Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• moeder met kind zeker

Comment

• Ja zenne, kluizenaarsleven. Ik kom ik mijn kot ni uit.

Ge zou zeggen, 24 jaar, da gaat uit, da gaat feesten, ma da heeft mij nu echt nooit iets gezegd. Ik zit liever gerust thuis.

De enige reden da ik nekeer naar buiten ga is alsk ergens op bezoek gaan of als ik naar de winkel ga. Laatst ook nekeer int Stafort gaan paintballen met het werk, maar daar blijft het zowa bij.

Maar als er binnenkort nekeer eens iet te doen is vant autoforum en het kan der vanaf, dan ga ik denk ik nekeer mee, maar het zal wel iets moeten worde zonder CO, want niemand in mijn kennissenkring interesseert zich daarin...

@bobo: neje, geen kind. Da zal nog wel ewa jaarkes duren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ik vraag me dikwijls af wat Crevits eigenlijk gedaan heeft in haar vijf jaar als Vlaams minister van mobiliteit.
        Huh?

Zeer veel delen van de E40 en E17 vernieuwd (en elders). Dat lost misschien geen mobiliteitsproblemen op, maar het was wel dringend nodig, dat kan niemand ontkennen.
        De extra strook tussen Leuven en Brussel op de E40 is een zeer verstandige zet gebleken.
        De weefstroken op de E314 veel minder, maar goed.

Misschien heeft ze niet gedaan wat JIJ graag had gezien, maar zeggen dat ze niets gedaan is dus nogal kort door de bocht.

Comment

• dat van de kruispunten is nochtans heel simpel. Het staat zelfs in de wet: je mag kruispunten niet blokkeren. Dus kan je het kruispunt niet overrijden, blijf dan gewoon staan...
          www.peugeotforum.be

Comment

• ze heeft geen kelders aangepakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              dat van de kruispunten is nochtans heel simpel. Het staat zelfs in de wet: je mag kruispunten niet blokkeren. Dus kan je het kruispunt niet overrijden, blijf dan gewoon staan...
              Juist, maar niet zelden is het in de praktijk genuanceerder.

Het is niet altijd eenvoudig in te schatten of het verkeer aan de overkant zal stil komen te staan of blijven hangen. Soms komt je strook om onverwachte redenen gewoon stil te staan, en daar sta je dan.

En dan zullen sommigen nu zeggen, ge moet maar niet vertrekken als de overkant niet vrij is!!

Juist ja, akkoord, da's simpel, maar da's de theorie, maar ik stel voor dat we samen in dergelijk drukverkeer aan het groene verkeerslicht even staan wachten om zeker te zijn tot aan het de overkant 5 meter na de lichten vrij is om zeker nog aan te kunnen schuiven.

Ofwel valt je een zeer mooi toeterfestijn te beurt van de wagens achter je, ofwel steekt men je links/rechts voorbij vergezeld van een mooi handgebaar.
              Last edited by Vitus; 17/08/2014, 20:50.

Comment

• weet ik ook wel

maar de wet is nochtans heel simpel: geen vrij kruispunt, niet doorrijden. Men klaagt hier altijd van gsm's en linksplakkers... wel dat men die mensen eens aanpakt die kruispunten blokkeren want die zorgen ervoor dat heel wat andere mensen in de file staan.
                www.peugeotforum.be

Comment

weet ik ook wel

maar de wet is nochtans heel simpel: geen vrij kruispunt, niet doorrijden. Men klaagt hier altijd van gsm's en linksplakkers... wel dat men die mensen eens aanpakt die kruispunten blokkeren want die zorgen ervoor dat heel wat andere mensen in de file staan.
                  Als het uit lompheid of gebrek aan vooruitziendheid gebeurt, ben ik akkoord.

Comment

• Maar als je het soms zelf niet doet kan je er heel lang blijven staan voor er is ene is die u der tussen wil laten.
                    RIP Den borre!

Comment

• en dus blokkeert ge maar heel het kruispunt zodat niemand achter u of naast u nog door kan

de verkeerslichten zouden beter wat intelligenter werken: zolang het kruispunt niet vrij is rood voor iedereen. En daarna netjes alternerend groen geven om iedereen een kans te geven het kruispunt te passeren.

Maar dat zal wel ijdele hoop blijven want dat vraagt een inspanning van de overheid...
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Juist, maar niet zelden is het in de praktijk genuanceerder.

Het is niet altijd eenvoudig in te schatten of het verkeer aan de overkant zal stil komen te staan of blijven hangen. Soms komt je strook om onverwachte redenen gewoon stil te staan, en daar sta je dan.

En dan zullen sommigen nu zeggen, ge moet maar niet vertrekken als de overkant niet vrij is!!

Juist ja, akkoord, da's simpel, maar da's de theorie, maar ik stel voor dat we samen in dergelijk drukverkeer aan het groene verkeerslicht even staan wachten om zeker te zijn tot aan het de overkant 5 meter na de lichten vrij is om zeker nog aan te kunnen schuiven.

Ofwel valt je een zeer mooi toeterfestijn te beurt van de wagens achter je, ofwel steekt men je links/rechts voorbij vergezeld van een mooi handgebaar.
                        Heb ik geen enkel probleem mee, als zij zo weinig verkeersinzicht hebben...
                        Laatst hier op de A12 nog iets grappig meegemaakt. Stond ook te wachten omdat ik het veel te kleine kruispunt niet overkom en die van achter mij maar claxonneren en bewegingen maken. Na verloop van tijd stak die mij langs rechts voorbij maar was ondertussen zo opgefokt dat die niet naar het ondertussen rode licht had gekeken. Rijdt los door het rood en moest plots nog eentje ontwijken die ondertussen van rechts kwam door het groen. Zal ook nog een ticketje in zijn brievenbus mogen verwachten vrees is.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Als het uit lompheid of gebrek aan vooruitziendheid gebeurt, ben ik akkoord.
                          Tis altijd door lompigheid. In Nederland schilderen ze van die gearceerde delen, wedden dat ze er hier gaan opstaan.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

en dus blokkeert ge maar heel het kruispunt zodat niemand achter u of naast u nog door kan

de verkeerslichten zouden beter wat intelligenter werken: zolang het kruispunt niet vrij is rood voor iedereen. En daarna netjes alternerend groen geven om iedereen een kans te geven het kruispunt te passeren.

Maar dat zal wel ijdele hoop blijven want dat vraagt een inspanning van de overheid...
                            Zoals velen in Nederland, rood en als je komt aangereden worden ze groen. Hebben ze hier nog nooit gezien laat staan dat ze er van gehoord hebben.
                            Toch denk ik dat er hier op het forum een Maarten Matienko of Danny Smagghe komt kijken om ideeën op te doen...want dat zijn zaken die hier al menig keer zijn bediscuteerd.

Comment

• ik spreek nu tegen mijn eigen job, maar de dag dat auto's zelf rijden gaat veel ergernis opgelost zijn...
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Tis altijd door lompigheid.
                                Daar ben ik het totaal niet mee eens.

Misschien wel door lompigheid, maar daarom niet lompigheid van de persoon die daar in de weg staat, wel lompigheid van anderen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het groot kruispunt aan Wijnegem shopping is ook zo een geval. Als het bijna sluit, is het aanschuiven naar de rotonde van Wommelgem. Hierdoor draait gans dat kruispunt ook vaak in de soep.

Als ik groen heb en ze staan voor mij halverwege stil op het kruispunt dan wacht ik tot ik door kan rijden. Indien niet, blijf ik staan achter de lijn.

Hetzelfde heb je soms bij tijdelijke lichten aan wegenwerken. Het wordt groen voor je en daar komen er nog een paar debielen van de andere kant aangereden.

Comment

Huh?

Zeer veel delen van de E40 en E17 vernieuwd (en elders). Dat lost misschien geen mobiliteitsproblemen op, maar het was wel dringend nodig, dat kan niemand ontkennen.
                                    De extra strook tussen Leuven en Brussel op de E40 is een zeer verstandige zet gebleken.
                                    De weefstroken op de E314 veel minder, maar goed.

Misschien heeft ze niet gedaan wat JIJ graag had gezien, maar zeggen dat ze niets gedaan is dus nogal kort door de bocht.
                                    Alleen klote dat ze die E40 in leuven niet ineens goed hebben gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Misschien wel door lompigheid, maar daarom niet lompigheid van de persoon die daar in de weg staat, wel lompigheid van anderen.
                                      Juist, is wat ik bedoelde met, het is genuanceerder!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

't is nochtans heel simpel in mijn ogen: staat er volk op het kruispunt, dan blijft ge staan voor het kruispunt. Waarom er dan nog oprijden?
                                        www.peugeotforum.be

Comment

't is nochtans heel simpel in mijn ogen: staat er volk op het kruispunt, dan blijft ge staan voor het kruispunt. Waarom er dan nog oprijden?
                                          Simpel, omdat het ook gebeurt dat je er door de daden/gebrek aan inzicht van anderen ook soms kan komen te staan!

Comment

Working...
                                          X