Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDat is geen argument vind ik; die vignetten komen er namelijk hoedanook. Duitdland komt binnenkort aan de beurt, geen ontsnappen aan, Frankrijk heeft nu al tolwegen (péages), Nederland voert binnen afzienbare tijd rekeningrijden in. Als je achterblijft zoals België dan ben je pas de schlemiel van de groep (is nu al zo, dit terzijde)
Ik weet ook wel dat het eindresultaat vignetten en rekeningrijden is, maar als je gelooft dat dat de wegensituatie gaat oplossen ben je super naïef.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenben je eigenaar van een fitnesszaak?
Comment
-
Natuurlijk niet, teveel auto's (en te veel mensen) op een te kleine oppervlakte los je niet op met vignetten
Maar dat is het punt ook niet. Waar het om gaat is dat de Belgen hier alleen voor de kosten opdraaien terwijl ze in het buitenland zo goed als overal mogen meebetalen.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenNatuurlijk niet, teveel auto's (en te veel mensen) op een te kleine oppervlakte los je niet op met vignetten
Maar dat is het punt ook niet. Waar het om gaat is dat de Belgen hier alleen voor de kosten opdraaien terwijl ze in het buitenland zo goed als overal mogen meebetalen.
Maar geen nood. Een vignetje voor Belgische snelwegen en snel zal blijken dat België niet zo incontournable is als het op transport aan komt, en dat Rotterdam vrolijk de prijsbewuste verhandelingsbedrijven zal opvangen. Als onze overheid niet weer gaat zalven met allerlei belastingvoordelen om het negatieve effect van een wegenvignet teniet te doen. En dan zitten we weer bij af: de gewone mens betaalt.
Je dacht toch niet dat de kostprijs van al die wegenvignetten en kilometerheffingen niet worden doorgerekend naar de eindklant...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenGrote haven? Sorry maar Rotterdam met hun Europoort moet toch niet onderdoen voor Antwerpen...en verkeersproblemen heb je owv. het vrachtverkeer daar véél minder.
Ik ben alleszins ook een voorstander van een vignet voor vrachtverkeer, hier rijden = hier betalen, is toch niet meer dan logisch?
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenJe bedoelt de bpm neem ik aan? want jaarlijkse taks ligt er voor de meeste wagens toch lager dan in Belgie
BPM brrrrrrrrrrrr daar mag je dan nog niet aan denken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenBen nu 2 weken terug in het land, na 5 weken in Nederland te hebben gewerkt. En het is hier *bedroevend*.
1. Elke 2-vaks autostrade is een 1-vaksbaan door al het zwaar vrachtverkeer.
2. Je kan geen 10 kilometer rijden zonder een op/afrit tegen te komen, waar natuurlijk net iemand tegen 70 tussen het verkeer inkomt waardoor iemand die 100 aan het rijden is naar links moet, en hoppa allemaal in de ankers. CC = nutteloos in België.
3. Niemand kan zich aan de snelheid houden, op een baan VMAX 70 heb je 99% van de tijd iemand voor je tegen 60, en iemand achter U die 120 wilt rijden.
4. Fietsers = levensgevaarlijk, ze rijden waar ze willen, steken over waar ze willen, en de auto moet maar opletten. Voorrangsregels en verkeersregels in het algemeen zijn voor hun niet van toepassing.
5. Rode lichten zijn een ramp, slecht afgesteld of gewoon overbodig. Het lijkt echt of men hierdoor de drukte wilt regelen in België, "oh file op punt X, zet iets ervoor een rood licht dan zal het wel afnemen".
6. Wegeninfrastructuur is in lachwekkende staat. Ok in Nederland betaal je 3 x de verkeersbelasting als hier, maar het resultaat is er ook naar.
7. Elk boerengat heeft zijn eigen "visie" voor verkeersbeleid.
8. Heel België is bebouwde kom, overal huizen langs de weg.
9. Ronde punten zijn een ramp, allemaal véél te klein, ik mis de gescheiden vakken, en vooral de "turbo" rotondes met aparte bocht voor rechtsaf te slaan.
10. The list goes on.
en dan ben ik nog maar een paar km over de grens
opvallend : geen herstellingen in asfalt, veilige fietspaden OVERAL !, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtengisteren van Wachtebeke naar Axel gereden, en bovenstaande klopt 1000%, een wereld van verschil
en dan ben ik nog maar een paar km over de grens
opvallend : geen herstellingen in asfalt, veilige fietspaden OVERAL !, ...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwaar
maar als je in 1 van die huizen op de pot gaat zitten, zit je wel met uw knieen tegen de deur...zo klein
wij wonen in kastelen tov hen
Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn diene plons van 't water elke keer zodat uw gat nat spet is ook nie alles. Ne goeie raad van een gedreven kakker: leg er eerst een prop wc papier in, dan spet het niet.
Comment
Comment