Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
van het moment die 1dag als <25jaar ingeschreven staat en 364dagen als oldtimer, gaat ge nog altijd dat laatste jaar de volle tax betalen. of u auto uitschrijven, opnieuw inschrijven, nieuwe plaat betalen, nieuw duplicaat aanmaken... als het een deftige besparing is, kan je het misschien doen.
Gisteren nog achter een recente Kangoo gehangen waar maar 1 stoplicht van werkte (de rechter, linkse en middelste deed niks). Wou die vrouw er attent op maken maar reed de andere richting uit. En achtervolgen is ook een beetje raar . Maar valt mij toch op dat er veel zo rondrijden met 1 of meerdere achterlichten die niet werken.
van het moment die 1dag als <25jaar ingeschreven staat en 364dagen als oldtimer, gaat ge nog altijd dat laatste jaar de volle tax betalen. of u auto uitschrijven, opnieuw inschrijven, nieuwe plaat betalen, nieuw duplicaat aanmaken... als het een deftige besparing is, kan je het misschien doen.
Is zo ja, ben al naar de verzekering geweest, volgende week naar DIV...
Zondag op de E34 ter hoogte van de werken richting Nederland. Twee gasten met een grote bestelwagen (type renault master) met een caravan er achter denken van mij (ik ben breder dan rechterrijstrook) in te halen net voor het versmalde stuk, maar in de S bocht werden ze bang en gingen ze op de rem waardoor ze weer achter me kwamen. Op het smalle stuk probeerden ze dan nog verschillende keren in te halen. Resultaat, hun spiegel er af en een kusje tegen de vangrails (zij dan, ik heb mijn plaats op de weg afgedwongen). Na de werken, ipv te volgen naar eerste parking, gaan ze me voorbij en, zoals ik al had voelen aankomen, komen ze voor mij rijden en gaan ze brakechecken. Meteen 101 gebeld, moest blijven zeggen waar we waren tot WPR er was, 10 min later stond ik aan de kant, maar camionette had afrit net genomen.
Politie had in elk geval geen compassie met die gasten. Om mij in te halen moeten ze te snel gereden hebben (mijn tacho gaf 71 aan waar ik 70 mocht) en ze haalden in waar dat duidelijk niet kon. Of hij dient klacht in, wat ik niet doe wegens geen schade, en schiet in zijn eigen voet, of hij betaalt zijn spiegeltje zelf. Woorden van de politie: "eigen schuld, dikke bult".
Of hoe idioot sommigen zijn ...
Zondag op de E34 ter hoogte van de werken richting Nederland. Twee gasten met een grote bestelwagen (type renault master) met een caravan er achter denken van mij (ik ben breder dan rechterrijstrook) in te halen net voor het versmalde stuk, maar in de S bocht werden ze bang en gingen ze op de rem waardoor ze weer achter me kwamen. Op het smalle stuk probeerden ze dan nog verschillende keren in te halen. Resultaat, hun spiegel er af en een kusje tegen de vangrails (zij dan, ik heb mijn plaats op de weg afgedwongen). Na de werken, ipv te volgen naar eerste parking, gaan ze me voorbij en, zoals ik al had voelen aankomen, komen ze voor mij rijden en gaan ze brakechecken. Meteen 101 gebeld, moest blijven zeggen waar we waren tot WPR er was, 10 min later stond ik aan de kant, maar camionette had afrit net genomen.
Politie had in elk geval geen compassie met die gasten. Om mij in te halen moeten ze te snel gereden hebben (mijn tacho gaf 71 aan waar ik 70 mocht) en ze haalden in waar dat duidelijk niet kon. Of hij dient klacht in, wat ik niet doe wegens geen schade, en schiet in zijn eigen voet, of hij betaalt zijn spiegeltje zelf. Woorden van de politie: "eigen schuld, dikke bult".
Of hoe idioot sommigen zijn ...
Ik begrijp ook niet waarom sommige hun spiegels er 'bijna' af rijden en rare toeren uithalen op dat stuk van 70 om na de werken gewoon verder te tuffen tegen 110-120, die halve minuut dat ze uitsparen? Ben er op beginnen letten, bijna iedereen dat me inhaalt op het stuk wegenwerken heb ik een kilometer na de werken al weer zelf ingehaald. Enige verschil is dat ik er, volgens mezelf dan toch, veel relaxer ben doorgekomen.
Ik begrijp ook niet waarom sommige hun spiegels er 'bijna' af rijden en rare toeren uithalen op dat stuk van 70 om na de werken gewoon verder te tuffen tegen 110-120, die halve minuut dat ze uitsparen? Ben er op beginnen letten, bijna iedereen dat me inhaalt op het stuk wegenwerken heb ik een kilometer na de werken al weer zelf ingehaald. Enige verschil is dat ik er, volgens mezelf dan toch, veel relaxer ben doorgekomen.
Je houdt het niet voor mogelijk hoe dom mensen rondrijden.
Sent from somewhere, using Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik ken nu niet de situatie op de E34, maar ik heb zelfs in Duitsland en Nederland nog geen versmalde rechter rijstroken tegen gekomen die smaller waren dan een trekker-oplegger-combinatie (behalve natuurlijk als er uitzonderlijk transport op staat). Meestal is de vrachtwagenchauffeur gewoon te mottig om op zijn rijstrook te blijven en gaat ie in het midden rijden...
Nu, met een camionette + caravan gaan pitsen op de linker rijstrook is natuurlijk vragen voor problemen.
Ik heb vandaag nog eens een keer op de snelweg gezeten. Ik voelde mij wat eenzaam op het rechtervak. Blijkbaar moet er links iets leuker aan de gang zijn dat ze daar allemaal rijden. En lekker dicht tegen elkaar. Zag er wel knus uit. Dan begint er ook nog een leuk spelletje. "Stamp eens op uw rem omdat je te dicht op je voorligger zit". En iedereen dat er achter hangt doet gezellig mee! Samen de gemiddelde snelheid zo naar beneden trekken.
Ik heb vandaag nog eens een keer op de snelweg gezeten. Ik voelde mij wat eenzaam op het rechtervak. Blijkbaar moet er links iets leuker aan de gang zijn dat ze daar allemaal rijden. En lekker dicht tegen elkaar. Zag er wel knus uit. Dan begint er ook nog een leuk spelletje. "Stamp eens op uw rem omdat je te dicht op je voorligger zit". En iedereen dat er achter hangt doet gezellig mee! Samen de gemiddelde snelheid zo naar beneden trekken.
In de spits ben je beter af tussen de camions en cruise control op 90.
Linkse rijvak is dan een hel want als je niet dicht genoeg op je voorligger rijdt komen ze allemaal rechts voorbij en voegen ze voor U in, terwijl je daar geen fluit mee opschiet.
Door zo dicht op elkaar te rijden wordt de snelheid serieus naar beneden gehaald. Constant remmen terug gas...
Moest elke auto voorzien zijn van actieve cruise control en verplicht gebruik tijdens de spits het zou nogal wat beter zijn mijn gedacht.
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
grote ergernis vandaag (ik had het voornemen ik ga vandaag mij aan de snelheidslimiet houden) met als gevolg dat ze komen bumperkleven, precies of je daardoor sneller gaat rijden, integendeel zelf.
Ik heb het hier niet over de situatie dat je onnodig links gaat rijden op de autostrade he.. Maar gewoon zone 50/70. Steek dan voorbij he.
Begrijp ook niet wat het nut is van 10 meter achter uw voorligger te gaan rijden.
het enige dat je bereikt is dat uw voorligger zijn remmen is gaat testen Niet doen dus
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Ik ken nu niet de situatie op de E34, maar ik heb zelfs in Duitsland en Nederland nog geen versmalde rechter rijstroken tegen gekomen die smaller waren dan een trekker-oplegger-combinatie (behalve natuurlijk als er uitzonderlijk transport op staat). Meestal is de vrachtwagenchauffeur gewoon te mottig om op zijn rijstrook te blijven en gaat ie in het midden rijden...
Nu, met een camionette + caravan gaan pitsen op de linker rijstrook is natuurlijk vragen voor problemen.
Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan... Als je met een vrachtwagen niet met je linkerwielen op de stippellijn rijdt, zit je op letterlijk 5cm van de vangrail met je rechterkant. Dat is me veel te gevaarlijk, met wielen op de lijn heb je nog altijd maar 20cm en dat is ook niet zo heel veel hoor. En ik weiger om schade te rijden omdat er een of andere debiel voorbij wil waar het niet kan.
De versmalde stroken in Duitsland zijn dan ook aangepast, rechts 3m, links het overschot. Vrachtwagens kunnen daar dus altijd makkelijk door, dat stuk op de E34 is gewoon veel te smal.
Zo te zien kent Rayder dat stukje wel, en hij gaat het vast kunnen beamen wat ik vertel.
Ik ken het stuk niet maar ik ga ervan uit dat, als een professioneel chauffeur dit zegt, dat het waar is...Iemand die elke dag met een camion rijdt zal wel weten wat kan en wat niet. Het is ten slotte zijn beroep.
Gisteren nog achter een recente Kangoo gehangen waar maar 1 stoplicht van werkte (de rechter, linkse en middelste deed niks). Wou die vrouw er attent op maken maar reed de andere richting uit. En achtervolgen is ook een beetje raar . Maar valt mij toch op dat er veel zo rondrijden met 1 of meerdere achterlichten die niet werken.
Ik zie dat ook veel tegenwoordig, meestal dat enkel het derde remlicht nog werkt. (Eigenlijk nog een geluk dat ze dan nog een derde remlicht hebben)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment