Waarom blijft iemand op het tweede vak rijden, zaterdagavond, op de e40 zonder verkeer, met in de verste verte geen auto's voor hem? Onbegrijpelijk, zelfs al coupeer je hem, dan nog ging die halstarrig door. Soms krijg ik zin om die overbodige brandblusser naar buiten te smijten. Vraag me af hoe hij zou reageren als ik die even door m'n open dak steek...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zeer goede vraag, sommige mensen zijn moeilijk te begrijpen... Ik gok dat die persoon gewoon totaal geen verkeersinzicht heeft en in het midden rijdt omdat dat "makkelijker" is, moet hij niet van vak veranderen.
Overlaatst ook zo twee auto's gezien op de E40 Luik-Brussel die op het derde vak (van de vier vakken) gaan rijden (komende van het eerste) om vervolgens weer één naar rechts te moeten gaan om de R0 op te rijden En dat terwijl het niet eens druk verkeer was, ik ben ze op het eerste vak kunnen voorbijgaan, zegt genoeg denk ik zo (ze reden 105 ongeveer).
Comment
-
Spijtig dat ik geen dashcam heb, want het hadden leuke beelden geweest.
Daarstraks eens geen wielertoeristen, maar een groepke 70 plussers met hun stadsfiets. Die waren met hun zessen en kwamen uit een zijstraat vlak voor mijn neus de baan opgefietst. De eerste 4 staken er bijna onder, laatste 2 vielen bijna tegen de grond van het verschieten . Dan was er nog een woordenwissel waarbij ze uiteraard mij beschuldigden dat ik te snel reed, terwijl ik maar 40 ging. Ze hadden mij juist dankbaar moeten zijn dat ik nog op tijd kon stoppen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenheb al verschillende keren gezien dat ik op een autosnelweg rechts rijd, in de verste verte GEEN auto, komt iemand langs de oprit voor mij invoegen en gaat spontaan naar het middenvak.t ergste van al is dat ik die dan rechts voorbij rijd aan 100km/h
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIs een klassieker. Mensen zijn blijkbaar bezeten van het middelste rijvak.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenZijn dezelfde mannen die ook niet opzij gaan als jij van rechts naar het midden wil om iemand in te halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenZijn dezelfde mannen die ook niet opzij gaan als jij van rechts naar het midden wil om iemand in te halen.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZe zijn daartoe ook niet verplicht
Ik rij met oogkleppen en de rest kan stikken.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZe zijn daartoe ook niet verplicht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZe zijn daartoe ook niet verplicht
Ik rij met oogkleppen en de rest kan stikken.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb een hekel aan mensen die als ze 20 seconden niet hun willetje kunnen doen al agressief uit de hoek komen.
Is het nu bumperkleven, voorrang verlenen of elke fout van een andere weggebruiker hoe klein ook bestraffen.
Iedereen maakt eens fouten of is verstrooid.
Alhoewel ik me dan ook vlug kan ergeren aan linkervakrijders die 10 minuten lang aan 100 km/h RIJDEN om vrachtwagens voorbij te steken.
Ben waarschijnlijk soms zelf niet veel beter :-).
Comment
-
10km/h is 3m/s. een vrachtwagen van 20meter lang ben je dus in 6sec voorbij. nog wat extra tijd van invoegen ben je in principe niet meer dan 20sec vertraagt als iemand tegen 100km/h een vrachtwagen dubbelt.
mensen kunnen echt overdrijven als het tegen hun zin is.
vrachtwagens die uren per dag zouden verliezen als ze achter een voorligger blijven die 1km/h trager rijd dan hen...
120 rijders die uren later op hun werk komen omdat ze achter iemand gezeten hebben die tegen100 een vrachtwagen dubbelde ...
eens men in een auto rijd, krijgt men de ilusie dat men overal immens tijd door verliezen. je zult ongetwijfeld al gemerkt hebben dat sommige rode lichten langer rood blijven dan andere. ik heb er waar je 40sec voor staat en je weer een groen krijgt, en ik ken er die snachts tot 3min rood kunnen blijven voor ze eens groen worden. die 3min duren IMMENS lang dan en vanaf 50sec zit je je al te ergeren aan dat licht met de koppeling ingedrukt.
na enige tijd besef je gewoon dat het toch allemaal zo erg niet is, en dan ga je gewoon mee met het verkeer. als ik merk dat er een paar ongeduldigaards op de baan zitten, zet ik mij gewoon achter de eerste beste vrachtwagen aan 90km/H en blijf daar een half uurtje achter tuffen.
ben ik tijd verloren? verwaarloosbaar. hoop frustratie bespaart? JA
Comment
-
Herkenbare situatie, en vraagje.
Je wil in een straat parkeren tussen een rij auto's door achteruit te rijden en in te voegen. Veel auto's hebben geduld en laten je even parkeren, terwijl veel andere toch langs je willen passeren.
Wanneer je tijdens dit parkeermaneuver overdraait om in de parkeerplaats in te voegen, en op dat moment de je overstekende wagen de voorkant van je auto raakt (omdat die net dan iets uitsteekt), wie is dan in fout?
De auto die het parkeermaneuver uitvoert en dus eerst had moeten kijken of er geen auto hem overstak alvorens over te draaien (en dus zijn "neus uit te steken"), of de auto die overstak en rekening ermee had moeten hadden dat tijdens het overdrijven de voorkant van de wagen naar voor komt?
Comment
-
diegene die parkeerd in fout.
heb dit voorgehad in brussel ooit. ik rijd achter een lijnbus en die bus krijgt een rood licht. toevallig kom ik naast een vrij parkeervak te staan, ik stop, zet pinker op en rijd er achterwaarts in. ik wil erna iets naar voor rijden om me exact recht te zetten (achterkant zat in het vak, voorkant nog net iets erbuiten),
ik draai stuur dus volledig af, zet in vooruit, laat de auto iets komen. t was een dunne parkeerplaats en ik reed met een megane break.
was die trut van achter mij toch niet vlak naast mij komen staan zeker. mijn knipperlicht heeft haar vleugel net iets geraakt en stond een wit streepke op haare voorvleugel. volgens de verzekeringspapieren die ik erna kreeg was ik dus in fout.
dus zoals het er naar uit zag, stond ik schuin in mijn parkeervak en had ik moeten wachten tot die bus en trut door het groen naast mij wegwaren voor ik verder kon met parkeren. dit heeft al totaal niks meer met geduld te maken aangezien het licht toch gewoon op rood stond. door mijn parkeermanoevre had ik totaal niet gezien dat zij naast mij was komen te staan
Comment
-
Mensen die niet optrekken op de invoegstrook van de snelweg. Vandaag hing ik achter zo'n leuke die maar tegen 60 bleef hangen. Hij voegde dan uiteindelijk in tegen 75-80 vlak voor een camion, kreeg daar natuurlijk een claxon en lichtspel van. Ik heb die dan maar langs de pechstrook voorbij gestoken. Toen ik eens binnenkeek verwachtte ik eigenlijk een 70 plusser achter het stuur, maar het bleek een kerel van rond de 30 te zijn . Precies of mensen durven hun gaspedaal niet aan te raken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenMensen die niet optrekken op de invoegstrook van de snelweg. Vandaag hing ik achter zo'n leuke die maar tegen 60 bleef hangen. Hij voegde dan uiteindelijk in tegen 75-80 vlak voor een camion, kreeg daar natuurlijk een claxon en lichtspel van. Ik heb die dan maar langs de pechstrook voorbij gestoken. Toen ik eens binnenkeek verwachtte ik eigenlijk een 70 plusser achter het stuur, maar het bleek een kerel van rond de 30 te zijn . Precies of mensen durven hun gaspedaal niet aan te raken.
Daarstraks: kruispunt met lichten waar mensen die naar rechts gaan geen licht, maar een driehoek hebben. Ik kom uit de andere richting en heb groen, de auto's voor mij vinden het nodig om in redelijk druk verkeer die mensen komende van rechts voor te laten. Hebben die mensen dan echt geen verkeersinzicht? Zien die dan niet dat ze het hele kruispunt daarmee dichtzetten? De auto's die daar van rechts komen kunnen perfect doorrijden als het voor de andere richting rood is... Gelukkig heb ikzelf het kruispunt net niet dichtgezet, want da's iets waar ik het ook van krijg, dat ze niet kunnen wachten tot het kruispunt vrij is alvorens door te rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenMensen die niet optrekken op de invoegstrook van de snelweg. Vandaag hing ik achter zo'n leuke die maar tegen 60 bleef hangen. Hij voegde dan uiteindelijk in tegen 75-80 vlak voor een camion, kreeg daar natuurlijk een claxon en lichtspel van. Ik heb die dan maar langs de pechstrook voorbij gestoken. Toen ik eens binnenkeek verwachtte ik eigenlijk een 70 plusser achter het stuur, maar het bleek een kerel van rond de 30 te zijn . Precies of mensen durven hun gaspedaal niet aan te raken.
Langs de andere kant is het zalig dat hem invoegt op t begin van de invoegstrook, dan heb ik de hele invoegstrook om wel snelheid te maken en niet achter hem te hoeven invoegen.
Comment
-
langs de andere kant, oprit leugenberg op de a12 richting antwerpen is snelheidsbeperkt tot 70, en ze staan veel te flitsen op die oprit want er zit een gevaarlijke blinde bocht in waar ze regelmatig uitvliegen...wat kan men dan nog van zijn schapen verwachten dat ze tegen 90 invoegen
Comment
Comment