Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OESO opmerkingen/aanbevelingen omtrent Belgisch mobiliteitsvraagstuk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Kijk dan ook even het belastingsniveau van die andere landen. Firmawagens zijn net zoals maaltijdcheques in België een fiscaal interessante manier om mensen meer loon te geven, zonder dat het de werkgever ook meer belastingen kost. En met de laatste VAA-regels is dat voordeel al wat meer afgeroomd...

    Ik heb er geen probleem mee dat firmawagens fiscaal niet meer interesssant zijn, maar maak het loon van de mensen dan weer normaal... Nu de firmawagens gaan belasten zoals in het buitenland zonder de lasten op werk ook aan te passen naar voorbeeld van het buitenland, is gewoon idioot.
    Daar heb je een punt en geef ik je dan ook wel gelijk.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
      Al goed en wel maar het openbaar vervoer trekt in Belgie op niets...
      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Als mensen dan ook nog comfort en tijd in de weegschaal gaan gooien, ga je het OV gratis moeten maken en autorijden onbetaalbaar, want het OV brengt je zeker niet in luxe naar ergens, en brengt je van ergens waar je niet bent naar ergens waar je niet moet zijn... Er zijn altijd nog andere verplaatsingen nodig voor en na de OV-verplaatsing...
      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Zou jij dan met je wisselende projecten het OV gaan gebruiken ipv nu de auto?
      Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat dat de oplossing is, ik zeg gewoon wat de redenering is achter al deze adviezen van Europa, OESO, denktanks enz ...

      Ik gebruik nu het openbaar vervoer enkel als de reistijd met de wagen langer is. Dus in de praktijk vooral voor overheidsopdrachten, aangezien die vaak goed bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Kijk dan ook even het belastingsniveau van die andere landen. Firmawagens zijn net zoals maaltijdcheques in België een fiscaal interessante manier om mensen meer loon te geven, zonder dat het de werkgever ook meer belastingen kost. En met de laatste VAA-regels is dat voordeel al wat meer afgeroomd...

        Ik heb er geen probleem mee dat firmawagens fiscaal niet meer interesssant zijn, maar maak het loon van de mensen dan weer normaal... Nu de firmawagens gaan belasten zoals in het buitenland zonder de lasten op werk ook aan te passen naar voorbeeld van het buitenland, is gewoon idioot.
        Al die extra-legale rommel weg en een algemene verlaging van de belasting op het loon zou veel eerlijker zijn. Zou ook stabieler zijn voor onze economie, met die extra-legale dingen heb je altijd het risico dat ze die gaan afromen, aangezien het draagvlak kleiner is voor dergelijke voordelen. Kijk maar naar de bedrijfswagen, velen zijn daar afgunstig over en vinden het goed dat de mensen die dat "krijgen" nu minder loon hebben.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment

        Working...
        X