Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • svenio_g
    replied
    Ha ikke derstraks bijna overhoop gereden door een auto die van de afrit van de snelweg kwam en alleen oog had voor andere auto's, terwijl ik over het fietspad kwam. Ik heb gebeld gelijk zot. Bleek achteraf dat die een straat verder in onze wijk woont. 😀

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    pleidooi voor meer oplettende mensen

    Leave a comment:


  • Den Paarse Capri
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ge moet echt ogen op uw gat hebben als je je in't verkeer begeeft
    Een pleidooi voor meer blote voetgangers?

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    ge moet echt ogen op uw gat hebben als je je in't verkeer begeeft

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Daarstraks bijna overhoop gereden terwijl ik aan het werk was (zwerfvuil rapen) langs de weg, op het fietspad.
    Had gvd een hele oranje outfit aan.
    Last edited by knight-rider; 22/09/2014, 19:52.

    Leave a comment:


  • platten tuub
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Je verzekeraar gaat evenmin. Enkel het DIV-loket is nog gratis afgifte.


    .
    Ah gaat dat ook niet meer? Ik dacht toch dat je die nog altijd bij de verzekeraar kon binnen brengen? Nu mijn verzekeraar was gesloten vandaag, en naar een DIV kantoor rijden had ik echt geen zin in, dus maar bij de post binnen gedaan.
    Een mens kan al beter zijn nummerplaat in 40 stukken knippen en dan bij de politie als verloren opgeven. Wordt ze ook ineens geschrapt en kost het u niks

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Mijn oude nummerplaat ter schrapping binnen gedaan vandaag. Blijkbaar kost dat 9,75 euro om die plaat in de computer in te geven en een papier af te printen als bewijs van schrapping bij Bpost. Ik had ze beter bij mijn verzekeraar of bij DIV zelf in de bus binnen gedaan, dan koste me dat niks.
    Je verzekeraar gaat evenmin. Enkel het DIV-loket is nog gratis afgifte.


    .

    Leave a comment:


  • platten tuub
    replied
    Mijn oude nummerplaat ter schrapping binnen gedaan vandaag. Blijkbaar kost dat 9,75 euro om die plaat in de computer in te geven en een papier af te printen als bewijs van schrapping bij Bpost. Ik had ze beter bij mijn verzekeraar of bij DIV zelf in de bus binnen gedaan, dan koste me dat niks.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    blah deze namiddag int naar huis rijden weer zo'n brit in een oude bmw 5 zonder CC, ik haal die in, geeft die gas bij, ik ga er terug achter laat die weer zijn gas los, duw ik dan door en ga hem voorbij, komt die mij wel niet inhalen om dan weeral trager te rijden... en zo een half uur lang. ze zijn dan verwonderd da een mens plots zijn pedaal tot tegen de bodem duwt
    Typisch!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

    t spelleke begint ook weer voor de fietsers. t is donker smorgen tussen 6 en 7, lichte regen in bevekom, en zowat ALLE tegenliggers rijden met groot licht aan. ook al is er straatverlichting in opvelp. er is daar dan ook nog een stukje die opengebroken ligt, waardoor de tegenliggers op mijn vak komen. de grootlichten recht in mijn gezicht, ik zie dus NIKS meer.
    ze mogen die regel van china hier ook invoeren waarbij grootlichtrijders 5min voor hun auto moeten zitten naar de grootlichten staren.
    t ergste vanal, het grote deel dat daarna zijn grootlichten afzette, toen ik als een gek zat teken te doen, had een defecte koplamp.
    t wordt weer tijd voor men superfelle ledlamp op men fietsstuur te monteren. de versie die ik kan verdraaien naar tegenliggers hun ogen
    Toen ik 18 was had ik een lichte moto. Had er ook veel last van, van tegenliggers met hun grootlichten. Mijn grootlichten maakten weinig indruk als ik ermee terug knipperde. Dus ging ik dan maar op hun baanvak rijden tot ze hun grootlichten afzetten. Dan flipten ze nogal. Achteraf bekeken niet echt slim van mij natuurlijk want ik zou er meer last van gehad hebben dan hun...

    Waar ik mij aan erger is dat veel mensen de breedte van hun auto niet kennen in de smalle boerenwegeltjes hier in de buurt. Blijven ze op een halve meter van de zijkant rijden zodat jij de graskant in moet. Of ze rijden domweg een inhammetje voorbij wanneer je niet met tweeen kan passeren...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Bij int3x0r is de reële snelheid van 255 op de teller 250 op gps.

    @int3x0r als hij op 140 nog geen 2000 toeren doet en 70 nog geen 1000 dan zou 280 4000 toeren moeten zijn.

    Als je in Duitsland bent, kijk er eens naar aub en ook hoeveel koppel/vermogen hij dan gebruikt? Dat zou misschien een bottle-Neck kunnen zijn, maar anderzijds zou 280 dus zeker mogelijk moeten zijn?
    Ik zal er eens op letten de volgende keer.
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    BMW zit toch ook met een VMAX van 250?
    Begrensd op 250 net als de andere Duitse merken.

    Leave a comment:


  • fcapri
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Heb wel nog nooit gehad dat er ene kwaad was omdat ik rechts passeerde.
    ....
    Het verkeer hoopt zich dan ook op. (off topic, mogen vrachtwagens elkaar voorbij gaan bij regen?)
    tja, je komt ze wel meer en meer tegen, die trage middenrijders. al vaak zo gehad dat ik 100 rijd op de rechtse band, komt er ene op van de oprit, gaat onmiddelijk naar de middenband en gaat daar 90 rijden. moet ik dus afremmen om die niet rechts voorbij te gaan, en 2vakken opschuiven om die tegen 95 ofzo over te geraken (als ik moet afremmen voor ene die 90 doet, geraak ik echt niet meer op snelheid naast hem).
    gevolg: ik rijd die gewoon rechts voorbij, en ik hoop dat een agent mij dan nooit van kant zet, want die gaat wa naar zijn oren krijgen dan.

    bij regen mogen vrachtwagens niet dubbelen. als ik met de auto op een regendag naar het werk rijd, is het nie te doen hoeveel vrachtwagens dubbelen. de meerderheid van buitenlanders blijft schoon rechts, de hoeveelheid dubbelen belgische nr platen daarentegen...

    t spelleke begint ook weer voor de fietsers. t is donker smorgen tussen 6 en 7, lichte regen in bevekom, en zowat ALLE tegenliggers rijden met groot licht aan. ook al is er straatverlichting in opvelp. er is daar dan ook nog een stukje die opengebroken ligt, waardoor de tegenliggers op mijn vak komen. de grootlichten recht in mijn gezicht, ik zie dus NIKS meer.
    ze mogen die regel van china hier ook invoeren waarbij grootlichtrijders 5min voor hun auto moeten zitten naar de grootlichten staren.
    t ergste vanal, het grote deel dat daarna zijn grootlichten afzette, toen ik als een gek zat teken te doen, had een defecte koplamp.
    t wordt weer tijd voor men superfelle ledlamp op men fietsstuur te monteren. de versie die ik kan verdraaien naar tegenliggers hun ogen
    Last edited by ; 22/09/2014, 07:06.

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    BMW zit toch ook met een VMAX van 250?

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ipv zo belachelijk en kinderachtig over te doen zouder mss beter eens met meerijden.

    en mss ook eens leren lezen, want hij zou u dan niet voorbijsteken aangezien de TELLERSNELHEID (das de snelheid die op het dashboard komt en niet reeel is, mss dage het zo wel snapt ) ook 255-256 aanduid.
    Bij int3x0r is de reële snelheid van 255 op de teller 250 op gps.

    @int3x0r als hij op 140 nog geen 2000 toeren doet en 70 nog geen 1000 dan zou 280 4000 toeren moeten zijn.

    Als je in Duitsland bent, kijk er eens naar aub en ook hoeveel koppel/vermogen hij dan gebruikt? Dat zou misschien een bottle-Neck kunnen zijn, maar anderzijds zou 280 dus zeker mogelijk moeten zijn?

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    blah deze namiddag int naar huis rijden weer zo'n brit in een oude bmw 5 zonder CC, ik haal die in, geeft die gas bij, ik ga er terug achter laat die weer zijn gas los, duw ik dan door en ga hem voorbij, komt die mij wel niet inhalen om dan weeral trager te rijden... en zo een half uur lang. ze zijn dan verwonderd da een mens plots zijn pedaal tot tegen de bodem duwt

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Dat is de BMW 2 active tourer, mijn beste.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik zal voor mijn volgende wagen eens bij BMW gaan kijken. Misschien hebben ze tegen dan ook een monovolume. Zou wel kunnen want ik las overlaatst iets van een kleine monovolume als ik me niet vergis. Nu val ik uit de toon lol...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Heb wel nog nooit gehad dat er ene kwaad was omdat ik rechts passeerde. Maar gisteren moest ik dus van het eerste naar het derde vak omdat er dus enen met een heel klein autooken 90 a 100 reed op de tweede band, zonder dat er rechts iets te zien was. Maar ik rij me klem omdat er op het derde vak een snellere wagen afkwam. Boos, ik trek mijn lichten op die middenvakrijder. Hij ziet me in de spiegel en reageert niet. Als ik hem daarna voorbij geraak begint hij op mij te pinken. Ben uitdrukkelijk naar het eerste vak gereden maar kerel bleef gewoon rijden.
    Als zo iemand er voor zorgt dat je je klem rijdt, daar wordt je wel geirriteerd van. Resultaat was dat ik op een meter van zijn auto ging rijden voor ik hem over ging. Hopelijk vond hij dat intimiderend, een lompe Espace vlak achter zijn kont. Politie zou hier eindelijk eens moeten tegen op treden en misschien eens een campagne starten zodat ze beseffen dat dit niet kan. Die zorgen ervoor dat je opeenhopingen krijgt op de snelweg, waar anders het verkeer vele vlotter verloopt. Is zo'n beetje hetzelfde resultaat als wanneer 2 vrachtwagens mekaar gedurende enkele kilometers voorbij gaan. Het verkeer hoopt zich dan ook op. (off topic, mogen vrachtwagens elkaar voorbij gaan bij regen?)
    Jij zou een BMW logo op je espace moeten kleven

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    De nagel op de kop, al is natuurlijk wel een groot verschil tussen iemand rechts voorbij rijden en terug invoegen en langs rechts iemand inhalen en vlak voor zijn neus dan zelf op de rem moeten gaan staan omdat er voor diegene die je rechts voorbij ging en zijn voorligger maar 50 meter plaats is/was.

    Mijn criterium is meestal, is de baan vrij voor diegene die ik rechts zou kunnen voorbijrijden.
    Heb wel nog nooit gehad dat er ene kwaad was omdat ik rechts passeerde. Maar gisteren moest ik dus van het eerste naar het derde vak omdat er dus enen met een heel klein autooken 90 a 100 reed op de tweede band, zonder dat er rechts iets te zien was. Maar ik rij me klem omdat er op het derde vak een snellere wagen afkwam. Boos, ik trek mijn lichten op die middenvakrijder. Hij ziet me in de spiegel en reageert niet. Als ik hem daarna voorbij geraak begint hij op mij te pinken. Ben uitdrukkelijk naar het eerste vak gereden maar kerel bleef gewoon rijden.
    Als zo iemand er voor zorgt dat je je klem rijdt, daar wordt je wel geirriteerd van. Resultaat was dat ik op een meter van zijn auto ging rijden voor ik hem over ging. Hopelijk vond hij dat intimiderend, een lompe Espace vlak achter zijn kont. Politie zou hier eindelijk eens moeten tegen op treden en misschien eens een campagne starten zodat ze beseffen dat dit niet kan. Die zorgen ervoor dat je opeenhopingen krijgt op de snelweg, waar anders het verkeer vele vlotter verloopt. Is zo'n beetje hetzelfde resultaat als wanneer 2 vrachtwagens mekaar gedurende enkele kilometers voorbij gaan. Het verkeer hoopt zich dan ook op. (off topic, mogen vrachtwagens elkaar voorbij gaan bij regen?)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oei het 260 km/u Poloke is er weer.....

    Leave a comment:

Working...
X