Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• fcapri
    Guest replied
    ik reed een week of 2 geleden binnendoor van ronse naar ath en in zo een bebouwde kom deel (waar men teller 55km/h aanduide) toch een flits lang voor gezien. er waren geen tegenliggers, dus moet wel voor mij zijn geweest. vast paal die aan de linkerkant stond en recht neer mij TOE gericht.

van de morgen was het weer ambras op de trein. ik zit altijd in de laatste wagon en daar stapt om 4h55 ongeveer 2-3 man op. deze morgen stond daar ook een groep "buitenlanders" (geen idee of het op papier ook belgen waren). t is een dubbeldekkertrein en ik zit onderaan. de bende (10-15man) ging boven zitten. na 5min controleur die passeerde langs onderen en toen die doorgelopen was, kwamen van de andere kant ineens die hele groep beneden zitten (met het nodige kabaal ook. ik slaap niet op de trein, maar anderen wel). nog geen 5min later passeerd de controleur (vrouw) nog eens en gaat direct naar die groep. hoor die in het nederlands, in het frans, ... de tickets vragen. mannen praten verder door in een onbekende taal voor mij. hoor nog wat geruchten van politie en de controleur stapt door, en sluit de middendeur tussen de 2wagons af.
    in brussel zuid stond een groepje forse mannen met van die rode truitjes (spoorwegpolitie?) de trein op te wachten. gewoon het lef hebben om met 10man op een trein te stappen en dan in groep sterk blijven staan en geen ticket aankopen of paspoort willen afgeven. wel makkelijk zo met een groep tegen 1 controleur. mogen ze toch eens een pak harder tegen gaan optreden.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ma... gaat dienen nu echt 260 per uur?
    afhankelijk van de weg misschien? op de E411 heb ik met mijn opel ascona 1.6SV toch ook dik over de 200 op de teller gekregen. goed bergaf en reed al 10km ofzo op maximale snelheid voor ik de bergaf begon.
    Last edited by ; 24/09/2014, 10:28.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Yap

Leave a comment:

• arbe
    replied
    In sommige landen flitsen ze sowieso vanvoor, Duitsland zeker. Frankrijk weet ik niet.
    Heb daar volgens mij nog nooit een lichtflits gezien dus ik denk niet dat die normaal flitst. Zou eens aan de buren moeten gaan vragen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ik ga je geen valse hoop geven, maar een onbemande camera geeft wel een serieuze flits. Dat zal je in het donker normaal wel gezien moeten hebben.
    gister laat rond Parijs in tunnel flits, ja reed iets te snel, maar flits kwam gelijk van voor? dus veronderstel reflectie v m'n achteruitkijkspiegel ofwel voor m'n tegenligger bestemd?!

daarvoor anders goed opgelet dat k pauze inlaste bij tankstation tss de péage controlepunten, om m'n gemiddelde wat te doen zakken!

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Tja, ik dacht dat er ook van die infraroodcameras bestaan. Deze staat in de bebouwde kom dus ik vermoed dat voor de mensen hun nachtrust wel eens geen flits gebruikt wordt.
    Stoemerik, versnellen net langs ne camera waar ge elke dag langskomt.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Vrees zelfs dat't richting de 100 gaat in bebouwde kom. Mooi te zien op't filmpje, 10m voor de camera rij ik nog 65. Dan zie ik de lichten en trek op, net langs de camera en 10m voorbij de camera rij ik 98. Vrees dat ik een tijdje met de trein zal mogen gaan werken.
    Ik ga je geen valse hoop geven, maar een onbemande camera geeft wel een serieuze flits. Dat zal je in het donker normaal wel gezien moeten hebben.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Vrees zelfs dat't richting de 100 gaat in bebouwde kom. Mooi te zien op't filmpje, 10m voor de camera rij ik nog 65. Dan zie ik de lichten en trek op, net langs de camera en 10m voorbij de camera rij ik 98. Vrees dat ik een tijdje met de trein zal mogen gaan werken.

Leave a comment:

• arbe
    replied
    Geeft een onbemande camera altijd een flits?
    Deze morgen om 6u te snel langs de onbemande in Zoutleeuw, de tijdelijke lichten aan de werken stonden nog op groen en wilde die halen... 80/u langs de camera van 50. Geen flits.

Natuurlijk de coyote opstaan en net vandaag vergeten de luidsprekers in de helm op te zetten. Verdoemme toch.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Blijkbaar telt het inhaalverbod voor vrachtwagens op snelwegen als de E34 helemaal niet meer.

Leave a comment:

• Seth
    replied
    Mensen die direct naar het linkervak op de autostrade gaan als ze er op komen gereden, zeker op dit uur, als ne mens al eens aan deftige snelheid daar al durft te vertoeven.
    Last edited by Seth; 24/09/2014, 06:23.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb me ook zo'n sterk licht besteld. Niet om mee te zwaaien maar om langs de Dender te rijden in het donker. Beetje gevaarlijk zonder goed licht, k ga er nog eens insukkelen lol.

Leave a comment:

• Hayes
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    t spelleke begint ook weer voor de fietsers. t is donker smorgen tussen 6 en 7, lichte regen in bevekom, en zowat ALLE tegenliggers rijden met groot licht aan. ook al is er straatverlichting in opvelp. er is daar dan ook nog een stukje die opengebroken ligt, waardoor de tegenliggers op mijn vak komen. de grootlichten recht in mijn gezicht, ik zie dus NIKS meer.
    ze mogen die regel van china hier ook invoeren waarbij grootlichtrijders 5min voor hun auto moeten zitten naar de grootlichten staren.
    t ergste vanal, het grote deel dat daarna zijn grootlichten afzette, toen ik als een gek zat teken te doen, had een defecte koplamp.
    t wordt weer tijd voor men superfelle ledlamp op men fietsstuur te monteren. de versie die ik kan verdraaien naar tegenliggers hun ogen
    Heb ik ook nog gedaan. Heb zo'n megafel led licht dat ik altijd mooi naar beneden richt. Als auto/tegenligger zie je duidelijk dat ik er rij. En toch doet 75% z'n grootlicht nie uit. Tot ik even m'n lichtje op en neer zwaai.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Iemand dat zwerfvuil al gezien op de afrit Expo in Strombeek-Bever op de Brusselse ring?
    +100 vuilzakjes
    Op sommige plaatsen kan het echt erg zijn, sinds ik dat werk doe valt het mij ook veel meer op.
    Wij doen de gewestwegen rond Hasselt, gemiddeld 1 keer per maand en iedere keer ligt het weer vol.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Deze morgen weer een geval van iemand die niet kan lezen. Sta geparkeerd aan de supermarkt. Zijn nog heel veel open plaatsen.
    Kom ik buiten uit de winkel. Kan ik niet in de auto. Heeft er zich iemand vlak achter het buske geplaatst. Kon deuren en lift niet openen.
    Heb een aan andere klant moeten vragen om de wagen effekes vooruit te rijden. Waarvoor mijn dank dat hij dat heeft willen doen.
    Vraag mij af hoe groot die sticker op de achterdeur moet zijn voor dat mensen er gaan rekening meehouden. En moesten er dan nog geen andere plaatsen vrij zijn ..... maar er was nog een halve parking met vrije parkeerplaatsen.
    Zet mij speciaal op het einde van de parking om anderen, geen of niet veel geen last te bezorgen .... dan kom je zoiets tegen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
    Da gij een grap bent wisten we al!

heb kik iets gezegd?! Tis nen a1..
    Ik ben grappig, bedoel je.

Leave a comment:

• Gere
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Daarstraks bijna overhoop gereden terwijl ik aan het werk was (zwerfvuil rapen) langs de weg, op het fietspad.
    Had gvd een hele oranje outfit aan.
    Iemand dat zwerfvuil al gezien op de afrit Expo in Strombeek-Bever op de Brusselse ring?
    +100 vuilzakjes

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Jangske
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Op zomerbanden rijdt dat heel stabiel. De teller wijst dan 255 aan. Toeren niet echt op gelet, maar hij heeft nog over.

Over die A1 dat is een grap omdat er een kerel hier op het forum beweerde met z'n 1.6 ruim 260 te kunnen halen.
    Da gij een grap bent wisten we al!

Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
    Oei het 260 km/u Poloke is er weer.....
    heb kik iets gezegd?! Tis nen a1..

Leave a comment:

• svenio_g
    replied
    Idd, ik heb ze in t oog, maar deze maakte het een beetje gortig. Wss heeft ie me niet eens die toeren zien uithalen.

Leave a comment:

• J_o_n_a_s_
    replied
    In Rumst aan den afrit? Gebeurt wel vaker als je daar met de fiets passeert. En vooral in de avondspits.

Leave a comment:

Working...
X