Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
De meeste mensen zouden al een pak meer begrip opbrengen als er in die 70 zones effectief wegenwerkers bezig zijn, het is zo typisch dat je kilometers lang slechts 70 km/u mag terwijl er geen wegenwerker te zien is. Onlangs zag ik groenwerkers bezig op de pechstrook van de A12, er stond een botsabsorbeerder op de pechstrook maar er was geen snelheidsbeperking. Dat vond ik eigenlijk wel gevaarlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk ben vorige week op twee dagen tijd op en neer gereden van Leipzig, op de terugweg was er aan wegenwerken een wagen over de berm gegaan en in de wegenwerkers terecht gekomen , resultaat was een mug helicopter op de snelweg en een wagen van een begrafenisonderneming ter plekke. De wagen , een M6 volgens mij zag er niet uit alsof ie aan 70 per uur er door was gegaan. Sommige mensen zouden eens enkele dagen moeten gaan meewerken daar langs die middenberm waar de wagens op amper 2m naast hen voorbijkomen, dan zouden ze snappen dat 70 per uur eigenlijk nog onverantwoord snel is tov die arbeiders daar.
Over het rechts 'inhalen' van middenvaksrijders, ik weet niet of het legaal is, maar dat is middenvaksrijden ook niet. Als ik alleen ben ga ik ze soms rechts voorbij en kijk eens naar hun reactie. Valt dik tegen natuurlijk want ze zitten hersendood voor hen uit te staren en blijven op hun vak..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk BerichtenAls ze überhaupt werken, mogen ze de snelheid verlagen, maar dat was op een zaterdag en er was geen kat te zien. In kortrijk ook, ze zetten daar een straat af omdat er een kraan op de weg staat voor een renovatie. De straat was een maand of langer afgesloten terwijl er NOOIT aan gewerkt is geweest, maar jij mag wel altijd omrijden
Over het rechts 'inhalen' van middenvaksrijders, ik weet niet of het legaal is, maar dat is middenvaksrijden ook niet. Als ik alleen ben ga ik ze soms rechts voorbij en kijk eens naar hun reactie. Valt dik tegen natuurlijk want ze zitten hersendood voor hen uit te staren en blijven op hun vak..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzit nu 10 jaar op forum en rij er 22
er verandert just nix aan middevakrijders, er zijn alleen véél minder hardrijders
okay, ik maak ook niet gigantisch veel kilometers.
vermoedelijk maak ik me er dus alleen maar meer druk in dan vroeger veronderstel ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzit nu 10 jaar op forum en rij er 22
er verandert just nix aan middevakrijders, er zijn alleen véél minder hardrijders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenZullen dezelfde mannen van de Diestersteenweg zijn.
Ze zijn daar eindelijk richting afronding aan't gaan, na 26 maanden ga ik geen 2km moeten omrijden om op 500m van mijn deur te moeten zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Op de Diestersteenweg zijn ze in bouwverlof gegaan met volgens mij nog enkel de asfalt die moet gelegd worden... rond dat dan toch gewoon af.
Deze morgen weer het "rustig aan"-gebaartje gekregen van een chauffeur van een belbusje. Reed 40 waar ik 50 mocht maar meneer verschrok zich waarschijnlijk omdat ie nog half sliep.
Reed op de voorrangsweg, reed bijna voor me in, stond al met 1 wiel over de fietsstrook.
Comment
-
Een ergernis van deze nacht. Ik reed rond 02.30-03.00u op een quasi lege autostrade tegen 140. Ik zie in de verte voor mij een oudere Volvo rijden. Wanneer ik bijna achter hem ben, zet ik mij naar het linkervak om hem in te halen. Als ik bijna naast hem reed begon die ineens ook stil naar het linkse vak te gaan, alsof hij even niet aan het opletten was. Ik claxonneer, hij schiet terug naar rechts, en ik kan hem inhalen. Ik kreeg een claxon en lichtspel om god weet welke reden.
Afijn, ik trek het mij niet aan en zet mij terug naar het rechtervak. Op dat moment beslist hij om mee met mij 140 te rijden, maar dan wel door pal op mijn bumper te kleven en zijn pharen heel de tijd aan te laten. Enkele minuten heb ik dat vol gehouden. Dan ben ik stil beginnen vertragen tot ik nog maar 80 reed. Hij haalt mij dan in en bleef tegen 100-110 op het rechtervak. Dus ik accelereer terug even om hem weer voorbij te gaan, hij smijt zich voor mij en gaat vol op de rem tot we helemaal tot stilstand kwamen! Had toen even zin om hem uit zijn auto te gaan sleuren.
Uiteindelijk heeft hij dit nog een 2 tal keer herhaald elke keer ik hem wilde inhalen, tot ik mijn afrit moest hebben.
Maar nu vraag ik me toch af wat die vent zijn probleem was. Kon die het niet hebben dat ik wat sneller reed? Wou hij gewoon de stoere uithangen? Ik snap het gewoon niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk BerichtenOver het rechts 'inhalen' van middenvaksrijders, ik weet niet of het legaal is...
Als je dat nu al vergeten bent, dat belooft voor later.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenEen ergernis van deze nacht. Ik reed rond 02.30-03.00u op een quasi lege autostrade tegen 140. Ik zie in de verte voor mij een oudere Volvo rijden. Wanneer ik bijna achter hem ben, zet ik mij naar het linkervak om hem in te halen. Als ik bijna naast hem reed begon die ineens ook stil naar het linkse vak te gaan, alsof hij even niet aan het opletten was. Ik claxonneer, hij schiet terug naar rechts, en ik kan hem inhalen. Ik kreeg een claxon en lichtspel om god weet welke reden.
Afijn, ik trek het mij niet aan en zet mij terug naar het rechtervak. Op dat moment beslist hij om mee met mij 140 te rijden, maar dan wel door pal op mijn bumper te kleven en zijn pharen heel de tijd aan te laten. Enkele minuten heb ik dat vol gehouden. Dan ben ik stil beginnen vertragen tot ik nog maar 80 reed. Hij haalt mij dan in en bleef tegen 100-110 op het rechtervak. Dus ik accelereer terug even om hem weer voorbij te gaan, hij smijt zich voor mij en gaat vol op de rem tot we helemaal tot stilstand kwamen! Had toen even zin om hem uit zijn auto te gaan sleuren.
Uiteindelijk heeft hij dit nog een 2 tal keer herhaald elke keer ik hem wilde inhalen, tot ik mijn afrit moest hebben.
Maar nu vraag ik me toch af wat die vent zijn probleem was. Kon die het niet hebben dat ik wat sneller reed? Wou hij gewoon de stoere uithangen? Ik snap het gewoon niet
Comment
-
Pas op ik ken er nog zo eentje die dat doet om anderen af te remmen...dan is die verwonderd dat die voor hem rijden en hun remmen toesmijten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenEen ergernis van deze nacht. Ik reed rond 02.30-03.00u op een quasi lege autostrade tegen 140. Ik zie in de verte voor mij een oudere Volvo rijden. Wanneer ik bijna achter hem ben, zet ik mij naar het linkervak om hem in te halen. Als ik bijna naast hem reed begon die ineens ook stil naar het linkse vak te gaan, alsof hij even niet aan het opletten was. Ik claxonneer, hij schiet terug naar rechts, en ik kan hem inhalen. Ik kreeg een claxon en lichtspel om god weet welke reden.
Of hopen dat hij het ooit doet bij een flik. http://www.youtube.com/watch?v=M5dL4DPm-DE
Heb er ook al gehad die plots van vak veranderen omdat ik te snel reed, maar effectief nog remmen en stoppen toch nog gelukkig niet.
Comment
-
een ergernis van wel meer mensen denk ik : de borden op de E17 richting antwerpen ter hoogte van Kruibeke. Waar onduidelijkheid blijkbaar troef is. Daarnet kwam ik ter hoogte van het tankstation en reden er op het linkervak 4 vrachtwagens achter elkaar. terwijl je tot in Burcht pas de afrit richting haven hebt. Komt er dan ook nog bij dat de middenvakrijders vandaag precies allemaal tegelijk buiten mochten en op de E17 een vergadering hielden.... de rit van Gent naar huis heeft me nog niet veel zo gefrustreerd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
Op de Diestersteenweg zijn ze in bouwverlof gegaan met volgens mij nog enkel de asfalt die moet gelegd worden... rond dat dan toch gewoon af.
Deze morgen weer het "rustig aan"-gebaartje gekregen van een chauffeur van een belbusje. Reed 40 waar ik 50 mocht maar meneer verschrok zich waarschijnlijk omdat ie nog half sliep.
Reed op de voorrangsweg, reed bijna voor me in, stond al met 1 wiel over de fietsstrook.
Dacht dat ik daar iets over gelezen had in de krant.
Vandaag zat ik op de Naamsesteenweg (N80) zat er een traktor voor mij terwijl die tijdens de werken daar niet mogen komen, er staan namelijk duidelijk borden dat het verboden is voor traktoren!!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenSimpel : grote pakkans en rijbewijs met punten...
Is geen lachertje meer daar. Als je geflitst wordt krijg je zowiezo een boete en verlies je punten op je rijbewijs. Als je te laag komt in punten kan je ze terugverdienen door een cursus te gaan volgen, die cursus kost veel geld, dus nog eens goed afdokken (en vrije tijd opofferen).
Vroeger ging ik graag naar Frankrijk, kon je goed doorrijden in alle veiligheid zonder je al teveel zorgen te maken ivm flitsen. Nu is het net omgekeerd, zit dedju ver geen seconde op mijn gemak.
ik heb nochtans heel de weg naar het zuiden 135 op GPS gereden (tenzij de stukken met beperking tot 110). Dat gaat goed vooruit. Het valt inderdaad wel op dat je véél meer dan vroeger, heel wat auto's inhaalt aan die snelheid.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWas het niet zo dat de ondergrond te nat was om de asfalt te leggen?
Dacht dat ik daar iets over gelezen had in de krant.
Vandaag zat ik op de Naamsesteenweg (N80) zat er een traktor voor mij terwijl die tijdens de werken daar niet mogen komen, er staan namelijk duidelijk borden dat het verboden is voor traktoren!!
Als de aannemer die ze in de hand genomen hebben niet bekwaam genoeg is om die weg te maken met een beetje vocht vrees ik voor de kwaliteit.
Ten andere, als 't 2-3 weken geleden nog te nat was om die asfalt te leggen hoeven ze't nooit meer te doen.
Die traktoren doen juist wat ze willen. Er zijn overal sowieso genoeg achterbaantjes en parallelweggetjes die ze kunnen gebruiken maar't moet altijd via de hoofdwegen gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
gek dat we dat hier niet zien want regels blijven zelfde, wel al LV platen gezien maar nooit op zo dikke bakken.
maar nu is die auto dus wel officieel geimporteerd in letland, dus als hij een andere wilt moet hij hem 'exporteren' naar frankrijk terug of als hij nieuwe koopt altijd het verhaaltje opnieuw doen. nuja voor het volk dat 5000 wilt betalen zal dat laatste van zijn zorgen zijn.
en erg legaal is het ook niet om nu enkel in frankrijk te rijden met lv platen, na een aantal maanden moet je hem er normaal registeren
en nog iets, zijn rijbewijs blijft wel frans toch? waarom kan je als je frans rijbewijs aan limiet zit, niet gewoon nieuw rijbewijs halen in ander land, dat doen veel duitsers ook in tsjechie. veel goedkoper en als je dat uit land haalt zonder puntensysteem kan je toch enkel boetes krijgen?
Comment
Comment