Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet echt een ergernis, wel iets dat de laatste tijd erg begint op te vallen.
Al dikwijls gezien dat als ik als 2e aan de lichten sta, dat de eerste auto voor mij zich in eerste zet en al zachtjes vooruit rijdt terwijl het nog rood is. Alsof ze zich rallyrijders wagen die op de milliseconde dat het groen word al clutch-dumpend uit de startblokken willen schieten... En dan wordt het groen en duurt het 3 seconden eer ze op gang komen
220 met mijn huidige wagen, geen probleem.
160 met de auto van mijn ouders (Toyota van 15j oud), no way!
Snel rijden kan iedereen, het is alleen weten of het ook 'verantwoord' is.
Tegen 80 voorbij een school wanneer die uit is? Rijbewijs in de vuilbak.
Tegen 200 op een lege autosnelweg? Goh, moet kunnen.
Ben ik het volmondig mee eens... Kijk naar Duitsland, in vergelijking met België per miljoen inwoners veel minder verkeersdoden maar hier en Daan kan je wel lekker doortrekken op de autostrade.
Afgelopen nacht nog van Calais naar Antwerpen gereden op een lege snelweg. De auto kan 250 km/u aan en op een lege snelweg midden in de nacht is dat ook geen probleem/gevaar maar sneller dan 160 durf ik niet kwestie van mijn rijbewijs niet te verliezen. Jammer...
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Niet echt een ergernis, wel iets dat de laatste tijd erg begint op te vallen.
Al dikwijls gezien dat als ik als 2e aan de lichten sta, dat de eerste auto voor mij zich in eerste zet en al zachtjes vooruit rijdt terwijl het nog rood is. Alsof ze zich rallyrijders wagen die op de milliseconde dat het groen word al clutch-dumpend uit de startblokken willen schieten... En dan wordt het groen en duurt het 3 seconden eer ze op gang komen
Ken da... Da zijn voor mij ook van die momenten dak luidruchtig in de eenzaamheid van mijnen auto m'n beklag der over doe: "Godverdoeme stommen randdebiel! Denkt ge nu echt dat die lamp rapper op groen gaat springen omda gij klaar staat in uwen startblok? Wa heeft da nu voor zin, vooruit kruipen, achteruit bollen, vooruit kruipen... goe voor uw koppeling ze manneke..." *ahum* Ik vloek nogal veel in den oto
Ik heb mijn Golf Blue Motion nooit tot op de limiet gereden. Ik blijf steeds keuriig onder 110 km/u alhoewel dit voertuig volgens mij zeker 150 km/u haalt.
aan jou leeftijd begrijp ik dat wel, reactiesnelheid enzo
Niet echt een ergernis, wel iets dat de laatste tijd erg begint op te vallen.
Al dikwijls gezien dat als ik als 2e aan de lichten sta, dat de eerste auto voor mij zich in eerste zet en al zachtjes vooruit rijdt terwijl het nog rood is. Alsof ze zich rallyrijders wagen die op de milliseconde dat het groen word al clutch-dumpend uit de startblokken willen schieten... En dan wordt het groen en duurt het 3 seconden eer ze op gang komen
Als je met een automaat rijdt en de rem lost dan bol je stilletjes voorruit...
Veel mensen maken zich toch zo druk in het gedrag van anderen omdat ze dat gedrag niet correct interpreteren (=alles vanuit het eigen standpunt bekijken)
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
aan jou leeftijd begrijp ik dat wel, reactiesnelheid enzo
Ik ben 6 jaar ouder als hem, ik vlam nog dikwijls 160 of iets harder als het kan. En bij elke wagen die ik onder mijn gat krijg MOET ik gewoon de topsnelheid eens gehaald hebben.
Als je met een automaat rijdt en de rem lost dan bol je stilletjes voorruit...
Veel mensen maken zich toch zo druk in het gedrag van anderen omdat ze dat gedrag niet correct interpreteren (=alles vanuit het eigen standpunt bekijken)
Mij maak je niet wijs dat dat allemaal automaat rijders zijn.
Edit: En ik maak me daar niet druk in. Ik vind het eerder een grappig fenomeen.
Ik ben 6 jaar ouder als hem, ik vlam nog dikwijls 160 of iets harder als het kan. En bij elke wagen die ik onder mijn gat krijg MOET ik gewoon de topsnelheid eens gehaald hebben.
Ik ben 6 jaar ouder als hem, ik vlam nog dikwijls 160 of iets harder als het kan. En bij elke wagen die ik onder mijn gat krijg MOET ik gewoon de topsnelheid eens gehaald hebben.
250 km/h (begrensd) op de Belgische snelwegen... Dat durf ik niet eens, moet ik toegeven.
Niet echt een ergernis, wel iets dat de laatste tijd erg begint op te vallen.
Al dikwijls gezien dat als ik als 2e aan de lichten sta, dat de eerste auto voor mij zich in eerste zet en al zachtjes vooruit rijdt terwijl het nog rood is. Alsof ze zich rallyrijders wagen die op de milliseconde dat het groen word al clutch-dumpend uit de startblokken willen schieten... En dan wordt het groen en duurt het 3 seconden eer ze op gang komen
Ik doe dat ook hoor, uit verveling. Koppeling laten komen en vooruitbollen, koppeling intrappen en achteruitbollen en opnieuw.
Ik ben 6 jaar ouder als hem, ik vlam nog dikwijls 160 of iets harder als het kan. En bij elke wagen die ik onder mijn gat krijg MOET ik gewoon de topsnelheid eens gehaald hebben.
vroeger, in mijne jonge tijd, ging ik gewoon zo hard als die auto kon. kon die auto op baan x 160km/h halen, dan reed ik daar ook 160. flitsers was geen sprake van destijds.
ninoofsesteenweg af aan 180km/h was geen uitzondering. 4vaks baan met middenberm die nu op 50 en 70km/H gelimiteerd is ....
op de autosnelweg ging ik gewoon het max. top ooit was 215km/H op teller richting bertrix. op1 uurtje stond ik daar vanuit ninove. en dat met een 1600 opel uit het jaar 1988. buiten dat ik banden en remblokken versleet aan de lopende band, heb ik daar toch nooit iets mee voor gehad. tot zen chassibalk achteraan dichtklapte toen ik aan 90km/H een drempel over ging. had zo een johnny'ke voor mij die telkens tot 10km/H afremde om erover te geraken. en die reed er schuin over. t volgende rechtse stuk ik ernaast en zonder remmen de drempel gepakt. uitlaat afgebroken, chassisbalken plat maar ik was toch weg
ook van elke firmawagen heb ik altijd de top getest. meestal van de eerste 10min dat ik die had. tot ergernis van mijn baas dat ik 30min na afhalen wagen al een boete had aan +150km/H. met nog geen 100km op de teller .
hij heeft ooit één keer zijn standaard zinnetje tegen mij gebruikt : 'ge moet uwe firmawagen behandelen zoals ge uwe eigen auto zou behandelen'. heb hem toen verteld dat hij eens mocht meerijden met men capri anders. men firmawagens gaan ZO HARD NIET als mijn eigen wagen (doortrekken tot 7000rpm en +200km/h gaan).
11 firmawagens op 7jaar tijd versleten, geenenkele kapot gereden.
en tegenwoordig... is er geen fun meer aan het rijden, ik heb dan ook nen tammen diesel die ervoor zorgt dat mijn rijbewijs bij mij kan blijven
Allez, puur amusement dus als gij nekeer me mij in Brussel zou moeten meerijden.
Of als ik me mijne GPS eens ergens heen moet...
Ma om nu ff terug on Topic te gaan en ter aanvulling van Int3x0r z'n post:
Ik woon hier aan een T-kruispunt, maar als ik wegrij moe ik ni denken dak mij voorrang van rechts kan pakken, want dan zou ik wel eens opnieuw kunnen eindigen me een bluts in mijne bestuurderszijde... genen ene die hier voorrang geeft, om dan nog te zwijgen over hun snelheid. Da is hier een zone 30 en ge hoort ze hier geregeld met gierende banden doorkomen. Hoe da ze da kunne doen zonder accidenten, da weet ik ook ni, want ze staan hier langs beide kanten van het straat geparkeerd en der is ni genoeg plaats om elkaar op die plaatsen te kruisen... Ik ben hoe dan ook content me mijnen oprit.
Zijt gij de oudere broer van dat manneke met zijn 260 km/u Audi A1 ? Een 215 km/u Opel 1600 uit die tijd lijkt me al even ongeloofwaardig ...
opel ascona 1.6SV die op de E411 naar libramont rijd haalt in die bergaf echt wel 215km/h.
een capri 2.0S uit 1978 zou volgens de fabriek ook maar 179km/h halen. op GPS heb ik die al op 197km/H gehad. onderstaande foto is trouwens een screenshot van het filmpje (vlakke baan E40 in leuven). die gaat vlot boven de 165km/h met de caravan eraan, en daar zijn getuigen van
Comment