Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En dan van de Duinkersesteenweg hier in Oostende maar gezwegen zeker .....
Vroeger mocht je daar 90. Als een voorganger trager reed kon je makkelijk en veilig inhalen.
Nu nog 70 met een heeeeel groot verdrijvingsvlak in het midden zodat inhalen strafbaar is geworden.
Rij daar nu maar eens achter een klein autotje of tractor. Je kan er soms je stuur opfretten van frustraties.
En voor de veiligheid van de fietsers hoeven ze het niet te doen. Deze hebben een volledig afgezonderd fietspad van een rijstrook breed.
Diegene die deze opstelling heeft bedacht mogen ze van mijn part onderste boven met z'n ***spel aan de wasdraad hangen, totdat ze snappen dat dit niet goed zit.
Dit was ik al bijna vergeten, maar je hebt 110% gelijk... Wat een klucht zeg. En zoals je aangeeft, voor de veiligheid van fietsers of omwonenden daar - allebei afwezig - hoeven ze het echt niet te doen.
Wie verzint zoiets op die plaats? En vooral: rijdt die persoon op die weg in goeie omstandigheden en bij weinig verkeer echt maar 70 km/u? Ja zeker...
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
ik hoor het al, veel werkende flitsers zijn ze hier ni gewoon
valt ook op
Van dat flitsen tot daar aan toe. Ik probeer mij zoveel mogelijk aan de snelheidsregels te houden en als ik eens geflits wordt ga ik niet janken.
Maar moesten ze hier evengoed de criminaliteit aan pakken zoals dat ze tijd steken in flitsen......
De laatste weken staan ze bijna iedere zondag in de middag ter hoogte van van Mccain richting Blankenberge te flitsen.
Daarvoor wordt er tijd vrijgemaakt. Maar hier nog buiten komen als het donker is doe je op risico van eigen lijf en leden.
Ge moogt natuurlijk onze blauwe vrienden niet afschieten, ze doen ook maar wordt de burgervader heeft opgedragen .......
Nu zijn de inhaalmogelijkheden haast overal verdwenen (op het absurde af: wat is in godsnaam het nut van het vervangen van een nuttige tweede rijstrook door kilometerslange met witte lijnen gearceerde vlakken???? (stuk Nieuwpoort/Lombardsijde naar Westende bijvoorbeeld) en zijn stukjes 90 km/u haast een zeldzaamheid (waarom kan er bijvoorbeeld geen 90 gereden worden op het stuk viervaksbaan tussen Oostduinkerke en Koksijde, maar slechts 70?).
Eén van de meest absurde voorbeelden vind ik nog de weg vanaf de afrit van Oostduinkerke naar het rondpunt om te kiezen richting Wulpen/Oostduinkerke/Veurne. Men is er daar in geslaagd om een veilige weg waar men veilig 90 km/u mocht rijden en waar men perfect kon inhalen (zie google street view: https://www.google.be/maps/@51.09759...w5QuiWk5Cg!2e0 ) levensgevaarlijk te maken door het aanleggen van plotse wegveranderingen, het plaatsen van een heleboel paaltjes en het verlagen van de snelheid (op een voorheen perfect recht stuk weg waar zelfs 90 km/u traag leek) tot 70 km/u. Vriend van mij - die nota bene steeds braaf de snelheidsbegrenzingen volgt - is daar 's nachts recent nog bijna het decor met paaltjes ingereden omdat de paaltjes slecht zichtbaar waren. Begrijpe wie begrijpen kan...
Enfin. Ik moest deze frustraties even kwijt.
=> op die baan nr koksijde/nieuwpoort rij ik altijd 90 trek er mij niet veel van aan. Idem vanaf Diksmuide richting ODK rij ik ook meestal 90... Die paaltjes zijn daar idd heel slecht geplaatst en nog eens onduidelijk ook. Ergernis: middenvaksplakkers op 3vaks snelweg
Ik heb vandaag mama eend en de kleintjes gered!! Al ben ik er zelf trots op :p. Ik moest al goe in de remmen voor de beestjes en langst de andere kant kwam er nen trekker oplegger die gelukkig alles dicht smeet en op een halve meter stil kwam te staan van de beestjes. Natuurlijk bleven die int midden van de weg staan. Dus heb ik ze mer gauw de gracht in gejast :p. Start de dag eens met een goede daad
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Bwa, chance dat we nog nacht hebben en boerenbaantjes!
Wacht maar, hier staat het ondertussen vol met van die blauwe borden aan de boerenbaantjes.
Gaat meer en meer komen.
Daarna gaan de verkeersspecialisten kunnen vaststellen dat het toch zo druk geworden is dat verkeer.
Kan niet missen als je alle verkeer naar één en dezelfde baan gaat leiden.
Vreemd genoeg mag je bij het buiten rijden van De Haan richting Oostende wel 90.
ja...400 meter ofzo...kort voor de voetgangersbrug Vosseslag (waar ze flitsen naast de golf!) is het al maar 70 meer, daarna klein stukje weer 90 en vanaf Bredene is het weer om zeep...
tussen De Haan en Wenduine heb je ook nog een paar korte stukjes 90
Ergste is N377 De Haan-Jabbeke, dat verandert daar minstens 5 keer van 70-90
ja...400 meter ofzo...kort voor de voetgangersbrug Vosseslag (waar ze flitsen naast de golf!) is het al maar 70 meer, daarna klein stukje weer 90 en vanaf Bredene is het weer om zeep...
tussen De Haan en Wenduine heb je ook nog een paar korte stukjes 90
Ergste is N377 De Haan-Jabbeke, dat verandert daar minstens 5 keer van 70-90
Ik vind dat daar niet kunnen. Zeker niet in het hoogseizoen. Op 400m kan er veel gebeuren. Als ik het me nog goed herinner is daar verschillende jaren geleden al eens iets gebeurt.
Tja N377 daar staan (nog) geen camera's hé...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik heb vandaag mama eend en de kleintjes gered!! Al ben ik er zelf trots op :p. Ik moest al goe in de remmen voor de beestjes en langst de andere kant kwam er nen trekker oplegger die gelukkig alles dicht smeet en op een halve meter stil kwam te staan van de beestjes. Natuurlijk bleven die int midden van de weg staan. Dus heb ik ze mer gauw de gracht in gejast :p. Start de dag eens met een goede daad
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Dit was ik al bijna vergeten, maar je hebt 110% gelijk... Wat een klucht zeg. En zoals je aangeeft, voor de veiligheid van fietsers of omwonenden daar - allebei afwezig - hoeven ze het echt niet te doen.
Wie verzint zoiets op die plaats? En vooral: rijdt die persoon op die weg in goeie omstandigheden en bij weinig verkeer echt maar 70 km/u? Ja zeker...
ik rij daar nog altijd 90 a 120, eens op de nieuwpoortsesteenweg ist wel braaf 55
Nu zijn de inhaalmogelijkheden haast overal verdwenen (op het absurde af: wat is in godsnaam het nut van het vervangen van een nuttige tweede rijstrook door kilometerslange met witte lijnen gearceerde vlakken???? (stuk Nieuwpoort/Lombardsijde naar Westende bijvoorbeeld) en zijn stukjes 90 km/u haast een zeldzaamheid (waarom kan er bijvoorbeeld geen 90 gereden worden op het stuk viervaksbaan tussen Oostduinkerke en Koksijde, maar slechts 70?).
Eén van de meest absurde voorbeelden vind ik nog de weg vanaf de afrit van Oostduinkerke naar het rondpunt om te kiezen richting Wulpen/Oostduinkerke/Veurne. Men is er daar in geslaagd om een veilige weg waar men veilig 90 km/u mocht rijden en waar men perfect kon inhalen (zie google street view: https://www.google.be/maps/@51.09759...w5QuiWk5Cg!2e0 ) levensgevaarlijk te maken door het aanleggen van plotse wegveranderingen, het plaatsen van een heleboel paaltjes en het verlagen van de snelheid (op een voorheen perfect recht stuk weg waar zelfs 90 km/u traag leek) tot 70 km/u. Vriend van mij - die nota bene steeds braaf de snelheidsbegrenzingen volgt - is daar 's nachts recent nog bijna het decor met paaltjes ingereden omdat de paaltjes slecht zichtbaar waren. Begrijpe wie begrijpen kan...
Enfin. Ik moest deze frustraties even kwijt.
=> op die baan nr koksijde/nieuwpoort rij ik altijd 90 trek er mij niet veel van aan. Idem vanaf Diksmuide richting ODK rij ik ook meestal 90... Die paaltjes zijn daar idd heel slecht geplaatst en nog eens onduidelijk ook. Ergernis: middenvaksplakkers op 3vaks snelweg
idem op de N9 Gent-Eeklo.. enorm brede baan waar nu ook de 2de rijstrook is vervangen door een gearceerde middenstrook..
tijdens de spits gezellig tuffen tegen 60km/u van Gent tot in Eeklo.
Chance dat het nu zomervakantie is, maar vanaf September ga ik terug m'n stuur opfretten :s
Van die fietsers, onder andere in Gent, da denken da ze alles mogen. Vollenbak een voorrang pakken terwijl da er DUIDELIJK haaietanden op het fietspad staan of gewoonweg gevaarlijk doen.
Voor alle fietsers onder ons: ik probeer jullie in het oog te houden, maar als jullie zich niet aan de regels houden, kant altijd zijn da ge tegen mijnen bumper plakt!
idem op de N9 Gent-Eeklo.. enorm brede baan waar nu ook de 2de rijstrook is vervangen door een gearceerde middenstrook..
tijdens de spits gezellig tuffen tegen 60km/u van Gent tot in Eeklo.
Chance dat het nu zomervakantie is, maar vanaf September ga ik terug m'n stuur opfretten :s
de namen van de mensen die voor zo'n veranderen verantwoordelijk zijn zouden moeten publiek gemaakt worden
Ergernis van gisteren, was wandeltocht hier in het dorp en van 's morgens vroeg waren ze al op de baan.
Letterlijk dan, want een voetpad kennen die mannen precies niet, en dan gaan ze nog kwaad worden als ze bijna omver gereden worden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Van die fietsers, onder andere in Gent, da denken da ze alles mogen. Vollenbak een voorrang pakken terwijl da er DUIDELIJK haaietanden op het fietspad staan of gewoonweg gevaarlijk doen.
t valt mij meer en meer op dat fietsers gewoon de wegcode negeren (met het gedacht, we zijn zwakke weggebruiker en ze moeten toch stoppen voor ons).
vroeger hadden fietsers voorrang op een rondpunt, maar meer en meer staan er haaietanden of zelf al een verkeersbord voor de fietsers. je rijd dan op het rond punt, ver genoeg voorbij een fietser en draait af. hebben die nog het lef om van hun oren te maken omdat ze moeten remmen om niet op u achterwiel te zitten....
voetgangers van hetzelfde en vooral in leuven. die stappen van hunnen bus en gaan gewoon het fietspad over zonder kijken. kom je daar dan aan met de fiets aan 25km/h. aan t station kijken ze naar niks, lopen gewoon over straat omdat ze hunnen trein moeten halen. ik hoop dat er overal cameras aan het filmen zijn voor als er zo eens ene onder uw wielen steekt.
gisteren wel een goei gezien met 2 fietsers. ze rijden dus op de baan (op zo een gekleurd stuk fietsSUGGESTIEstrook, geen fietspad), met 2 naast elkaar BUITEN bebouwde kom. goed het verkeer aan het hinderen die naar de express weg gaan.
nuja, een paar 100meter verder is er rood licht. een 10tal autos gaat de fietsers in een grote bocht voorbij en stopt dan aan die lichten. rechts en deels onder de autos die gekleurde strook, daarna een rij geparkeerde autos en dan het voetpad. ik zie de fietsers afkomen en die wijken al naar rechts (ene rijd op de volle lijn, de rechtse rijd in het midden van die parkeervakken). en dan komt het, een geparkeerde auto...
ne normale mens verwacht dat ze achter elkaar gaan rijden om er nog tussen te gaan, maar nee, deze blijven koppig naast elkaar rijden, komen dichter bij elkaar en beseffen dan: 'we geraken er hier niet tussen' en zijn op 30cm van die geparkeerde auto moeten remmen.
het volgende groepje fietsers (3naast elkaar) splitse gewoon op, 1 tussen de autos en de 2andere naast elkaar het voetpad op
...
verkeersinzicht: GROTE NUL
Comment