Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op de Lispersteenweg van Boechout-Lier zijn ze een tijd geleden met wegenwerken begonnen. Men heeft dus een deel van de straat afgezet en het verkeer wordt er geregeld met tijdelijke verkeerslichten om het verkeer er beurtelings door te laten


    Nu reed ik daar vorige week, kwam aan het eerste werflicht en dat werkte gewoon NIET! Auto voor mij reed door dus ik ging ook mee. Wat verder moesten we ons aan de kant zwieren omdat de tegenliggers natuurlijk afkwamen...

    Nu reed ik daar gisterenavond ook. We staan met 5-6 te wachten tot het groen wordt (wat ook altijd belachelijk lang duurt met zo'n tijdelijke verkeerslichten...). Uiteindelijk wordt het groen voor ons, rijden door, en een 2-300m verder komen we ineens 2 tegenliggers tegemoet die dus terug achteruit moesten. En die hadden dus ook groen voor hun kant gekregen.

    Ik begrijp toch niet dat ze die afstelling van die lichten zo verkeerd kunnen zetten. Heb vandaag gebeld naar meldpunt wegenwerken, maar die sturen mij door naar de gemeente zelf. Die is enkel in de voormiddag open dus daar namen ze niet op. Dus morgen opnieuw bellen en hopen dat ze dat asap oplossen. Want het is niet alleen enorm ergerlijk maar op die baan met die bochten ook veel te gevaarlijk. Als dat nog lang zo blijft komen daar gegarandeerd ongevallen van.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
      ik woon in de velden waar die zone 50 is: degoutant! Is nog maar een paar maanden dat het gewijzigd is, maar soms zit je van Zottegem komende achter iemand die maar 35 rijdt! Heb ze nog niet zien flitsen daar, maar net voor t' schip richting G'bergen heeft de V70 al gestaan vorige maand.
      En wat er veel niet weten is dat de onbemande camera niet vooraan flitst: ze komen van Zottegem en vertragen maar, maar je kan daar wel makkelijk een aantal auto's passeren in het naarboven rijden, als de tegenliggers meezitten (zeker met de m135).
      Ben je een miljoen % zeker van het feit dat die niet vooraan flitst? Ik vertraag daar ook altijd, puur uit schrik om toch geflitst te worden, naar 50.

      Een dezer eens tegen 70 doen, bij een boete, mag ik even je contactgegevens?
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Wat voor fouten zouden dat dan zijn?
        Wel, gisteren is het bvb. nog gebeurd dat ik, op een plaats waar ik niet gewoon ben van komen (was op weg naar een klant), het bord niet gezien had dat aanduidde welke voorsorteerstrook voor welke richting was. Ik moest rechtdoor en nam de rechtse rijstrook. Die was echter enkel voor rechtsaf. Ik moest dus de linkse hebben die zowel voor rechtdoor als linksaf diende. Ik heb m'n richtingaanwijzer opgezet, een vriendelijke bestuurder (in dit geval van een VW Passat) liet me ertussen.

        Is dat een fout? Jazeker. Besef ik dat? Jazeker. Mag ik nu nooit meer met de auto rijden?

        Iedereen die eerlijk is, geeft toch gewoon toe dat hij af en toe een foutje maakt?
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Ben je een miljoen % zeker van het feit dat die niet vooraan flitst? Ik vertraag daar ook altijd, puur uit schrik om toch geflitst te worden, naar 50.
          Ben een paar jaar terug in Oostende 'gepakt' op de neus. 52 na correctie waar maar 50 mocht.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
            Ben een paar jaar terug in Oostende 'gepakt' op de neus. 52 na correctie waar maar 50 mocht.
            Het bestaat zeer zeker, dat weet ik, maar ik vraag me af of die specifieke paal in Zottegem dat ook doet...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              De 'goedgekeurde' flitsplaatsen op deze route zijn voor zover ik weet beperkt: De N42 in Zottegem (waar de weg twee vakken breed is) wordt gecontroleerd door een Volvo V70 break maar staat er niet zo heel veel, sowieso auto op de pech/parkeerstroot daar = remmen. Van Zottegem tot Wetteren heb ik geen weet van een flitser die er kan staan, tenzij in het laatste stuk voor het rond punt aan de E40. Dat is politiezone Oosterzele en die flitsen met een grijze Toyota Corolla Verso.

              De grootste sm**rlappen zijn de mannen met hun miseriegroene (met blauwe schijn) Ford Focus break van politiezone G'bergen/Lierde. Die kunnen hier quasi voor mijn deur staan, maar evenzo iets verderop richting Geraardsbergen of gewoon op één van die 'inhammen' voor of na de kruising met de Brakelsesteenweg. Ook hier hanteer ik: auto langs de kant, ik remmen (eigenlijk gewoon op voorhand een beetje gas lossen is goed als je niet letterlijk 160 km/h doet).

              Man, die van zone G'bergen/Lierde doen soms alles om toch maar te kunnen flitsen. Koffer openzetten zodat het lijkt alsof iemand aan het laden/lossen is, pinker naar rechts opzetten zodat het een tijdelijk stilstaande wagen lijkt (bvb. om te bellen), overal echt 'weggestoken' staan. Soms hoop ik gewoon dat die wagen eens ontploft

              Ik ben het met je eens dat deze baan geschikt is om zeker 90 te rijden (en eigenlijk meer ook). Nu de nieuwe bedekking in asfalt er is is er ook absoluut voor ons GEEN lawaaihinder meer (beton maakte wat meer lawaai maar IMO nog steeds niet storend). Ik rij meestal 100/110 op teller, en ben nog nooit geflitst.

              O ja: let op, politiezone G'bergen-Lierde wisselt, om NOG meer mensen te kunnen flitsen, soms van flitsauto (want de miseriegroene Focus is hier zeer bekend) met een andere PZ. Zo heb ik al de V70 van Zottegem, de Golf IV Break van Ninove en de blauwe Mondeo Break van Brakel gezien hier.
              Sinds vorige week flitsen ze in G'bergen met een witte Renault Espace. Dat is die van Oudenaarde.

              En onze ouwe getrouwe blauwe Focus heb ik al gezien in Zwalm en Kluisbergen.

              Comment


              • Veel volk van Giesbaargen dikken!!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Wel, gisteren is het bvb. nog gebeurd dat ik, op een plaats waar ik niet gewoon ben van komen (was op weg naar een klant), het bord niet gezien had dat aanduidde welke voorsorteerstrook voor welke richting was. Ik moest rechtdoor en nam de rechtse rijstrook. Die was echter enkel voor rechtsaf. Ik moest dus de linkse hebben die zowel voor rechtdoor als linksaf diende. Ik heb m'n richtingaanwijzer opgezet, een vriendelijke bestuurder (in dit geval van een VW Passat) liet me ertussen.

                  Is dat een fout? Jazeker. Besef ik dat? Jazeker. Mag ik nu nooit meer met de auto rijden?

                  Iedereen die eerlijk is, geeft toch gewoon toe dat hij af en toe een foutje maakt?
                  Is dat nu zo moeilijk om als je een verkeerde keuze van rijstrook genomen hebt, om de volle lijn en voorrangsregels bij manoevers te respecteren en ofwel voorrang te geven aan het verkeer op de rijstrook waar je wil invoegen, ofwel niet over de volle lijn te gaan en gewoon de gekozen richting te vervolgen? Waarom moeten anderen jouw fout oplossen?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Veel volk van Giesbaargen dikken!!
                    Ja dikken! Dat moet ge ergens anders wel niet zeggen of ze bekijken u maar raar.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Wel, gisteren is het bvb. nog gebeurd dat ik, op een plaats waar ik niet gewoon ben van komen (was op weg naar een klant), het bord niet gezien had dat aanduidde welke voorsorteerstrook voor welke richting was. Ik moest rechtdoor en nam de rechtse rijstrook. Die was echter enkel voor rechtsaf. Ik moest dus de linkse hebben die zowel voor rechtdoor als linksaf diende. Ik heb m'n richtingaanwijzer opgezet, een vriendelijke bestuurder (in dit geval van een VW Passat) liet me ertussen.

                      Is dat een fout? Jazeker. Besef ik dat? Jazeker. Mag ik nu nooit meer met de auto rijden?

                      Iedereen die eerlijk is, geeft toch gewoon toe dat hij af en toe een foutje maakt?
                      Een plaats die ge nie gewoon zijt en bord nie gezien = nie aan t opletten wat er in het verkeer gebeurd. Zeker op plaatsen waar ge nie gewoon zijt zou ge extra moeten opletten.

                      Idd vriendelijke mens, maar zoals wooter schreef had ge ook gewoon de gekozen richting kunnen volgen om u vervolgens ergens reglementair te keren. Dan had die brave mens u nie moeten helpen om een fout te maken, dan had ge het helemaal zelfstandig opgelost.

                      Comment


                      • Allemaal goed en wel, maar durf jij zeggen dat je nooit ergens een fout maakt?

                        Ik alleszins wel, en ik ben waarschijnlijk actiever met het verkeer en autorijden zelf bezig dan 95% van de bevolking (ik stel geen GPS in al rijden maar stop daarvoor, bel nooit achter het stuur, bijna nooit de radio, en probeer altijd te anticiperen). Ik ben gewoon een mens, geen geperfectioneerde robot/computer.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                          Ja dikken! Dat moet ge ergens anders wel niet zeggen of ze bekijken u maar raar.
                          Ik ben aujgelek ne wettel! Mo den bougront was ier goejekeuper!
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                            Ja dikken! Dat moet ge ergens anders wel niet zeggen of ze bekijken u maar raar.
                            Haha, toen ik naar Antwerpen verhuisde, moest ik het heel snel afleren. Nu zeg ik het enkel nog als ik heel boos ben of als ik nog eens bij m'n Geraardsbergse maten ben en serieus wat gedronken heb.

                            Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Ik ben aujgelek ne wettel! Mo den bougront was ier goejekeuper!
                            Bouwgrond in Geraardsbergen is idd zoveel goedkoper. Mooie omgeving. Helaas ver van de snelwegen. Dat is de reden waarom ik er niet meer woon.

                            Comment


                            • Gij zijt ne verhuisden dikken

                              Het is maar relatief t.o.v. wat je wenst hé. Ik pin me nooit vast op werklocatie want die kan zomaar veranderen bij mij.

                              Momenteel is het ideaal want mijn ouders wonen in Ninove (kwartiertje rijden), mijn vrouw haar ma in Erwetegem (7 minuten rijden) en mijn vrouw haar pa (zijn gescheiden) in Oosterzele (pakweg 20 minuten rijden). Ik werk 90% in Oudenaarde (25 minuten met de scooter). Aansluiting E40 is ça va via Wetteren (dikke 20 minuten) of via Aalst (eveneens dikke 20 minuten). Ik zit ook op amper een kwartiertje van de A8 die aansluiting geeft op de ring van BXL (niet dat ik daar ooit moet zijn), en sta op 45-50min in hartje Rijsel, mijn favoriete "dichtbij en ideaal voor één dagje weg/shoppen/..." stad.

                              DE stad van BE voor mij is A'pen, en die is toch ver weg, of ik nu in Ninove of Hemelveerdegem woon

                              Bouwgrond, voor zoiets hou je de kerk in het midden qua eisen van jezelf en je vrouw. Zij wou niet te ver van familie e.d., ik zou liever diep in Henegouwen gaan wonen. Nu ga ik daar ter compensatie vaak gewoon mijn tank leegcruisen
                              Last edited by timothy; 25/07/2014, 21:33.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Allemaal goed en wel, maar durf jij zeggen dat je nooit ergens een fout maakt?

                                Ik alleszins wel, en ik ben waarschijnlijk actiever met het verkeer en autorijden zelf bezig dan 95% van de bevolking (ik stel geen GPS in al rijden maar stop daarvoor, bel nooit achter het stuur, bijna nooit de radio, en probeer altijd te anticiperen). Ik ben gewoon een mens, geen geperfectioneerde robot/computer.
                                Ik zal nooit zeggen dat ik geen fouten maak, maar ik ga niet krom lullen en zeggen dat mensen maar rekening moeten houden met het feit dat ik een fout zou maken. Zo werkt het niet. Het gebeurt bijgevolg, maar het is zelden dat ik een onbedoelde fout maak. Fouten in de zin van snelheidslimieten negeren, wat sneller dan toegelaten door de file filteren etc. doe ik regelmatig, maar is zelden een element bij dat de andere weggebruikers de door mij geschapen problemen (en ze zijn dan al klein tot onbestaand) moeten oplossen.

                                Al bellend keren op een rijbaan en daardoor niet zien dat je een achterligger of tegenligger in gevaar brengt, zo met je passagier in discussie zitten dat je niet merkt dat je van je rijvak afwijkt en je richting je tegenliggers rijdt, een verkeerde rijvak kiezen omdat je een bord niet zag staan dat de wegsituatie uitlegt, en je er over de volle lijn nog tussen wringen, de afrit missen en over de pechstrook achteruit rijden om de afrit toch nog te nemen... Allemaal dingen die vermijdbaar zijn door ofwel te focussen op het autorijden, of de genomen keuzes accepteren en niet gevaarlijke situaties veroorzaken die anderen moeten oplossen... Allemaal ook dingen die ik deze week heb gezien, en waar ik als motorrijder aan een onnodig risico werd blootgesteld, enkel en alleen omdat iemand niet genoeg oplette, en de door hem geschapen problemen vervolgens verergerde door toch door te zetten.

                                Comment


                                • Ergernis van vandaag. De spanningsregelaar (vermoed ik) van mijn VFR die de geest gegeven heeft.

                                  (Honda ziekte)

                                  Comment


                                  • Het grote ergernis topic deel VI

                                    Ergernis: het geflits in Antwerpen net achter de tunnel onder het nieuwe justitiepaleis... Het gaat daar van 70 naar 90 maar waar ze staan is het nog 70... Is dat verkeersveiligheid?!??!? veel mensen trekken daar goed op en rijden al 90-100 op 100-200 meter van het bord 90 en worden dan geflitst..
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • Is dat verkeersveiligheid?
                                      Nee, natuurlijk niet, net zoals bij 95% van de andere locaties waar ze zitten te flitsen.
                                      Het moet geld opbrengen en dat is de enige reden waarom ze dat doen, verkeersveiligheid kan die mannen geen fluit schelen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        verkeersveiligheid kan die mannen geen fluit schelen.
                                        Het is griezeliger dan dat...

                                        Vele van die flitsers zijn er zo rotsvast van overtuigd dat ze de verkeersveiligheid helpen, net zoals de rebellen in Oekraïne er rotsvast van overtuigd zijn dat dat Maleisische vliegtuig vol spionnen zat. Er is een hele groep mensen overtuigd dat ons snelheidsbeleid 30-50-70-90 zou moeten zijn, en dat dit aanzienlijk levens zou sparen.

                                        Comment


                                        • Vroeger was een gewone weg 90, nu 70. Vroeger was een 2x2 met gescheiden middenberm 120, nu bijna overal 90.

                                          Idiote snelheidsverlagingen zonder enig nadenken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X