Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oosterweelverbinding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
    De R1 ligt toch niet aan de Oosterweel verbinding...

    Hoe? Ik dat dacht de R2 gewoon richting Nederland was, m.a.w. 'tegen de klok in', terwijl de R1 richting Gent was, met de klok mee, dus ...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
      Hoe? Ik dat dacht de R2 gewoon richting Nederland was, m.a.w. 'tegen de klok in', terwijl de R1 richting Gent was, met de klok mee, dus ...


      Dacht ik ook zenne. Zo zegge ze da toch altij op de radio in een verkeersbericht.

      Comment


      • #83
        Meesterwerkje!

        Comment


        • #84
          Dit is een goede zaak voor Antwerpen denk ik. En ik vind het persoonlijk ook nog wel mooi.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • #85
            Alleen andere werken indachtig geloof ik nooit dat zij hun streefdatum halen.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk Bekijk Berichten
              Alleen andere werken indachtig geloof ik nooit dat zij hun streefdatum halen.

              Daar is misschien wel iets van aan.

              Normaal 2011, mijn prognose 2013

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk Bekijk Berichten
                Alleen andere werken indachtig geloof ik nooit dat zij hun streefdatum halen.
                ik dnek het wel. Hebben ze al eerder gedaan. Als ze dit moeten afwerken, dan laten ze de rest wel wat liggen. Daarom ook dat de Leien er nu al zo lang openliggen. Die hadden ook al lang moeten klaar zijn.
                Rooseveltplaats zal ook wel uitgesteld worden.

                Ik snap overigens niet waarom ze nu weer een tunnel moeten maken?
                Snap ik echt niet. Er was indertijd toch sprake van 'om de ring rond te maken' een brug over de schelde te bouwen. Dit zou mijn insziens mooier zijn dan deze oplossing.
                Wéér een tunnel...

                Comment


                • #88
                  ik wil ook een brug; alleen moet die veel te hoog zijn
                  want cruiseschepen willen ook hoog zijn

                  Comment


                  • #89
                    Simulatie film van de verbinding op deze link

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                      Simulatie film van de verbinding op deze link
                      zie post 69
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                        Simulatie film van de verbinding op deze link
                        Knap zeg, damn
                        Immens project, dat wel.

                        Comment


                        • #92
                          knap filmpje!

                          Mooi design ook, hopelijk gaat het havenverkeer dan ook beter

                          Comment


                          • #93
                            Nieuws uit

                            Provincie Antwerpen
                            24/02 Voorrang voor Antwerpse werklozen
                            Jonge Antwerpse werklozen zullen bij het invullen van vacatures absolute voorrang krijgen op de gigantische bouwplaats van het Masterplan Antwerpen.

                            Vlaams minister van Sociale Economie, Kathleen Van Brempt (sp.a), heeft een bedrag van 280.000 euro gereserveerd voor het maken van een screening, waaruit duidelijk moet worden hoeveel en welke soort jobs de aannemers nodig zullen hebben die de volgende jaren onder meer aan de Oosterweelverbinding en de verlenging van de Antwerpse tramlijnen zullen werken.

                            De sturende Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) verwacht dat op de werven dagelijks gemiddeld drieduizend arbeiders zullen werken. De screening heeft de bedoeling jonge Antwerpse werklozen in te schakelen in de te verwachten vacatures.

                            "Ik kan het niet verkopen dat in Antwerpen een gigantisch bouwproject wordt gerealiseerd, terwijl nauwelijks een kilometer verder honderden werkloze jongeren op straten en pleinen hangen", aldus Van Brempt. De jeugdwerkloosheid is in Antwerpen bijzonder hoog.

                            Van Brempt wil het tewerkstellingsprogramma laten starten in twee proefprojecten. Eenmaal de jobs gedetecteerd, krijgt de Antwerpse Bouwpool opdracht de arbeidskrachten te zoeken en klaar te stormen. De Bouwpool is een samenwerkingsverband van overheid, privésector en vakbonden, en zorgde de voorbije vijf jaar voor achthonderd jobs in de Antwerpse bouwsector.


                            Recent nieuws uit Antwerpen: op gva.be vindt u de meest complete verslaggeving over stad Antwerpen, de randgemeenten, Kempen en regio Mechelen.


                            goeie intentie

                            Comment


                            • #94
                              Bron : Gazet Van Antwerpen
                              Oorspronkelijk geplaatst door GVA
                              22/09 "Eind december duidelijkheid over Oosterweelverbinding"



                              De Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel wacht af hoe de alternatieve trajecten voor de Oosterweelverbinding geëvalueerd zullen worden. De besluiten worden eind december bekendgemaakt. Nadien mag geen tijd meer verloren worden.
                              BAM-voorzitter Karel Vinck heeft de beslissing van de Raad van Bestuur toegelicht. De raad besliste eind vorige week om de bouwaanvraag voor de Oosterweelverbinding uit te stellen. Tot eind december, blijkt nu.
                              "Eind december worden de conclusies bekend gemaakt", weet Vinck. "Dan moet een beslissing vallen en moeten we ervoor gaan. Er valt geen tijd meer te verliezen."
                              Integratie

                              Hoe de besluiten in het Oosterweelproject zullen worden geïntegreerd, is nog niet duidelijk. De alternatieven willen vooral de grote Oosterweelbrug uit het plan werken. Vinck benadrukte wel dat hij de besluiten van de Vlaamse regering in het BAM-project wil integreren.
                              Start werken in 2010

                              Als er geen wijzigingen worden aangebracht aan de huidige plannen, dan kunnen de werken in 2010 aanvangen. Bij aanpassingen zal een deel van de procedure opnieuw worden uitgevoerd, wat voor vertraging zal zorgen.
                              De Oosterweelverbinding vormt het sluitstuk van de Antwerpse ring en maakt deel uit van het Antwerpse Masterplan.
                              Tol Kennedytunnel

                              Vinck noemt tol heffen in de Kennedytunnel geen mogelijke oplossing. De tunnel beantwoordt niet aan de moderne veiligheidsnormen. Die aanpassingen doorvoeren kost evenveel als een nieuwe tunnel, weet de BAM-voorzitter.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                              Comment


                              • #95
                                Bron : Gazet Van Antwerpen

                                Oorspronkelijk geplaatst door GVA
                                23/09 Karel Vinck spreekt zich duidelijk uit over Oosterweel



                                De eerste spadesteek van de Oosterweelverbinding komt er pas in 2010. Want een beslissing over het uiteindelijke tracé volgt pas einde 2008. Toch getuigt de nieuwe voorzitter, Karel Vinck, van een grote daadkracht. “We zullen niet nietsdoen en we stappen naar het publiek.”
                                Eerlijk debat

                                “Toch is dat uitstel nuttig”, zegt Karel Vinck. “Er moet een open en eerlijk debat zijn over de tracékeuzes, zonder paniek te zaaien. Daarom is een onafhankelijk onderzoek, zoals dat nu loopt, goed.”
                                Rapport aan bevolking

                                “Intussen willen wij het maatschappelijk draagvlak verbreden. We zullen persoonlijke gesprekken aanknopen met actiegroepen. Na de volgende rapportage in het Vlaams parlement organiseren we volksvergaderingen.”
                                Fijnstof

                                “Eén groep maakt hier zijn label van. Maar om tot doordachte oplossingen te komen, moeten we dialogeren. Want fijnstof is niet verbonden met de Oosterweelverbinding. Het wegverkeer zorgt voor 30% ervan (en meer dan 90% daarvan komt overgewaaid van elders, red.). Door het uitstel hebben we tijd om dit te bestuderen en de beste oplossingen te kiezen.”
                                Sint-Jozefinstituut

                                “In dat verband moeten we bezorgd zijn om het Sint-Jozefinstituut. Het heeft een slechte ligging tussen de HST, naast het viaduct van Merksem en midden in een busdepot. Daarvan moeten we de ministers Steven Vanackere (CD&V, Volksgezondheid) en Frank Vandenbroucke (sp.a, Onderwijs) bewustmaken en met hen zoeken naar de beste oplossing.”
                                Wat als?

                                “Kiest de studie een ander tracé, dan vervalt de timing, want dan moet je alles opnieuw onderzoeken. Kleine wijzigingen kunnen als ze technisch, maatschappelijk, ecologisch en economisch verantwoord zijn. Maar we gaan ervan uit dat ons tracé wordt bevestigd.”
                                Financiering

                                Een nieuw uitstel weegt op de financiering, rekening houdend met de kosteninflatie. Ons project, met een jarenlange tolheffing, is stabiel als investering voor verzekeringsmaatschappijen en banken. Maar onze inkomsten komen uit tolheffing. Die kunnen we niet opvoeren omdat de kosten stijgen. We moeten dus binnen bepaalde marges blijven en dat is best moeilijk.”
                                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                Comment


                                • #96
                                  Kan de typo uit de topictitel gehaald worden?

                                  Comment


                                  • #97
                                    financiering oosterweel mogelijk in gevaar door crisis

                                    Comment


                                    • #98
                                      Dus toch nog wat goeds van die crisis

                                      Comment


                                      • #99
                                        polleke toegevoegd.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                        Comment


                                        • Oosterweelverbinding

                                          Na 15 jaar blijkt er eindelijk een beslissing te zijn genomen in het Antwerpse mobiliteitsdossier.
                                          Het BAM tracé blijft maar de Langere Wapper is van de baan.
                                          De Oosterweelverbinding –die de ring moet sluiten- zal dus enkel tunnels bevatten.

                                          Misschien kunnen we best dit nieuwe topic gebruiken om alles omtrent de Oosterweelverbinding te bespreken en updates, artikels, opinies… te plaatsen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X