Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Die alfa GT 3.2 rij ik met m'n fiets ook nog wel los.

Blijkbaar zijn wij "dat soort volk"

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Mijnen Astra is origineel, teller is 205 op de autobahn.
    Heb met de A1 meegereden en nogmaals op teller zat hij net boven de 250.

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Ik zeg gewoon de feiten. Als ge dat niet geloofd ja so be it. In stoplicht sprintje sneller of polo gti, alfa gt 3.2v6, vag 2l diesels (de toegeknepen varianten nztuurlijk, tegen een gtd heh ik niks te zoeken) Maar 230 op teller haal ik effectief. Op platte weg he, niet op bergafske.

Zijn er verschillende die zich er serieus aan mispaken, peizen da stom poloke gaan we is op zijn plaats zetten. A4 2.0tdi 140pk rij ik echt gewoon kwijt. Natuurlijk een a4 weegt meer dan een polo maar was wel zot hoe hard ik er weg van reed. Zijn op et forum al verschillende die op een rondrit ook goed van de polo verschoten.

0 naar 100 in 6 sec idd jamais, maar 0-100 tijd heeft ook niks met top speed te maken.

Soit ge geloofd wat ge wilt,ik zeg gewoon hoe ik het ervaar. Voor het zelfde geld zit er aan 230 op teller 30km afwijking op geen idee want gps oid stond toen niet op.

Mij maken die cijferkes op papier allemaal geen zak uit zolang em maar goed rijd.
    Doe geen moeite tegen da soort volk

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ge gaat toch niet beginnen he Met dat vermogen zou je dan onder de 7 sec aan 100 zitten, stage 3 dik onder de 6 sec.
    Ik zeg gewoon de feiten. Als ge dat niet geloofd ja so be it. In stoplicht sprintje sneller of polo gti, alfa gt 3.2v6, vag 2l diesels (de toegeknepen varianten nztuurlijk, tegen een gtd heh ik niks te zoeken) Maar 230 op teller haal ik effectief. Op platte weg he, niet op bergafske.

Zijn er verschillende die zich er serieus aan mispaken, peizen da stom poloke gaan we is op zijn plaats zetten. A4 2.0tdi 140pk rij ik echt gewoon kwijt. Natuurlijk een a4 weegt meer dan een polo maar was wel zot hoe hard ik er weg van reed. Zijn op et forum al verschillende die op een rondrit ook goed van de polo verschoten.

0 naar 100 in 6 sec idd jamais, maar 0-100 tijd heeft ook niks met top speed te maken.

Soit ge geloofd wat ge wilt,ik zeg gewoon hoe ik het ervaar. Voor het zelfde geld zit er aan 230 op teller 30km afwijking op geen idee want gps oid stond toen niet op.

Mij maken die cijferkes op papier allemaal geen zak uit zolang em maar goed rijd.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Zelf mijn polo met stage 1 geraakt aan 230 op teller. wat zou dan zijn a1 geen 260 halen met stage 3. We leven niet mzer in de middeleeuwen dat 250 alleen daar supercars gehaald wordt.
    Ge gaat toch niet beginnen he Met dat vermogen zou je dan onder de 7 sec aan 100 zitten, stage 3 dik onder de 6 sec.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    In de meeste palen zit geen camera dus maak U niet druk, zeker als je geen flits hebt gezien.
    Tja, ik weet uit goede bron dat die werkt. Is er een manier om te zien of ie infrarood is? Er zit zo'n groene lamp in maar of dat de infraroodflitser is...

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Zelf mijn polo met stage 1 geraakt aan 230 op teller. wat zou dan zijn a1 geen 260 halen met stage 3. We leven niet mzer in de middeleeuwen dat 250 alleen daar supercars gehaald wordt.

Leave a comment:

• kefkie
    replied

Moest je mij in het echt kennen en weten hoe en waar ik rij, zou je dat niet kunnen zeggen .

Ik hoor nu eenmaal niet bij de groep forummers van de nieuwe tijd die houden van diesel, sportpakketten, laag verbruik met enorme prestaties en "saaiheid".

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    tellersnelheid, voor er weer ene begint te flippen

dan is er iets mis met uwen auto. (of dat moet een container op wielen zijn?)

mijn leon (140pk) haalde 212
    de mini van de vrouw des huizes (130pk) haalt 210 met nog een overschot van een 1.000tal toeren ( bandjes mogen maar max 210)
    mijn oud wrak van een bmw heeft 160pk en gaat 230-240 op teller.

Ik heb met dat oud wrak in dat A1-koekendooske zijn gat liggen stoempen (wilde niet opzij, die audi rijders van tegenwoordig ) vanaf 150 tot mijn topsnelheid want dan heb ik al mijn toeren uitgereden en dan is die weg.
    Ik lees hier allemaal vreee snelheden. Met mijnen auto is niks mis, 205 is topsnelheid op vlakke baan. (bergaf da telt niet)
    Mijn Golf GTI 16V destijds haalde 215 voor een autootje dat 1000 kilo woog.
    Met BMW 730 i haalde ik 240 per uur.
    Kan zo nog even doorgaan. Maar 'k heb de indruk dat de topsnelheid zoiets als de lengte van een penis is.

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Ma... gaat dienen nu echt 260 per uur?
    tellersnelheid, voor er weer ene begint te flippen

Als ik het goed begrijp heeft die auto 175 pk, net evenveel als ik heb. Maar ik haal maar 205 met dat vermogen (op vlakke baan, nooit geprobeerd wat er in bergaf gebeurt.)

dan is er iets mis met uwen auto. (of dat moet een container op wielen zijn?)

mijn leon (140pk) haalde 212
    de mini van de vrouw des huizes (130pk) haalt 210 met nog een overschot van een 1.000tal toeren ( bandjes mogen maar max 210)
    mijn oud wrak van een bmw heeft 160pk en gaat 230-240 op teller.

Ik heb met dat oud wrak in dat A1-koekendooske zijn gat liggen stoempen (wilde niet opzij, die audi rijders van tegenwoordig ) vanaf 150 tot mijn topsnelheid want dan heb ik al mijn toeren uitgereden en dan is die weg.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Mijn 320d haalde 235 (officieel) met 164pk..

Nu is het wel zo dat een X5 met 260pk 'maar' 230 haalt en een 3 serie met hetzelfde vermogen moet elektronisch begrensd worden op 250 en zonder begrenzer haalt die 280...

Dus ja aërodynamica speelt een rol
    Mijn E87 120d met 163pk haalde nooit 235. Op teller met moeite 220.

Leave a comment:

• germinal
    replied

Als ik het goed begrijp heeft die auto 175 pk, net evenveel als ik heb. Maar ik haal maar 205 met dat vermogen (op vlakke baan, nooit geprobeerd wat er in bergaf gebeurt.)
    Mijn 320d haalde 235 (officieel) met 164pk..

Nu is het wel zo dat een X5 met 260pk 'maar' 230 haalt en een 3 serie met hetzelfde vermogen moet elektronisch begrensd worden op 250 en zonder begrenzer haalt die 280...

Dus ja aërodynamica speelt een rol

Leave a comment:

• germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Iemand een idee of ge aan zo'ne camera kunt zien of ie zou flitsen of niet? Als't gene infrarode is moet ik nog geen treinabo gaan kopen.
    In de meeste palen zit geen camera dus maak U niet druk, zeker als je geen flits hebt gezien.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Heb ik nog gedacht. Als ik morgenvroeg eens tegen 60 zou voorbijrijden . Maar 50€ extra is een beetje zot, zal gewoon op de blaren moeten zitten.

Leave a comment:

• nickotje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Iemand een idee of ge aan zo'ne camera kunt zien of ie zou flitsen of niet? Als't gene infrarode is moet ik nog geen treinabo gaan kopen.
    Rij er eens ne keer voorbij met den auto van uw vrouw aan 140. Als 't niet flitst is 't in orde

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    yep. juist achter u stuur staat zo een rond ding met een hoop getallekes en een naald. als dat getalleke hoger is dan die ronde borden aan de zijkant van de straat, dan zou de camera flitsen

er bestaan zoveel cameras dat je dat niet meer kan. diegene met radar zou je een toestel in de auto kunnen steken die dat signaal ook 'ziet' en u dan waarschuwd (die piep ... ... ... piep ... ... piep ... piep piep).
    je hebt cameras die met een lus in de straat werken dmv een metaaldetector. de eerste ziet u passeren, de 2de lus ook. de tijd dat je er over deed om van de eerste tot de 2de te rijden is u snelheid. die kunt ge dus niet detecteren, alleen gij kunt ze zien.
    nu zouden er ook al laser detectoren zijn. laserlicht kan zichtbaar of onzichtbaar zijn
    en wie weet wat gaan ze nog uitvinden. zoals trajectcontrole (elke auto die passeerd wordt gefotografeerd en digitaal uw nr plaat uit gefilterd. x km verder staat er nog ene die nog eens u plaat eruit haalt. de tijd tussen die 2punten wordt gebruikt om u 'gemiddelde' snelheid te berekenen. persoonlijk een veel beter systeem. als je dan eens 130 rijd als je ene snel dubbelt, hoef je geen schrik te hebben dat er misschien op die lokatie een flitser staat. als je daarna weer 119 rijd is er niks aan de hand
    Last edited by ; 24/09/2014, 12:30.

Leave a comment:

• arbe
    replied

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    veel, en al helemaal als er geen tegenwind is. jaartje terug zo naar gent gereden met de golf, wind tegen, vlakke baan. kreeg die niet boven de 125km/h. onder normale omstandigheden is 140-145 echt niet moeilijk te halen, en met een stukske bergaf erbij ga ik boven de 160 (met 55pk)

aerodynamica speelt ook nog mee. men capri haalt met zijn 100-120pk al vlot 200km/h op vlakke baan (990kg normaal leggewicht, bij mij was het interieur gestript, redelijke lage auto)

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ik reed een week of 2 geleden binnendoor van ronse naar ath en in zo een bebouwde kom deel (waar men teller 55km/h aanduide) toch een flits lang voor gezien. er waren geen tegenliggers, dus moet wel voor mij zijn geweest. vast paal die aan de linkerkant stond en recht neer mij TOE gericht.
    Klopt ,flits ook langsvoor,en andere richting staat er ook dezelfde

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

Working...
X