Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nooit met 4 naast elkaar. Ineen zone 50 is dat trouwens toch moeilijker als in een zone 70/90, als de terroristen dan 30 rijden kan je die nooit voorbij.
    Met 2 naast elkaar op de rijweg is gewoon wettelijk toegelaten en is hooguit 20s vertraging voor automobilisten. Als dat trouwens een groep van 20 mensen is dan hebben die zeker zoveel recht om de weg te gebruiken als een klootzak die alleen in zijn auto zit en denkt dat de weg van hem is.
    Fietspaden zijn trouwens hopeloos in België, wij rijden meestal zodanig dat de rechtse persoon op het fietspad rijdt en de linkse persoon net niet. Dit week-end weer 2 platte banden, en steeds bij de rechtse personen. Is geen toeval.

Comment

• Wat zijn de mensen haatdragend tegenwoordig.

Tapatalk Pro
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
        Nooit met 4 naast elkaar. Ineen zone 50 is dat trouwens toch moeilijker als in een zone 70/90, als de terroristen dan 30 rijden kan je die nooit voorbij.
        Met 2 naast elkaar op de rijweg is gewoon wettelijk toegelaten en is hooguit 20s vertraging voor automobilisten. Als dat trouwens een groep van 20 mensen is dan hebben die zeker zoveel recht om de weg te gebruiken als een klootzak die alleen in zijn auto zit en denkt dat de weg van hem is.
        Fietspaden zijn trouwens hopeloos in België, wij rijden meestal zodanig dat de rechtse persoon op het fietspad rijdt en de linkse persoon net niet. Dit week-end weer 2 platte banden, en steeds bij de rechtse personen. Is geen toeval.
        jij vind het normaal dat 20 wielerfanaatjes op een drukke baan waar er 90 mag gereden worden heel de zaak laten opstroppen? inhalen is heel moeilijk als er veel verkeer in beide richtingen is.
        en fietspaden slecht... als er een stuk baan is met putten gaan we toch ook niet op het voetpad gaan rijden om die te vermijden? wa is da nu voor zever. pas je fiets dan aan he...
        als ik mijn vering afstel op het laagste en hardste niveau krijg ik ook problemen op de belgische wegen
        lets have some more member berries

Comment

Nooit met 4 naast elkaar.
          Ik ga eens de zondagvoormiddag mijn camera moeten uithalen en alle groepen wielertoeristen die hier langskomen op de foto zetten, ik vraag me af hoeveel fotos ik ga kunnen maken van 2 naast elkaar... veel zullen het er niet zijn denk ik...

Eind vorig jaar ook zoiets gezien tijdens een ritje van me in Otegem, dodelijk ongeval met een wielertoerist op een vrij grote tweevaks betonbaan met daarnaast een MOOI fietspad, een baan die ik zelf vaak doe daar. Hij was met z’n voorwiel in de middengroef tussen de 2 rijvakken geschoten en gevallen op het tegenliggende rijvak frontaal op een bestelwagen… vraag is wat hij daar deed natuurlijk… zal ook wel met 2 naast elkaar geweest zijn zeker… Dat die mens daarvoor het leven moet laten is verschrikkelijk, maar wat ik al even verschrikkelijk vond dat was die man van de bestelwagen, die was helemaal van de kaart en moet er ook voor de rest van zijn leven mee verder… hadden die mannen gereden waar ze moeten rijden was er helemaal niks aan de hand geweest…
          Last edited by Audidriver; 20/01/2014, 11:57.

Comment

ik rij elke dag 37km met de fiets naar het werk (sinds juni 2012 zowat elke werkdag, tel de km's maar uit), ik rij altijd op een fietpad indien aanwezig. zonder fietspad is de rechterkant van de weg even erg hoor.
            ik heb nog maar 3keer een band moeten vervangen. 1keer omdat men buitenband zodanig versleten was dat het rubber te dun was en ik op een dikke steen lekreed (veldweg), en 1keer omdat men velg een scheurtje had in het alu en dit schuurde door de binnenband.

Toch raar dat ik bijna nooit lekrijd en anderen elke keer ze een fietspad pakken. of is het elke keer zo een koersfiets zonder reflectoren, lichten en ultra smalle bandjes op 8bar... ipv het fietspad.
            BTW moest ik op mijn auto ook raceslicks leggen, dan zou ik ook sneller lekrijden dan normale straatbanden.

voor het naast elkaar rijden. buiten bebouwde kom mag men naast elkaar rijden op voorwaarde dat men geen tegenliggend of achterliggend verkeer hinderd.
            binnen bebouwde kom mag je naast elkaar rijden als je geen tegenliggend verkeer hinderd. kort gezegd: binnen bebouwde kom mag je met 2naast elkaar als de baan breed genoeg is voor 2 autos te passeren (2fietsen naast elkaar +1meter virj + 1 tegenliggende auto die moet kunnen passeren). buiten bebouwde kom dus enkel als er geen verkeer is
            Last edited by ; 20/01/2014, 12:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Ik heb vorig jaar voor het eerst in jaren eens echt werk gemaakt om veel ( naar mijn normen dan ) te gaan fietsen, ik heb zo’n 6500km gedaan in 2013. Al die km’s waren volledig op mijn ééntje zoals ik al jaren doe, in een groep gaan rijden intresseert me helemaal niks eigenlijk , ten eerste omdat ik me alleen veiliger voel, ten tweede omdat ik fietsen als een ontspanning zie en ik in de week al gezaag en gezever genoeg heb in mijn job en als laatste omdat ik me niet kan vinden in de mentaliteit van de meeste wielerterroristen .
              Ik heb in die 6500 km vorig jaar nauwelijks het gevoel gehad dat ik door een wagen in gevaar was gebracht eigenlijk , maar ik rij dan ook zeer defensief en daar zit het belangrijkste verschil , het intresseert me hoegenaamd niks of mijn gemiddelde snelheid nu 25 of 30 per uur is en dat is waar het schoentje van heel veel wannabee pro’s zit, als ze eens een beetje moeten inhouden of zelfs maar stoppen is dit rampzalig voor hun gemiddelde…
              Ik rij graag met de fiets , en ik rij ook graag met de wagen maar als ik zie hoe veel groepen wielertoeristen op de baan zijn dan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat veel van die mannen de zondagvoormiddag plots weer het verstand van een 12 jarige hebben sorry… Wij wonen vrij landelijk maar om één of andere reden is dit hier een zeer populaire fietsroute de zondagvoormiddag ( ook veel georganiseerde motoritten passeren hier overigens vaak, mochten ze eens een flitspaal zetten dan zou dat de begroting zeker ten goede komen…) . Onze straat is vrij smal, met twee wagens kruisen is zelfs op veel plaatsen een probleem, de zaterdag en zondag ben ik wel eens bezig in de tuin of de auto’s aan het wassen op onze oprit , als ik dan sommige bendes bezig hoor als er een wagen in de tegenovergestelde af komt gereden tja, ze mogen me nog geld geven om mee te rijden, no way… Ik zeg niet dat ze allemaal op die manier op baan zijn maar toch heel veel… in groep kunnen mensen toch serieus een ander karaktertrekje krijgen…
              Tuurlijk heb je 't gevoel niet ooit in gevaar gebracht te worden door een automobilist. Als je super defensief rijdt is dat een logisch gevolg. Ik ben in al die jaren op mijn fiets ook nog nooit ten val gekomen door een automobilist die zijn voeten veegt aan de verkeersregels. Ik rij immers ook heel defensief, neemt niet weg dat ik ze toch heel frequent tegenkom. Dat jij nooit meemaakt dat een auto uit een zijstraat komt het fietspad negeert en pas gaat stilstaan aan het begin van de rijweg, auto's rechts afslaan en u niet gezien hebben, auto's u rakelings passeren omdat de weg te smal is of ze een tegenligger tegenkomen,... . Jij fietst ongetwijfeld in utopia. En van in dat in groep te fietsen, als je nooit in groep fietst kan je moeilijk een uitspraak gaan doen over hoe het er aan toegaat in bepaalde groepen hé. Er zijn inderdaad van die asociale would be tom boonen groepen. Maar er zijn ook veel groepen waar de testosteron niet in het rond vliegt en die rustig tussen de 25 en 30 per uur tuffen, twee aan twee fietsen, over koetjes en kalfjes praten en zich aan alle verkeersregels houden hoor. Maar ja, die komen we door ons selectief kijkgedrag natuurlijk nooit tegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                jij vind het normaal dat 20 wielerfanaatjes op een drukke baan waar er 90 mag gereden worden heel de zaak laten opstroppen? inhalen is heel moeilijk als er veel verkeer in beide richtingen is.
                en fietspaden slecht... als er een stuk baan is met putten gaan we toch ook niet op het voetpad gaan rijden om die te vermijden? wa is da nu voor zever. pas je fiets dan aan he...
                als ik mijn vering afstel op het laagste en hardste niveau krijg ik ook problemen op de belgische wegen
                Groepen van 15 fietsers en meer, mogen zich op de rijbaan begeven. En als er putten in de weg zijn, koop dan een jeep hé.

Comment

Typisch.

Aan de andere kant geeft ie wel zelf aan dat ie daar gevaarlijk staat, dan moet ie 'm daar ook niet zetten. Plaats genoeg in Alken om veilig te parkeren.

Die wielerterroristen discussie doet me weer lachen. Doe zelf nogal wat kilometertjes in groep bij een heel verantwoordelijk groepje (en ja, wij maken ook al eens een inschattingsfout) en iedere keer is er wel een situatie waarbij we bijna verongelukken door een auto die geen 20 seconden geduld heeft. Dit week-end eentje die dan nog, terwijl ie langs ons rijdt, claxoneert. Van't verschieten bijna een valpartij.
                  Diegenen die nooit op een fiets zitten weten het hier blijkbaar nochtans allemaal beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Wat zijn de mensen haatdragend tegenwoordig.

Tapatalk Pro
                    Ongelooflijk hé.

Comment

Dan mogen tractoren ook niet meer op de baan komen?
                      Je moet trouwens nogal zoeken om nog een baan te vinden waar je nog 90 mag.
                      En als daar eens een paar autos een paar seconden voor verliezen vind ik dat inderdaad geen ramp. De weg is nu eenmaal niet alleen voor de druktemakers, die is aangelegd voor iedereen en betaald door iedereen.

Die 2 platte banden dit week-end was dus tweemaal een stuk glas, niet door een of ander materiaal defect of versleten banden, daar letten we bij ons in de club heel sterk op.

Comment

• mja, glas, kan je niks tegen beginnen hoor. maar die stukken kan je evengoed op straat tegenkomen ook.

ik ken er wel genoeg die met een duur koersfietske rondrijden, keiharde ultradunne bandjes en dan klagen dat ze lekrijden op een stukje kasseibaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          ik rij elke dag 37km met de fiets naar het werk (sinds juni 2012 zowat elke werkdag, tel de km's maar uit), ik rij altijd op een fietpad indien aanwezig. zonder fietspad is de rechterkant van de weg even erg hoor.
                          ik heb nog maar 3keer een band moeten vervangen. 1keer omdat men buitenband zodanig versleten was dat het rubber te dun was en ik op een dikke steen lekreed (veldweg), en 1keer omdat men velg een scheurtje had in het alu en dit schuurde door de binnenband.

Toch raar dat ik bijna nooit lekrijd en anderen elke keer ze een fietspad pakken. of is het elke keer zo een koersfiets zonder reflectoren, lichten en ultra smalle bandjes op 8bar... ipv het fietspad.
                          BTW moest ik op mijn auto ook raceslicks leggen, dan zou ik ook sneller lekrijden dan normale straatbanden.

voor het naast elkaar rijden. buiten bebouwde kom mag men naast elkaar rijden op voorwaarde dat men geen tegenliggend of achterliggend verkeer hinderd.
                          binnen bebouwde kom mag je naast elkaar rijden als je geen tegenliggend verkeer hinderd. kort gezegd: binnen bebouwde kom mag je met 2naast elkaar als de baan breed genoeg is voor 2 autos te passeren (2fietsen naast elkaar +1meter virj + 1 tegenliggende auto die moet kunnen passeren). buiten bebouwde kom dus enkel als er geen verkeer is
                          Tuurlijk is de rechterkant van de weg dan even erg.
                          Wij rijden trouwens op wegen waar geen fietspad is altijd uiterst links, op die manier heb je meer presence op de weg.

Aangezien wij met 20 zijn en 100km rijden doen wij op 1 dagje natuurlijk ook al wel zoveel kilometers als jij op een paar maanden. Natuurlijk rijden wij op smallere bandjes maar niemand rijdt er bij ons op racebandjes, wel op speciale dikkere bandjes met lekbeveiliging. Stukken glas van 4/5 millimeter gaan daar echter los door.

Voor je naast elkaar rijden denk ik dat je mis bent, kan aan mij liggen:

43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

Ik zie daar iets lager ook nog:

43bis3.3. 1° De wegkapiteins waken over het goed verloop van de tocht. Deze wegkapiteins moeten ten minste 21 jaar oud zijn en zij moeten om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "wegkapitein". Op de kruispunten waar het verkeer niet geregeld wordt door verkeerslichten, mag ten minste één van de wegkapiteins het verkeer in de dwarswegen stilleggen op de wijze bepaald in artikel 41.3.2., terwijl de groep met inbegrip van de twee begeleidende voertuigen oversteekt.

Blijkbaar mogen we zelfs het verkeer stilleggen, wees ons maar dankbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

Dus koersbandjes zijn niet geschikt/gemaakt om te gebruiken op de openbare weg? Straf!

Comment

• een groepje fietsers die iedereen die dat stuk baan moeten passeren gaan hinderen maar het zijn wel de automobilisten die asociaal zijn...
                              oostende - brugge vb kan je zo'n prachtig traject langs de vaart volgen maar nee ze gaan veel liever op de oude baan gaan rijden want daar kunnen ze auto's gaan hinderen

Comment

een groepje fietsers die iedereen die dat stuk baan moeten passeren gaan hinderen maar het zijn wel de automobilisten die asociaal zijn...
                                oostende - brugge vb kan je zo'n prachtig traject langs de vaart volgen maar nee ze gaan veel liever op de oude baan gaan rijden want daar kunnen ze auto's gaan hinderen

Op dat traject langs de vaart gaan dan de andere fietsers klagen dat de wielertoeristen daar in rotvaart iedereen in gevaar brengen.

Afsnijden, claxonneren en allerlei toestanden naar 20 mensen die in alle wettelijkheid een hobby aan't uitvoeren zijn vind ik persoonlijk asociaal ja...
                                Last edited by arbe; 20/01/2014, 12:36.

Comment

• andere mensen hinderen voor je eigen gemak en pleziertjes is dus niet asociaal? ik zal die redenering dan maar overnemen he volgende keer ik op de baan kom en iedereen die daar problemen mee heeft is gewoon asociaal

Comment

• Hinderen? 20s (allez kom, 2 minuutjes) achter een groepje hangen tegen 30km/u?
                                    Is trouwens niet hinderen, is een medeweggebruiker die niet de snelheid haalt die jij haalt. Net zoals bvb die Ligiertjes.

Jongens toch, de wereld is inderdaad aan't vergaan.

Maar wel uren en uren verpissen op een internetforum, daar heeft iedereen tijd voor tegenwoordig.

Comment

andere mensen hinderen voor je eigen gemak en pleziertjes is dus niet asociaal? ik zal die redenering dan maar overnemen he volgende keer ik op de baan kom en iedereen die daar problemen mee heeft is gewoon asociaal
                                      Hé man, wat is uw probleem eigenlijk? Als die fietsers twee aan twee rijden op de rijbaan is er toch niks mis? Als 't u allemaal niet aanstaat, ga dan in Siberië ofzo gaan wonen hé. Daar kan je lekker ongestoord doorknallen met uw koekblikje, daar zijn immers geen wielertoeristen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ongelooflijk hé.
                                        En het ergste is dat als wanneer de grootste haters dan beginnen fietsen ze plots in de ander groep belanden en de automobilisten beginnen afzeiken.
                                        Komt ook voor bij de anti moto en vrachtwagen bestuurders.
                                        Tot ze er zelf mee rijden of hun zoon er met rijdt.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Pas op. Als ik ga fietsen kom ik veel meer auto's tegen die wel rekening houden met mij als fietser. Die op kleine weggetjes zelfs even in de berm gaan staan. Die krijgen dan ook altijd een vriendelijk gebaar.

Maar ik passeer 's morgens met de fiets in een stadje van 10.000 inwoners maar wel met 4 secundaire scholen in het centrum. Wat je daar meemaakt... Elke minuut, elke seconde telt blijkbaar.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X