Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb het ook gehoord op de radio, en dat omdat een tunnel (heel veel) duurder uitkwam.
En daar hebben ze een studie voor nodig gehad, dat had ik hen ook zo kunnen vertellen. Dan hadden ze dat geld van die studie ook al uitgespaard!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik meen gelezen te hebben dat wanneer dit project in gebruik wordt genomen dat al het vrachtverkeer gebruik moet maken van deze nieuwe verbindingsweg. Dus als men tol heft dan zal de geldbeugel wel redlijk snel gevuld geraken. België is tevens een transitzone voor het vrachtverkeer. Voor xx€ tol zullen de transportbedrijven niet omrijden via Duitsland. Time is money
Beide heeft zijn nadelen en voordelen... Tunnel kan ook gevaarlijk zijn he...
Zo'n brug kan een waar prestigeproject zijn dat A'pen echt wel op de kaart kan zetten naast andere grote steden. Ik ben wel een voorstander van het project. En volgens mij zal de middenstand daar niet zo'n last van hebben. De leien is een gans andere zaak omdat die echt wel volledig afgesloten is op bepaalde plaatsten. Bij een brug zal dit niet zo het geval zijn he.
Als Belg moet je eens proberen iets minder bescheiden te zijn... Waarom kunnen wij ook niet eens een mooi project doen? Moeten niet altijd de buurlanden zijn he...
Eind vorige week bracht de Gemeentelijke Commissie Ruimtelijke Ordening (Gecoro), waarvan de Antwerpse Stadsbouwmeester voorzitter is, over het bestaande project een vernietigend advies uit. Niet alleen hekelt Gecoro Antwerpen de �sluipende besluitvorming en het totale gebrek aan geïntegreerde benadering�; bovenal dient heel het project volgens haar op zijn minst meer naar het noorden opgeschoven. Tevens moet weldra in het bestek �de mogelijkheid van een geboorde tunnel worden opengelaten bij het uitschrijven van een openbare aanbesteding�. Eerder had ook de Welstandscommissie eind april �het voorliggende plan een slecht voorstel� genoemd.
De Gecoro is een officieel adviesorgaan dat verplicht geraadpleegd moet worden bij bijvoorbeeld bijzondere plans van aanleg (BPA’s) en bezwaarschriften. Bij de plannen van de Lange Wapper of heel het Oosterweelproject werd de Gecoro niet geraadpleegd.
Het zal dus nog wel een tijdje duren eer daar beslissingen in zullen vallen.
Toch zou ik nog steeds opteren voor een brug. (of viaduct)
Mijn inziens is deze veiliger, en kunnen eventuele ongevallen sneller verholpen worden. En dit laatste is van groot belang voor de bereikbaarheid van de Haven van Antwerpen.
Toch zou ik nog steeds opteren voor een brug. (of viaduct)
Mijn inziens is deze veiliger, en kunnen eventuele ongevallen sneller verholpen worden. En dit laatste is van groot belang voor de bereikbaarheid van de Haven van Antwerpen.
Zeker bij brand want in zo een lange tunnel wil ik dan niet zitten.
Wacht maar tot dat het deurganckdok op kruissnelheid draait.
Dan gaan ze van 6miljoen containers naar iets boven de 12 miljoen.
Het is nu al een en al container dat je ziet rond antwerpen, de boel gaat volledig dichtslibben.
Belgische politiek kennende, dat zal de regering van de toekomst wel oplossen.
De Lange Wapper brug en bijhorende tunnel komen er zowat definitief.
De hele constructie zou af moeten zijn tegen 2011.
De prijzen om er over en door te mogen rijden liggen ook al zo goed als zeker vast
Wagens: 2.5€
Vrachtwagen -7.5 ton: 16.5€
Vrachtwagen +7.5 ton: 19€
Hiermee zou de volledige kostprijs terug betaald moeten geraken.
Tevens wordt de brug voor vrachtwagens verplicht zodat deze niet meer op de Ring hoeven.
---------
Klinkt allemaal zeer goed alleen trek ik nog steeds het nut en de noodzaak van de hele constructie in vraag.
Ook de middenstand in het noorden van de stad zal er niet al te best bij varen. Er is dan ook al protest/reactie op gekomen van een restauranteigenaar (vrij gekend restaurant) en van buurtbewoners die vrezen dat er extra hinder zal ontstaan bij hun.
Maar ja met de Leien hebben ze met bewoners en de middenstand ook geen rekening gehouden, je ziet wat er van gekomen is (tevens zitten er fouten in de plannen)
@ Bram S: een fonds had misschien het failliet kunnen voorkomen van enkele zaken maar omdat nu nog op te richten, dat zijn wel vijgen na pasen in het 10 voud
Het nieuwe dok in de haven gezien? Voor hoeveel extra vrachtwagens zorgt dat? Die moeten verwerkt worden. De brug is absoluut noodzakelijk.
Ja, die brug is inderdaad noodzakelijk.
Maar daar hadden ze dan wel wat eerder aan mogen denken, want de komende 6 jaar (tot 2011) moeten die vrachtwagens wel nog allemaal over de andere wegen!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ja, die brug is inderdaad noodzakelijk.
Maar daar hadden ze dan wel wat eerder aan mogen denken, want de komende 6 jaar (tot 2011) moeten die vrachtwagens wel nog allemaal over de andere wegen!
Ik heb vandaag een artikel gelezen van de wijk "Het Nieuwe Zuid" in Antwerpen.
Dit project gaat samen met het nieuwe gerechtshof en de verplaatsing van de stadssingel naar de zijberm van de Ring R1. Deze zal in fases gebeuren. De eerste fase ligt in het verlengde van de Oosterweelverbinding waar men volgend jaar mee start. Omdat de (nieuwe) Singel ook aansluit op de Lange Wapperbrug wordt er met de verlegging van de Singel gestart aan de noordkant van de stad, ter hoogte van Schijnpoort en het Sportpaleis. Aldaar zou ook een volwaardig op- en afrittencomplex komen.
In de tweede fase van het Masterplan pakt men de zuidersingel aan.
De huidige Singel zou de functie van groene tramboulvard krijgen.
Comment