Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeren voor garage buiten parkeervak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeren voor garage buiten parkeervak

Beste,

Ik heb al enkele soortgelijke topics doorlopen, maar hier heb ik een samenloop van omstandigheden...
    Mijn vraag is als ik kan & mag parkeren voor mijn garage...
    (Indien ik mijn kenteken duidelijk aanbreng uiteraard!)

Bijkomend:
    • [*=1]Moet ik dan parkeergeld betalen? Aangezien dit een betalende zone is.

> Google Maps

Alvast bedankt!

het hebben van een garagedeur geeft nooit automatisch recht op de straat of stoep voor je huis

...tot ze nieuwe riolering komen leggen, dan is't opeens wel van je

Comment

maar ben wel kurjeus naar de knokse regels die dan eventueel door het arbitragehof kunnen worden herroepen

Comment

ik heb hier zelfde discussie gehad met APCOA. kreeg elke dag boetes omdat ik geen schijf of bewonerkaart had liggen.
        ben hiermee naar politie gegaan en APCOA mag hier NIET voor schrijven omdat zij alleen maar mogen schrijven als de wagen in een parkeervak staat OF op een daarvoor voorziene plek.
        voor een garagepoort mogen privefirmas NOOIT schrijven, enkel de politie kan dit als je fout staat. (sta je met de wielen op de stoep mogen ze in principe ook NIET opschrijven, wel politieboete voor verkeerd parkeren)

dus:
        JA je mag voor je poort parkeren met kenteken op
        NEEN je moet geen parkeergeld betalen

PS: de politie is zelfs gele strepen voor mijn poort komen spuiten omdat jan en alleman zich voor mijn poort zette. ik heb nooit meer een boete gekregen van apcoa en ook niet van de politie.
        ofwel laat de politie dit oogluikend toe bij ons, ofwel heb jij een kut-korps

Ik zou het gewoon even gaan navragen op het plaatselijk politiebureau (ik heb het per mail ontvangen, heb ik nog een bewijsje voor moest ik toch ooit een boete krijgen van een overijverige)
        Last edited by ; 14/04/2013, 21:23.

Comment

Ok, bedankt voor de uitleg, lijkt dus meer van plaats tot plaats af te hangen ook hoe je behandeld wordt op dit vlak...

Comment

Zulke witte parkeervakken zie je meer en meer verschijnen , ik vermoed dat dit net is om te vermijden dat alle eigenaars zich "half" voor hun garage/uitrit gaan zetten om zo zelf meer parkeerplaats te hebben .....
            Ik kan er gerust inkomen dat wie zich in zo'n buurt een parkeerplaats zoekt en door zulke "fratsen" van de eigenaars verplicht zijn om veel verder te gaan staan dan nodig is.....dat je dan wel vloekt.
            Je zal maar net voor je eigen oprit staan en door omstandigheden kan er geen brandweerwagen door om je huis te blussen......dan doe je het niet meer vrees ik

Wat mag de reden dan wel zijn om je wagen "op straat" te zetten als je zoals in het voorbeeld 20 meter hebt om te gaan staan ?

Door op je eigen oprit te gaan staan is er al minder kans op vandalisme denk ik zo .

En idd : ik heb zelf geen oprit , garage of vaste parkeerplaats en ik parkeer ook het liefst vlak voor mijn eigen deur .....maar mijn overbuur ook en je mag maar aan 1 kant parkeren hier

Comment

Aangezien dit de kust is zoals je wel al doorhad is dit in de zomer altijd een hel om ergens te kunnen parkeren... (De zee is enkele meters verder van dit gebouw)
              Dus gebeurt het af en toe dat er anderen (broer van m'n vader/vrienden/...) hier hun auto plaatsen als we een dagje op stap gaan, het zou dus handig zijn moesten deze personen op straat mogen staan mits ik hun nummerplak duidelijk vermeld op de garagepoort.

Comment

Wij hebben geen oprit maar wel meerdere wagens. Ik woon in een blauwe zone dus schijf of bewonerskaart verplicht.
                Gelimiteerd tot 2bewonerskaarten per adres en em de 2uur schijf herleggen is dikke rotzooi. Mogen hier ook maar aan 1 kant parkeren.
                Zomer zitten we ook vaak in ons appartement aan zee en hrtzelfde probleem als hirrboven...
                Vandaar dat ik voor de poort wil staan :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                  PS: de politie is zelfs gele strepen voor mijn poort komen spuiten omdat jan en alleman zich voor mijn poort zette. ik heb nooit meer een boete gekregen van apcoa en ook niet van de politie.
                  Dan heb je een politie die mooi meewerkt.
                  Want gele strepen wil zeggen dat er geen enkel voertuig mag staan. Ook de jouwe niet ongeacht op je nu een sticker hebt of niet.

Comment

Working...
                  X