Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oosterweelverbinding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door manos
    m'n beste, blijf hier ns twee maand logeren en ga elke dag mee naart school hier.
    de files komen je OREN uit. je rijdt ergens heen en komt tot de constatatie da ze wéér ergens een of andere straat hebben afgesloten. het is hier echt een ramp.
    en geloof me maar da er menige handelszaken onder lijden. zoals mercedesrullz reeds zei, er zijn er al enkele failliet gegaan. valt hard te betreuren. da zijn dingen die ni zomaar mogen weggelachen worden...

    Ach kom, een klein fonds stichten met het nodige geld voor ondersteuning van de middenstand. Kan er nog wel bij.

    Comment


    • #42
      De brug komt er dus officieel...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
        De brug komt er dus officieel...
        Inderdaad, ik heb het vandaag ook gelezen in Metro.

        Comment


        • #44
          Ik heb het ook gehoord op de radio, en dat omdat een tunnel (heel veel) duurder uitkwam.
          En daar hebben ze een studie voor nodig gehad, dat had ik hen ook zo kunnen vertellen. Dan hadden ze dat geld van die studie ook al uitgespaard!
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • #45
            Ik meen gelezen te hebben dat wanneer dit project in gebruik wordt genomen dat al het vrachtverkeer gebruik moet maken van deze nieuwe verbindingsweg.
            Dus als men tol heft dan zal de geldbeugel wel redlijk snel gevuld geraken. België is tevens een transitzone voor het vrachtverkeer. Voor xx€ tol zullen de transportbedrijven niet omrijden via Duitsland. Time is money
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

            Comment


            • #46
              'k Vraag me toch af welk studiebureau deze (liefst sociaal-economische én bedrijfs-economische) kosten/baten-analyse heeft gedaan.

              Al die minderwaarden van de woonsten op het traject, de vervuiling, enz. Een tunnel zou op termijn, naar mijn mening, toch goedkoper geweest zijn.
              Last edited by ; 23/12/2006, 22:45.

              Comment


              • #47
                Beide heeft zijn nadelen en voordelen... Tunnel kan ook gevaarlijk zijn he...

                Zo'n brug kan een waar prestigeproject zijn dat A'pen echt wel op de kaart kan zetten naast andere grote steden. Ik ben wel een voorstander van het project. En volgens mij zal de middenstand daar niet zo'n last van hebben. De leien is een gans andere zaak omdat die echt wel volledig afgesloten is op bepaalde plaatsten. Bij een brug zal dit niet zo het geval zijn he.

                Als Belg moet je eens proberen iets minder bescheiden te zijn... Waarom kunnen wij ook niet eens een mooi project doen? Moeten niet altijd de buurlanden zijn he...

                Comment


                • #48
                  Bron

                  11/07 "Lange Wappertunnel is goedkoper dan viaduct"

                  �Het is absoluut onjuist dat een Lange- Wappertunnel 600 miljoen euro duurder zou zijn dan een tunnel onder het havengebied�, zegt Antwerps Stadsbouwmeester René Daniels. �Specialisten fluisteren zelfs dat een viaduct 200 miljoen euro duurder zal zijn.�

                  Stadsbouwmeester René Daniels ziet de Lange-Wapperviaduct - �En alstublieft dit is géén brug, wel een viaduct!� - in zijn huidige voorstelling niet zitten. �Een tunnel is goedkoper rekenden specialisten me voor. Diezelfde specialisten zeggen me dat zij voor het geraamde bedrag zo’n tunnel boren én Antwerpen daar bovenop nog zelfs een voetgangerbrug over de Schelde cadeau doen.�

                  Eind vorige week bracht de Gemeentelijke Commissie Ruimtelijke Ordening (Gecoro), waarvan de Antwerpse Stadsbouwmeester voorzitter is, over het bestaande project een vernietigend advies uit. Niet alleen hekelt Gecoro Antwerpen de �sluipende besluitvorming en het totale gebrek aan geïntegreerde benadering�; bovenal dient heel het project volgens haar op zijn minst meer naar het noorden opgeschoven. Tevens moet weldra in het bestek �de mogelijkheid van een geboorde tunnel worden opengelaten bij het uitschrijven van een openbare aanbesteding�. Eerder had ook de Welstandscommissie eind april �het voorliggende plan een slecht voorstel� genoemd.

                  De Gecoro is een officieel adviesorgaan dat verplicht geraadpleegd moet worden bij bijvoorbeeld bijzondere plans van aanleg (BPA’s) en bezwaarschriften. Bij de plannen van de Lange Wapper of heel het Oosterweelproject werd de Gecoro niet geraadpleegd.


                  Het zal dus nog wel een tijdje duren eer daar beslissingen in zullen vallen.
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                  Comment


                  • #49
                    Toch zou ik nog steeds opteren voor een brug. (of viaduct)

                    Mijn inziens is deze veiliger, en kunnen eventuele ongevallen sneller verholpen worden. En dit laatste is van groot belang voor de bereikbaarheid van de Haven van Antwerpen.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door the Saint
                      Toch zou ik nog steeds opteren voor een brug. (of viaduct)

                      Mijn inziens is deze veiliger, en kunnen eventuele ongevallen sneller verholpen worden. En dit laatste is van groot belang voor de bereikbaarheid van de Haven van Antwerpen.
                      Zeker bij brand want in zo een lange tunnel wil ik dan niet zitten.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                      Comment


                      • #51
                        Wacht maar tot dat het deurganckdok op kruissnelheid draait.
                        Dan gaan ze van 6miljoen containers naar iets boven de 12 miljoen.
                        Het is nu al een en al container dat je ziet rond antwerpen, de boel gaat volledig dichtslibben.
                        Belgische politiek kennende, dat zal de regering van de toekomst wel oplossen.

                        Comment


                        • #52
                          De Lange Wapper brug en bijhorende tunnel komen er zowat definitief.

                          De hele constructie zou af moeten zijn tegen 2011.

                          De prijzen om er over en door te mogen rijden liggen ook al zo goed als zeker vast
                          Wagens: 2.5€
                          Vrachtwagen -7.5 ton: 16.5€
                          Vrachtwagen +7.5 ton: 19€

                          Hiermee zou de volledige kostprijs terug betaald moeten geraken.
                          Tevens wordt de brug voor vrachtwagens verplicht zodat deze niet meer op de Ring hoeven.
                          ---------

                          Klinkt allemaal zeer goed alleen trek ik nog steeds het nut en de noodzaak van de hele constructie in vraag.

                          Ook de middenstand in het noorden van de stad zal er niet al te best bij varen. Er is dan ook al protest/reactie op gekomen van een restauranteigenaar (vrij gekend restaurant) en van buurtbewoners die vrezen dat er extra hinder zal ontstaan bij hun.

                          Maar ja met de Leien hebben ze met bewoners en de middenstand ook geen rekening gehouden, je ziet wat er van gekomen is (tevens zitten er fouten in de plannen)

                          @ Bram S: een fonds had misschien het failliet kunnen voorkomen van enkele zaken maar omdat nu nog op te richten, dat zijn wel vijgen na pasen in het 10 voud

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
                            Klinkt allemaal zeer goed alleen trek ik nog steeds het nut en de noodzaak van de hele constructie in vraag.

                            Het nieuwe dok in de haven gezien? Voor hoeveel extra vrachtwagens zorgt dat? Die moeten verwerkt worden. De brug is absoluut noodzakelijk.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                              Het nieuwe dok in de haven gezien? Voor hoeveel extra vrachtwagens zorgt dat? Die moeten verwerkt worden. De brug is absoluut noodzakelijk.
                              Ja, die brug is inderdaad noodzakelijk.
                              Maar daar hadden ze dan wel wat eerder aan mogen denken, want de komende 6 jaar (tot 2011) moeten die vrachtwagens wel nog allemaal over de andere wegen!
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
                                Ja, die brug is inderdaad noodzakelijk.
                                Maar daar hadden ze dan wel wat eerder aan mogen denken, want de komende 6 jaar (tot 2011) moeten die vrachtwagens wel nog allemaal over de andere wegen!

                                De staat werkt nu eenmaal traag ...

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                  De staat werkt nu eenmaal traag ...
                                  We zullen zien hé, tot 2011 gaan er zogoed als geen problemen zijn (vanaf dat de werken aan de Ring af zijn en de Kennedytunnel weer normaal gebruikt kan worden)

                                  Vrachtwagens die dus vanuit een andere richting komen (laat ons Brussel nemen) moeten dus zo goed als heel de stad doorkruisen om er te geraken...

                                  Nog meer verkeershinder hier dus

                                  Comment


                                  • #57
                                    Ik heb vandaag een artikel gelezen van de wijk "Het Nieuwe Zuid" in Antwerpen.
                                    Dit project gaat samen met het nieuwe gerechtshof en de verplaatsing van de stadssingel naar de zijberm van de Ring R1. Deze zal in fases gebeuren. De eerste fase ligt in het verlengde van de Oosterweelverbinding waar men volgend jaar mee start. Omdat de (nieuwe) Singel ook aansluit op de Lange Wapperbrug wordt er met de verlegging van de Singel gestart aan de noordkant van de stad, ter hoogte van Schijnpoort en het Sportpaleis. Aldaar zou ook een volwaardig op- en afrittencomplex komen.
                                    In de tweede fase van het Masterplan pakt men de zuidersingel aan.
                                    De huidige Singel zou de functie van groene tramboulvard krijgen.
                                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                    Comment


                                    • #58
                                      Enkele toekomstbeelden







                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                      Comment


                                      • #59
                                        in plaats van de singel en de ring nu ns ff met rust te laten...

                                        Comment


                                        • #60
                                          ik wacht al vol spanning op eventuele fuiken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X