Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het grote ergernis topic deel VI

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Wat wel soms moeilijk te onderscheiden is, is of ze nu prioritair afkomen of niet. Ik vraag me af waarom zoveel ambulances afkomen gereden met zwaailichten op terwijl ze een gezellig babbeltje doen. Als een politiewagen met zwaailichten afkomt zijn die steeds prioritair en gedragen ze zich ook zo. Die ambulances staan met zwaailichten dikwijls gewoon aan te schuiven voor de lichten.
    Men zou dat uniform moeten maken, zwaailicht = doorgang verlenen.
    Wettelijk gezien toch enkel prioritair als sirene + zwaailichten? Althans zo heb ik dat geleerd.

Persoonlijk vind ik het de belangrijkste plicht als bestuurder om ONMIDDELLIJK uit de weg te gaan als er een ambulance afkomt.

Begrijp het echt niet wanneer mensen gewoon voor het rood blijven staan. Zijn die mensen echt zo achterlijk dat ze nog niet hebben gehoord van het principe NOOD BREEKT WET?

Je zou er maar zelf eens moeten inliggen, in sommige gevallen telt elke seconde.
    Last edited by germinal; 10/09/2014, 18:07.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Wat ik ook hatelijk vind, is zo een plastic zak met boodschappen die continu heen en weer slingert in je auto... heb meestal niets los liggen,maar die keren dat ik het wel heb, ga ik zwaar over de rooie.

Comment

• Moh legt dat dan toch in de koffer, dat dient daarvoor..

Comment

• ik heb steeds een voetbal in een geknoopte plastic zak in de auto liggen

mijn hond is daar gek op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Wettelijk gezien toch enkel prioritair als sirene + zwaailichten? Althans zo heb ik dat geleerd.

Persoonlijk vind ik het de belangrijkste plicht als bestuurder om ONMIDDELLIJK uit de weg te gaan als er een ambulance afkomt.

Begrijp het echt niet wanneer mensen gewoon voor het rood blijven staan. Zijn die mensen echt zo achterlijk dat ze nog niet hebben gehoord van het principe NOOD BREEKT WET?

Je zou er maar zelf eens moeten inliggen, in sommige gevallen telt elke seconde.
            Onmiddelijk? Altijd?
            ok als je voor rood staat aan kruispunt met RLC ??? Ik zou dat niet doen

voor mij is het zelfs zo dat ik voor moto aan de kant ga
            behalve vorige week, ene die heel vlug af kwam, zag hem pas op moment dat ik +50% op derde vak was, hij had ook geen knipperlichten nodig :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              Onmiddelijk? Altijd?

voor mij is het zelfs zo dat ik voor moto aan de kant ga
              behalve vorige week, ene die heel vlug af kwam, zag hem pas op moment dat ik +50% op derde vak was, hij had ook geen knipperlichten nodig :-(
              Rlc werkt niet onder 30/u.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                Onmiddelijk? Altijd?

:-(
                Moet je fier op zijn en zoals U zijn er jammer genoeg velen.

In elk geval werken die flitsers idd niet bij < 30 km/u, dus volgende keer uit de weg gaan aub
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

• 2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Er voor en erachter gaan staan dat hij niet weg kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                      Duidelijk iemand die de vooroordelen tegenover BMW-rijders in stand wilt houden.

Comment

• Deze morgen een ouder koppel die staat te wachten aan een zebrapad. Ze konden als 10x oversteken voor ik eraan kwam. Had ze opgemerkt en was beginnen uitbollen zodat ze zich zeker niet hoefden te haasten. Nee, ze blijven gans de tijd stilstaan en als je eraan komt gereden dan maken ze van hunne neus dat je niet stop om hen over te laten.

Dan stop ik ook niet zulle .....

Comment

• Dat zebrapad is ergerlijk...Sommigen springen erop vlak voor je auto of zelfs fiets. Als ge dan stopt omdat er iemand staat, blijven ze soms staan en bekijken ze alsof ge van Mars komt. En eens bedankt zeggen door de hand op te steken kennen ze ook niet meer, neeje ze sleffen over. Oude mensen ok, die kunnen niet sneller, maar schoolgaande jeugd...

Comment

• Das cewl als ge traag oversteekt en gene merci zegt.

Comment

• Ik vind toch wel dat ge regelmatig uw voorrang moet afdwingen op een zebrapad.

Comment

• op 2vaksbaan ga ik soms naar linkervak als er iemand aan zebrapad staat, knn ze toch al beginnen met oversteken! hoewel er eigenl weinigen dat doen vooraleer ik echt weg ben...

nu ja in beb. kom kan je toch niet snel, vind het meestal nt zo erg om te stoppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Ik vind toch wel dat ge regelmatig uw voorrang moet afdwingen op een zebrapad.
                                  Als er achter geen kat afkomt en kan doorrijden zonder ze plat te rijden rij ik door, anders stop ik. Ge moet idd wel aanstalte maken om over te gaan, als ge braafkes blijft wachten tot iemnd stopt kunt ge er wel effe staan.

Comment

• voetgangers moeten idd aanstalten maken om te willen oversteken. dit is NIET zomaar over lopen.
                                    de correcte manier is dus aan het zebrapad staan, links kijken, rechts kijken en dan nog eens links kijken (zoals je vroeger hebt geleerd hoe je een baan moet oversteken).
                                    hiermee maak je dan ook duidelijk aan automobilisten wat je wil doen, en kunnen zij afremmen om je over te laten.

de meeste wandelen op het voetpad en draaien dan ineens zonder kijken het zebrapad over, immers autos 'moeten' toch stoppen. en dan van hun oren maken dat je niet stopte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                      Duidelijk iemand die de vooroordelen tegenover BMW-rijders in stand wilt houden.
                                      Of iemand die zijn flanken wil beschermen tegen die al die runderen die niet kunnen parkeren en geen respect hebben voor anderen hun materiaal wanneer ze hun deuren (letterlijk) open gooien ? ...

Comment

• Tuurlijk maar dan nog, zet u dan midden van 2 vakken vanachter op de parking. Niet op 3 plaatsen aan de ingang van de winkel. Das gewoon pure arogantie.

Comment

• Sommigen vinden het nu éénmaal noodzakelijk om zo kort mogelijk tegen de kassa van de winkel te parkeren ...

Gouden Kruispunt, ben je best op je hoede ... en ja, ik sta daar (op de zeldzame keren dat ik daar kom) ook altijd ver weg van "de massa".

Comment

Working...
                                          X