Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afstand houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Afstand houden

    Hey

    Ik wil verstandig rijden en de juiste afstand houden. Denk je dat dit juist is? http://www.alles-over-verkeersrecht....u-afstand.html

    120 km/u: 102 m => is dat niet wat lang?

  • #2
    102m is zeker lang en ik zie dat niemand doen. Gatrijden is eerder bij minder als 5meter.
    Hoe minder afstand je houd hoe meer steenslag op de wagen . Een 30tal meter hou ik afstand op de autostrade.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk Berichten
      Hey

      Ik wil verstandig rijden en de juiste afstand houden. Denk je dat dit juist is? http://www.alles-over-verkeersrecht....u-afstand.html

      120 km/u: 102 m => is dat niet wat lang?
      Die 102m is de stopafstand dus reactietijd + remafstand of ongeveer 1 sec reactietijd (wat bij 120km/u ongeveer 33m is) + remafstand (wat bij 120km/u ongeveer een 70 tal meter zal zijn). De veilige afstand die je moet houden is volgens die site ongeveer twee seconden of met andere woorden ongeveer 66m want bij 120km/u leg je 33,3333 meter per seconde af.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • #4
        die 102meter is idd de remafstand.

        dees is ook weer een leuke:
        Wanneer het regent of wanneer het wegdek nat is tel je er best nog een seconde bij, daar de remafstand hierdoor vergroot.
        jouw remafstand vergroot idd in regen, maar die van je voorligger ook. dus diene 1sec meer maakt dus weeral niks uit.

        stel dat die auto voor u 120km/h rijd. en jij rijd ook 120km/h, die auto voor u begint te stoppen op moment x en legt nog 60meter af om te stoppen.
        u reactietijd is ongeveer 1seconde, dus jij gaat pas remmen op tijd x+1sec.
        jouw remafstand is ook 60meter, maar door die seconde later te remmen heb je nog 33meter meer afgelegd aan 120km/h.

        als je dus op 1seconde exact al kunt beginnen remmen van het moment je voorligger zijn stoplichten aangaan, hoef je dus maar 33meter afstand te houden. elke meter meer, geeft u meer tijd om te kunnen reageren.

        punt 2:ge moogt ook niet vergeten dat gij niet weet hoe hard u voorganger remt.
        stel die gooit alles dicht, jij na 1seconde begint gewoon te remmen. ongeveer een seconde later zul je beseffen dat diene voorligger snel naderd en die meer remt dan jij. dan komt je er niet meer met die 33m (want de voorligger heeft harder geremd en rijd zo snel niet meer als gij. hij heeft immers al 33meter van zijn 60meter afgeremd).
        daarom is de 2sec regel meer gebruikelijk.

        wat ook helpt is het verkeer verder in de gaten te houden. dus de auto voor u voorligger en die daarvoor eventueel ook. als jij ziet dat er 3autos verder al ene remt, maar uwe voorligger nog niet (ge kent ze hé, die da altijd op t laatste remmen en dan alles dichtgooien). dan kunt gij ondertussen gas al losse. u reactietijd van 1sec zal een stuk minder zijn.

        t zijn allemaal grote afstanden. 66meter afstand houden tegen 120km/h is een goeie 15autos tussen u en uw voorligger. niemand doet dit.

        verstandig rijden is vooral je snelheid aanpassen. als je 100meter verder kijkt en je ziet maar 5autos, dan kan je 120rijden.
        als het heel druk op de baan is, rijd ik al geen 120meer. in het algemeen rijd ik maar 90-95km/h. maakt bijna niks uit qua rijtijden, je bent vanzelf minder gehaasd en krijgt automatisch meer ruimte voor u (de rest rijd van u weg).
        bijkomend verbruik je nog eens een HEEL PAK MINDER
        Last edited by ; 12/04/2013, 12:10.

        Comment


        • #5
          Dus remafstand (zonder reactietijd) is -+ 70 meter aan een snelheid van 120?
          Mijn Subaru doet dat met zijn nieuwe remmen in 19 meter op droge asfalt, getest toen ze ingereden waren. Die 70 lijkt me dan ook extreem hoog eigenlijk.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Dus remafstand (zonder reactietijd) is -+ 70 meter aan een snelheid van 120?
            Mijn Subaru doet dat met zijn nieuwe remmen in 19 meter op droge asfalt, getest toen ze ingereden waren. Die 70 lijkt me dan ook extreem hoog eigenlijk.
            Wow daar zou ik wel eens willen inzitten... Dat is nog een kortere remweg dan een formule 1 !
            Een M3 heeft daar 30+ meter voor nodig... In ieder geval respect dat Subaru dit kan het merk verbaast me van dag tot dag meer.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Dus remafstand (zonder reactietijd) is -+ 70 meter aan een snelheid van 120?
              Mijn Subaru doet dat met zijn nieuwe remmen in 19 meter op droge asfalt, getest toen ze ingereden waren. Die 70 lijkt me dan ook extreem hoog eigenlijk.

              An average F1 car can decelerate from 100 to 0 km/h (62 to 0 mph) in about 15 meters (48 ft), compared with a 2009 BMW M3, which needs 31 meters (102 ft). When braking from higher speeds, aerodynamic downforce enables tremendous deceleration: 4.5 g to 5.0 g (44 to 49 m/s2), and up to 5.5 g (54 m/s2) at the high-speed circuits such as the Circuit Gilles Villeneuve (Canadian GP) and the Autodromo Nazionale Monza (Italian GP). This contrasts with 1.0 g to 1.5 g (10 to 15 m/s2) for the best sports cars (the Bugatti Veyron is claimed to be able to brake at 1.3 g). An F1 car can brake from 200 km/h (124 mph) to a complete stop in just 2.21 seconds, using only 65 metres (213 ft).[17]

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                Wow daar zou ik wel eens willen inzitten... Dat is nog een kortere remweg dan een formule 1 !
                Een M3 heeft daar 30+ meter voor nodig... In ieder geval respect dat Subaru dit kan het merk verbaast me van dag tot dag meer.
                Erg standaard of legaal zijn ze niet uiteraard.
                Van welke eeuw zijn uw statistieken?
                Last edited by |) ][ |V| ][; 12/04/2013, 22:50.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Erg standaard of legaal zijn ze niet uiteraard.
                  Ofwel gebruikt ge volgens mij een scheepsanker ofwel een meter van den Action maar iets klopt er toch niet.

                  19 meter remafstand van 120 - o ?

                  Dit zijn de schalen die gerechtsexperts gebruiken met enige toelichting...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                    Ofwel gebruikt ge volgens mij een scheepsanker ofwel een meter van den Action maar iets klopt er toch niet.

                    19 meter remafstand van 120 - o ?

                    Dit zijn de schalen die gerechtsexperts gebruiken met enige toelichting...

                    http://www.elfri.be/reactietijd-reac...and-remafstand
                    Ik ben niet de enige op dit forum met die remmen op een sub, morgen volgt een praktijkfilmke indien het droog ligt van beiden samen.

                    Comment


                    • #11
                      niet tegelijkertijd dan! of als je zo zeker bent, naar mekaar toe rijden en op 40m van mekaar beginnen remmen

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                        niet tegelijkertijd dan! of als je zo zeker bent, naar mekaar toe rijden en op 40m van mekaar beginnen remmen
                        En gij net een black out hebben en los op mij in rijden, dat ken ik al!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                          niet tegelijkertijd dan! of als je zo zeker bent, naar mekaar toe rijden en op 40m van mekaar beginnen remmen
                          Vooraleer ge naar elkaar toe vlamt zou ik toch nog even kijken naar dit filmpje vanaf 1.20 of voor alle zekerheid een MUG-team standby hebben...
                          4-Puntsgordels en een Hans-systeem lijken me geen overbodige luxe indien je op 19 meter wil stilstaan.


                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Dus remafstand (zonder reactietijd) is -+ 70 meter aan een snelheid van 120?
                            Mijn Subaru doet dat met zijn nieuwe remmen in 19 meter op droge asfalt, getest toen ze ingereden waren. Die 70 lijkt me dan ook extreem hoog eigenlijk.
                            en diene achter u met zijn 2ton zwaar terreinvoertuig niet en uwe auto is plat.
                            gemiddeld gezien zal 60meter wel goed zijn voor een modernere wagen (die tabellen van gerechtsexperts zijn al wat verouderd en houden ook rekening met oudere wagens.

                            de ene auto is ook de andere niet. een klein nissan micraatje van bompa met 15jaar oude banden op en standaard remmen staat bijlange zo snel niet stil als een subaru met nieuwe remmen en lekker brede zachte bandjes.
                            als je bv weet dat een capri 2.3V6 uit 1981 standaard geleverd werd met 165-185 bandjes terwijl de meeste nu op 205-235 rondbollen. remafstand vroeger zal ook wel hetzelfde niet geweest zijn als een huidige capri die uitgerust is met bredere banden, geventileerde schijven, PU rubbers, bijgeplaatste stabilisatorstangen,.....

                            kortom, als jij met u subaru achter een oude kevertje rijd van 1976, moet ge geen zorgen maken als ge der 15meter achter rijd. de kans dat die sneller stopt als u is nihil (tenzij zijn stoplichten niet werken).
                            als gij met uwe subaru 120 rijd en der plakt ene met nen oude range rover van 1985 in u gat, dan zou ik versnellen of aan kant gaan. want diene kerel kan nooit zo snel stoppen als u. ge zijt wel in u recht, maar beter te voorkomen dan genezen. de lichamelijke letsels genezen nooit 100% zoals ervoor...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              de ene auto is ook de andere niet. een klein nissan micraatje van bompa met 15jaar oude banden op en standaard remmen staat bijlange zo snel niet stil als een subaru met nieuwe remmen en lekker brede zachte bandjes.
                              Even miereneuken: je raakt niet door de keuring met 15 jaar oude banden

                              Comment


                              • #16
                                en waarom niet? profiel en droogtescheuren bekijken ze, heb nog nooit ene zien kijken naar die productiedatum. mijn capri werd ooit gekeurd met 16jaar oude fulda achterbanden. die zijn nu dik 22-23jaar oud, nog geen te erge droogtescheuren, nog voldoende profiel, en niks van grip. liggen nu op mijn escort 1.3 achteraan (RWD auto) om te kunnen driften :-).
                                mijn golf reed altijd op verbreed staal, en voor de keuring leg ik er altijd mijn winterbanden op (keuring in november). wordt al 3jaar goedgekeurd met 10jaar oude winterbanden.

                                ff de site van goca erbij gehaald. buiten de normale load, snelheidsindex en de bandenmaat kijken ze enkel dit na voor de staat:
                                2.Keuring van de staat van de banden

                                2.1 Diepte van de groeven
                                De tekening van de hoofdgroeven van de banden moet ten minste 1,6 mm diep zijn over 3/4 van het loopvlak.
                                2.2 Algemene staat en (abnormale) slijtage
                                Voor de slijtagegraad is een verschil (rechts-links) van max. 3 mm toegestaan per as.
                                Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.



                                toen men fuldas 16jaar oud waren:

                                rechts ervan zie je men oude toyo banden. dat model was al jaren niet meer in productie. heb geen idee hoe oud die waren, kende toen het systeem van datums nog niet
                                Last edited by ; 13/04/2013, 10:46.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                  Vooraleer ge naar elkaar toe vlamt zou ik toch nog even kijken naar dit filmpje vanaf 1.20 of voor alle zekerheid een MUG-team standby hebben...
                                  4-Puntsgordels en een Hans-systeem lijken me geen overbodige luxe indien je op 19 meter wil stilstaan.


                                  https://www.youtube.com/watch?v=o04xyeL9gBw
                                  Staan die remmen nu in de fik op 3:13?!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                    Eens kijken op 1.44 tot 1.50 een F1 wagen remt van 100km/u tot 0 in ongeveer 17m

                                    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Dus remafstand (zonder reactietijd) is -+ 70 meter aan een snelheid van 120?
                                    Mijn Subaru doet dat met zijn nieuwe remmen in 19 meter op droge asfalt, getest toen ze ingereden waren. Die 70 lijkt me dan ook extreem hoog eigenlijk.
                                    F1 remmen op uw Subaru??? Zelfs aangenomen dat die 19m wat optimistisch is is de remkracht van uw Subaru fenomeenaaaaal en zal de vergelijking met een standaard wagen niet volledig opgaan. Je mag ook niet vergeten dat wanneer er gesproken wordt van een normale remweg men dit doet voor een normale (modale) bestuurder die op weg is met een normale (modale) wagen met de standaard remmen en banden.
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Eens kijken op 1.44 tot 1.50 een F1 wagen remt van 100km/u tot 0 in ongeveer 17m
                                      De Subaru doet zelfs beter ! Hij heeft maar 19 meter nodig van 120km/u naar o en weegt het dubbele !

                                      Nogmaals daar wil ik naast zitten maar we gaan het vandaag met onze eigen ogen kunnen zien op een filmpje is ons beloofd...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Van welke eeuw zijn uw statistieken?
                                        Euh... 2011

                                        Comment

                                        Working...
                                        X