Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan... Als je met een vrachtwagen niet met je linkerwielen op de stippellijn rijdt, zit je op letterlijk 5cm van de vangrail met je rechterkant. Dat is me veel te gevaarlijk, met wielen op de lijn heb je nog altijd maar 20cm en dat is ook niet zo heel veel hoor. En ik weiger om schade te rijden omdat er een of andere debiel voorbij wil waar het niet kan.
    De versmalde stroken in Duitsland zijn dan ook aangepast, rechts 3m, links het overschot. Vrachtwagens kunnen daar dus altijd makkelijk door, dat stuk op de E34 is gewoon veel te smal.
    Zo te zien kent Rayder dat stukje wel, en hij gaat het vast kunnen beamen wat ik vertel.
    Yeps veel te smal, vandaar dat ik daar het rechterdeel van de snelweg verken tussen de vrachtwagens. Afgezien van een Franse gek moet ik bekennen dat de camioneurs veel rustiger blijven dan de rest van het verkeer. In Duitsland heb ik een paar jaar terug ook van die smalle wegenwerken gehad, ik dacht dat ze het vandaar overgenomen hadden.
    Last edited by ; 29/08/2014, 22:33. Reden: Taal

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan... Als je met een vrachtwagen niet met je linkerwielen op de stippellijn rijdt, zit je op letterlijk 5cm van de vangrail met je rechterkant. Dat is me veel te gevaarlijk, met wielen op de lijn heb je nog altijd maar 20cm en dat is ook niet zo heel veel hoor. En ik weiger om schade te rijden omdat er een of andere debiel voorbij wil waar het niet kan.
      De versmalde stroken in Duitsland zijn dan ook aangepast, rechts 3m, links het overschot. Vrachtwagens kunnen daar dus altijd makkelijk door, dat stuk op de E34 is gewoon veel te smal.
      Zo te zien kent Rayder dat stukje wel, en hij gaat het vast kunnen beamen wat ik vertel.
      Inderdaad zijn die daar veel te smal voor vrachtwagens. Een tweetal weken geleden daar ook eens geweest en er moet niet veel gebeuren om brokken te rijden. Wel schandelijk ook door de lengte van de werken. Dat kon niet anders dan kiloooooometers aan een stuk tegen 70 te puffen.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan...
        Ik zeg nergens dat jij te mottig bent om opzij te gaan, en ik zeg ook duidelijk dat ik de situatie ter plekke niet ken. Ik zeg enkel dat op andere plaatsen met versmalde rijstroken die - alleszins als het over de rechter rijstrook gaat - voldoende breed zijn voor vrachtwagens, er collega's van je zijn die dan liever lui in het midden gaan rijden.

        Comment


        • al die klote wannebe SUV gedrochten... worden die stock geleverd met koplampen die te hoog ingesteld staan ofzo?
          een vrachtwagen verblind je niet maar telkens je zo'n onding ziet die te hoog op zijn wielen staat verblinden die je.
          tzal leuk worden eens die naar hun eerste keuring moeten
          lets have some more member berries

          Comment


          • auto's worden steeds breder, heeft niemand door dat als we allemaal te breed gaan we de straten moeten verbreden of niemand kan nog door?!

            enfin, tot zover mijn gezaag vandaag

            Comment


            • Als ik zo een straat moet oprijden en ik moet links en dan komt er zo een blonde snol met haar oversized range naast me staan zodat ik helemaal niets meer zie. Dat is irritant.

              Comment


              • Daarom dat ik ook graag hoog zit
                Parkingplaatsen, die zouden ze breder moeten maken. Niet alleen op parkings, maar ook op straat. Gebeurt dikwijls dat mijn auto er niet in past. En qua lengte is het dikwijls ook maar juist gepast.
                Gevolg is dat ik altijd op zoek ga naar een 'veilig' plaatsje. Anders heb je binnen de kortste keer blutsjes in je deuren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                  auto's worden steeds breder, heeft niemand door dat als we allemaal te breed gaan we de straten moeten verbreden of niemand kan nog door?!

                  enfin, tot zover mijn gezaag vandaag
                  Op de meeste wegen is er bij de rijvakken nog wel wat overschot, maar de parkeerplaatsen zijn nu al vaak te klein.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Als ik zo een straat moet oprijden en ik moet links en dan komt er zo een blonde snol met haar oversized range naast me staan zodat ik helemaal niets meer zie. Dat is irritant.
                    Ja, heb ik ook soms last van (en het is niet altijd een blonde snol).
                    Ook soms pipo's met hun motorfiets, dan zie je ook niks meer.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Dit;

                      Spitsstrook E40 Brussel-Leuven veroorzaakt langere files op E314

                      Een jaar na het invoeren van de spitsstrook op de E40 tussen Brussel en Leuven is de evaluatie gemengd. Het verkeer tussen Brussel en Leuven verloopt vlotter, maar aansluitend op de E314 zijn er langere files, meldt vrt-zender Radio2.
                      Al een jaar lang mogen chauffeurs tijdens de avondspits de pechstrook tussen Brussel en Leuven gebruiken, zodat het verkeer vlotter kan doorstromen maar dat veroorzaakt dan weer problemen op de E314.

                      Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen die problemen pas verdwijnen als de tweede spitsstrook tussen Leuven en Holsbeek er komt maar dat zal pas over enkele jaren zijn.
                      BRON

                      Een klein kind weet dat als je een drukke autostrade hebt van 25 kilometer, en je legt over 10 kilometer een extra rijstrook aan, dat je dan de bottleneck gewoon 10 kilometer aan het opschuiven bent...

                      1. We hebben de zomervakantie 2013 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze het stuk tussen de E40 en tot voorbij Leuven aan het werken waren.

                      2. We hebben de zomervakantie 2014 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze 1 stukje niet hadden kunnen doen in 2013, de brug in Winksele.

                      3. Nu gaan ze blijkbaar "over enkele jaren" een spitsstrook aanleggen van de E40 tot voorbij Leuven. Dus wéér een zomervakantie in de shit.

                      Kunnen ze dat nu echt niet in 1 keer doen? Desnoods een beetje vroeger beginnen in Juni en eindigen in September? Moeten we nu echt elke vakantieperiode, als het eindelijk weer een beetje "leefbaar" is om de E314 naar Brussel te nemen, in de miserie zitten?

                      Vanaf de E40 tot in Leuven hebben ze "weefstroken" gemaakt over +/- 75% van de afstand (die niemand uit Leuven gebruikt, ze vlammen nog altijd gewoon van de oprit over de weefstrook naar het 1ste vak...)

                      Geef mij 1 pot verf en zet die weg eens af voor een lang weekend, ik zal aan het begin van de pechstrook/weefstrook op de grond kalken "SPITSSTROOK VAN 1430-1800", hang er zo'n dynamisch bord boven met een groene pijl en klaar.
                      Mijn Skoda

                      Comment


                      • Van die onnozele weefstroken hadden ze inderdaad gewoon beter een derde rijvak gemaakt. Nu rijdt er nauwelijks iemand op. En de resultaten zijn ook gekleurd door de werken op dat traject.

                        Comment


                        • Al een paar keer kerel gezien met nieuwe 3 reeks (F30) met dubbele chroom uitlaat en type aanduiding 330d.

                          Vooraan zijn z'n nieren met chroom omlijst maar de spijltjes zijn gewoon zwart. Nochtans waren die bij mijn 330d ook chroom. Want dat duidt nu eenmaal op een 6 cilinder dacht ik.

                          Wat moet een mens daar nu van denken

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                            Dit;



                            BRON

                            Een klein kind weet dat als je een drukke autostrade hebt van 25 kilometer, en je legt over 10 kilometer een extra rijstrook aan, dat je dan de bottleneck gewoon 10 kilometer aan het opschuiven bent...

                            1. We hebben de zomervakantie 2013 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze het stuk tussen de E40 en tot voorbij Leuven aan het werken waren.

                            2. We hebben de zomervakantie 2014 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze 1 stukje niet hadden kunnen doen in 2013, de brug in Winksele.

                            3. Nu gaan ze blijkbaar "over enkele jaren" een spitsstrook aanleggen van de E40 tot voorbij Leuven. Dus wéér een zomervakantie in de shit.

                            Kunnen ze dat nu echt niet in 1 keer doen? Desnoods een beetje vroeger beginnen in Juni en eindigen in September? Moeten we nu echt elke vakantieperiode, als het eindelijk weer een beetje "leefbaar" is om de E314 naar Brussel te nemen, in de miserie zitten?

                            Vanaf de E40 tot in Leuven hebben ze "weefstroken" gemaakt over +/- 75% van de afstand (die niemand uit Leuven gebruikt, ze vlammen nog altijd gewoon van de oprit over de weefstrook naar het 1ste vak...)

                            Geef mij 1 pot verf en zet die weg eens af voor een lang weekend, ik zal aan het begin van de pechstrook/weefstrook op de grond kalken "SPITSSTROOK VAN 1430-1800", hang er zo'n dynamisch bord boven met een groene pijl en klaar.
                            Wat is het probleem eigenlijk?

                            Ja, je hebt moeten wachten tijdens die vakanties, en wat dan nog, je bent heus niet de enige. Als je wil dat men verbeteringen aanbrengt, dan vergt dit aanpassingen aan het wegennet, wat nu eenmaal hinder meebrengt. Ik ben blij dat er de afgelopen jaren op de E17/E40 al die wegenwerken zijn geweest, het wegdek is er serieus verbeterd.

                            De spitsstrook tussen Leuven en Brussel is onontkenbaar een serieus succes omdat het de files enorm verminderd heeft, wat een mooi voordeel heeft opgeleverd voor wie in Leuven en omstreken moet zijn.

                            Als gevolg van vlotter verkeer dient zich uiteraard een nieuw probleem aan, namelijk de verschuiving van de fileproblematiek naar een nieuwe bottleneck, meerbepaald de aansluiting op de E314.

                            De weefstroken aldaar zijn niet geheel onverwacht geen succes, om de eenvoudige reden dat ze niet doorlopen maar aan iedere oprit weer stoppen. Beetje halfslachtige oplossing, maar hoeft geen verloren kost te zijn.

                            Want zodra men daar volwaardige spitsstroken van maakt, wat uiteraard een veel drastischere ingreep vereist, is ook dat probleem opgelost. Dat men daar geen geld meer voor heeft en men dit pas in 2016 is spijtig, maar niet verrassend, want ook op andere domeinen is het geld op.

                            Maar dan ga je wel weer een zomervakantie moeten aanschuiven hé, dan kan je hier nog eens over sakkeren.

                            Comment


                            • De nieuwe minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander om de Zwitserse aanpak van snelheidsduivels ook in ons land toe te passen. Die aanpak is keihard: rij je te snel, dan neemt de politie zonder pardon je auto in beslag en verkoopt die. 'De harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land', meent Danny Smagge van Touring.


                              Bron: De Standaard.

                              Weyts ziet ze vliegen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                De nieuwe minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander om de Zwitserse aanpak van snelheidsduivels ook in ons land toe te passen. Die aanpak is keihard: rij je te snel, dan neemt de politie zonder pardon je auto in beslag en verkoopt die. 'De harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land', meent Danny Smagge van Touring.


                                Bron: De Standaard.

                                Weyts ziet ze vliegen.
                                Uit het artikel leid ik af dat het gaat om echte hardrijders, zij die dubbel zo snel rijden als toegelaten of meer dan 200 op de snelweg.
                                Dit gaat om een absolute minderheid imo.

                                En dus niet als je 10 of 20 km te snel rijdt. Dan heeft niemand nog een rijbewijs of auto.
                                Last edited by Vitus; 03/09/2014, 07:47.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Uit het artikel leid ik af dat het gaat om echte hardrijders, zij die dubbel zo snel rijden als toegelaten of meer dan 200 op de snelweg.
                                  Dit gaat om een absolute minderheid imo.

                                  En dus niet als je 10 of 20 km te snel rijdt. Dan heeft niemand nog een rijbewijs of auto.
                                  In België heb ik nog nooit zo snel gereden op de snelweg. Dat hou ik liever voor in Duitsland als ik op familiebezoek ben.
                                  Enkele van m'n kennissen daarentegen...

                                  Wie weet kunnen ze het hier "optimaliseren" naar meer gunstige snelheden

                                  Het in beslag nemen van je auto is wel vergaand.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    In België heb ik nog nooit zo snel gereden op de snelweg. Dat hou ik liever voor in Duitsland als ik op familiebezoek ben.
                                    Enkele van m'n kennissen daarentegen...

                                    Wie weet kunnen ze het hier "optimaliseren" naar meer gunstige snelheden

                                    Het in beslag nemen van je auto is wel vergaand.
                                    Inbeslagname, hoewel onteigening eigenlijk de juistere term is (verkoop) is verregaand, maar de gevaarlijke situatie die je tot stand brengt door 100 in een bebouwde kom te rijden, is dat ook.

                                    Comment


                                    • Tot voor een paar jaar kon ik je een plek aanwijzen waar de meest brave automobilist aan 100 per uur door de bebouwde kom zou razen. Of alleszins wat doorging als bebouwde kom op basis van de borden.

                                      Comment


                                      • oostende ook

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Inbeslagname, hoewel onteigening eigenlijk de juistere term is (verkoop) is verregaand, maar de gevaarlijke situatie die je tot stand brengt door 100 in een bebouwde kom te rijden, is dat ook.
                                          Als je 80 jaar bent en in Wallonië woont krijg je daar vrijspraak voor. Ben ik gisteren achter gekomen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X