Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten+1,en als het al te gortig wordt,neem ik gewoon de pechstrook,ge moet ze dan zien onnozel doen en pharen,fuck die soepautokes..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten+1,en als het al te gortig wordt,neem ik gewoon de pechstrook,ge moet ze dan zien onnozel doen en pharen,fuck die soepautokes..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenSebiet staat ge in de gazet
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenEen stereotiep BMW rijders dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
Neen,helemaal niet,maar als je km's achter zo een kwiet hangt die van zichzelf vindt dat ie politieagentje moet spelen..
Als je langs de pechstrook voorbij steekt, dan ben ik er zeker van dat je ook gewoon langs rechts voorbij steekt. Nu, ik ga niet zeggen dat ik nog nooit langs rechts voorbij ben gestoken, want dan zou ik liegen, maar ik heb zo mijn twijfels ofdat het allemaal kosjer verloopt.
Hoe vaak rij ik niet op de linkerbaan de maximum snelheid (of meer, 130, 140) nadat ik een inhaalmanoeuvre gedaan heb, dat ik aan het kijken ben in mijn spiegel tot ik genoeg plaats tussenlaat tot dat ik terug kan invoegen (zonder op (bij wijze van spreken) 20 cm van de bumber van den andere in te voegen) en dat er ondertussen ne BMW in mijn gat zit te pushen of net een gat heeft gevonden om langs rechts voor te steken? Of dan zet je je opzij en je bent nog maar voor den helft op het middelste rijvak en ze hangen al naast u te rijden... DAT vind ik pas ergerlijk, nogtans, ik geef genoeg door, zowel met m'n koekendoos tot begin vorige maand als met de Focus nu.
En ja, ik geef toe, dan ben ik wel eens geneigd om den irritanterik uit te hangen. Gij pusht in mijn gat? Awel, blijft maar pushen, kga heus ni rapper gaan. Ik heb er zo ene ook nekeer goed liggen gehad met de Corsa (bij kalm verkeer, er zat verder niemand achter ons). Meneer plakt op een paar centimeter van mijn gat op den afrit (70 per uur)? Kben in het midden van de strook gaan rijden dat em er ni voorbij kon (wederom, op nen afrit, 1 vak) en kheb gewoon mijne gas gelost en ben beginnen bollen, .... 60.... 50 (daar heb ik het wel bij gelaten) Tegen den tijd da we weer moesten invoegen was ik alweer opgetrokken tot 120, dus ook tijd genoeg voor de BMW om op te trekken en op normale snelheid mee te gaan met de rest van het verkeer, maar hij zal wel gevloekt hebben. Hij hield tegen het einde aan wel afstand.
Als ge langs den andere kant op een normale manier afkomt (zelfs tegen 160) en afstand houdt (al is het maar dat er feitelijk maar ene auto just tussen past), dan ben ik den eerst die u zo snel mogelijk voorbij zal laten gaan.
Ik kan begrijpen als ge al den hele tijd achter iemand hangt op de linkerrijstrook, terwijl de stroken ernaast vrij zijn, da ge u serieus kunt ergeren, ik doe da ook en dan durf ik ook wel eens langs rechts voorbij steken. Maar als je al langs de pechstrook voorbij moet steken, dan vermoed ik dat de rest van de rijstroken al volzet zijn en dat het dan best druk is. In die situatie vind ik het er volledig over om op die manier deel te nemen aan het verkeer. Langs de pechstrook voorbij steken is hoe dan ook not-done, vind ik.
En voor degenen die kritiek hebben over hoe ik zo'n gasten aanpak, weet da ik hiermee al een accident heb helpen voorkomen, door ene tegen te houden die mij OP DEN AFRIT voorbij wou steken via de pechstrook. Meneer wou waarschijnlijk indruk maken op z'n madam en was aant optrekken om mij op een eenvaksafrit met pechstrook voorbij te steken (al reed ik nog steeds 110-120 (afrit Mechelen-Zuid, lange, snelle afrit)). Ik ben toen wederom iets meer naar rechts gaan rijden, dat em er ni voorbij kon en hem heeft moeten schikken achter mij... een koppel meter verderop stonden er wel paaltjes op de pechstrook die ge ni kunt zien want die zijn just voorbij den bocht.
Zeg ik nu dat gij der zo ene zijt? Neen, want ik ken u ni en ik weet verder ni hoe gij rijdt. Maar aan uw reactie zou ik u wel perfect in da plaatje kunnen passen.
Comment
-
Wel dat bedoel ik nu net. De kl****** uithangen omdat iemand sneller aankomt dan jij. Dat kan ik niet begrijpen. Ik heb nooit last van bumperklevers omdat ik OP TIJD aan de kant ga als ik iemand sneller zie afkomen, of even wacht om op het 3de in te voegen. Maar ik maak dan ook constant gebruik van mijn achteruitkijkspiegel, zeker op het 3de vak.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenWel dat bedoel ik nu net. De kl****** uithangen omdat iemand sneller aankomt dan jij. Dat kan ik niet begrijpen. Ik heb nooit last van bumperklevers omdat ik OP TIJD aan de kant ga als ik iemand sneller zie afkomen, of even wacht om op het 3de in te voegen. Maar ik maak dan ook constant gebruik van mijn achteruitkijkspiegel, zeker op het 3de vak.
Maar bij al wat drukker verkeer gebeurd het weleens dat de inhaalmanoeuvre wat langer duurt omdat het 1) wat drukker is en 2) er een hele colonne op elkaar geplakt zit op het middenvak waardoor je niet 1, niet 2, maar wel 5, 6, 7 wagens of meer ineens moet inhalen. Tijd genoeg dus voor de snellere weggebruiker om vanop redelijke afstand (een paar honderd meter) vlak achter u te komen rijden en te komen pushen. Vanop zo'n afstand, het spijt me zeer, kan ik niet zien dat meneer aan dergelijke snelheid rijdt.
En ik ga verder altijd op tijd aan de kant, maar ik voeg niet graag te kort in op degene die ik juist voorbijgestoken heb, ik laat graag op z'n minst een afstand van ongeveer 1 wagen tussen mezelf en andere chauffeurs voor ik invoeg. Blijkbaar past dat niet in de leefwereld van de pushers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk BerichtenSebiet staat ge in de gazetOorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenEen stereotiep BMW rijders dusOorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
Zeg ik nu dat gij der zo ene zijt? Neen, want ik ken u ni en ik weet verder ni hoe gij rijdt. Maar aan uw reactie zou ik u wel perfect in da plaatje kunnen passen.
Comment
-
Aangezien je zulke conflicten voorhebt ga je idd blijkbaar niet snel genoeg aan de kant, of voeg je in voor een snellere chauffeur. Ik doe dat bewust niet, veel relaxter rijden en geen conflicten. En ik kan het wel zien als iemand sneller afkomt, dan kan jij dat vast ook :-)
Edit :
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenEn ja, ik geef toe, dan ben ik wel eens geneigd om den irritanterik uit te hangen. Gij pusht in mijn gat? Awel, blijft maar pushen, kga heus ni rapper gaan. Ik heb er zo ene ook nekeer goed liggen gehad met de Corsa (bij kalm verkeer, er zat verder niemand achter ons). Meneer plakt op een paar centimeter van mijn gat op den afrit (70 per uur)? Kben in het midden van de strook gaan rijden dat em er ni voorbij kon (wederom, op nen afrit, 1 vak) en kheb gewoon mijne gas gelost en ben beginnen bollen, .... 60.... 50 (daar heb ik het wel bij gelaten) Tegen den tijd da we weer moesten invoegen was ik alweer opgetrokken tot 120, dus ook tijd genoeg voor de BMW om op te trekken en op normale snelheid mee te gaan met de rest van het verkeer, maar hij zal wel gevloekt hebben. Hij hield tegen het einde aan wel afstand.Last edited by order66; 28/08/2014, 13:52.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
+1,en als het al te gortig wordt,neem ik gewoon de pechstrook,ge moet ze dan zien onnozel doen en pharen,fuck die soepautokes..Neen,helemaal niet,maar als je km's achter zo een kwiet hangt die van zichzelf vindt dat ie politieagentje moet spelen..
En zoals ik al zei, ik ken u verder niet, dus ik kan u ook volledig verkeerd ingeschat hebben. Hier opt werk wordt uw inschattings- en denkvermogen toch gekrompen tot de capaciteiten van een erwt, anders hou je dat hier niet uit.
Maar goed, ik ben hier niet om ruzie te zoeken, ik heb mijne zeg gedaan en ge denkt er het uwe maar van.
Laat ik nog juist zeggen, ik ben heus de slechtste nog ni op de baan
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenAls ge langs den andere kant op een normale manier afkomt (zelfs tegen 160) en afstand houdt (al is het maar dat er feitelijk maar ene auto just tussen past), dan ben ik den eerst die u zo snel mogelijk voorbij zal laten gaan.
Ik kom ook op een normale manier achter je gereden, maar als ze zich nog niet bewust zijn van het feit dat ze leven, hoe zouden ze dan bewust zijn van het feit dat jij achter hen rijdt, maw, na een paar minuten ga ik ook wat dichter rijden, niet dat de meesten onder hen de hint begrijpen en dat is het meest frustrerend van al, ze zien het gewoon niet en als ze het al zien hebben ze het ook nog eens niet door^^
En ik spreek hier over situaties waarbij ze absoluut zonder enig probleem naar het midden- of linkervak kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenJa, dat dacht ik vroeger ook, maar het probleem is natuurlijk dat er een grote groep mensen met het brein en opmerkingsvermogen van een mol op de baan zijn en indien je niet heel duidelijk laat merken dat ze onterecht links rijden, er plaats zat is om naar rechts te gaan en je voorbij wil, ze zelfs helemaal niet opmerken dat er een auto achter hen rijdt!
Ik kom ook op een normale manier achter je gereden, maar als ze zich nog niet bewust zijn van het feit dat ze leven, hoe zouden ze dan bewust zijn van het feit dat jij achter hen rijdt, maw, na een paar minuten ga ik ook wat dichter rijden, niet dat de meesten onder hen de hint begrijpen en dat is het meest frustrerend van al, ze zien het gewoon niet en als ze het al zien hebben ze het ook nog eens niet door^^
En ik spreek hier over situaties waarbij ze absoluut zonder enig probleem naar het midden- of linkervak kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenAangezien je zulke conflicten voorhebt ga je idd blijkbaar niet snel genoeg aan de kant, of voeg je in voor een snellere chauffeur. Ik doe dat bewust niet, veel relaxter rijden en geen conflicten. En ik kan het wel zien als iemand sneller afkomt, dan kan jij dat vast ook :-)
Edit :
Dit soort zaken : wat win je ermee...
Dat met die pusher was ook een alleenstaand feit, verder blijf ik gewoon mijn snelheid behouden en ga wel opzij wanneer ik kan. Voor hen die niet pushen durf ik al wel eens een efforke te doen door wat gas bij te geven zodat ik sneller opzij kan gaan.
Vanop dergelijke afstand kan ik dat trouwens niet inschatten als iemand aan 120, 140 of 160 afkomt. 200 meter is ver om iets in te schatten, want van ver lijkt het helemaal niet zo snel te gaan waardoor je denkt meer dan voldoende tijd te hebben om een paar wagens voorbij te steken. Maar als die aan 160 rijdt is die plots veel sneller dan verwacht daar, ondertussen hang je nog naast de voorste in de colonne. Maar soit.
Ik kan me gewoon serieus kwaad maken in de "I'm the king of the road!" mentaliteit van sommige chauffeurs met dikke bakken, vooral tegenover een in hun ogen minderwaardige auto. Precies of wij minder rechten hebben dan hun die een dikke bak kunnen permitteren. Da komt gewoon enorm intimiderend over met zoiets klein en fragiel als ne Corsa als daar ineens nen X3 op 40cm van uwen bumper kleeft aan 120-130 km/u.
Langs den andere kant:
@DHL: als gij mij kloot door in mijn gat te pushen op nog genen halve meter afstand, dan kloot ik u terug door mijn snelheid te behouden. Ik zeg wel dat da intimiderend is, ma ik zeg ni dak mij gaan laten doen.
Ik ben trouwens den eerste om BMW-rijders en dergelijke te verdedigen. Waar mijne vriend zegt, nooit of te nimmer kopen wij een BMW, Mercedes of Audi, want alleen randdebielen rijden daarmee, dan zeg ik: "later wil ik misschien wel een zo ne wagen want het is maar een fractie dat gelijk nen debiel rijdt, koekendozen kunnen evengoed debiel rijden, en da zijn schone auto's.". Da van die gast met z'n madam was trouwens zelfs ne Renault.
@Rikske: Op dat vlak ben ik een typische vrouw ja, ik heb graag het laatste woord en ik haal graag mijn gelijk. Ik geef dan ook ni graag op vooraleer mensen mijne kant van het verhaal begrijpen, maar ik zie dat het hier precies een verloren zaak is.
@Xytras: Ja daar kan ik inkomen, maar ik weet wel goed genoeg dat je daar rijdt. Dat kan jij natuurlijk niet weten. Maar minutenlang achter mij rijden op het linkervak terwijl ik opzij kan, neen, zover laat ik het ni komen. Ik voeg in van zodra ik beide koplampen zie van degene die ik voorbij steek, ongeveer plaats voor 1 auto ertussen dus.
Vandaar dat ik die mensen niet snap die mij in die tussentijd toch nog langs rechts voorbijsteken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk BerichtenVandaar dat ik die mensen niet snap die mij in die tussentijd toch nog langs rechts voorbijsteken.
Comment
-
En paar weken geleden. Ik rij op de Antwerpse ring in de richting van NL. En neem de afrit naar de E19 waar je maar 70 mag maar blijf de 100 rijden van op de Ring en deze komt nen Berlingo in mijn gat plakken. Op die moment ergerde ik mij echt wel aan het feit dat ik al te snel reed en die nog eens zo hard kwam plakken heb hem dan maar getrakteerd op en roet wolk bij het optrekken naar 120 vanaf het moment dat het mocht.RIP Den borre!
Comment
-
Haha, grappig. Ik beleef het dan meestal omgekeerd. Koekendozen die bewust links blijven rijden "omdat je niet moet denken dat je sneller mag met een dikke bak. Ik rij in een koekendoos en de rest kan de pot op" lol“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHaha, grappig. Ik beleef het dan meestal omgekeerd. Koekendozen die bewust links blijven rijden "omdat je niet moet denken dat je sneller mag met een dikke bak. Ik rij in een koekendoos en de rest kan de pot op" lol
Comment
-
Comment
Comment