Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenBelgische kruispunten blijven een doorn in het oog als het op verkeersveiligheid op aan komt. Er is maar één veilig kruispunt en dat is die met gescheiden rijvakken met idem lichtsyncronisatie. Europa verplicht zelfs om veilige kruispunten aan te leggen en die hebben we hier niet. (op een paar uitzonderingen na dan).
Maar er is echter nog wel veel werk ja.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk vraag me dikwijls af wat Crevits eigenlijk gedaan heeft in haar vijf jaar als Vlaams minister van mobiliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenJa zenne, kluizenaarsleven. Ik kom ik mijn kot ni uit.
Ge zou zeggen, 24 jaar, da gaat uit, da gaat feesten, ma da heeft mij nu echt nooit iets gezegd. Ik zit liever gerust thuis.
De enige reden da ik nekeer naar buiten ga is alsk ergens op bezoek gaan of als ik naar de winkel ga. Laatst ook nekeer int Stafort gaan paintballen met het werk, maar daar blijft het zowa bij.
Maar als er binnenkort nekeer eens iet te doen is vant autoforum en het kan der vanaf, dan ga ik denk ik nekeer mee, maar het zal wel iets moeten worde zonder CO, want niemand in mijn kennissenkring interesseert zich daarin...
@bobo: neje, geen kind. Da zal nog wel ewa jaarkes duren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenMogen mensen met het betere Duitse merk ook komen zien? :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenBegrijpelijke situatie, maar als iedereen zich nu aan de verkeersreglementen zou houden, dan zie ik geen probleem want als je groen krijgt mag je pas verder rijden ALS HET KRUISPUNT VRIJ IS, dus niet als er nog mensen op het midden van het kruispunt staan om af te slaan. Daarom dat er dringend dus iets gedaan moet worden, hetzij meer controle, hetzij betere signalisatie, want bijna niemand op de baan houdt zich aan de meest elementaire regels.
Nu even Off-topic
Waar vind ik hier informatie over? Misschien kom ik eens piepen. Is er nog plaats op de parking van de decathlon voor de bezoekers of moeten die hun auto maar ergens anders dumpen? En is er een inkomprijs?
Comment
-
@nickotje: ik heb blijkbaar toch iemand recent in mijn vriendenkring erbij gekregen (ook een dame) die dat heel erg interesseert, dus ik heb wel een co :-) en ja, ik zou ook liever met een dikke bmw of een nieuwere ford mustang meedoen, maar die centen heb ik nog niet want die zou ik liever nieuw kopen. Op 24 jaar heb ik het al goe gedaan voor mijne leeftijd (als ge ziet waar ons familie van komt) en ik ben blij met mijn bescheiden begin :-)
Rijplezier boven stoeferij.
Ma kzal zien, mss kom ik volgende maand dus wel af naar de Mercedes meeting
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten@nickotje: ik heb blijkbaar toch iemand recent in mijn vriendenkring erbij gekregen (ook een dame) die dat heel erg interesseert, dus ik heb wel een co :-) en ja, ik zou ook liever met een dikke bmw of een nieuwere ford mustang meedoen, maar die centen heb ik nog niet want die zou ik liever nieuw kopen. Op 24 jaar heb ik het al goe gedaan voor mijne leeftijd (als ge ziet waar ons familie van komt) en ik ben blij met mijn bescheiden begin :-)
Rijplezier boven stoeferij.
Ma kzal zien, mss kom ik volgende maand dus wel af naar de Mercedes meeting
Comment
-
Niks mis met een Focus KissaXD .
Trouwens nog iets van daarstraks. Het was geen ergernis maar wel het melden waard vind ik. Ik reed op de snelweg en zag in verte een linksplakkende Renault Megane. Elke keer als er een sneller auto aankwam ging die mooi naar het rechtervak om die snellere te laten passeren. Maar eens die passeerde zette hij zich meteen weer terug naar het linkervak. Dat terwijl er voor hem op het rechtervak niemand reed. Het is zeer goed dat die zich direct naar rechts zette om de auto achter hem door te laten, maar waarom niet gewoon rechts blijven dan? Moet je toch niet constant van vak zitten veranderen...
Comment
-
Chance dat hij nog naar rechts ging.
Paar maanden geleden zat er zo iemand op een 3-vaksautostrade (die verder gewoon leeg was, putje nacht) op het linkervak tegen een kleine 120.
Ik kwam af tegen een 160 en had echt geen zin om rechts voorbij te steken. Dus van het eerste naar het tweede naar het derde vak en kom achter haar dichterbij. Niks!
Dan maar de pharen aangezet. Duurde paar sec eer die eindelijk opzij ging. Op dat moment was ik ook volledig afgeremd tot die haar snelheid. Bedankt daarvoor.
Komaan, snelwegverlichting was uit en ik rij met xenon. Alsof ge dat niet ziet afkomen...
Ben er voorbij, gaat die weer volledig naar links
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenBegrijpelijke situatie, maar als iedereen zich nu aan de verkeersreglementen zou houden, dan zie ik geen probleem want als je groen krijgt mag je pas verder rijden ALS HET KRUISPUNT VRIJ IS, dus niet als er nog mensen op het midden van het kruispunt staan om af te slaan. Daarom dat er dringend dus iets gedaan moet worden, hetzij meer controle, hetzij betere signalisatie, want bijna niemand op de baan houdt zich aan de meest elementaire regels.
Dat is het hem net, het KP is vrij als je vertrekt, maar wordt het niet meer eens je erop zit door niet te voorziene beslissingen van de auto's voor je om auto's van rechts voor te laten.
Comment
-
@Vitus: ik heb het ook niet over u, gjj zijt ik u recht. Ik heb het over die slimmerik die iedereen voorliet en degenen die daarna na het groene licht verder rijden terwijl ge nog op het kruispunt zat, zij zijn in fout. Ook voor hen geldt dat ze moeten wachten als het kruispunt nog niet leeg is, lees: als gij er nog op staat. Kheb u dus heel goe begrepen
@platten tuub: ik schaam mij ook zeker niet om met ne Focus rond te rijden (ik wou die feitelijk al een paar jaar) , voor de Corsa schaamde ik mij ook niet, int tegendeel (just die bluts was ewa afrontelijk).
Comment
-
vandaag was het weer plezant in leuven. ik stap daar om 6h op het fietske en moet zeggen, het begint toch al te donker te worden om zonder licht te rijden. ik rijd met een fel geel truitje en verlichting aan.
kom ik 1tegenligger auto tegen zonder lichten (gelukkig HOORDE ik die aankomen want moest oversteken op die baan, lichte bocht dus kan niet ver zien), en iets later passeerd mij een auto die dezelfde richting uitreed.
welk merk het was, geen idee. t was ofwel ne zwarte, nen donkerblauwe of een donkergroene auto. GEEN lichten aan, toen die aan het kruispunt voor een rood licht stopte, brande slechts 1 lamp. de rij ledjes aan zijn achteruit. de standaard stoplichten ook allebij kapot.
t wordt weer donker en ga weer mijn bezigheid hebben. elke auto tellen die een kapotte lamp heeft. als je dat een tijdje op de brusselse ring doet, moet je al verder dan 100 kunnen tellen. niet te verstaan hoeveel mensen met kapotte verlichting rondrijden.
ook de flauwe plezanterikken zijn daar weer met lichten uit en mistlichten aan.
gisterenavond op de E17 ben ik eens 120km/h gaan rijden. reed zo een colonnen getunede VW's op de baan (recente, geen oldtimers) en die hadden volgens mij aftermarket xenon zitten. ik zag GEEN BAL meer. ben dan maar versneld en weggereden. iets later zag ik zelf dat één van die wagens zijn lichten afzetten en met van die witte ledjes in zijn koplampen rondreed (standlichten).
al die cameras op de weg, kunnen ze zo geen autos detecteren die zonder lichten rijd? als je na een week nog altijd met een kapotte lamp rijd, boete in de bus
@kissa: niks mis met een focus toch? ik zoek er zo ene voor mijn vrouw. t is hier een auto forum met autoliefhebbers en elke auto is welkom. ik rijd ook maar met een oud golf 2 dieselke, terwijl ik in de garage veel leuker spul heb staan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenWaar vind ik hier informatie over? Misschien kom ik eens piepen. Is er nog plaats op de parking van de decathlon voor de bezoekers of moeten die hun auto maar ergens anders dumpen? En is er een inkomprijs?
WAT:
Een 2de editie van de eerste geslaagde Meet&greet in België.
Zoals de naam het zelf zegt, is deze bedoeld om een leuk babbeltje te slaan met elkaar en te genieten van elkaar benz.
Het enige verschil me de eerste editie is dat we deze maal een korte rondrit maken en stoppen op een toplocatie voor foto's te nemen en video's te maken van heel de groep.
Deze maal zorg ik voor een topfotograaf
WANNEER:
Zondag 21 september 2014
Dit omdat de meeste vrij zijn op een zondag, het normaal nog zonnig zal zijn EN dat iedereen alles op tijd kan verzetten om er samen weer een toppertje van te maken.
Afspreken: 13u00
Vertrek: 14u30 (zo kunnen we ter plekke nog wat babbelen en is er genoeg speling voor diegene die iets telaat zouden zijn)
WAAR:
We spreken net zoals de vorige editie af aan de parking van decathlon.
Dit omdat deze locatie niet al te ver is (15-20min) van de fotolocatie , namens de spookstad doel.
deze was ook ruim genoeg zodat we daar allen samen gestructureerd kunnen vertrekken.
Als afsluiter zal ik nog iets bedenken zodat we er een mooie afsluiter aan kunnen breien.
Adresgegevens afspreekplaats:
Noorderlaan 53, Antwerpen
GPS adres = Groenendaallaan 393
2030 Antwerpenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenHier op 't forum kunt ge ook een CO vinden hoor, al zal dat met uw Focus (no offense) misschien moeilijker liggen kan je eerst eens met iemand meerijden hé (met Kefkie bv., direct uw doopsel dan ) (aangeraden proper onderbroek mee te nemen)
ik rij altijd kalm. ofzoBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenwat zitte gij mij nu weer zwart te maken man!
ik rij altijd kalm. ofzo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenNiks mis met een Focus KissaXD .
Trouwens nog iets van daarstraks. Het was geen ergernis maar wel het melden waard vind ik. Ik reed op de snelweg en zag in verte een linksplakkende Renault Megane. Elke keer als er een sneller auto aankwam ging die mooi naar het rechtervak om die snellere te laten passeren. Maar eens die passeerde zette hij zich meteen weer terug naar het linkervak. Dat terwijl er voor hem op het rechtervak niemand reed. Het is zeer goed dat die zich direct naar rechts zette om de auto achter hem door te laten, maar waarom niet gewoon rechts blijven dan? Moet je toch niet constant van vak zitten veranderen...
Met alle wegenwerken vandaag zal dat wel verbeteren, mijn ergernis over deze vandaag is wel dat de omleidingen steeds onduidelijker worden. Ik vraag me af hoe iemand die niet bekend is met de streek een omleiding kan begrijpen. En als ik nog één ergernis mag geven: wie heeft de afmetingen van de tijdelijke rijstroken op de E34 verzonnen? Dan beter 1 brede in plaats van 2 van die halve stroken waar 3 kwart niet durft passeren..
Comment
-
Zonet even naar de winkel geweest en ik ben 3 ergernissen tegen gekomen op een rit van 5 minuten:
1: Oude mensen achter het stuur die de situatie ni meer helemaal snappen en daardoor maar op een kruispunt blijven staan gapen.
2: Nen Bulgaar ofzo die al de hele tijd schuin voor mij hing op de snelweg, voegt ineens voor mij in en rijdt ineens trager. Wil ik hem voorbij steken, zie ik in mijne zijspiegel nen Hollander afkomen die van het derde naar het tweede gaat zonder te pinken.
3: Dit is meer iets van mij alleen, want uiteindelijk doet diene mens ni direct iets verkeerd. Maar op de één of andere manier slagen de mensen er altijd in om mijnen oprit te blokkeren als ik terug thuis kom of just moet vertrekken. Ze komen dan bij de overburen (ik denk ook altijd dezelfde) was halen of brengen, mensen oppikken of afzetten, etc, dus gewoonlijk moet ik ni lang wachten eer ik op of van mijnen oprit raak, maar er zijn zoveel opritten bij mij in het straat, en blijkbaar is die van mij speciaal!
Comment
Comment