Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oosterweelverbinding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
    Off-topic maar omdat het even over de Belgische aannemers en wegenwerken gaat.

    Ik kan mij mateloos ergeren aan die kerels die er in slagen om hier bij ons in Zwevegem alle lijnen te herschilderen om 8u 's morgens of Woensdagmiddag 12u. Da's toch niet te doen? Wie beslist zoiets?




    Voila, da's dan ook meteen uit mijn systeem.
    Excuses voor de OT
    Opnieuw: administratief. Alles wat een aannemer kan en mag doen ligt vast in 1 contractueel document: het bestek.
    Men kan de aannemer perfect opleggen dat hij enkel 's nachts mag werken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Bah zou dat niet zo direct weten , ik rij daar jaarlijks maar tussen de 30 à 40.000km rond
      Ze zijn daar ook met veel meer chauffeurs dan hier hé. Toch is het in de regel aangenamer rondtoeren dan hier,
      al was het alleen al maar om hun "logische" kruispunten en de "leuke" afstelling van hun lichten...
      da's me ook al een paar keer opgevallen in NL, dat de verkeerslichten daar bijzonder goed afgesteld staan.
      Maar wat het systeem erachter is, is me niet duidelijk....
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • Alle lichten staan op rood voor alle rijrichtingen. De lussen liggen verder uit het kruispunt, zodat het systeem veel beter kan detecteren waar verkeer vandaan komt en op het juiste moment de lichten op groen kan zetten. En aangezien iedereen rood heeft kan je makkelijker naar groen schakelen (je moet niet wachten op de oranjefase van het kruisende verkeer).

        In Nederland is zeker niet alles perfect, en de rijkunde van de Nederlandse chauffeur is niet bovengemiddeld, maar hun infrastructuur is toch nog altijd veel beter dan wat we hier in België ineen knutselen.

        Zo is bv de regelgeving voor signalisatie bij wegenwerken in België amper 4 bladzijden groot, terwijl dit in Nederland een boekenreeks is van 20 cm dik. En waar je in België als aannemer niet afgerekend wordt op fout geplaatste signalisatie is dat in Nederland reden genoeg om je vergunning te verliezen voor openbare wegenwerken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Alle lichten staan op rood voor alle rijrichtingen. De lussen liggen verder uit het kruispunt, zodat het systeem veel beter kan detecteren waar verkeer vandaan komt en op het juiste moment de lichten op groen kan zetten. En aangezien iedereen rood heeft kan je makkelijker naar groen schakelen (je moet niet wachten op de oranjefase van het kruisende verkeer).

          In Nederland is zeker niet alles perfect, en de rijkunde van de Nederlandse chauffeur is niet bovengemiddeld, maar hun infrastructuur is toch nog altijd veel beter dan wat we hier in België ineen knutselen.

          Zo is bv de regelgeving voor signalisatie bij wegenwerken in België amper 4 bladzijden groot, terwijl dit in Nederland een boekenreeks is van 20 cm dik. En waar je in België als aannemer niet afgerekend wordt op fout geplaatste signalisatie is dat in Nederland reden genoeg om je vergunning te verliezen voor openbare wegenwerken.
          Het pijnpunt blijft dus de absolute onkunde van onze Belgische controle-organismen en opdrachtgevende besturen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            da's me ook al een paar keer opgevallen in NL, dat de verkeerslichten daar bijzonder goed afgesteld staan.
            Maar wat het systeem erachter is, is me niet duidelijk....
            Zie antwoord Wooter, nog even aan toevoegen dat zij dit ook nog toepassen met gescheiden rijvakken (dus ééntje links, ééntje rechtdoor en ééntje voor rechtsaf). De andere kruispunten die niet met dit soort systeem zijn uitgerust werken ook veel korter dan hier (dus het roodlicht blijft in de doorsnee minder lang op rood staan waardoor je betere doorstroming krijgt in alle richtingen en niet enkel in 1 richting).

            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Alle lichten staan op rood voor alle rijrichtingen. De lussen liggen verder uit het kruispunt, zodat het systeem veel beter kan detecteren waar verkeer vandaan komt en op het juiste moment de lichten op groen kan zetten. En aangezien iedereen rood heeft kan je makkelijker naar groen schakelen (je moet niet wachten op de oranjefase van het kruisende verkeer).

            In Nederland is zeker niet alles perfect, en de rijkunde van de Nederlandse chauffeur is niet bovengemiddeld, maar hun infrastructuur is toch nog altijd veel beter dan wat we hier in België ineen knutselen.

            Zo is bv de regelgeving voor signalisatie bij wegenwerken in België amper 4 bladzijden groot, terwijl dit in Nederland een boekenreeks is van 20 cm dik. En waar je in België als aannemer niet afgerekend wordt op fout geplaatste signalisatie is dat in Nederland reden genoeg om je vergunning te verliezen voor openbare wegenwerken.
            Sluit mij hier bijaan....

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Het pijnpunt blijft dus de absolute onkunde van onze Belgische controle-organismen en opdrachtgevende besturen.
            Zoals met ALLES, we modderen zo maar wat aan ja....
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Vlaamse Regering gaat BAM ontmantelen.

              Oorspronkelijk geplaatst door standaard.be
              De Vlaamse regering gaat de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) opdoeken. Dat moet van Europa. Maar de organisatie heeft in het dossier van de Oosterweelverbinding ook heel wat politici tegen zich in het harnas gejaagd. Dat schrijft De Morgen donderdag.

              De BAM werd in 2003 in de eerste plaats om begrotingstechnische redenen in het leven geroepen. De Vlaamse regering wilde het Antwerpse Masterplan Mobiliteit, waarvan de Oosterweelverbinding hét paradepaardje is, koste wat het kost uit de begroting houden. Daarom moesten de infrastructuurwerken worden ondergebracht in een aparte naamloze vennootschap.

              De Vlaamse regering besliste vorige week om de BAM definitief te ontmantelen. De Oosterweelverbinding verhuist naar de nv Liefkenshoektunnel, nu nog een dochter van de BAM, die een strikter privékarakter heeft. De andere infrastructuurwerken die de BAM onder zijn hoede heeft, worden opnieuw toevertrouwd aan de Vlaamse ministers en hun administraties.

              De timing van de ontmanteling wordt verder bestudeerd. De BAM heeft nog een zestal grote projecten, zoals tramverlengingen en sluizen, onder haar hoede, en kan niet van de ene op de dag verdwijnen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                Vlaamse Regering gaat BAM ontmantelen.
                Tjonge, tjonge, tjonge de ontslagen en benoemingen zullen bij beiden weer de pan uitzwieren (voorspelling)
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Liefkenshoektunnel. Ooit gebouwd door De Meyer met als opzet te verhuren voor x-aantal jaar aan de staat.
                  Na enkele jaren blijkt het project financieel niet van de grond te komen.
                  De Meyer verkoopt heel het zootje aan de overheid, is uit de puree en de belastingbetaler zit met de shit.

                  Écht een verbetering, van BAM naar Liefkenshoek!
                  Last edited by ; 30/09/2010, 17:15.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Liefkenshoektunnel. Ooit gebouwd door De Meyer met als opzet te verhuren voor x-aantal jaar aan de staat.
                    Na enkele jaren blijkt het project financieel niet van de grond te komen.
                    De Meyer verkoopt heel het zootje aan de overheid, is uit de puree en de belastingbetaler zit met de shit.

                    Écht een verbetering, van BAM naar Liefkenshoek!


                    Nog een gokje wagen: Mr. K. Vinck op het directeursstoeltje bij de NV Liefkenshoek...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • nl verkeerslichten vermijden ook dat er een fiets onder een auto kan geraken...op de grote assen, elks apart groen

                      maar dat duurt...mij niet gelaten, ik heb altijd tijd

                      Comment


                      • ... En dat is eigenlijk één van de nadelen van dat systeem, de oorzaak dat vele Nederlanders moedwillig door het rood rijden (vaak na eerst even gestopt te zijn, en goed links en rechts te kijken), en daardoor ook de oorzaak dat Nederland zo gek werd op flitspalen.

                        Het probleem is dat België dacht dat ze ook zo een probleem hadden van moedwillige roodlichtrijders. En daar flitspalen voor aankocht. En op hopen kruispunten zette.

                        Roodlichtcamera's flitsen evenwel meer op snelheid dan op het echte roodlichtnegatie, om nog maar te zwijgen over het feit dat er voor elke roodlichtrijder die een dodelijk ongeval veroorzaakt er tien voorrangsnegeerders een dodelijk ongeval veroorzaken. En daar staan geen flitspalen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          nl verkeerslichten vermijden ook dat er een fiets onder een auto kan geraken...op de grote assen, elks apart groen

                          maar dat duurt...mij niet gelaten, ik heb altijd tijd
                          Zolang ze hier in België de kruispunten niet gaan heraanleggen met gescheiden rijvakken en dito lichtsyncronisatie zal het verkeer hier altijd in de soep lopen en onnodige ongevallen en files veroorzaken.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Alle lichten staan op rood voor alle rijrichtingen. De lussen liggen verder uit het kruispunt, zodat het systeem veel beter kan detecteren waar verkeer vandaan komt en op het juiste moment de lichten op groen kan zetten. En aangezien iedereen rood heeft kan je makkelijker naar groen schakelen (je moet niet wachten op de oranjefase van het kruisende verkeer).

                            In Nederland is zeker niet alles perfect, en de rijkunde van de Nederlandse chauffeur is niet bovengemiddeld, maar hun infrastructuur is toch nog altijd veel beter dan wat we hier in België ineen knutselen.

                            Zo is bv de regelgeving voor signalisatie bij wegenwerken in België amper 4 bladzijden groot, terwijl dit in Nederland een boekenreeks is van 20 cm dik. En waar je in België als aannemer niet afgerekend wordt op fout geplaatste signalisatie is dat in Nederland reden genoeg om je vergunning te verliezen voor openbare wegenwerken.
                            Nee niet echt! Van de week nog eentje (Nederlander) tegengekomen die rustig op het rechtsevak van de E19 aan het rijden was tegen 110. Prima zo zou je zeggen maar op het moment dat ik de intensie hab om hem in te halen wijkt ie plots ook naar het middelste rijvak en pikt zijn wagentje gewoon aan de andere die daar al reden. Oh gemakkelijk voor mij dan kan ik gewoon op het rechtervak blijven rijden, zie ik dat er de eerste 700 à 800m geen voertuig te bespeuren valt. Vraag is dus: waarom verplaatst die Nederlander zich naar het midden van de snelweg? Enigste reden dat ik zou kunnen bedenken: In Nederland zijn ze het niet gewoon om snelwegen te hebben met 3 rijvakken dus het rechter rijvak werd hier door de Nederlander aanzien als een aanloopstrook voor de eerst volgende afrit...
                            Dit zou in het ergenistopic kunnen maar voor mij al lang geen ergenis meer hoor, ik zie genoeg en dat wordt je dat toch gewoon.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              ... En dat is eigenlijk één van de nadelen van dat systeem, de oorzaak dat vele Nederlanders moedwillig door het rood rijden (vaak na eerst even gestopt te zijn, en goed links en rechts te kijken), en daardoor ook de oorzaak dat Nederland zo gek werd op flitspalen.

                              Het probleem is dat België dacht dat ze ook zo een probleem hadden van moedwillige roodlichtrijders. En daar flitspalen voor aankocht. En op hopen kruispunten zette.

                              Roodlichtcamera's flitsen evenwel meer op snelheid dan op het echte roodlichtnegatie, om nog maar te zwijgen over het feit dat er voor elke roodlichtrijder die een dodelijk ongeval veroorzaakt er tien voorrangsnegeerders een dodelijk ongeval veroorzaken. En daar staan geen flitspalen.
                              nog geen week later hebben de illuminati op de noorderlaan kruispunt kazerne zo'n licht a la holandaise geinstalleerd

                              resultaat, file richting stad tot voorbij de ahlers building...(das ver)
                              afstelling brengt hopelijk wat soelaas

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                nog geen week later hebben de illuminati op de noorderlaan kruispunt kazerne zo'n licht a la holandaise geinstalleerd

                                resultaat, file richting stad tot voorbij de ahlers building...(das ver)
                                afstelling brengt hopelijk wat soelaas
                                Zouden die hier meelezen en mijn wensen overnemen, overwegen en uitvoeren......

                                Inderdaad, je zegt me daar wat. Heb je eindelijk vrije baan als je links afgaat richting Merksem en moet je nietmeer opletten voor de voertuigen die uit de andere richting komen, sta je nu minuten lang stil voor dat stomme niet gesyncroniseerde licht.... Hedenochtend, beetje na zeven dacht ik werkelijk dat ze kapot waren...geen verkeer en deze die al wel op pad waren stonden met zen alllen stil.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • ondertussen staan die lichten terug goed afgeregeld...

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                  toch een hele dame zeg, rip

                                  Comment


                                  • Ik zie het verband niet met dit topic om eerlijk te zijn?

                                    Comment


                                    • heb je gekeken en geluisterd ?

                                      een brug is ni interessant

                                      Comment


                                      • Weinig vaart in Antwerpse mobiliteit.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door gva.be

                                        Er is sinds de beslissing van vorig jaar weinig vordering geboekt in het Antwerpse mobiliteitsdossier. Dat is de conclusie van de meeste politieke partijen na de eerste rapportage van minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) in het Vlaams parlement.
                                        Tien jaar na een eerste plan om de Antwerpse mobiliteitsknoop te ontwarren werkte de Vlaamse regering in september vorig jaar een nieuw masterplan uit. Om de Ring te sluiten met een nieuwe Scheldekruising koos de Vlaamse regering voor een tunnelvariant - nadat de Antwerpenaren de Lange Wapperbrug hadden weggestemd - en er kwamen een aantal nieuwe projecten bij.

                                        Zes maanden na die beslissing heeft de Vlaamse regering een rapportage gemaakt voor het Vlaams Parlement. Die moet toelaten om de vooruitgang van het plan op te volgen.

                                        "Gebouwd op drijfzand"

                                        "Nog steeds is er heel weinig duidelijkheid over kostprijs en procedures van projecten zoals de Oosterweelverbinding en de ondertunneling van de R11", zegt Annick De Ridder (Open Vld). "Zo lijkt het hele Masterplan 2020 gebouwd op drijfzand."

                                        Andere parlementsleden wezen op de troebele situatie rond bouwheer Noriant en de overdracht van projecten van de BAM naar de NV Liefkenshoektunnel.

                                        Het Rekenhof gaf de minister een behoorlijk rapport, maar oordeelt ook dat de voortgang in het mobiliteitsdossier beperkt is.

                                        Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) zegt dat het moeilijk is om de precieze kost van dit soort grote projecten tot op de euro juist te voorspellen. Ze blijft erbij dat de Vlaamse regering ernaar streeft om de Antwerpse ring tegen eind 2020 rond gemaakt te hebben.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                          Weinig vaart in Antwerpse mobiliteit.
                                          Krijg hier af en toe nog wel eens iets binnen van stratengeneraal maar inderdaad geen nieuws is goed nieuws zeker zullen we maar zeggen.
                                          Einde 2020? Goe gelachen! Ik heb eens ergens geschreven 2025 geloof ik, en dat zal realistischer zijn vrees ik.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X