Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ipv zo belachelijk en kinderachtig over te doen zouder mss beter eens met meerijden.

en mss ook eens leren lezen, want hij zou u dan niet voorbijsteken aangezien de TELLERSNELHEID (das de snelheid die op het dashboard komt en niet reeel is, mss dage het zo wel snapt ) ook 255-256 aanduid.
    Laat da gewoon passeren man. Ze geloven het toch niet. Steek daar uw tijd niet in. Ook al klopt het volledig en zijn/waren er bewijzen van die tellersnelheid.

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Ipv zo belachelijk en kinderachtig over te doen zouder mss beter eens met meerijden.

en mss ook eens leren lezen, want hij zou u dan niet voorbijsteken aangezien de TELLERSNELHEID (das de snelheid die op het dashboard komt en niet reeel is, mss dage het zo wel snapt ) ook 255-256 aanduid.
    Last edited by kefkie; 21/09/2014, 17:18.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Couple questions

Hoe rijdt dat aan 250? Wijzertje komt dan net voorbij de 260? Hoeveel toeren maakt ie? Iets minder dan 4000?

Reed die A1 U dan voorbij aan 280 ofzo????
    Op zomerbanden rijdt dat heel stabiel. De teller wijst dan 255 aan. Toeren niet echt op gelet, maar hij heeft nog over.

Over die A1 dat is een grap omdat er een kerel hier op het forum beweerde met z'n 1.6 ruim 260 te kunnen halen.

Leave a comment:

• germinal
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    dat is het ergste vanal, die hopeloze middenvakplakkers zijn dan nog boos als je ze rechts voorbij gaat. ik begrijp dat echt niet, ze willen er zelf niet rijden dus jij mag er dan ook niet rijden? of ze kunnen wel onthouden dat rechts inhalen verboden is, maar dat rechts rijden indien je kan verplicht is vergeten ze gemakkelijkshalve?
    De nagel op de kop, al is natuurlijk wel een groot verschil tussen iemand rechts voorbij rijden en terug invoegen en langs rechts iemand inhalen en vlak voor zijn neus dan zelf op de rem moeten gaan staan omdat er voor diegene die je rechts voorbij ging en zijn voorligger maar 50 meter plaats is/was.

Mijn criterium is meestal, is de baan vrij voor diegene die ik rechts zou kunnen voorbijrijden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    dat is het ergste vanal, die hopeloze middenvakplakkers zijn dan nog boos als je ze rechts voorbij gaat. ik begrijp dat echt niet, ze willen er zelf niet rijden dus jij mag er dan ook niet rijden? of ze kunnen wel onthouden dat rechts inhalen verboden is, maar dat rechts rijden indien je kan verplicht is vergeten ze gemakkelijkshalve?

Leave a comment:

• germinal
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Gisteren nog eens naar zee geweest... Nu begrijp ik het. De nieuwe tendens is blijkbaar dat de eerste band voor vrachtwagens is. Vermits er op zaterdag weinig of geen vrachtwagens rijden is die band dus leeg.
    Is makkelijk, je kan kilometerslang van deze rechtse strook gebruik maken zonder snelheid te moeten minderen, terwijl ze op het derde vak treintje rijden tussen 100 en 120.
    Dit gedrag beperkt zich niet enkel tot België.

Denk dat de reden is dat veel mensen voor zichzelf de weg kiezen van de minste weerstand.

Voor iemand die 150 wil gaan is dat dus links.

Voor iemand die 110 rijdt zal dat het midden zijn (Ah ja want rechts rijden vrachtwagens en dan kunnen ze soms worden ingesloten)

voor iemand die dan 120-130 wil is dat ook links, die wordt dan nog af en toe voor de voeten gereden door iemand die 110 gaat op het linkse omdat die op zijn beurt iemand anders die aan 100 op het midden rijdt voorbijsteekt.

ondertussen zit jij daar Uw kas op te vreten want iedereen houdt het verkeer op

niemand gaat graag remmen vertragen voor iemand die trager is dan hem.

Ik heb daar alle begrip voor, zolang ze niet kwaad worden als je ze rechts voorbij gaat (wanneer dit veilig kan). Als je rechts voorbijgaat dan durven er nogal is kwaad worden.

Tot slot blijven velen ook links rijden omdat ze vinden ik rijd 120-130 dus niemand moet sneller want dat mag toch niet. Hier kan ik weinig begrip voor opbrengen.
    Last edited by germinal; 21/09/2014, 15:08.

Leave a comment:

• germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Gisteren op de A2 van Hannover naar Dortmund. Lekker lange stukken zonder limiet. Peren aan 250 en dan vanuit het niets een bord 120 en wat verderop 80. Moet je wel vol in de ankers. Werven duiden ze wel op voorhand aan, maar in dit geval zou een bordje zoals 120 in 500 meter ofzo niet misstaan.

Op een bepaald moment wel een Belgische audi A1 1.6 TDI gezien die me vlot voorbij knalde. Proest lol. Het zal een "stage 2" zijn geweest zeker. Lolol.
    Couple questions

Hoe rijdt dat aan 250? Wijzertje komt dan net voorbij de 260? Hoeveel toeren maakt ie? Iets minder dan 4000?

Reed die A1 U dan voorbij aan 280 ofzo????

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Normaal gezien is dat toch wel verplicht zo een aankondiging dat er plots een snelheidsbeperking volgt?
    Dus ofwel bord verdwenen? Ofwel een bord gemist (effe niet gezien)?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Gisteren op de A2 van Hannover naar Dortmund. Lekker lange stukken zonder limiet. Peren aan 250 en dan vanuit het niets een bord 120 en wat verderop 80. Moet je wel vol in de ankers. Werven duiden ze wel op voorhand aan, maar in dit geval zou een bordje zoals 120 in 500 meter ofzo niet misstaan.

Op een bepaald moment wel een Belgische audi A1 1.6 TDI gezien die me vlot voorbij knalde. Proest lol. Het zal een "stage 2" zijn geweest zeker. Lolol.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Gisteren nog eens naar zee geweest... Nu begrijp ik het. De nieuwe tendens is blijkbaar dat de eerste band voor vrachtwagens is. Vermits er op zaterdag weinig of geen vrachtwagens rijden is die band dus leeg.
    Is makkelijk, je kan kilometerslang van deze rechtse strook gebruik maken zonder snelheid te moeten minderen, terwijl ze op het derde vak treintje rijden tussen 100 en 120.

Tegenwoordig is dat inderdaad ongelofelijk. Ik denk dat velen ofwel niet op de rechterrijstrook willen rijden omdat er spoorvorming en soms veel putten zijn ofwel omdat anderen het niet doen ofwel uit gewoonte. Men zou hier toch eens tegen moeten optreden.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Metaxa
    replied

Gisteren nog maar eens een staaltje gezien van weinig verkeersinzicht door niet aangepast rijgedrag.
    Op de E19 Antwerpen > Brussel rijden we tegen 124 op het uiterste rechtse vak en komen we bijna (0,5 km ongeveer) van een oprit. Links achter me, op het middelste rijvak dus, komt er eentje in een witte F10 tegen 140 á 145 aangereden. Haalt mij dus vlot in, maar op die moment komt er een debiel zonder kijken de snelweg opgereden. Kapt daar zonder kijken 3 auto's voor mij in en begeeft zich onmiddellijk naar het middelste rijvak alwaar onze "witte" net komt aangereden natuurlijk. Kerel moet vol in de remmen maar in de plaats dat die de coupeerder gewoon langs links voorbij gaat, blijft ie gewoon afremmen tot in het gat van de voze parei. Zelf begeven we ons op hetzelfde ogenblik nog steeds op cc van het rechtse naar het uiterste linkse rijvak en halen de twee ongelukkigen gewoon in vermits er daar op dat rijvak toch niets aankwam...

Sent from somewhere, using Tapatalk

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Als er geen opdeling is, dan is het 1 rijvak en geen 2.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als er een rond punt is, nog redelijk breed dat je eigenlijk een tweevaksrondpunt mag noemen maar er geen stippellijntjes is.. is het dan een eéénvak of 2?

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Omdat de werken anders een week langer zouden duren.

De werken waren 's avonds al afgelopen!
    Last edited by knight-rider; 20/09/2014, 20:44.

Leave a comment:

• |) ][ |V| ][
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Gisteren op weg naar het werk, eerst lichten aan werken.
    Waarom moeten die altijd al beginnen midden in de ochtendspits, dat ze toch ietsje later beginnen.
    Dan tot drie maal een debiel, die van rechts kwam op een plaats waar die geen voorrang had en toch voor mij in rijd.
    Omdat de werken anders een week langer zouden duren.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Gisteren op weg naar het werk, eerst lichten aan werken.
    Waarom moeten die altijd al beginnen midden in de ochtendspits, dat ze toch ietsje later beginnen.
    Dan tot drie maal een debiel, die van rechts kwam op een plaats waar die geen voorrang had en toch voor mij in rijd.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
    Tot mijn verbazing vaststellen dat er brede parkeerplaatsen zijn (aan een ziekenhuis). Positief!
    Ik parkeer mijn wagen naast een andere auto. Zeker 80 cm tussen mijn auto en de andere. Ook positief!
    Bezoekje doen in het ziekenhuis.
    Na het bezoek aan de auto komen en zien dat er een 'veeg' in de bumper zit (15 cm lang, 1 cm breed). NEGATIEF!!

Misschien moeten ze toch eens nadenken om de rij- en parkeervaardigheid om de x-aantal jaar te testen.
    Oma met de rollator of rolstoel hé man. Daarom is dat zo breed. Of een verse mama met de babyfix aan de arm.

Leave a comment:

• |) ][ |V| ][
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten

Ik begin daar niet meer aan, dan heb je van die klootzakken die versnellen en kan je jezelf nog klem rijden. Gewoon links voorbij en desnoods even pharen als het te lang duurt, al lijkt dat pharen wel effectiever te zijn als het al wat donker is
    Middenvakkers die versnellen als ik ze inhaal worden gewoon gecoupeerd ze, ik verdoe er geen tijd meer mee.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    proficiat, je komt vast nog in de boeken

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Ernet van Gent naar Zaventem, heb de tel bijgehouden hoeveel ik er rechts op mijn gemak voorbijgereden ben. 67. Dus gemiddeld ongeveer 1 per km.
    Ik begin daar niet meer aan, dan heb je van die klootzakken die versnellen en kan je jezelf nog klem rijden. Gewoon links voorbij en desnoods even pharen als het te lang duurt, al lijkt dat pharen wel effectiever te zijn als het al wat donker is

Leave a comment:

Working...
X