 oktober in de gaten) en doen ze dat in de dag...

                            Begrijp me niet verkeerd hé ALLES is daar niet beter op gebied van infrastructuur maar toch is BIJNA alles beter doordacht en vooral loopt het daar gestructureerder. (wegenbouw dan toch...)
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Ja en?

                              Buiten een overdrukke website en een artikel over winterschade kan die krant me niet bekoren....

                              Als het over het artikel van de winterschade gaat..... ginder is bijna alles herstelt, doen ze daar vooral 's nachts, hier moeten ze aan de meeste nog beginnen (hou 6 oktober in de gaten) en doen ze dat in de dag...

                              Begrijp me niet verkeerd hé ALLES is daar niet beter op gebied van infrastructuur maar toch is BIJNA alles beter doordacht en vooral loopt het daar gestructureerder. (wegenbouw dan toch...)
                              Holland is dan ook zowat nr.1, wereldtop, qua bouwprojecten...

                              Kverschiet daar niet van...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                hun wegen zijn beter, das waar, veel betere kelders
                                maar ook wel wat meer file
                                Bah zou dat niet zo direct weten , ik rij daar jaarlijks maar tussen de 30 à 40.000km rond
                                Ze zijn daar ook met veel meer chauffeurs dan hier hé. Toch is het in de regel aangenamer rondtoeren dan hier,
                                al was het alleen al maar om hun "logische" kruispunten en de "leuke" afstelling van hun lichten...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Off-topic maar omdat het even over de Belgische aannemers en wegenwerken gaat.

                                  Ik kan mij mateloos ergeren aan die kerels die er in slagen om hier bij ons in Zwevegem alle lijnen te herschilderen om 8u 's morgens of Woensdagmiddag 12u. Da's toch niet te doen? Wie beslist zoiets?




                                  Voila, da's dan ook meteen uit mijn systeem.
                                  Excuses voor de OT

                                  Comment


                                  • Ik weet het zo niet maar ik veronderstel dat die mannen 's morgens om 8 u beginnen te werken en vermits ze ergens moeten beginnen waarom niet in Zwevegem ? Als dat de gemeente is die ze die dag moeten doen ????

                                    Comment


                                    • Hoogst illegale situatie. Die witte pijl op dat blauwe ronde bord mag je nl. niet negeren.

                                      Vanavond nog eens circa 400 km op Nederlandse snelwegen gereden. Rond 21h Utrecht gepasseerd en ik stond met open mond te kijken naar wat men daar op enkele jaren tijd heeft verwezenlijkt, en de ruimte die men hier nog voor had. Dit is wat de E19 had moeten zijn, en het is ook waarom België binnen enkele tientallen jaren gridlock gaat staan terwijl Nederland blijft bewegen.

                                      Op de terugweg was het dan weer van werf naar werf rijden. Dat vlot niet zo altijd, maar alleszins vlotter dan asfalteringswerken voor 10 km snelweg die twee maanden duren en waar men tussen 7u en 15u werkt...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Buitenland= veel meer ervaring met tunnels + water
                                        Waterwerken akkoord. Op gebied van burgelijke bouwkunde hebben wij enkele sterke Vlaamse bouwgroepen die heus niet moeten onderdoen voor bvb een Nederlands Heymans.

                                        Zie nochtans weinig Belgen bij die aannemers werken, allemaal vreemdelingen die ze dan ook nog in het weekend en op feestdagen laten werken tegen waarschijnlijk niet hetzelfde loon. De overschot zal dan wel gemakkelijkshalve in de zakken verdwijnen zeker....
                                        Andermaal: in de wegenbouw, akkoord. Heb 15 jaar voor één der grotere Belgische aannemers op behoorlijk grote werven gestaan, ik ken de situatie behoorlijk goed.



                                        Dus toch maar eens bij onze noorderburen gaan horen....
                                        Neen, in eerste instantie het profitariaat van onze overheidsdiensten aanpassen. Maak van wegen & verkeer, de regie der gebouw en BAM een private onderneming die zich zowel financieel als technisch aansprakelijk & verantwoorlijk moet voelen en je zal andere taferelen zien.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                          Holland is dan ook zowat nr.1, wereldtop, qua bouwprojecten...

                                          Kverschiet daar niet van...
                                          Omdat Nederlanders veel gestructureerder tewerk gaan op zowel uitvoeringstechnisch als op administratief gebied. Hier staat het ene loodrecht op het andere, dat werkt niet.

                                          Een aannemer hangt contractueel vast aan een bestek. Als dat bestek maar met haken en ogen aan mekaar hangt omwille van de incompetentie van de opstellers, tja, wat wil je dan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X