Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
    Zegt da maar eens tegen de chiptuners.

Bron

Bron

En hier een heel topic eraan gewijd waarin verwezen wordt naar "de begrenzer"

En ja, kweet dat die 220 gewoon een stickerke of een laagske verf is
    Heel schattig Kissa.

Om 250+ of 220 te rijden, hebben je meer vermogen nodig dan in je huidige auto zit.

Ofwel moet je met een Audi A1 rijden, want sommige forummembers halen daar makkelijk 260 uit.

Leave a comment:

• Doa
    replied
    die VMAX van 250km/h bij mercedes, BMW en porsche is deel van een gentlemen agreement, bij een AMG kan je die VMAX verhogen of weglaten fabrieksaf mits forse bijbetaling.
    geen idee wat daar zo moeilijk aan te snappen is.
    als je auto met de VMAX zijn topsnelheid onder de 250 ligt zal je na het wegnemen nog steeds geen 250 halen...

Leave a comment:

• bobo
    replied
    goe gelachen, kissa

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Da's gewoon de aanduiding op uw teller die tot 220 loopt. Dat heeft niets te maken met hoe snel je kan rijden... Je auto is niet begrensd, de topsnelheid is gewoon 185.
    Zegt da maar eens tegen de chiptuners.

Veel auto’s zijn vanaf fabriek voorzien van een elektronische snelheidsbegrenzer. Met name de Duitse auto merken als Audi, BMW en Mercedes zijn in de regel begrensd op 250km/h. Dit is een instelling die door Chiptuning Experience kan worden verwijderd. Door opheffing van de software matige snelheidsbegrenzer kunnen deze auto’s snelheden halen tot wel boven de 300km/h.
    Bron

Standaard heeft de autofabrikant de motoren op een bepaalde waarden afgesteld. Wij kunnen nieuwe instellingen bepalen aan de hand van technische gegevens van de motor (turbo, brandstofpomp, aandrijflijn). Bij ZIPtuning willen we eruit halen wat erin zit, maar dan wel op een veilige manier uiteraard. Een verbeterde drivability is bij ons net zo belangrijk als het verhogen van vermogen en koppel.
    Bron

En hier een heel topic eraan gewijd waarin verwezen wordt naar "de begrenzer"

En ja, kweet dat die 220 gewoon een stickerke of een laagske verf is

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    De mijne op teller 220, maar de topspeed staat begrensd op 185.

.
    Da's gewoon de aanduiding op uw teller die tot 220 loopt. Dat heeft niets te maken met hoe snel je kan rijden... Je auto is niet begrensd, de topsnelheid is gewoon 185.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Voetgangers die vlak voor uwen auto het zebrapad op komen en denken dat je op 1 meter stil staat. Daarjuist nog een rosse trut, ik was met de fiets. (reed 15 per uur) Vlak voor mij komt ze het zebrapad op en kon niet stoppen. Doorgereden en hoorde haar roepen 'nog ene dat 't regelement niet kent'. Stom lelijk wijf...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Absolute onzin. ieder agressief manoeuvre dat ik zie op de weg is altijd een man. Volgens mij meestal een met een klein pietje.
    Als rechts voorbijsteken, in de kont kleven, te snel rijden, inhalen op plaatsen waar het niet mag voorbeelden zijn van verkeersinzicht, dan hebben vrouwen minder verkeersinzicht...
    Pitbull zei 'bizar' manoeuvre, niet 'agressief' manoeuvre.

Mannen zijn daardoor voorspelbaarder in het verkeer dan vrouwen. Het rechts voorbijsteken ziet ge bv meestal wel aankomen

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
    OEF! Int3x0r bedankt! dan ben ik toch niet de enige die dit opmerkt :-) je kan er bij een bizar manoeuvre bijna prat op gaan dat een vrouw aan het stuur zit. het valt me de laatste tijd echt meer en meer op
    Absolute onzin. ieder agressief manoeuvre dat ik zie op de weg is altijd een man. Volgens mij meestal een met een klein pietje.
    Als rechts voorbijsteken, in de kont kleven, te snel rijden, inhalen op plaatsen waar het niet mag voorbeelden zijn van verkeersinzicht, dan hebben vrouwen minder verkeersinzicht...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Het valt me op dat vrouwen in het algemeen minder geneigd zijn je ergens tussen te laten, voorrang te verlenen of voetgangers te laten oversteken. Ze kunnen er niet aan doen, gewoon een gebrek aan verkeersinzicht.

OEF! Int3x0r bedankt! dan ben ik toch niet de enige die dit opmerkt :-) je kan er bij een bizar manoeuvre bijna prat op gaan dat een vrouw aan het stuur zit. het valt me de laatste tijd echt meer en meer op

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ja, kweet et, ik ben altij degene die plaats laat
    Ik zit vaak al op de snelweg voor de file begint en moet er pas vanaf op een stuk dat het verkeer weer vlotter rijdt, dus jah...
    Merci

Leave a comment:

• Den Paarse Capri
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Nee ze rijdt niet met een bmw maar met aan alfa.
    Ahbon. Ik heb gelezen dat de meeste bmw-rijders tegenwoordig met audi rijden
    http://www.netpolis.nl/onderzoek_aut...kering/#boetes.

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    zo een mensen verdienen een goed pak rammel en een dagske rijschool.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik rij amper in de file, maar als ik dat doe dan probeer ik me wel te houden aan die 1 wagen per keer. Helaas de plaatsen waar ik dan rij... daar zijn van die randdebieltjes die het principe van ritsen NIET doorhebben en het dus ook niet toepassen... dat zijn dus de "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" gevallekes. Die voegen dan zo snel als ze kunnen in ipv tot het einde van de invoegstrook te rijden zoals het hoort en dat ze staan te wringen om ertussen te raken. Zo eindig je dus dat je meerdere mensen er tussen laat, want ik kan er moeilijk tegenaan gaan rijden he en tegen dat ik aan het einde van die invoegstrook kom ben ik in principe verplicht van er iemand tussen te laten.

Laten we zeggen, die nieuwe regel om te ritsen is fantastisch, alleen spijtig dat ik tot nu toe nog niemand ze in de praktijk heb zien toepassen.
    Dan is het goed

Ik kom zelf ook niet zo vaak ik een situatie waar ik moet ritsen, maar als ik wel in zo'n situatie zit is er altijd wel iemand die het principe niet doorheeft...

Zo was er een hele tijd geleden eens een man die mij er niet wilde tussenlaten, maar waar ik toch ben tussen 'gewrongen' (file ging heel traag, anders zou ik het niet gedurfd hebben). Ergste vond ik dan dat hij begon te claxonneren en zich zichtbaar kwaad was aan het maken terwijl zijn zoontje naast hem zat...

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Iemand die in uw huis inbreekt komt er soms nog vanaf met een straf met uitstel of werkstraf.
    diene krijgt een schadevergoeding omdat gij uw huis te sterk beveiligd en de dief verlies van inkomsten heeft.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Ik ben geen agressief persoon, maar de dag dat ik er eens eene van achter zijn stuur ga sleuren komt steeds dichter bij!
    zo herkenbaar... t is maar goed dat de dodge aan kant staat voor een restauratie, waar dan heb ik al een paar keer iemand van de baan mee willen duwen. (altijd chance gehad dat ik die momenten met de golf reed en niet de dodge).

vandaag was t ook plezant, heb eens een dagje kunnen rondtoeren met zo een versleten militaire camionette. de hoeveelheid bumperklevers was niet normaal. die ouw camionette kan ook niet harder optrekken, ik kan er niks aan doen dat ik er 20seconden en 1km straat nodig heb om aan 60 te geraken. en dat ik een afrit niet kan pakken aan 90km/h omdat ik een heleboel delicate apparatuur had zitten achteraan.
    het ergste van al in ath. zit een hele tijd een taxi achter mij, duwen, links proberen voorbij kijken, dan weer rechts, dan weer links ... en zich ergeren aan het feit da ik 80 reed op een 70km/H weg.
    uiteindelijk kom ik ver op bestemming en zet ik zowat 200meter op voorhand de pinkers naar links op. ik wijk ook naar links uit om die zijn zicht weg te nemen zodat hij zeker niet kan dubbelen. zien ik die toch niet ineens opduiken in men linker spiegel op moment ik ga afdraaien. diene ging mij daar eens voorbij gaan.
    dat zou een pak geld gekost hebben als de camionette zou tollen en op het dak geraken. hoop calibratie materiaal aan boord, aantal dure long distance wifi antennes en bijhorende modems, ultrasone windsensoren ...
    en da was al niet de eerste gatplakker die dag. ik moet den diesel niet betalen, dus rijd de hele weg haast volgas (in bergop haal ik volgas 80, in bergaf met VEEEL KABAAL de 130 op teller eens aangetikt. en men gps was bijna heel de dag bezig "you're over the speedlimit... you're over the speedlimit..."

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Met nen halve meter (50 centimeterkes) hebben ze nooit de ruimte om zich "er tussen" beginnen te wringen.
    Gij zult er dan ook nooit tegen rijden, maar zij tegen u, als ze al zouden doorzetten, wat ze niet gaan doen als ze zien dat je niet afgeeft, want zij willen net zo min schade als jij (zeker omdat zij het zijn die in fout zullen zijn).

Door ze er wel tussen te laten leren ze hun slechte gedrag nooit af en zou er dus nooit iets veranderen.
    Last edited by knight-rider; 03/09/2014, 19:34.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Gewoon goed aansluiten op die voor u, dan kunnen ze d'r niet tussen.
    De moment dat ge opening laat zijt ge verloren want dan wringen ze zich er idd tussen.
    Ze proberen hun er zelfs tussen te wringen als ge maar op nen halve meter van uwe voorganger zit
    En op da punt als ze echt vastberaden zijn er tussen te komen, dan laat ik ze liever der tussen dan dak der tegenaan zou rijden (al zou ik dan wel een HEEL stoem kieken moeten zijn als da gebeurd )

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
    Goh, begint toch stilaan beter en beter te worden.

Gewoon rustig op het te vervallen rijvak rijden (vooral niet vliegen en op het einde vol in de remmen) en de meeste laten plaats op het einde van het vak.
    Ja, kweet et, ik ben altij degene die plaats laat
    Ik zit vaak al op de snelweg voor de file begint en moet er pas vanaf op een stuk dat het verkeer weer vlotter rijdt, dus jah...
    Last edited by ; 03/09/2014, 19:29.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Laten we zeggen, die nieuwe regel om te ritsen is fantastisch, alleen spijtig dat ik tot nu toe nog niemand ze in de praktijk heb zien toepassen.
    Goh, begint toch stilaan beter en beter te worden.

Gewoon rustig op het te vervallen rijvak rijden (vooral niet vliegen en op het einde vol in de remmen) en de meeste laten plaats op het einde van het vak.

Leave a comment:

• germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Uit het artikel leid ik af dat het gaat om echte hardrijders, zij die dubbel zo snel rijden als toegelaten of meer dan 200 op de snelweg.
    Dit gaat om een absolute minderheid imo.

En dus niet als je 10 of 20 km te snel rijdt. Dan heeft niemand nog een rijbewijs of auto.
    Dus je mag iemand zijn auto afnemen omdat die 200 rijdt op een snelweg midden in de nacht???

Iemand die in uw huis inbreekt komt er soms nog vanaf met een straf met uitstel of werkstraf.

Nu ni gaan overdrijven he. Dat ze die Zwitserse toestanden ma ver weg houden!!

Leave a comment:

• knight-rider
    replied
    Ik rij amper in de file, maar als ik dat doe dan probeer ik me wel te houden aan die 1 wagen per keer. Helaas de plaatsen waar ik dan rij... daar zijn van die randdebieltjes die het principe van ritsen NIET doorhebben en het dus ook niet toepassen... dat zijn dus de "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" gevallekes. Die voegen dan zo snel als ze kunnen in ipv tot het einde van de invoegstrook te rijden zoals het hoort en dat ze staan te wringen om ertussen te raken. Zo eindig je dus dat je meerdere mensen er tussen laat, want ik kan er moeilijk tegenaan gaan rijden he en tegen dat ik aan het einde van die invoegstrook kom ben ik in principe verplicht van er iemand tussen te laten.

Gewoon goed aansluiten op die voor u, dan kunnen ze d'r niet tussen.
    De moment dat ge opening laat zijt ge verloren want dan wringen ze zich er idd tussen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Als je 80 jaar bent en in Wallonië woont krijg je daar vrijspraak voor. Ben ik gisteren achter gekomen.
    Ik ga ervan uit dat ze die toen ook hebben staande gehouden en dat ze dus zeker zijn dat het niet zijn zoon was..

Leave a comment:

Working...
X