Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Twee bedenkingen, Doa... Vandaag op de ring 2 ongevallen met vrachtwagens gezien. In beide gevallen was een automobilist betrokken, en als ik af ga op de locatie van de voertuigen van het eerste ongeval was de automobilist in fout. En als alle vrachtwagens effectief met 2 meter tussenafstand reden, zou de hinder zelfs minder zijn want zouden er meer vrachtwagens en auto's op de snelweg passen. In realiteit houden de meeste vrachtwagens meer afstand dan hun collega's in auto's en bestelwagens, en hoewel mensen in bestelwagens net zoals vrachtwagenchauffeurs een beter overzicht hebben op het verkeer, zijn het net die kerels met hun bestelwagens die er telkens in slagen niet te zien dat het verkeer voor hen vertraagt en dan stevig de remmen in gaan. Heel irritant om erachter te rijden want als automobilist en motorrijder is het erg moeilijk om voorbij een bestelwagen te zien en ga je dus uit van de rijkenmerken van die bestelwagen voor je om te bepalen of je je snelheid kan aanhouden of best begint met uitbollen omdat het ietsje verder trager verloopt.
Oh, en automobilisten lijken nauwelijks te merken wanneer er een motorrijder door de file filtert, maar vrachtwagenchauffeurs hebben mij quasi allemaal altijd gezien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenmijn functie? laten we het op operations dispatching houden en ja ik gebruik cliche's maar het zijn wel cliche's die ik dagelijks opnieuw zie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengoeie vraag bmw 3, ik stel ze me al 26 jaar
Waarom moeten vrachtwagenbestuurders (dus met veel rijervaring) wel voldoen aan de wet inzake rij- en rusttijden en de vakantiechauffeur met caravan richting de Spaanse zon niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenomdat die doorgaans hun kinderen bijhadden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk BerichtenWeer zo ne bureauridder die het keer gaat uitleggen :') iedere dag hetzelfde traject van en naar het werk , en opeens zijn het experts...lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtentzijn de bureauridders die alles plannen en bijsturen. wie denk je dat de route op voorhand gaat bepalen?
Nu, los van dat, 't is niet omdat ge op de pc goed kunt plannen en kaartlezen, dat je veel ervaring op de baan hebt he. Brechen zijn puntje van "elke dag hetzelfde traject", is niet minder correct omdat je de steden weet liggen dankzij je job.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenBij ons doen de chauffeurs dat. Bureau rangschikt orders op regio en wijst een chauffeur aan die de volgende dag die regio mag doen. Chauffeur maakt dan routing en magazijniers laden volgens eisen chauffeur. En eerlijk gezegd worden er veel minder fouten gemaakt dan bij mijn vorige werkgever waar we onze bureau hadden die de planning deden. Uiteraard snap ik het verschil tussen elk 1 vrachtwagen plannen en 1 persoon die er 30 moet sturen.
Nu, los van dat, 't is niet omdat ge op de pc goed kunt plannen en kaartlezen, dat je veel ervaring op de baan hebt he. Brechen zijn puntje van "elke dag hetzelfde traject", is niet minder correct omdat je de steden weet liggen dankzij je job.
BTW ik zit in de luchtvaart maar hetzelfde verhaal met de piloten hoor.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik beweer dan ook nooit dat ik een expert ben he, alleen wat ik zelf zie op de baan van het werk naar huis en omgekeerd. Ik erger mij aan auto's even veel hoor maar als er aan het knooppunt machelen vb een vrachtwagen weeral uit de bocht gaat heeft dit veel grotere gevolgen dan wanneer er een wagen dit tegenkomt. Ik weet ook maar al te goed dat men veel druk op een trucker zet maar jullie zijn meestal toch per uur betaald dus waarom zijn er dan altijd bij die zo zot doen en hun leven riskeren? Als ik naar frankfurt ga zie je toch veel minder van die gevaarlijke zaken op de baan. Is dat omdat de gemiddelde auto bestuurder hoffelijker is naar vrachtwagens en anderen in het algemeen toe? omdat er meer politie controle op de baan is?
BTW ik zit in de luchtvaart maar hetzelfde verhaal met de piloten hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtentzijn de bureauridders die alles plannen en bijsturen. wie denk je dat de route op voorhand gaat bepalen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenamai, je kan met google maps werken, proficiat! alsof dat ook maar iets te zien heeft met verkeerservaring?lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenWe zijn reeds met 2 ,om de andere week werk ik 7dagen,dan 7 thuisOorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtendat zijn leuke werkwekenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenmijn functie? laten we het op operations dispatching houden en ja ik gebruik cliche's maar het zijn wel cliche's die ik dagelijks opnieuw zie.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDe beste stuurlui staan aan wal dus...
de beste kolonel word generaal, de beste technieker word chef, etc etclets have some more member berries
Comment
-
Daarstraks in het donker, op de "Leien" in Antwerpen centrum. Haast geen verkeer, we rijden op het rechtse vak tegen 50 op het centraal gedeelte, komt er een bestelbusje tegen een iets vlottere snelheid me voorbij gestoken. Ik hang ondertussen dus schuin rechts achter het busje als we ter hoogte van een zebrapad komen en lichten die op groen staan voor ons. Plots begint het bestelbusje fel te remmen, ik denk tjiens waarom remt die mens zo aan een groen licht....komt daar vanachter het busje (voorkant dus) een voetganger overgelopen, flits...adrenaline...stop...gelukkig liep die man niet door...busje achter hem, ik voor hem...IDIOOT!!!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtent valt me wel op hoeveel autos er weer ELKE morgen met grootlicht rondrijden. er zijn veldbanen waar geen verlichting staat en kan aannemen dat ze ze daar soms aanzetten (ferm last als ge die als tegenligger hebt terwijl ge fiets, ziet ge echt 5min niks meer in het donker). maar dat ze in een volledig verlicht dorp zo rondrijden is erover. elke morgen een vw golf (denk 4) en een volvo break kom ik zo tegen. zal mijn fototoestel eens meenemen en ze op de kop trekken zodat ik de nrplaten eens heb
Dagelijks kom ik er zo tientallen tegen, en als tegenligger zijn ze dan nog snel voorbij. Maar als er dan zo eentje achter je rijd ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendas eigenlijk wel zo he ook al doelt het spreekwoord op het tegenovergestelde.
de beste kolonel word generaal, de beste technieker word chef, etc etc2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
Comment