Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dendermonde teruggefloten...
Collapse
X
-
we weten natuurlijk nooit hoe het echt is gegaan maar wat de advocaat op het nieuws vertelde is dat de 'straatracer' links reed en de auto met de dodelijke slachtoffers hem rechts voorbij kwam geknalt.
De eerste uitspraak was gebaseerd op 1 getuigenis wat in mijn ogen ook niet heel correct is. Als dat een oude bekrompen persoon is die graag overal 50 rijdt in zijn Daewoo dan spreekt hij wel sneller over straatracen dan een normaal persoon.
Straatracen is ook zo'n onduidelijk begrip. Als ik op een 2 vaksweg plankgas optrek aan de lichten, race ik dan tegen die langs mij staat? Als die persoon als reactie daarop mij inhaalt en voorbij knalt aan 140 per uur, ben ik dan schuldig aan straatracen (gesteld dat ik gewoon 90 per uur verder rijdt). Er bestaat toch geen wet op hoe snel je mag optrekken en plankgas is nog altijd niet verboden dus..
-
1 getuige zei dat de auto met dodelijke slachtoffers aan hoge snelheid afkwam en vervolgens rechts inhaalde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenEr bestaat toch geen wet op hoe snel je mag optrekken en plankgas is nog altijd niet verboden dus..
Een jaar of 18 geleden was ik in Aalst mee aan het rijden in de net opgeknapte mini van een maat van mij. Mini met een 1000cc motortje in (kan je al nagaan hoe erg onze overtreding was), toen we op een gegeven moment op de Capucienenlaan reden, trokken we eens kort op en werden 100m verder door een flik op kant gezet, die gaf ons een boete omdat we te hard accelereerden (again: 1000cc motor) en dat viel onder onaangepast rijgedrag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenwe weten natuurlijk nooit hoe het echt is gegaan maar wat de advocaat op het nieuws vertelde is dat de 'straatracer' links reed en de auto met de dodelijke slachtoffers hem rechts voorbij kwam geknalt.
De eerste uitspraak was gebaseerd op 1 getuigenis wat in mijn ogen ook niet heel correct is. Als dat een oude bekrompen persoon is die graag overal 50 rijdt in zijn Daewoo dan spreekt hij wel sneller over straatracen dan een normaal persoon.
Straatracen is ook zo'n onduidelijk begrip. Als ik op een 2 vaksweg plankgas optrek aan de lichten, race ik dan tegen die langs mij staat? Als die persoon als reactie daarop mij inhaalt en voorbij knalt aan 140 per uur, ben ik dan schuldig aan straatracen (gesteld dat ik gewoon 90 per uur verder rijdt). Er bestaat toch geen wet op hoe snel je mag optrekken en plankgas is nog altijd niet verboden dus..sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Dergelijk extreem verschillend vonnis na beroep zorgt er voor dat je nogal begint te twijfelen aan de capaciteiten van justitie.
Lijkt wel of ze D'hondt hebben willen raken en dat kan zeker niet de bedoeling zijn van een vrijspraak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenMooi dat D'hondt lik op stuk krijgt in deze zaak. De man spreekt dan ook waanzinnige straffen uit die totaal niet meer in proportie zijn met de overtredingen, zeker als er een camera aanwezig is in de rechtszaal, dan wil hij nog eens extra zijn reputatie bevestigen.(maar de mens doet ook maar zijn werk en denkt aan zijn carrière).
Comment
-
Hopelijk krijgt D'Hondt nog wat meer tegenwind, van alle mogelijke kanten.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
No offense, maar vind het spijtig dat het gewoon gereduceert is naar €50. Heeft niet echt iets met de zaak te maken, maar je moet 's avonds eens rondrijden op het dorp in Zele, daar scheuren ze gewoon met allemaal hun BMW's, Mercedessen en Audi's. En nu zeker, waarom zouden ze het niet doen, ze krijgen toch maar €50 boete...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenNo offense, maar vind het spijtig dat het gewoon gereduceert is naar €50. Heeft niet echt iets met de zaak te maken, maar je moet 's avonds eens rondrijden op het dorp in Zele, daar scheuren ze gewoon met allemaal hun BMW's, Mercedessen en Audi's. En nu zeker, waarom zouden ze het niet doen, ze krijgen toch maar €50 boete...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHet is al neig geminderd in het centrum, het is op de Europalaan en de Keltenlaan dat feestje blijft doorgaan
Ja, op de keltenlaan hoor ik het soms tot bij mij thuis als de moto's daar eens doortrekken.
Maar dat vind ik dan weer veel minder erg, das buiten de bebouwde kom, langs beide kanten vd baan gewoon weiland.
(Off-topic) Heb daar zelf eens meegereden met een M6, misschien heb je die nog gezien, was een rode?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenNo offense, maar vind het spijtig dat het gewoon gereduceert is naar €50. Heeft niet echt iets met de zaak te maken, maar je moet 's avonds eens rondrijden op het dorp in Zele, daar scheuren ze gewoon met allemaal hun BMW's, Mercedessen en Audi's. En nu zeker, waarom zouden ze het niet doen, ze krijgen toch maar €50 boete...
Het gaat hier over de zaak op zich, niet over de rechter die de uitspraak heeft gedaan, deze kerel moest zwaar gestraft worden, ik zie totaal niet in waarom hij er met 50 euro boete moet vanaf komen, als ik 1km/h te snel rijd heb ik al een gelijke boete!
Comment
-
Ik heb de hele zaak niet gevolgd Xytras, maar het is (volgens jou of andere bronnen) dus weldegelijk iemand die actief is in het 'straatracersmilieu'?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk heb de hele zaak niet gevolgd Xytras, maar het is (volgens jou of andere bronnen) dus weldegelijk iemand die actief is in het 'straatracersmilieu'?
Comment
Comment