Oorspronkelijk geplaatst door Barie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk BerichtenRinglaan in Turnhout? Daar kom ik zo'n mensen altijd tegen. Ook de paal op de steenweg op Merksplas is zo'n plaats.2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenIk hoef niet altijd en overal bereikbaar te zijn.
Mijn prive gsm leg ik altijd in bovenste kastje in mijn camion, dan kan ik er niet aan als hij rinkelt, dus bel ook niet er mee. Die van 't werk zit op de parrot, dus opnemen en afleggen met knop op stuur. Werkt goed voor mij op die manier. 1x boete gehad voor bellen in Frankrijk (was toen nog maar €22) en dat was genoeg om er van te leren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten***voor de batterij nu, ik heb gemerkt dat mijn nieuwe smartphone zijn batterijen veel sneller kapot maakt, en heb ook gevonden waarom:
-een li-ion accu mag maximaal op 4,2V geladen worden en minimum tot een 3,3-3,6V gaan (afhankelijk welk model). door een accu op die extremen te gebruiken, gaan ze HEEL SNEL kapot. ik haalde 6maand met die samsung accus en dan houd die geen 3uur meer. ik heb bij onderzoek gevonden dat de lader tot 4,33V oplaad (zwaar overladen). hiermee kan de batterij de telefoon ongeveer 10% langer voeden, maar gaan ze extreem snel achteruit in levensduur.
voor een telefoonfabrikant dus ideaal. de telefoon kan lang bellen met 1 lading, dus klant tevreden. en na 6maand moet je de accu vervangen, dus fabrikant tevreden. bij een oude nokia 3210 ging de accu 5jaar mee en was nog steeds goed.
voor stockage MOET je een li-ion accu onder de 4V houden zoniet gaan die alsnog kapot. een li-ion accu mag dus slechts beperkt boven de 4V blijven staan. wat doen wij mij onze gsm, elke dag opladen zodat we zeker een volle accu hebben op het werk. dus de accu zit elke dag een aantal uur boven de 4V.
een li-ion accu op 4,2V = 100% vol
een li-ion accu op 4V = 85-90% vol. je wint dus niet zo overdreven veel met het volledig opladen.
zodoende gebruik ik mijn gsm zowat altijd tussen de 40 en 80%. onder de 40% steek ik ze op de lader, en als die onder de 80% zit, steek ik de in op de auto lader. de accu wordt niet tussen 100 en 0% gebruikt maar tussen 90 en 15% in extreme gevallen en gaat dus veel langer meegaan. ik dacht dat tesla ook op deze manier werkte door niet de volle 100% te laden van zijn accu
Want ik heb al andere zaken gehoord.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Volledig tot 0% mag niet, want zo gaat de batterij stuk.
Maar toestellen zorgen er meestal wel voor dat ze afsluiten voordat het zo ver is om dat te vermijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHebt ge daar ook een Bronvermelding bij?
Want ik heb al andere zaken gehoord.
ben ex HP en dell technieker voor laptops en desktops (heb dus ook met de terugroepacties geconfronteerd geweest).
met de jaren dat ik ermee werkt, heb ik ondervonden dat een telefoon op 90% geladen of eentje op 100% geladen amper verschil toont in capaciteit (mijn telefoon valt binnen het uur van 100% naar 95% terug zonder dat het scherm ook maar heeft opgestaan.
ff gegevens opgezocht toen die snachts eens opgeladen werd tot 100%
16/07 3h41 gsm van de lader gehaald op 100%. (ik sta op voor het werk )
3h41: 99%
3h46: 98%
3h56: 97%
4h31: 96%
4h46: 95% (5% op 1uur erdoor)
5h06: 94%
5h46: 93%
8h56: 92%
9h31: 91% (volgende 5% duurde daar al 5uur)
9h46: 90% (vermoedelijk eens gekeken of er berichten waren want mijn verbruik ging daar van 3mA naar 19mA)
en daar blijft die stabiel tot 10h51 zelf. het zakt HEEEEL traag sinds dan.
16h00: 87%
17/06 05h12: 80%, om 14h00: 70%, om17h42: 60%.
18/06 12h47: 50% en dan ging die aan de lader om 14h42
als je dan kijkt dat die laatste 10% van 60% naar 50% bijna 20uur duurt. ik houd mij al ongeveer 2jaar bezig om de accu te monitoren op mijn gsm, omdat ik vond dat die zo HEEL SNEL achteruit gaan. als ik de gsm koop, gaat die bijna een week mee, na een paar maand zit die elke 2-3dagen al aan de lader, en na 6maand-1jaar voortdurend als ik een stopcontact heb. dan houd die amper nog 3uur in standby. accu staat ook lichtjes bol dan. duidelijke kenmerken van 'misbruik' van de accu. te laag leegtrekken, overladen...
4% zou slechts 3,5V meer zijn wat volgens mij TE LAAG is. de telefoon schakeld spontaan uit als die al een tijdje op 0% staat. volgens mij grijpt het veiligheidscircuit van de accu zelf in. namelijk schakeld die de accu intern los van de contacten als de accu TE LAAG staat en kapot gaat.
je telefoon hoort zelf al uit te schakelen op 15% ofzo en niet te wachten tot er veiligheidssystemen ingrijpen die explosie gevaar voorkomen. (en te laag ontladen accu is gevoelig voor explosie als die erna weer op 100% geladen wordt).
er zijn ook tal van mensen op internet die hopen li-ion cellen getest hebben op capaciteit en levensduur en die daarbij slimme toestellen hebben om dat te berekenen. ik ben maar een simpele ziel die wat logging bijhoud op het toestel zelf maar daar toch wat besluiten kan uit trekken. er komen naar schijnt ook meer laptops op de markt die de keuze geeft: opladen tot 80% van de accu om een lange levensduur te behouden, of opladen tot 100% om de maximale capaciteit eruit te persen. hieruit begrijp ik toch ook dat fabrikanten best weten hoe ze een accu een lang leven kunnen geven. het tijdperk van nicd en nimh waarbij de accu volledig leegtrekken voor het opladen ideaal was, is al een tijdje voorbij. de huidige batterijen werken totaal anders.
li-ion bijft het langste leven als die gestockeerd worden op een 3,8-3,9V en dit zou volgens mijn monitoring tool een 60-70% zijn.
mijn android telefoon heb ik nu zelf ook gehacked dat de accu vol is op 4,15V en stopt dan met laden. dit was ervoor 4,33V.
volgens die software is mijn accu nu ook al 3% verouderd (1248mAh van de originele 1300mAh is beschikbaar). accu is zo al een maand of 4-5 in gebruik . happy me aangezien van 80-40% 2dagen duurt en in nood kan ik die 40% altijd nog opgebruiken (vermoedelijk toch nog 1-1,5dag)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenhet feit dat ik al jaren met zelfbouwtoestellen werk op li-ion cellen. ik heb mijn batterijpack van zelfbouw electrische fiets ook zelf samengesteld en gebruikte hiervoor een intelligente lader waarbij je kan kiezen hoe die oplaad (balancing, 100%, of opladen voor stockage).
ben ex HP en dell technieker voor laptops en desktops (heb dus ook met de terugroepacties geconfronteerd geweest).
met de jaren dat ik ermee werkt, heb ik ondervonden dat een telefoon op 90% geladen of eentje op 100% geladen amper verschil toont in capaciteit (mijn telefoon valt binnen het uur van 100% naar 95% terug zonder dat het scherm ook maar heeft opgestaan.
ff gegevens opgezocht toen die snachts eens opgeladen werd tot 100%
16/07 3h41 gsm van de lader gehaald op 100%. (ik sta op voor het werk )
3h41: 99%
3h46: 98%
3h56: 97%
4h31: 96%
4h46: 95% (5% op 1uur erdoor)
5h06: 94%
5h46: 93%
8h56: 92%
9h31: 91% (volgende 5% duurde daar al 5uur)
9h46: 90% (vermoedelijk eens gekeken of er berichten waren want mijn verbruik ging daar van 3mA naar 19mA)
en daar blijft die stabiel tot 10h51 zelf. het zakt HEEEEL traag sinds dan.
16h00: 87%
17/06 05h12: 80%, om 14h00: 70%, om17h42: 60%.
18/06 12h47: 50% en dan ging die aan de lader om 14h42
als je dan kijkt dat die laatste 10% van 60% naar 50% bijna 20uur duurt. ik houd mij al ongeveer 2jaar bezig om de accu te monitoren op mijn gsm, omdat ik vond dat die zo HEEL SNEL achteruit gaan. als ik de gsm koop, gaat die bijna een week mee, na een paar maand zit die elke 2-3dagen al aan de lader, en na 6maand-1jaar voortdurend als ik een stopcontact heb. dan houd die amper nog 3uur in standby. accu staat ook lichtjes bol dan. duidelijke kenmerken van 'misbruik' van de accu. te laag leegtrekken, overladen...
4% zou slechts 3,5V meer zijn wat volgens mij TE LAAG is. de telefoon schakeld spontaan uit als die al een tijdje op 0% staat. volgens mij grijpt het veiligheidscircuit van de accu zelf in. namelijk schakeld die de accu intern los van de contacten als de accu TE LAAG staat en kapot gaat.
je telefoon hoort zelf al uit te schakelen op 15% ofzo en niet te wachten tot er veiligheidssystemen ingrijpen die explosie gevaar voorkomen. (en te laag ontladen accu is gevoelig voor explosie als die erna weer op 100% geladen wordt).
er zijn ook tal van mensen op internet die hopen li-ion cellen getest hebben op capaciteit en levensduur en die daarbij slimme toestellen hebben om dat te berekenen. ik ben maar een simpele ziel die wat logging bijhoud op het toestel zelf maar daar toch wat besluiten kan uit trekken. er komen naar schijnt ook meer laptops op de markt die de keuze geeft: opladen tot 80% van de accu om een lange levensduur te behouden, of opladen tot 100% om de maximale capaciteit eruit te persen. hieruit begrijp ik toch ook dat fabrikanten best weten hoe ze een accu een lang leven kunnen geven. het tijdperk van nicd en nimh waarbij de accu volledig leegtrekken voor het opladen ideaal was, is al een tijdje voorbij. de huidige batterijen werken totaal anders.
li-ion bijft het langste leven als die gestockeerd worden op een 3,8-3,9V en dit zou volgens mijn monitoring tool een 60-70% zijn.
mijn android telefoon heb ik nu zelf ook gehacked dat de accu vol is op 4,15V en stopt dan met laden. dit was ervoor 4,33V.
volgens die software is mijn accu nu ook al 3% verouderd (1248mAh van de originele 1300mAh is beschikbaar). accu is zo al een maand of 4-5 in gebruik . happy me aangezien van 80-40% 2dagen duurt en in nood kan ik die 40% altijd nog opgebruiken (vermoedelijk toch nog 1-1,5dag)
Echt iets waar we iets aan hebben.
Ik moet zeggen, mijn gewone gsm voor het werk die ondertussen bijna 1 jaar oud is denk ik, laad ik altijd volledig op en gaat leeg tot ik nog amper "1 spreepje" over heb.
Die gaat nog altijd ongeveer 1 week mee zonder herladen, eigenlijk even veel als in het begin.
Dan mijn smartphone die ondertussen 2 jaar oud is en veel gebruikt word, die haalt nog steeds gemiddeld 2 à 3 dagen, bij weinig gebruik meer dan 1 week.
Ook die word volledig opgeladen en gaat geregeld leeg tot hij zichzelf uitschakelt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk BerichtenRinglaan in Turnhout? Daar kom ik zo'n mensen altijd tegen. Ook de paal op de steenweg op Merksplas is zo'n plaats.
Gsm'ers storen me tegenwoordig ook meer en meer. Kan me zelfs niet meer bedenken wanneer ik laatst op de weg was en er niemand aan het bellen was achter het stuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenAangezien ik geen gsm heb ken ik dit probleem niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk BerichtenVandaag een rit van 200 km gedaan en me nergens aan geergerd.
Jij bent waarschijnlijk zelf een zondagsrijder, iedereen ergert zich aan jou terwijl je niks doorhebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJij bent waarschijnlijk zelf een zondagsrijder, iedereen ergert zich aan jou terwijl je niks doorhebt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk erger me meer aan mensen die beginnen te accelereren als ge ze voorbij steekt en da's zowat in 80% van de gevallen.
Comment
Comment