Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mensen die denken wanneer ze hun pinker aanzetten voorrang hebben op de autostrade... En wanneer je ze niet geeft, een paar brake tests voor je neus komen doen gevolgd door een blikje bier tegen de ruit (1-BXK-119).

Comment

• Voorbijsteken, dak open doen en brandblusser even buitensteken.... Wedden dat z'n neus naar beneden duikt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joskek1 Bekijk Berichten
        Mensen die denken wanneer ze hun pinker aanzetten voorrang hebben op de autostrade... En wanneer je ze niet geeft, een paar brake tests voor je neus komen doen gevolgd door een blikje bier tegen de ruit (1-BXK-119).
        Ik vind wel dat wanneer je je pinker aanzet, dat andere mensen je zouden moeten laten invoegen (als je tenminste op een acceptabele snelheid rijdt he), hetzij door even gas te minderen, hetzij door opzij te gaan indien mogelijk. Het moet natuurlijk wel op zo'n manier gebeuren dat je niemand hindert Jovialiteit noemt men dat, wat ik vaak helaas niet terugvind bij vele van mijn medebestuurders.

Ik ga waar ik kan opzij om andere mensen in te laten voegen. (niet tijdens de file he, dan trek je je plan maar, iedereen zit dan in hetzelfde schuitje en die andere stroken gaan heus niet sneller vooruit)

Maar om daar nu kwaad om te worden en de zot uit te beginnen hangen, neen, dat is het niet waard.

Comment

• Ja maar soms kun je gewoonweg niet... Onlangs ne Dacia naast mij op de invoegstrook. In plaats van de autosnelweg op te komen achter mij probeert hij me eerst nog voor te steken. Ik kon niet naar links, kon niet remmen want intussen kwam iemand van het tweede vak naar het eerste achter mij. Dus ja, hij had zichzelf volledig klemgereden. Kerel was ook kwaad. Stak zijn vuist op. Tja, op't einde van de invoegstrook heeft hij serieus moeten remmen en moeite gehad om ertussen te geraken. Allez, 't was gene slimmen in mijn ogen.

Comment

• Ik ben helemaal met je akkoord, en probeer dit zo vaak mogelijk te doen. Maar om te remmen zodat meneer aan een veel lagere snelheid kan invoegen... (hij reed zo goed als naast mij toen hij wou invoegen)

Comment

• Ja ja, maar die jovialiteit moet van 2 kanten komen he.

Zelf opzij gaan waar mogelijk, maar als het niet mogelijk is, dan moet die andere daar ook maar begrip voor tonen. Ge moet uzelf ook geen ongeluk aandoen om diene per se voor te laten, want de linkse stroken hebben nog steeds voorrang op de rechtse, naar mijn weten.

Ik pak over het algemeen de oprit wel volgas en zit al lang aan 120 als ik nog moet invoegen, dan rij ik ongeveer even snel als de rest wat het invoegen wel vergemakkelijkt, maar als ik zie dat da ni zal gaan om op die manier in te voegen, dan vertraag ik terug en voeg ik desnoods achter een vrachtwagen in.

Comment

• Gelukkig zit ik niet veel op de eerste band... Want hoe sommigen de snelweg oprijden is voor je stuur in twee te bijten. Zijn er die aan 70 erop komen vlak voor de camions. Dat zijn ook degenen die direct de snelweg op willen en de oprit niet gebruiken.

Comment

• Sterke tanden precies

Rijden is vooral vooruit zien, vooruit denken en veiligheid boven alles stellen, maar dat inzicht is blijkbaar vele nog ni gegund.

Comment

• Gisteren was het weer van dat,camioneurs die het inhaalverbod volledig aan hun laars lappen tijdens de toch wel felle regen..en ja ook belgen,en op fb nog beetje opscheppen over hun idioot rijgedrag..ritsen kennen ze ook al niet,soms vraaag ik me af ,doen die erom of zijn ze zo geboren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
                      Ik vind wel dat wanneer je je pinker aanzet, dat andere mensen je zouden moeten laten invoegen (als je tenminste op een acceptabele snelheid rijdt he), hetzij door even gas te minderen, hetzij door opzij te gaan indien mogelijk. Het moet natuurlijk wel op zo'n manier gebeuren dat je niemand hindert Jovialiteit noemt men dat, wat ik vaak helaas niet terugvind bij vele van mijn medebestuurders.

Ik ga waar ik kan opzij om andere mensen in te laten voegen. (niet tijdens de file he, dan trek je je plan maar, iedereen zit dan in hetzelfde schuitje en die andere stroken gaan heus niet sneller vooruit)

Maar om daar nu kwaad om te worden en de zot uit te beginnen hangen, neen, dat is het niet waard.
                      dus als er iemand aan 140 aankomt op de linkerstrook en jij rijdt in middenstrook aan 100 zet je even je pinker op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                        dus als er iemand aan 140 aankomt op de linkerstrook en jij rijdt in middenstrook aan 100 zet je even je pinker op?
                        Onmogelijk scenario, ik rij geen 100 op de snelweg

(Ik vind 120 feitelijk maar traag, maar met die overbevolking hier, is het uiteindelijk maar logisch. Brussel en Antwerpen zijn geloof ik de nr 1 en nr 2 ter wereld wat betreft de ergste files.)

En vandaar dat ik de regel "zolang je niemand hindert" heb toegevoegd.
                        Nu, als iemand tegen 140 afkomt... uiteindelijk mag je maar 120 op de snelweg, dus als jij afkomt tegen 140, wie is er dan in fout?
                        Ik ga niet vlak voor die mensen invoegen, maar als ze op voldoende afstand zijn, dan voeg ik wel links in. Ik ben dan ook wel geneigd om even wat op m'n gas te duwen zodat ik sneller terug op het middelvak kan invoegen en die driftkikkers kan doorlaten.

Comment

Ja ja, maar die jovialiteit moet van 2 kanten komen he.

Zelf opzij gaan waar mogelijk, maar als het niet mogelijk is, dan moet die andere daar ook maar begrip voor tonen. Ge moet uzelf ook geen ongeluk aandoen om diene per se voor te laten, want de linkse stroken hebben nog steeds voorrang op de rechtse, naar mijn weten.

Ik pak over het algemeen de oprit wel volgas en zit al lang aan 120 als ik nog moet invoegen, dan rij ik ongeveer even snel als de rest wat het invoegen wel vergemakkelijkt, maar als ik zie dat da ni zal gaan om op die manier in te voegen, dan vertraag ik terug en voeg ik desnoods achter een vrachtwagen in.
                          A la limite moet je voorrang geven omdat jij een maneuver aan het uitvoeren bent, dus alle jovialiteit terzijde, waardoor je je wel mag ergeren als je er niet tussengelaten wordt, maar uiteindelijk moet je wél voorrang verlenen, en velen vergeten dat uiteindelijk dat het énige is wat echt telt.

Probleem is dat sommigen die jovialiteit nogal ruim interpreteren.
                          Sommigen verstaan onder jovialiteit dat, omdat jijzelf vast zit tussen twee trage(re) wagens, de auto op de linkerstrook maar even moet remmen om jou ertussen te laten. Dat is géén jovialiteit, dat is het niet geven van een voorrang.

Comment

Nu, als iemand tegen 140 afkomt... uiteindelijk mag je maar 120 op de snelweg, dus als jij afkomt tegen 140, wie is er dan in fout?
                            Ik ga niet vlak voor die mensen invoegen, maar als ze op voldoende afstand zijn, dan voeg ik wel links in. Ik ben dan ook wel geneigd om even wat op m'n gas te duwen zodat ik sneller terug op het middelvak kan invoegen en die driftkikkers kan doorlaten.
                            Het is niét omdat de maximale snelheid 120 is, dat jij daarom een extra gevaarlijke situatie tot stand moet brengen door nog voor die van 140 in te schieten. Je hebt zelf ook twee ogen en een verstand om te gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Het is niét omdat de maximale snelheid 120 is, dat jij daarom een extra gevaarlijke situatie tot stand moet brengen door nog voor die van 140 in te schieten. Je hebt zelf ook twee ogen en een verstand om te gebruiken.
                              Ik zeg toch ook niet dat ik voor die mens in schiet? Maar als diene nog 50 meter of meer achter mij rijdt, dan zie ik niet in hoe ik een gevaarlijke situatie creëer door even in te voegen om een tragere wagen op de middenstrook te laten, als ik er na een paar seconden al voorbij ben en me terug opzij kan zetten voor hen die graag boetes verzamelen.

Comment

• das allemaal cultureel, en wij zitten in be net tss de calvinistische cultuur van de Nederlanders waar tragere karren het recht gegund wordt van in te voegen, en de macho-cultuur van meer zuiderse landen met het recht van de rappen hebben voorrang op trage kutbakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  +1

vind ik persoonlijk het vervelendste, dat zijn mensen die willen invoegen, zetten hun pinker op vooraleer te kijken (of ze denken dat je even joviaal moet gaan afremmen omdat die niet paar seconden kan wachten), je weet niet of die je gezien heeft, maar ja toch maar afremmen voor de zekerste...

terwijl die inderdaad geen voorrang hebben

Nederlanders rijden slechtst op autostrades vind ik, echt opvallend, die steken voorbij aan 105 als ze 100 rijden, of er nu iemand afkomt van het linkervak of niet...

Comment

• Het valt me op de Nederlandse wegen op dat ze daar er echt niet naar omzien om nog net voor je neus in te voegen als jij aankomt.

Comment

Ik zeg toch ook niet dat ik voor die mens in schiet? Maar als diene nog 50 meter of meer achter mij rijdt, dan zie ik niet in hoe ik een gevaarlijke situatie creëer door even in te voegen om een tragere wagen op de middenstrook te laten, als ik er na een paar seconden al voorbij ben en me terug opzij kan zetten voor hen die graag boetes verzamelen.
                                      Als die nog voldoende achter jou rijdt, dan stelt zich toch geen probleem? We hebben het over invoegen en te verwachten dat de ander afremt.

Comment

Onmogelijk scenario, ik rij geen 100 op de snelweg
                                        ik wel! vind dat af en toe eigenlijk wel leuk te traag op de snelweg rijden, tussen de camions,

kheb 3 modes: te snel, te traag of ongeveer op de max. snelheid... hangt vooral af van de mood

Comment

• Ik vind dat Nederlanders redelijk correct rijden in NL maar alle remmen loslaten eens ze België binnenrijden.

Comment

Working...
                                          X