Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog eens duidelijk ik zeg niet dat Mercedes zetels of andere autozetels slecht zijn, ik zeg wel dat ik in die Lodgy een goede zithouding heb die had ik in een Berlingo ook, met mijn lage auto's had ik sinds mijn ongeval met rug/nekletsel problemen na een langere rit.
Uw vraag : Mercedes-Benz C 200 CDI -Mercedes 307 (mobilhome) allebei vervelende haperingen en veel garagebezoek mee gehad, voor die prijs mag dat niet, pech gehad zeker...
nu nog : VW-Passat (bedrijfswagen) - Lodgy (perfect voor mijn hobby's)
Ben nog altijd benieuwd wat die hobby's zijn.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ach komaan, weer zo'n onzin. Elke camera ziet het verschil tussen een vrachtwagen en een auto en een vrachtwagen die meer dan 60 rijdt wordt bekeurd.
En ik ben een van die zogezegd weinigen die zich aan de 60 houden, maar dan ben ik een ergernis omdat ik traag rij ...
Los daarvan, die in dat filmke rijdt toch absoluut niet te snel, vrij duidelijk dat die camionette niet zag wat er afkwam en een blinde gok nam.
Ik schrijf niet dat die vrachtwagen te snel reed. Ik schrijf en beweer dat die 60 zelden aangehouden wordt door vrachtwagens.
Dat jij het wel doet siert je dan ook.
Los daarvan, die in dat filmke rijdt toch absoluut niet te snel, vrij duidelijk dat die camionette niet zag wat er afkwam en een blinde gok nam.
Het is mogelijk dat alle aandacht van de camionette ging naar de auto die teken deed: in de gaten houden dat de onderhandeling correct afgerond werd en dat die ander vooral niet zelf vertrok. En dat dat de aandacht wegzoog van de camion. In dat geval is er geen 'blinde gok' maar teveel concentratie op een mogelijke bron van gevaar ten koste van de rest.
Shit man, wat was dat daarnet.
Op de N80 (Naamsesteenweg) is het nog steeds enkele richting van Sint-Truiden richting Gingelom. En er waren weer 2 zotten die gewoon tegen de richting in kwamen.
De flik die achter mij reed heeft echter niks gedaan en is gewoon verder gereden, echt schandalig dat die mannen niks doen.
En toen ik op een plaats waar ik maar 30 mocht ook effectief 30 reed begonhem nog "te duwen", toch ben ik mij aan die 30 blijven houden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat is dan een uitzondering, moet je toegeven. Let op, die redenering geldt perfect omgekeerd he, t'is niet omdat je met een dikke premium rijdt dat je echt een liefhebber bent. Mijn schoonvader rijdt met een 635d, wat op zich wel een prachtige wagen is, en een RRS. Maar hij ziet bijvoorbeeld het verschil niet tussen een 316d met M-pack en een M3.
Het is een nutteloze discussie, want iedereen definieert de term 'autoliefhebber' anders en iedereen noemt zichzelf graag zo. Het is vooral omdat ik me er dood aan erger dat Georges hier zijn almachtige Dacia de hoogte in prijst tegenover Mercedes en dergelijke. Dat zo'n dingen op autoforum passeren vind ik echt ridicuul.
edith zegt dat het probleem zichzelf opgelost heeft, mijnheer heeft al gevraagd om zijn account te verwijderen.
Tja dat kan je oneindig doortrekken he . Ik kom op circuits mannen tegen met van die PlayStation auto's die denken de piloot van de eeuw te zijn.....met alle technische uiteenzettingen erbij.
Dit terwijl hun cockpit oranje van den esp ziet..... Dan ken je evenveel van auto's als die mijnheer met zijn Dacia
Ach komaan, weer zo'n onzin. Elke camera ziet het verschil tussen een vrachtwagen en een auto en een vrachtwagen die meer dan 60 rijdt wordt bekeurd.
En ik ben een van die zogezegd weinigen die zich aan de 60 houden, maar dan ben ik een ergernis omdat ik traag rij ...
Los daarvan, die in dat filmke rijdt toch absoluut niet te snel, vrij duidelijk dat die camionette niet zag wat er afkwam en een blinde gok nam.
101% mee eens een doorsnee Vlaming kan snelheid heel moeilijk inschatten, zeker van voertuigen die hij niet kent, omdat het groter is, meer lawaai maakt DENKT men dat het vlugger gaat
Jullie kunnen iemand zijn woorden nogal verdraaien zeg. Nu al 3 mensen die denken dat het bij mij om geld draait om iemand als autoliefhebber te klasseren, hebben jullie al eens naar mijn auto's gekeken?? Ik heb gezegd dat ik liever 15k spendeerde aan een 2ehands sportieve/luxueuzere auto spendeerde dan aan een brakke dacia. Dat kan niemand hier nu toch ontkennen. En voor alle duidelijkheid: ik heb nog nooit zoveel geld aan een wagen gespendeerd. Eerst eens lezen voor je zo'n conclusies trekt.
ik geef ook geen +25.000 €uit aan een wagen
maar rij toch graag is een deftige, ruime wagen die mij een paar jaar rijplezier kan geven
kost dan wel iets meer dan een Dacia
ik heb niets tegen dat merk maar doorsnee eigenaar van zo een wagen (bij ons in de buurt) = 60 km/uur door bebouwde kom en 70 - 90 baan ... + totaal geen verkeersinzicht, iemand die natuurlijk nog nooit een boete heeft gehad (voor snelheid)
maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen ;-)
Opstaan om 0500, vertrek 0530 in Hasselt, reisweg via Sint-Truiden => Tienen => E40, 0630 aangekomen in Brussel.
Op de N80 slechts 1 maal een rood licht gehad (unicum door hun slecht afgestelde lichten die practisch niet te anticiperen zijn)
Goed kunnen doorrijden op de secundaire wegen (geen traag verkeer op de 90-baan tussen Sint-Truiden en Tienen, een uitzondering!)
Door goed anticiperen op de E40 enkele vertraagmomenten kunnen opvangen (vooral door inhalend vrachtverkeer en invoegende werfcamionetten tegen 70)
Op het stuk E40 Leuven => Brussel mooi rechts 110 gereden, af en toe slalommend rond de camions, terwijl de 2 meest linkse vakken constant aan het remmen waren (zoals gewoonlijk)
Aan de kazerne groen licht, niemand voor mij aan de wacht, binnengereden, klaar.
Radio uit
Auto stil
4.4 L/100km verbruik
En dat in mijn boot van een Skoda Superb Combi, mét Klara op en allemaal door verstandig te rijden, zonder 1 x iemand te hinderen, zonder de VMAX te overschrijden, zonder te moeten gatboren, zonder 1 grammetje stress.
Opstaan om 0500, vertrek 0530 in Hasselt, reisweg via Sint-Truiden => Tienen => E40, 0630 aangekomen in Brussel.
Op de N80 slechts 1 maal een rood licht gehad (unicum door hun slecht afgestelde lichten die practisch niet te anticiperen zijn)
Goed kunnen doorrijden op de secundaire wegen (geen traag verkeer op de 90-baan tussen Sint-Truiden en Tienen, een uitzondering!)
Door goed anticiperen op de E40 enkele vertraagmomenten kunnen opvangen (vooral door inhalend vrachtverkeer en invoegende werfcamionetten tegen 70)
Op het stuk E40 Leuven => Brussel mooi rechts 110 gereden, af en toe slalommend rond de camions, terwijl de 2 meest linkse vakken constant aan het remmen waren (zoals gewoonlijk)
Aan de kazerne groen licht, niemand voor mij aan de wacht, binnengereden, klaar.
Radio uit
Auto stil
4.4 L/100km verbruik
En dat in mijn boot van een Skoda Superb Combi, mét Klara op en allemaal door verstandig te rijden, zonder 1 x iemand te hinderen, zonder de VMAX te overschrijden, zonder te moeten gatboren, zonder 1 grammetje stress.
De ergernis?
Dat het niet elke dag zo kan zijn...
En hoeveel Carpoolers zaten er in die boot?
Mooi verbruik.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Op de N80 slechts 1 maal een rood licht gehad (unicum door hun slecht afgestelde lichten die practisch niet te anticiperen zijn)
Heb hier nu al een paar keer gelezen dat je begint over "slecht afgestelde lichten" op de N80.
Ik heb daar al iedere keer op geantwoord dat deze wel perfect zijn afgesteld op elkaar. Toch die tussen de Mercedes garage in Sint-Truiden en de rotonde in Hasselt. De twee andere kruispunten in Sint-Truiden zijn om een onbegrijpelijke reden niet in deze reeks opgenomen.
Gewoon 100 km/h rijden en je hebt een "groene golf", 99,9% van de keren lukt dat bij mij.
Toch buiten woon-werkverkeer, want dan zit ik in zo een drukte en kan ik mij door tragere voertuigen niet aan de 100 km/h houden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Heb hier nu al een paar keer gelezen dat je begint over "slecht afgestelde lichten" op de N80. Ik heb daar al iedere keer op geantwoord dat deze wel perfect zijn afgesteld op elkaar. Toch die tussen de Mercedes garage in Sint-Truiden en de rotonde in Hasselt. De twee andere kruispunten in Sint-Truiden zijn om een onbegrijpelijke reden niet in deze reeks opgenomen. Gewoon 100 km/h rijden en je hebt een "groene golf", 99,9% van de keren lukt dat bij mij. Toch buiten woon-werkverkeer, want dan zit ik in zo een drukte en kan ik mij door tragere voertuigen niet aan de 100 km/h houden.
Ik heb U dat al een paar keer horen zeggen, en ik kan U zeggen dat er ongetwijfeld wel een groene golf zal zijn aan 100, ik geloof U.
Alleen is de marge om binnen die golf te zitten zo klein, dat het alleen lukt als je door gaat knallen om toch maar erin te komen, ofwel door nog onder de magische 100 te gaan taffelen om te zorgen dat het lukt.
Comment