Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Misschien niet auto-gerelateerd, maar het werkt me hard op de zenuwen.

Rond dit moment van het jaar komen er nieuwe kereltjes aan in de gym. Je weet wel, met het gedacht na 3 maand beach ready te zijn. De ectomorfen komen daar dan aan met armloze marcellekes en staan na elke armtierige set te flexen in de spiegel.

ZUCHT.
    ben je eigenaar van een fitnesszaak?
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      Dat is geen argument vind ik; die vignetten komen er namelijk hoedanook. Duitdland komt binnenkort aan de beurt, geen ontsnappen aan, Frankrijk heeft nu al tolwegen (péages), Nederland voert binnen afzienbare tijd rekeningrijden in. Als je achterblijft zoals België dan ben je pas de schlemiel van de groep (is nu al zo, dit terzijde)
      Nederland heeft het rekeningrijden in de koelkast gestopt, DE moet je nog bekijken of het wegenvignet er door komt, en allen zijn het reacties van de plannen van de omringende landen.

Ik weet ook wel dat het eindresultaat vignetten en rekeningrijden is, maar als je gelooft dat dat de wegensituatie gaat oplossen ben je super naïef.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        ben je eigenaar van een fitnesszaak?
        Nee haha. Ik laat er gewoon elke maand geld achter om er iets van te proberen maken.

Comment

• Natuurlijk niet, teveel auto's (en te veel mensen) op een te kleine oppervlakte los je niet op met vignetten
          Maar dat is het punt ook niet. Waar het om gaat is dat de Belgen hier alleen voor de kosten opdraaien terwijl ze in het buitenland zo goed als overal mogen meebetalen.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Natuurlijk niet, teveel auto's (en te veel mensen) op een te kleine oppervlakte los je niet op met vignetten
            Maar dat is het punt ook niet. Waar het om gaat is dat de Belgen hier alleen voor de kosten opdraaien terwijl ze in het buitenland zo goed als overal mogen meebetalen.
            Waar betaal je als Belg dan tegenwoordig mee? Tol op de Franse snelwegen? In ruil krijg je wel een piekfijne snelweg terug. Autowegenvignet in Zwitserland en Oostenrijk? Kost de wereld niet, en ook weer goed in orde. Hier in België ligt anders niks van kwaliteit dat ik het betalen waard vind, hoewel we er al duchtig voor betalen.

Maar geen nood. Een vignetje voor Belgische snelwegen en snel zal blijken dat België niet zo incontournable is als het op transport aan komt, en dat Rotterdam vrolijk de prijsbewuste verhandelingsbedrijven zal opvangen. Als onze overheid niet weer gaat zalven met allerlei belastingvoordelen om het negatieve effect van een wegenvignet teniet te doen. En dan zitten we weer bij af: de gewone mens betaalt.

Je dacht toch niet dat de kostprijs van al die wegenvignetten en kilometerheffingen niet worden doorgerekend naar de eindklant...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Grote haven? Sorry maar Rotterdam met hun Europoort moet toch niet onderdoen voor Antwerpen...en verkeersproblemen heb je owv. het vrachtverkeer daar véél minder.

Ik ben alleszins ook een voorstander van een vignet voor vrachtverkeer, hier rijden = hier betalen, is toch niet meer dan logisch?
              Antwerpen is aan het wegzakken tegenover Rotterdam en dat verschil zal de komende jaren alleen maar groter worden.

Sent from somewhere, using Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Je bedoelt de bpm neem ik aan? want jaarlijkse taks ligt er voor de meeste wagens toch lager dan in Belgie
                Wegentaksen zijn daar Altijd duurder tenzij je een v8hebt.
                BPM brrrrrrrrrrrr daar mag je dan nog niet aan denken!
                Polo 6n 1.4

Comment

• BPM is duurder dan de BIV hier maar is ook maar éénmalig, dus voor wie een 2e handse M3 V koopt ... ben je beter af, eerste eigenaar gaat wel een deel van BPM doorrekenen (?) maar valt toch mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                    Ben nu 2 weken terug in het land, na 5 weken in Nederland te hebben gewerkt. En het is hier *bedroevend*.

1. Elke 2-vaks autostrade is een 1-vaksbaan door al het zwaar vrachtverkeer.
                    2. Je kan geen 10 kilometer rijden zonder een op/afrit tegen te komen, waar natuurlijk net iemand tegen 70 tussen het verkeer inkomt waardoor iemand die 100 aan het rijden is naar links moet, en hoppa allemaal in de ankers. CC = nutteloos in België.
                    3. Niemand kan zich aan de snelheid houden, op een baan VMAX 70 heb je 99% van de tijd iemand voor je tegen 60, en iemand achter U die 120 wilt rijden.
                    4. Fietsers = levensgevaarlijk, ze rijden waar ze willen, steken over waar ze willen, en de auto moet maar opletten. Voorrangsregels en verkeersregels in het algemeen zijn voor hun niet van toepassing.
                    5. Rode lichten zijn een ramp, slecht afgesteld of gewoon overbodig. Het lijkt echt of men hierdoor de drukte wilt regelen in België, "oh file op punt X, zet iets ervoor een rood licht dan zal het wel afnemen".
                    6. Wegeninfrastructuur is in lachwekkende staat. Ok in Nederland betaal je 3 x de verkeersbelasting als hier, maar het resultaat is er ook naar.
                    7. Elk boerengat heeft zijn eigen "visie" voor verkeersbeleid.
                    8. Heel België is bebouwde kom, overal huizen langs de weg.
                    9. Ronde punten zijn een ramp, allemaal véél te klein, ik mis de gescheiden vakken, en vooral de "turbo" rotondes met aparte bocht voor rechtsaf te slaan.
                    10. The list goes on.
                    gisteren van Wachtebeke naar Axel gereden, en bovenstaande klopt 1000%, een wereld van verschil
                    en dan ben ik nog maar een paar km over de grens

opvallend : geen herstellingen in asfalt, veilige fietspaden OVERAL !, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      gisteren van Wachtebeke naar Axel gereden, en bovenstaande klopt 1000%, een wereld van verschil
                      en dan ben ik nog maar een paar km over de grens

opvallend : geen herstellingen in asfalt, veilige fietspaden OVERAL !, ...
                      Het valt op hé als je daar met de fiets de grens oversteekt.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Nederland staat gewoon lichtjaren voor op België qua ruimtelijke ordening.

Comment

• waar

maar als je in 1 van die huizen op de pot gaat zitten, zit je wel met uw knieen tegen de deur...zo klein

wij wonen in kastelen tov hen

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            waar

maar als je in 1 van die huizen op de pot gaat zitten, zit je wel met uw knieen tegen de deur...zo klein

wij wonen in kastelen tov hen

En die hebben van die echte Hollandse wc's waar je keutel niet in het water valt, maar zo op een verhoogje blijft liggen, zodat je nadien vol trots je creatie kan aanschouwen.

Comment

• minder darmkanker in nl, net door dat plateau !

Comment

• En diene plons van 't water elke keer zodat uw gat nat spet is ook nie alles. Ne goeie raad van een gedreven kakker: leg er eerst een prop wc papier in, dan spet het niet.

Comment

• Die gast wist echt niet dat de wetgeving rond ritsen eindelijk is uitgeklaard...
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    En diene plons van 't water elke keer zodat uw gat nat spet is ook nie alles. Ne goeie raad van een gedreven kakker: leg er eerst een prop wc papier in, dan spet het niet.
                                    Ja maar dan meurt dat zo gigantisch. Tenzij dat je doel is natuurlijk.

Comment

• Ander onderwerp.........

Comment

• Ieder onderwerp draait hier op kakken uit... Straks hebben we nog een gechipte drol, waar men over afstanden en afmetingen begint te kakken
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• primaire ergerlijkheden

Comment

Working...
                                          X