Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oosterweelverbinding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Akkoord Oosterweel is een feit

Het is officieel: de Vlaamse regering en de actiegroepen hebben een compromis gesloten over de Oosterweelverbinding. Omdat alle partijen zich kunnen vinden in het 'Radicaal haventracé' laten de actiegroepen hun procedure voor de Raad van State vallen. Ook een nieuwe referendum wordt geschrapt.

De procedure voor de Raad van State is evenwel niet volledig van de baan. De actiegroepen laten hun procedure dan wel vallen, maar enkele burgers, die de zaak mee aanspanden, volgen dat voorbeeld niet. Zij moeten de komende weken nog een akkoord sluiten met de Vlaamse regering. Mobiliteitsminister Weyts heeft er vertrouwen in dat het overleg met de burgers tot een overeenkomst zal leiden.

Het plan voorziet een noordelijk tracé voor doorgaand verkeer en een Oosterweelverbinding voor lokaal verkeer. De Oosterweelverbinding wordt afgeslankt tot een lokale verbindingsweg. Het doorgaand verkeer wordt in het noordwesten omgeleid via de A12 en de Liefkenshoektunnel. Om de capaciteit op dat tracé te verhogen komt er een tweede Tijsmanstunnel. Ten oosten van de stad wordt doorgaand verkeer omgeleid via een nieuw aan te leggen verbinding (tunnel) tussen de E313 en de E19: de A102. Tegelijk werd afgesproken dat de helft van het verkeer via alternatieve vervoersmiddelen, zoals fiets en openbaar vervoer, moet gaan verlopen.

De Vlaamse regering, de stad Antwerpen en de actiegroepen engageerden zich ook om een overkapping van de Antwerpse Ring mogelijk te maken. Daarvoor wordt - op termijn - 1,25 miljard euro voorzien om een eerste deel onder handen te nemen. Een volledige overkapping kost een veelvoud van dat bedrag.
    hln.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
      Akkoord Oosterweel is een feit

hln.be
      Tssssss. Over een tunnel onder de Beverse polders word niet gerept. Nochtans de missing link daar tussen N49/E34 en E17. En waarom geen verbreding van de Kennedytunnel?

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        de missing link tussen N49/E34 en E17
        Idd jammer dat er over deze ontbrekende schakel niet wordt gesproken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe

Idd jammer dat er over deze ontbrekende schakel niet wordt gesproken.
          Jammer? Ongelooflijk vind ik dat. Schrijf maar al op, dagelijkse ellenlange files van ver vóór Beveren richting Antwerpen > E17. Niet anders dan nu feitelijk...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Jammer? Ongelooflijk vind ik dat. Schrijf maar al op, dagelijkse ellenlange files van ver vóór Beveren richting Antwerpen > E17. Niet anders dan nu feitelijk...

Ik denk dat ze niet willen omdat er daar mensen wonen die hun veto zullen stellen waardoor er vertraging op het project komt.

Voor mensen uit het Waasland is dat idd wel een ramp als die er niet komt... het is op zondag zelfs al file als we de Kennedy door moeten.

Comment

• liefkenshoektunnel snachts voor vrachtwagens 75% goedkoper

Om de verkeersdruk rond Antwerpen te doen afnemen, doet ook de Vlaamse overheid een duit in het zakje: vanaf 1 juli betalen vrachtwagens van 22u tot 6u tot 75% minder tol bij hun passage van de Liefkenshoektunnel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                liefkenshoektunnel snachts voor vrachtwagens 75% goedkoper

http://www.gva.be/cnt/dmf20170405_02...kenshoektunnel
                En zo blijft de politieke raad van bestuur geld toegestopt krijgen.

Comment

• hoeveel vertraging gaat oosterweel oplopen door pfos?

...dossier komt op een perfect getimed moment naar boven...covid neemt minder prominente plek in de subsidiepers in en kan opnieuw vervangen worden door milieu

Comment

• Alsof PFOS het enige probleem daar is. Heel die haven is één grote historisch vervuilde site.

Comment

• quod erat demonstrandum. Politici zijn schoothondjes van multinationals,ongelooflijk. Als je als KMO vervuilt krijg je geen dading hoor.
                      Helemaal opdoeken die corrupte flamandjes hun regering en den bak in.
                      Het zou eens de PS moeten zijn,dan stonden ze moor en brand te schreeuwen.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Tis van 1975 bezig, een erfenis die we idd allemaal dragen, we gaan in apen ni sneller dood

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          Tis van 1975 bezig, een erfenis die we idd allemaal dragen, we gaan in apen ni sneller dood

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Tot zowat eind de jaren '80 bestond het woord milieu nog niet, ook niet in de Antwerpse haven. Fort Sint-Filips, nog zoiets.

Comment

• het woord milieu bestaat enkel voor KMO's en particulieren,daar gaat het bij mij om
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                            X