Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • knight-rider
    replied
    En dan nog iets dat een aparte post waard is.
    In Scherpenheuvel, aan de Basiliek, is daar enkele richting.
    Is daar een ouwe zak met een Mercedes die tegen de richting rijd.
    Doe mijn raampje naar beneden (zijn was al af):
    Ik: 't is hier wel enkele richting he.
    Hij: Sorry niet gezien
    (men kloten ja)
    Ik: Als ge niet goe ziet moogt ge niet met den auto rijden
    Hij: Ik zal er aan denken
    Ik: Mensen zoals gij moesten ze het rijbewijs afpakken
    Hij: Dan rij ik zonder

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten
    Ik hoop dat je niet bedoelt dat je dat doet bij het ritsen, want zo werkt dat niet natuurlijk.
    Ik rij amper in de file, maar als ik dat doe dan probeer ik me wel te houden aan die 1 wagen per keer. Helaas de plaatsen waar ik dan rij... daar zijn van die randdebieltjes die het principe van ritsen NIET doorhebben en het dus ook niet toepassen... dat zijn dus de "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" gevallekes. Die voegen dan zo snel als ze kunnen in ipv tot het einde van de invoegstrook te rijden zoals het hoort en dat ze staan te wringen om ertussen te raken. Zo eindig je dus dat je meerdere mensen er tussen laat, want ik kan er moeilijk tegenaan gaan rijden he en tegen dat ik aan het einde van die invoegstrook kom ben ik in principe verplicht van er iemand tussen te laten.

    Laten we zeggen, die nieuwe regel om te ritsen is fantastisch, alleen spijtig dat ik tot nu toe nog niemand ze in de praktijk heb zien toepassen.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Ergernissen van vandaag:
    Ten eerste de omleiding aan de werken in Herk-de-Stad in de richting van Sint-Truiden. Eeste stuk geen probleem, perfect aangeduid, en dan ineens niks meer, geen enkel bord. Gelukkig dat ik daar de weg een beetje ken, anders was het erg geweest.

    Dan, tot drie maal toe bijna ienand die in mijn flank is gereden.

    Tot slot, een traktor die uit een straat rechts komt (geen voorrang), naar links moet en duidelijk niet over kan door verkeer dat van rechts komt. Ik kom van links (het baanvak dat hij moet kruisen) aangereden en dat stuk onbenul komt gewoon al op mijn baanvak staan waardoor hij heel den boel blokkeert.


    Ik ben geen agressief persoon, maar de dag dat ik er eens eene van achter zijn stuur ga sleuren komt steeds dichter bij!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Tzal gelijk in diene reklam voor die koekendoos zijn eh, koop diene wagen en krijgt er ne gratis lippenstift bij (dafuq? ) voor als de flikken u tegenhouden da ge nekeer schoon kunt lachen en moogt doorrijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    terecht opgemerkt,
    in Noorwegen (of Zweden) zijn boetes ook afhankelijk van inkomen, maar wat doe je dan met al die arme zelfstandige (die op papier bijna niets verdienen) ?

    maar ik ben in principe niet tegen, maar wel op voorwaarde dat alle andere verkeersovertredingen in de zelfde mate gecontroleerd worden (zie nieuws VTM vorige week ivm voorrang van rechts, waarbij specialist verkeer komt vertellen dan geen voorrang geven niet zo een zware overtreding is, ik heb dit vroeger toch anders geleerd!) en in dezelfde mate gestraft worden !
    Dat meen je niet?!

    Toevallig linkje van ofzo?

    Wat is dan wel een zware overtreding volgens die specialist? 60 rijden in de bebouwde kom?

    Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
    Chance dat er staat "in het algemeen", anders was er hier een bom ontploft denk ik

    Ik laat er altijd minstens ene tussen, vaak meer en ik ben ook eerder geneigd om camions enzo voor te laten en te seinen als ze der volledig tussen kunnen. 't Zal al wel moeilijk genoeg zijn zeker om met zo'n monster te rijden, en de meeste mensen willen altijd nog rap voor die camion raken, precies alsof ze daarmee tijd gaan winnen.

    Trouwens, achter de camion ist toch veiliger. Als ge dan nekeer ne noodstop moet maken, gij staat misschien direct stil, ma die camion...
    Ik hoop dat je niet bedoelt dat je dat doet bij het ritsen, want zo werkt dat niet natuurlijk.

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Mijn vriendin kent er ook iets van. In de week reed iknog is le haar mee. Ik zeg pas op voetganger, ah tiens vanwaar komt die? Erna kruispunt dat ze rechts afdraait zeg ik pasop komt ne fiets af, toch gewoon doorrijden, voorang van rechts? Bestaat denk ik nie voor haar, pinkers zelden gebruiken, continue gat plakken,... Zone 70? Nee jong 110 is the way to go! En toch nog geen enkele boete, denk dat ze al vaak chanse heeft gehad. Nee ze rijdt niet met een bmw maar met aan alfa.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Chance dat er staat "in het algemeen", anders was er hier een bom ontploft denk ik

    Ik laat er altijd minstens ene tussen, vaak meer en ik ben ook eerder geneigd om camions enzo voor te laten en te seinen als ze der volledig tussen kunnen. 't Zal al wel moeilijk genoeg zijn zeker om met zo'n monster te rijden, en de meeste mensen willen altijd nog rap voor die camion raken, precies alsof ze daarmee tijd gaan winnen.

    Trouwens, achter de camion ist toch veiliger. Als ge dan nekeer ne noodstop moet maken, gij staat misschien direct stil, ma die camion...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Het valt me op dat vrouwen in het algemeen minder geneigd zijn je ergens tussen te laten, voorrang te verlenen of voetgangers te laten oversteken. Ze kunnen er niet aan doen, gewoon een gebrek aan verkeersinzicht.
    Inderdaad...

    Als vrouwen zelf moeten invoegen of ritsen, durven ze vaak niet de ruimte te benutten.
    En als ze dan iemand moeten laten invoegen of voorrang verlenen, doen ze het niet.

    Denk alleen dat het naast gebrek aan verkeersinzicht ook vaak het 'ikke ikke ikke' is...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
    Aan de mevrouw die het vanmorgen op de "ring" van mechelen nodig vond om te claxonneren bedankt!
    Als ik mijn pinker ruim op voorhand aanzet om de jongens van de groendienst (maar vooral hun auto's) niet plat te rijden en tussen jou en je voorganger kan een trekker / oplegger, moet je echt niet claxonneren als ik met mijn simpele 5-deurs invoeg. Ik had je uiteraard al lang gezien, maar jij blijkbaar de groendienst niet. Volgende keer niet alleen op je eigen vak letten maar misschien ook even verder kijken als je neus lang! Dan hoef je nadien ook niet zo te reageren....
    Het valt me op dat vrouwen in het algemeen minder geneigd zijn je ergens tussen te laten, voorrang te verlenen of voetgangers te laten oversteken. Ze kunnen er niet aan doen, gewoon een gebrek aan verkeersinzicht.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Aan de mevrouw die het vanmorgen op de "ring" van mechelen nodig vond om te claxonneren bedankt!
    Als ik mijn pinker ruim op voorhand aanzet om de jongens van de groendienst (maar vooral hun auto's) niet plat te rijden en tussen jou en je voorganger kan een trekker / oplegger, moet je echt niet claxonneren als ik met mijn simpele 5-deurs invoeg. Ik had je uiteraard al lang gezien, maar jij blijkbaar de groendienst niet. Volgende keer niet alleen op je eigen vak letten maar misschien ook even verder kijken als je neus lang! Dan hoef je nadien ook niet zo te reageren....

    Leave a comment:


  • Vitus
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    in Noorwegen (of Zweden) zijn boetes ook afhankelijk van inkomen, maar wat doe je dan met al die arme zelfstandige (die op papier bijna niets verdienen) ?
    Simpel, bij die wordt dan in de plaats de Porsche in beslag genomen.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    als je een hoog inkomen betaal je al alle maanden een serjeuze boete, taks op arbeid noemen ze dat

    Leave a comment:


  • IbifaHo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    ik ben er 99% zeker van dat die man aan het liegen was, had zijn wagen, rijbewijs niet echt nodig
    en zoon kan moeilijk rijbewijs missen !
    Peis et ook.

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    Natuurlijk wordt de straf dan grotendeels bepaald door de waarde van het voertuig, maar is het ook niet zo dat meestal (en ik schrijf duidelijk meestal) de waarde van het voertuig, en dan toch zeker in de extremen zoals jij hier beschreven hebt, bepaald wordt door het beschikbaar inkomen van de eigenaar. Ik schreef hier ook eigenaar want volgens mij is dat een nog heikeler punt dan de waarde van het voertuig want wat doe je met bedrijfsvoertuigen wie straf je dan de bestuurder of de eigenaar/werkgever, om het zelfs extreem te stellen wat doe je met een vrachtwagen die in de zone 30 80km/u rijdt? Aanslaan en verkopen, dit is geen straf meer voor de overtreder maar een straf voor de werkgever, en je kunt hetzelfde doen met die wagen die de werkgever aan zijn werknemer geeft en die geleased is dan zijn er al 3 betrokken partijen, of ik huur een wagen voor één dag enzovoort enzovoort.
    Maar is een systeem met (semi) vaststaande boetes op zich ook niet oneerlijk want voor de Rockfellers onder ons zal een boete veel minder hard zijn dan voor die alleenstaande moeder met drie kinderen die steeds een stuk maand over heeft op het einde van haar geld als je begrijpt wat ik bedoel, elk systeem hoe goed of slecht het ook is heeft zijn nadelen voor sommigen (of iedereen )
    terecht opgemerkt,
    in Noorwegen (of Zweden) zijn boetes ook afhankelijk van inkomen, maar wat doe je dan met al die arme zelfstandige (die op papier bijna niets verdienen) ?

    maar ik ben in principe niet tegen, maar wel op voorwaarde dat alle andere verkeersovertredingen in de zelfde mate gecontroleerd worden (zie nieuws VTM vorige week ivm voorrang van rechts, waarbij specialist verkeer komt vertellen dan geen voorrang geven niet zo een zware overtreding is, ik heb dit vroeger toch anders geleerd!) en in dezelfde mate gestraft worden !

    Leave a comment:


  • Stef69
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Was gisteren op de rechtbank op vier. Man reed 101 na correctie waar hij 50 mocht. Omdat hij al 70jaar geen overtreding had gepleegd was er geen gevolg voor deze overtreding ook niet
    ik ben er 99% zeker van dat die man aan het liegen was, had zijn wagen, rijbewijs niet echt nodig
    en zoon kan moeilijk rijbewijs missen !

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Gepensioneerden die tijdens de wekelijkse markt in het gangpad de boel volledig blokkeren met hun elektrische fiets om een praatje te doen en dan ambetant reageren als ge hen daarop wijst.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    De nieuwe minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander om de Zwitserse aanpak van snelheidsduivels ook in ons land toe te passen. Die aanpak is keihard: rij je te snel, dan neemt de politie zonder pardon je auto in beslag en verkoopt die. 'De harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land', meent Danny Smagge van Touring.


    Bron: De Standaard.

    Weyts ziet ze vliegen.
    Als ze de volledige aanpak overnemen wordt het nog een stukje slechter dan dat, er hangt namelijk ook een gevangenisstraf tot 2 jaar (yep, meer dan de gemiddelde moordenaar) aan vast.

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Allez hop naar de inkomensafhankelijke boetes dan maar!

    Quid de stereotype zelfstandige met Porsche die zichzelf 1.500 euro loon uitkeert (disclaimer: grappige veralgemening, niet persoonlijk op te vatten)
    Neen ik pleit niet voor welk systeem dan ook, ik wou enkel aantonen dat elk systeem wel nadelen zal hebben

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Allez hop naar de inkomensafhankelijke boetes dan maar!

    Quid de stereotype zelfstandige met Porsche die zichzelf 1.500 euro loon uitkeert (disclaimer: grappige veralgemening, niet persoonlijk op te vatten)

    Leave a comment:


  • 96gr
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Probleem met inbeslagname is dat je strafmaat afhankelijk wordt van de restwaarde van het in beslag genomen object. Iemand die dergelijke stunt uit haalt met een wrak van 500€ wordt aanzienlijk lichter gestraft met iemand die met een gloednieuwe 991 dit uithaalt, en neem maar van me aan dat iemand die met zoiets gepakt wordt met een auto van 500€ minder als maniak wordt aanzien als iemand die het met een sportieve wagen doet.

    Al bij al is de straf gewoon gedreven door kleinburgerlijkheid en afgunst. En waarom zijn we hierover aan het discussiëren en onze politici en woordvoerders van automobielclubs het aan het overwegen als de inwoners van het land met dergelijke regelgeving zelf vinden dat ze te streng is?

    De provincie Ontario in Canada had enkele jaren geleden hetzelfde beslist... Iedereen die harder dan 50 boven de limiet reed, was zijn auto kwijt onder een "straatrace"-wet. Dat ging goed tot 2 weken in die wet een man van 89-jarige leeftijd zijn auto in beslag werd genomen nadat hij zich schuldig had gemaakt aan wat volgens de wet een straatrace was.
    Natuurlijk wordt de straf dan grotendeels bepaald door de waarde van het voertuig, maar is het ook niet zo dat meestal (en ik schrijf duidelijk meestal) de waarde van het voertuig, en dan toch zeker in de extremen zoals jij hier beschreven hebt, bepaald wordt door het beschikbaar inkomen van de eigenaar. Ik schreef hier ook eigenaar want volgens mij is dat een nog heikeler punt dan de waarde van het voertuig want wat doe je met bedrijfsvoertuigen wie straf je dan de bestuurder of de eigenaar/werkgever, om het zelfs extreem te stellen wat doe je met een vrachtwagen die in de zone 30 80km/u rijdt? Aanslaan en verkopen, dit is geen straf meer voor de overtreder maar een straf voor de werkgever, en je kunt hetzelfde doen met die wagen die de werkgever aan zijn werknemer geeft en die geleased is dan zijn er al 3 betrokken partijen, of ik huur een wagen voor één dag enzovoort enzovoort.
    Maar is een systeem met (semi) vaststaande boetes op zich ook niet oneerlijk want voor de Rockfellers onder ons zal een boete veel minder hard zijn dan voor die alleenstaande moeder met drie kinderen die steeds een stuk maand over heeft op het einde van haar geld als je begrijpt wat ik bedoel, elk systeem hoe goed of slecht het ook is heeft zijn nadelen voor sommigen (of iedereen )

    Leave a comment:

Working...
X