Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oosterweelverbinding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    's Morgens is geen probleem ik vertrek op het werk om 6.00h tis 's avonds om 15.30 vertrek ik in Gent en kom pas thuis om 17.30 à 18h. Ben vandaag binnendoor gereden langst Temse en boomseteenweg maar ben maar 5 min vroeger thuis . Alles zit gewoon vast rond Antwerpen. Zal er maar mee leren leven ... tis voorlopig nog tot woensdag dat ik Gent moet zijn.
    Van mij ist het omgekeerd, s'ochtends aan kennedy tunnel staan aanschuiven, om dan daarna direct de A12 te nemen.
    S'avonds altijd aanschuiven om terug naar huis te gaan ook. Er wordt daar zo wat benzin verstookt, het zou niet storen moest de kennedy tunnel 4 vaks zijn aan weerszijden.

Comment

• ik heb me dat ook al zitten afvragen; zou het niet mogelijk zijn om links en rechts van de kennedytunnel gewoon twee pijpen bij te boren? De aansluiting op het bestaande wegenwerk komt dan serieus in 't gedrang, 't is daar al zo op elkaar gepropt, maar als ze toch met miljoenen aan 't smijten zijn .......

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Dat was het originele plan, om de huidige ring om te vormen naar een snelweg zonder afritten met doorgaand verkeer, en een parallele snelweg met afritten voor lokaler verkeer. Een beetje zoals men nu in Eindhoven heeft gedaan.

Maar dat vonden de groene rakkers maar niks. Dat zou extra verkeer aantrekken, en we weten allemaal dat we van vlotter verkeer sneller sterven dan van stilstaande files.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Plannetje geeft meestal een beter beeld:

all credits to Hilde Crevits
          Tjaaaaaa, het tunneltraject.....
          Ziet er veel belovend uit, hopelijk zal de verkeershinder tijdens de werken er minder om zijn. Doch ik mis nog 1 tunnel, eentje die de E34/N49 verbind met de E17. Dit zou pas een oplossing zijn voor die uit het Noorden van Antwerpen wonen/komen. Is dan wel geen Antwerpse bevoegdheid meer maar een Oost-Vlaamse en vrees dat zij geen echte "meedenkers" zijn...
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ha, prachtige foto van de Scheldelaan en omstreken, Daar juist nog op gereden en Dredging is alvast aan de werken begonnen zo leek wel...
            Het touwtrekken voor de aannemers kan beginnen....
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

luchtbal

Wat ziet het er toch allemaal prachtig uit...
              Volgens mij gaan de buitenlandse touroperators er binnen een tiental jaren een top bestemming als citytrip bij hebben: Antwerp the tunnel city, visit all the tunnels in 24:00h hours!!!
              Bevrijdingstunnel - Blauwtorentunnel - Bolivardtunnel - Lode Craeybeckstunnel - Frans Tijsmanstunnel - Liefkenshoektunnel - Beverentunnel - Gasthuistunnel - Jan de Vostunnel - Kennedytunnel - Van Eijcktunnel - Waaslandtunnel (konijnenpijp) - Sint Annatunnel (voetgangerstunnel) - en de nieuwe: Mortseltunnel - Wommegemtunnel - Luchtbaltunnel - Oosterweeltunnel en als laatste de (financiële) EINDELOZE tunnel....
              Last edited by Metaxa; 24/09/2010, 16:14.

Comment

• Sega z'n avondritten zullen wel populairder worden. Duurder ook, maar populairder

Comment

• Zoals jullie weten heeft een niet nader genoemde partij zich teruggetrokken uit het stadsbestuur.
                  Reden: de meerkost van de tunnel t.o.v. de brug (ong. 350 miljoen €) moet niet gedragen worden door de stad
                  maar moet mee opgehoest worden door de Vlaamse regering.

Meningen?

Comment

• Goh. In de microeconomie van Antwerpen is het een Erg Slecht Idee om alles zelf te bekostigen. En aangezien ik geen inwoner van Antwerpen ben en nog minder een liefhebber van Antwerpenaren moet ik deze keer vaststellen dat ik niet akkoord ben met de partij die de coalitie heeft opgeblazen .

Al was het maar om de gemiddelde Antwerpenaar een stevige noot af te draaien .

Ik weet dat de gemiddelde Antwerpenaar zal roepen dat die infrastructuur er niet is voor de inwonende Antwerpenaar, maar wel voor het vuil gespuis van pendelaars en truckers die in of voorbij hun Antwerpen komen rijden met vuile stinkende auto's en vrachtwagens. Maar anderzijds is ook geen enkele van die pendelaars of vrachtwagenchauffeurs graag in Antwerpen.

Beste optie zou dus de uitbouw van de Grote ring zijn zoals voorzien in de jaren 60. Lekker ver weg van dat lelijke Antwerpen . Maar daar roei je dus niet genoeg Antwerpenaren mee uit, dus ik ben voor een verbreding en verdubbeling van de Antwerpse Ring
                    Last edited by ; 24/09/2010, 16:35.

Comment

• Ondanks uw enigzins geestige onderbuikreactie ( ) toch nog even dit:

Opent Vlaanderen hiermee niet de doos van pandora?
                      Het is immers makkelijk bepaalde begrotingen te laten kloppen door belangrijke werken die toch wel van regionaal/nationaal belang zijn (overdrijf ik nu?)
                      door te spelen naar stadbesturen en dit onder het mom van:
                      "U kiest niet het goedkoopste? Dan betaalt u de meerprijs."
                      Terwijl helemaal niet bewezen is dat een brug (alles in acht genomen) de beste oplossing zou geweest zijn.
                      Het feit dat alternatieve (goedkopere...) tracé's (meccano bv.) bewust niet onderzocht werden door de Vlaamse Regering spreekt enkel maar in hun nadeel.

Comment

Ondanks uw enigzins geestige onderbuikreactie ( ) toch nog even dit:

Opent Vlaanderen hiermee niet de doos van pandora?
                        Het is immers makkelijk bepaalde begrotingen te laten kloppen door belangrijke werken die toch wel van regionaal/nationaal belang zijn (overdrijf ik nu?)
                        door te spelen naar stadbesturen en dit onder het mom van:
                        "U kiest niet het goedkoopste? Dan betaalt u de meerprijs."
                        Terwijl helemaal niet bewezen is dat een brug (alles in acht genomen) de beste oplossing zou geweest zijn.
                        Het feit dat alternatieve (goedkopere...) tracé's (meccano bv.) bewust niet onderzocht werden door de Vlaamse Regering spreekt enkel maar in hun nadeel.
                        De "wegen" van de politiek(ers) zijn ondoorgrondelijk Löwe...

Comment

• De Antwerpenaren hebben in het referendum tegen de brug gestemd, de rest van Vlaanderen mocht geen stem uitbrengen dus dan mogen de Antwerpenaren de meerkost van die tunnel ook maar zelf dragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                            De Antwerpenaren hebben in het referendum tegen de brug gestemd, de rest van Vlaanderen mocht geen stem uitbrengen dus dan mogen de Antwerpenaren de meerkost van die tunnel ook maar zelf dragen
                            Als het aan de rest van Vlaanderen lag, werd heel Antwerpen vol beton gestort als gezonde basis voor een mooie brug.
                            1991 BMW E30 318is

Comment

De Antwerpenaren hebben in het referendum tegen de brug gestemd, de rest van Vlaanderen mocht geen stem uitbrengen dus dan mogen de Antwerpenaren de meerkost van die tunnel ook maar zelf dragen
                              Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                              Als het aan de rest van Vlaanderen lag, werd heel Antwerpen vol beton gestort als gezonde basis voor een mooie brug.
                              Begint hier echt naar riool-humor te ruiken....

Comment

De Antwerpenaren hebben in het MINDERHEIDSreferendum tegen de brug gestemd, de rest van Vlaanderen mocht geen stem uitbrengen dus dan mogen de Antwerpenaren de meerkost van die tunnel ook maar zelf dragen
                                'n Kleine doch niet onbelangrijke aanpassing gedaan... maar 30% van de Antwerpenaren heeft immers gestemd. En die hele circus daarrond heeft dan nog 's € 800.000 gekost, nog 's: arm België.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                  'n Kleine doch niet onbelangrijke aanpassing gedaan... maar 30% van de Antwerpenaren heeft immers gestemd. En die hele circus daarrond heeft dan nog 's € 800.000 gekost, nog 's: arm België.
                                  Maar 100% van de Antwerpenaren heeft mogen stemmen. Degenen die er geen gebruik van gemaakt hebben moeten achteraf niet zeiken.
                                  AutoMinded.be

Comment

• VLD stapt uit alles tegenwoordig.

En inderdaad referendum zegt: geen brug.
                                    En voila daar is den tuu-nèl.

Vlot draaien van Antwerpen is goed voor iedere Vlaming.

Comment

• I can't really blame them: eerst als schepen de stadsrekening _eindelijk_ uit 't rood halen om dan opeens 350 miljoen euro door uw strot geramd te moeten krijgen. Ik zou denk ik ook passen als de rest maar op die manier met centen omgaat.
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Maar 100% van de Antwerpenaren heeft mogen stemmen. Degenen die er geen gebruik van gemaakt hebben moeten achteraf niet zeiken.
                                        Klopt niet. Ik zelf en de zaak zijn in Hoevenen/Stabroek gevestigd en laat dat nu net de gemeente zijn die niet mochten meestemmen. Heel bizar want Ekeren, Berendrecht/Zandvliet zijn onze buren en die mochten wel stemmen. Het toppunt wil dan ook dat er vanuit deze regio (Hoevenen-Stabroek/Kapellen/Kalmthout) enorm veel verkeer richting Antwerpense-ring moet, slechts 2 mogelijkheden om die ring op te geraken, Leugenberg-Ekeren of Stabroek. Ik hoor hier in heel het dossier niets over de al jaren geplande N1(?) traject. De verbinding van de Kapllensteenweg naar de A12/Liefkenshoek - Antwerpse ring. Dus zo maar zeggen dat WIJ er voor gekozen hebben en er moeten voor opdraaien is nogal kort door de bocht. Nu mij zal het worst wezen, nog een 7-tal jaren op de tanden bijten (wat verkeersellende betreft) en mij zien ze hier nooit meer terug. Ik zal dus ook niet meer van héél het project kunnen genieten...

Comment

• Referenda zijn dan ook totaal misplaatst in zo'n kwesties. (mijns inziens zijn volksreferenda zowieso niet echt "productief")
                                          De geschiedenis leert dat bij zo'n referenda quasi nooit een meerderheid voor ingrijpende infrastructurele werken te vinden is.
                                          Kortzichtigheid, NIMBY-gedrag en een gebrek aan collectieve verantwoordelijkheid speelt hier parten.

Comment

Working...
                                          X