Vandaag in België, Nederland en Duitsland gereden en vooral met de regen valt het nog harder op hoe vreselijk slecht onze autosnelwegen zijn. Je ziet bijna niks door de spray, moet enorm goed opletten met aquaplaning en hou je stuur maar heel goed vast als je van rijvak verandert. In Duitsland en Nederland vrolijk 120-130 kunnen rijden, alles relax.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
[QUOTE=Joske_;5377161]
Afstand houden
Links plakken
Regen
Camionetten
Vmax 102km/u
Soms zegt 1 beeld zoveel.[/QUOTE
Weet ge wat die bestelwagenbestuurders zeggen ( waartoe ik ook behoor) weeral nen broekschijter die geen 120 rijd in de regen.
persoonlijk rijd ik liever met mn bestelwagen door de regen dan met mn auto, met een geladen bestelwagen heb ik nog nooit last gehad van aquaplanning (toch wel een 700dkm ervaring hiermee) dit in tegenstelling tot een gewone auto.
van dat te dicht rijden geef ik u wel gelijk, maar dat doen de auto's en vrachtwagens ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenWeet ge wat die bestelwagenbestuurders zeggen ( waartoe ik ook behoor) weeral nen broekschijter die geen 120 rijd in de regen.
persoonlijk rijd ik liever met mn bestelwagen door de regen dan met mn auto, met een geladen bestelwagen heb ik nog nooit last gehad van aquaplanning (toch wel een 700dkm ervaring hiermee) dit in tegenstelling tot een gewone auto.
van dat te dicht rijden geef ik u wel gelijk, maar dat doen de auto's en vrachtwagens ook.
Dat te dicht rijden deed inderdaad iedereen in da rijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenklacht indienen ging niks oplossen (woord tegen woord) en parket classeerd da gewoon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenWeet ge wat die bestelwagenbestuurders zeggen ( waartoe ik ook behoor) weeral nen broekschijter die geen 120 rijd in de regen.
persoonlijk rijd ik liever met mn bestelwagen door de regen dan met mn auto, met een geladen bestelwagen heb ik nog nooit last gehad van aquaplanning (toch wel een 700dkm ervaring hiermee) dit in tegenstelling tot een gewone auto.
van dat te dicht rijden geef ik u wel gelijk, maar dat doen de auto's en vrachtwagens ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenVandaag in België, Nederland en Duitsland gereden en vooral met de regen valt het nog harder op hoe vreselijk slecht onze autosnelwegen zijn. Je ziet bijna niks door de spray, moet enorm goed opletten met aquaplaning en hou je stuur maar heel goed vast als je van rijvak verandert. In Duitsland en Nederland vrolijk 120-130 kunnen rijden, alles relax.
Nederland doet het op dat vlak beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDat moet ik toch even corrigeren mijn beste. Ik rijd veel in Duitsland en daar zijn pakken snelwegen die een ongelooflijke mist geven bij regenval.
Nederland doet het op dat vlak beter.
In BE is dat te duur, dus legt men SMA aan. In tegenstelling tot ZOAB is dit niet poreus, dus blijft het water op het wegdek liggen ipv dat het door de poriën van het ZOAB afgevoerd wordt. En na enkele jaren zijn er al beschadigingen (zie viaduct Vilvoorde, ...) en dan moet men sowieso weer heraanleggen...
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VI
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
Hier zijn ze echt kampioen in het rechts rijden. Soms treintjes van 500 meter en meer.
In de UK zijn ze wel veel hoffelijker want bijna niemand gaat dan langs links voorbij... Iedereen doet mooi met met de rechtse treintjes-vorming.
Van ritsen hebben ze hier volgens mij ook nog niet gehoord. Als een en rijstrook is afgesloten dan gaan ze 2km voor de afsluiting al op het andere rijvak rijden en als jij dan denkt te blijven rijden tot de effectieve afsluiting dan wordt je als heel halve zot bekeken. Dit geldt ook als het file is. In België simpelweg ondenkbaar.Last edited by germinal; 10/07/2014, 02:16.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VI
Ik erger mij zo hard aan de voorrang van rechts regel. Dat is zo een debiele regel die ze eigenlijk dringend zouden moeten afschaffen.
begrijp ook niet wie op dat idee is gekomen en ik denk dat er maar zeer weinig landen zijn waar die regel bestaat.
HOOFDBAAN voorrang op ZIJBAAN aub
Dat is een simpele en uniforme regel die de verkeersveiligheid ten goede komt
Afschaffen die handel dus ( zou veel accidenten en ergernissen voorkomen, nu moet je nagaan: is dit een voorrangsbaan of niet , kleine zijstraten zitten soms verscholen, veel mensen negeren de voorrang van rechts, waarschijnlijk omdat de voorrang van rechts in veel gevallen niet logisch is .... )previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEh kerel, er was sprake van een aanrijding met vluchtmisdrijf. Ik moet het eerste parket nog vinden dat bij schade bij de vluchter dat vrolijk seponeert.
de aanrijding is gebeurt toen ik vlak aan het stopbord geremt heb. had die blijven taan en politie langsgekomen, dan hadden ze dat allemaal kunnen noteren. stopbord stond aan mijn rechterraam.
met da ik nie wou uitstappen en een file achter hem begon op te komen, is hij vertrokken. eerst iets verder gezet (ik gevolgd en achter hem blijven staan), daarna reed die langs éénrichtingsstraat omgekeerd weg en reed allemaal kleine baantjes door. heb ook nog gevolgd, maar niet zo makkelijk als je ondertussen weer naar de politie zit te bellen om de correcte achternr plaat door te geven.
autos genoeg die ons daar gezien hebben, maar gaat ge nog ene vinden die daarvoor getuigd? ik had ook geen schade door de nieuwe trekhaak. enkel de plastiek van de bumper stond omhoog (duwt ge met de hand weer omlaag). politie wist dus niet wat in te geven in de computer
-verkeersongeval met vluchtmisdrijf (geen schade, immers plakte die zo dicht, en ik stopte voor een stopbord dat hij net niet genoeg afstand had nog te remmen). hij zowieso in fout bij achterinrijden aan een stopbord. ik MOET stoppen.
-verkeersagressie: en dit wordt net door parket geklasseerd wegens woord tegen woord
ik moet dringend zo een dashcam steken, en dan best ene die ik zou kunnen omdraaien zodat zijn acties achter mij ook gefilmd worden. ze mogen gerust de hele rit van 2uur bekijken waar ik van men werk kom en tegen 85-90 achter de vrachtwagens blijf op rechterbaanvak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIk erger mij zo hard aan de voorrang van rechts regel. Dat is zo een debiele regel die ze eigenlijk dringend zouden moeten afschaffen.
begrijp ook niet wie op dat idee is gekomen en ik denk dat er maar zeer weinig landen zijn waar die regel bestaat.
HOOFDBAAN voorrang op ZIJBAAN aub
Dat is een simpele en uniforme regel die de verkeersveiligheid ten goede komt
Afschaffen die handel dus ( zou veel accidenten en ergernissen voorkomen, nu moet je nagaan: is dit een voorrangsbaan of niet , kleine zijstraten zitten soms verscholen, veel mensen negeren de voorrang van rechts, waarschijnlijk omdat de voorrang van rechts in veel gevallen niet logisch is .... )
Om het effe te hebben over de oorsprong van deze regel, wel deze komt eigenlijk uit Groot-Brittannië, en is in heel veel Europese landen overgenomen (alhoewel wij allemaal aan de andere kant van de weg rijden en het bij ons dus voorrang van links had moeten worden).
Het is zelfs zo dat er in heel veel landen voorrang van rechts in op een rotonde, wat eigenlijk totaal onlogisch is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVoorrang van rechts is zowat het simpelste regeltje dat er is, mensen die het verstand niet hebben om dat regeltje na te leven kunnen ze beter gewoon hun rijbewijs afpakken!
Nog een goed voorbeeld, voorrang van rechts op zulke wegen zoals hieronder, is gewoon levensgevaarlijk. VMAX van 70km/u op een drukke verbindingsweg, en om de haverklap een slecht zichtbare zijstraat die voorrang heeft...voorbeeld hieronder is mijn favoriet, van rechts komt een oude boerenkasseibaan. Jarenlang geen auto zien uitkomen (wel altijd vertragen want zichtbaarheid = 0, en je weet maar nooit). Begin dit jaar is in deze straat een B&B geopend. Dus toevloed van een hoop volk die daar overnachten, niet bekend zijn met de streek, en die komen dan uit die zijstraat tegen 10km/u voor uw neus...
Van dit soort situaties kent iedereen wel in zijn streek, en het is ronduit schandalig. Dat moet gewoon een voorrangsweg zijn, met haaietanden voor de zijstraten!
En als je gaat zeggen "dan moet je je snelheid maar aanpassen", wel, op deze weg van 4 kilometer zijn er in 1 richting ACHT voorrang van rechts straten! Dat is 8 keer optrekken, vertragen, en terug optrekken. Compleet debiel.
Last edited by TooTall; 10/07/2014, 08:34.
Comment
-
Het is wel zo dat er in België zoals bij zoveel zaken geen logica in zit.
In Frankrijk is er eigenlijk ook een algemene voorrang van rechts regel, maar in de praktijk is zo goed als alles geregeld met voorrangborden. De regel is er eigenlijk uitzondering.
Ik kan TooTall volledig volgen in zijn betoog en snap gerust zijn frustratie ... in Brussel zou ik elke dag tientallen ongelukken in mijn recht kunnen uitlokken gewoon door die voorrang van rechts regel die te pas en vooral te onpas wordt toegepast.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVoorrang van rechts is zowat het simpelste regeltje dat er is, mensen die het verstand niet hebben om dat regeltje na te leven kunnen ze beter gewoon hun rijbewijs afpakken!
Comment
-
Hier bij ons in't stad is alles maar dan ook alles voorrang van rechts. Behalve 1 kruispunt. Alle weken is het daar koekenbak. Mijne nonkel heeft daar op mijn trouwfeest zelfs zijne auto perte total gereden. Hij had ook z'n 'voorrang van rechts' genomen. Sadistisch is 't. Soms vraag je je af welke imbicielen hiervoor instaan.
Comment
-
Dat deze regel uit GB komt lijkt me zeer straf aangezien dat hier niet bestaat. Alles wordt geregeld met strepen op de kruispunten (of rotondes, maar daar staan ook strepen, enkel of dubbel) en de HOOFDBAAN heeft altijd voorrang wat het verkeer veel veiliger en vlotter maakt.
In België is het inderdaad allemaal willekeur. Soms staat er een bord om aan te geven dat je voorrang dient te geven, dan weer niets. soms wordt aangegeven dat je op een voorrangsbaan zit, dan kan dat weer plots veranderen...
op zich is het inderdaad een simpele regel, alleen wordt hij noet consequent toegepast door de infrastructuur (voorrangsweg) Zijn er straten doe geen voorrangsbaan zijn maar dan kom je aan een zijstraat en dan Zie je daar plots een stop-bord voor de mensen die uit de zijstraat komen...
Simpel gesteld neem je consequent je voorrang van rechts dan kan je elke dag een nieuwe auto gaan kopen. Heel veilig dusprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNederland legt snelwegen in ZOAB aan, een type asfalt dat pakweg om de 5 jaar vernieuwd moet worden. Dat doet men door 's nachts individuele rijstroken af te sluiten, de ZOAB toplaag af te schrapen, opnieuw aan te leggen en te belijnen. Op een weekje tijd kan je zo pakweg 30 km in beide richtingen heraanleggen.
In BE is dat te duur, dus legt men SMA aan. In tegenstelling tot ZOAB is dit niet poreus, dus blijft het water op het wegdek liggen ipv dat het door de poriën van het ZOAB afgevoerd wordt. En na enkele jaren zijn er al beschadigingen (zie viaduct Vilvoorde, ...) en dan moet men sowieso weer heraanleggen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNederland legt snelwegen in ZOAB aan, een type asfalt dat pakweg om de 5 jaar vernieuwd moet worden. Dat doet men door 's nachts individuele rijstroken af te sluiten, de ZOAB toplaag af te schrapen, opnieuw aan te leggen en te belijnen. Op een weekje tijd kan je zo pakweg 30 km in beide richtingen heraanleggen.
In BE is dat te duur, dus legt men SMA aan. In tegenstelling tot ZOAB is dit niet poreus, dus blijft het water op het wegdek liggen ipv dat het door de poriën van het ZOAB afgevoerd wordt. En na enkele jaren zijn er al beschadigingen (zie viaduct Vilvoorde, ...) en dan moet men sowieso weer heraanleggen...
Geef mij maar beton. Misschien wat luider, maar het blijft wel liggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtengeen getuigen.
Comment
Comment