Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
    Gisteren stond ik aan het kruispunt van de Miko (voor de mensen die bekend zijn in deze streek) te wachten om de ring van Turnhout op te draaien. Het was nogal redelijk druk waardoor het verkeer dat van rechts kwam en linksaf wilde 'vast' stond. Op het moment dat de eerste auto kon doorrijden werd het voor ons groen, maar aangezien er in het midden van het kruispunt nog een stuk of 3-4 auto's stonden bleef ik gewoon wachten net zoals de auto naast mij (die rechtdoor wouw), natuurlijk na nog geen 2 seconden beginnen ze achter ons gelijk zotten te claxonneren.
    Ik weet eerlijk gezegd niet wat in zo'n situatie het beste is, maar mij lijkt het logisch dat je gewoon blijft wachten tot het kruispunt vrij is, groen of niet...
    Enige juiste beslissing. Als ze achter mij claxonneren durfde ik vroeger al wel eens uitstappen en een beweging maken met mijn twee handpalmen naast mijn hoofd = oogkleppen. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Deze morgend bijna een platte camionet gezien door een vrachtwagen met zware lading (uitzonderlijk vervoer) die voorrang van rechts negeerde.
      Daarna zat ik achter die vrachtwagen, en deze had geen bord "uitzonderlijk vervoer", geen zwaailichten achteraan en geen nummerplaat op de oplegger

Vanavond toen ik terug kwam van het werk stond er een traktor met aanhanger van zo een firma die de bermen maaien (uiteraard Nederlanders) stil op de weg, de bestuurder was met een dikke stok op de darm van het maaimachien aan het kloppen.
      Maar die stond daar echt wel op een slechte (gevaarlijke) plaats, ik heb hem net kunnen passeren, maar de vrachtwagen die ik iets later zag is daar zeker niet langs door geraakt.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Gisteren stond ik aan het kruispunt van de Miko (voor de mensen die bekend zijn in deze streek) te wachten om de ring van Turnhout op te draaien. Het was nogal redelijk druk waardoor het verkeer dat van rechts kwam en linksaf wilde 'vast' stond. Op het moment dat de eerste auto kon doorrijden werd het voor ons groen, maar aangezien er in het midden van het kruispunt nog een stuk of 3-4 auto's stonden bleef ik gewoon wachten net zoals de auto naast mij (die rechtdoor wouw), natuurlijk na nog geen 2 seconden beginnen ze achter ons gelijk zotten te claxonneren.
        Ik weet eerlijk gezegd niet wat in zo'n situatie het beste is, maar mij lijkt het logisch dat je gewoon blijft wachten tot het kruispunt vrij is, groen of niet...

Gewoon blijven staan, 't is niet omdat de rest van die hersenloze mongolen vindt dat gij het kruispunt moet blokkeren, dat ge dat daadwerkelijk ook moet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
          Gewoon blijven staan, 't is niet omdat de rest van die hersenloze mongolen vindt dat gij het kruispunt moet blokkeren, dat ge dat daadwerkelijk ook moet doen.
          Doe ik ook altijd. Vorige keer dacht Mustafa met de witte camionet het op te lossen. Van achter mij over het fietspad voor mij invoegen. Resultaat kruispunt weer toe. Wat een idioot

Comment

• sommige mensen snap ik toch niet... stond er rond 22u langs de E40 iemand op de pechstrook met de 4 pinkers aan, begint die wel niet plots met nog steeds gewoon de 4 pinkers aan aan een slakkegang de wissel te maken naar de rechter rijstrook? ik was nog amper 50m er van en ging 130km/h... 4 pinkers af en naar links pinken is toch het minste dat je kan doen als je niet dood wil gaan
            lets have some more member berries

Comment

• Mongolen[1] die invoegen[2] over de witte lijn of de gearceerde strook. Bv. oprit E19->R0 en oprit A12->R0. Rijd tot het einde aub, en rits daar: vertraag naar dezelfde snelheid als de rest van het verkeer dat daar al rijdt, zet dan vroeg genoeg uw pinker op, en houd afstand. En als er twee vakken op de invoegstrook zijn zoals A12->R0, blijft altijd zo rechts mogelijk, zoals je tenslotte te allen tijde moet doen…

Daaraan gerelateerd: mensen die zich dermate aan het bovenste ergeren, dat ze die opritten oprijden van op de R0 en dan terug invoegen op het einde van de oprit: dat is er over. Gisteren heb ik een camion van Aqua Service aan een slakkengangske zien doen… klein beetje gevaarlijk.

[1] Hiermee bedoel ik in het algemeen "mensen met een mentale retardatie", want ik ben er zeker van dat de gemiddelde mens met het syndroom van Down beter kan invoegen dan die gasten.
              [2] In de meeste gevallen: er zich tussen smijten zonder pinker, en dan gelijk een hoender zonder kop naar het linkervak gaan.
              Last edited by Seth; 19/09/2014, 10:45.
              2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

Beste is inderdaad te wachten, want het heeft geen zin om midden dat kruispunt te gaan staan, en daarmee de tegenrichting te blokkeren als die groen heeft.

Maar het is inderdaad niet makkelijk, ge voelt de hete adem van de chauffeurs achter u.

Comment

• Tot mijn verbazing vaststellen dat er brede parkeerplaatsen zijn (aan een ziekenhuis). Positief!
                  Ik parkeer mijn wagen naast een andere auto. Zeker 80 cm tussen mijn auto en de andere. Ook positief!
                  Bezoekje doen in het ziekenhuis.
                  Na het bezoek aan de auto komen en zien dat er een 'veeg' in de bumper zit (15 cm lang, 1 cm breed). NEGATIEF!!

Misschien moeten ze toch eens nadenken om de rij- en parkeervaardigheid om de x-aantal jaar te testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
                    Mongolen[1] die invoegen[2] over de witte lijn of de gearceerde strook. Bv. oprit E19->R0 en oprit A12->R0. Rijd tot het einde aub, en rits daar: vertraag naar dezelfde snelheid als de rest van het verkeer dat daar al rijdt, zet dan vroeg genoeg uw pinker op, en houd afstand. En als er twee vakken op de invoegstrook zijn zoals A12->R0, blijft altijd zo rechts mogelijk, zoals je tenslotte te allen tijde moet doen…

Daaraan gerelateerd: mensen die zich dermate aan het bovenste ergeren, dat ze die opritten oprijden van op de R0 en dan terug invoegen op het einde van de oprit: dat is er over. Gisteren heb ik een camion van Aqua Service aan een slakkengangske zien doen… klein beetje gevaarlijk.

[1] Hiermee bedoel ik in het algemeen "mensen met een mentale retardatie", want ik ben er zeker van dat de gemiddelde mens met het syndroom van Down beter kan invoegen dan die gasten.
                    [2] In de meeste gevallen: er zich tussen smijten zonder pinker, en dan gelijk een hoender zonder kop naar het linkervak gaan.
                    Voor een klant van ons moet ik tegenwoordig 2x per maand leveren bij een mongooltjeskwekerij. Is een dorpje op het platteland, volledig bevolkt door mongooltjes en hun begeleiders. Ik kan met zekerheid zeggen dat mongolen meer verstand hebben in het verkeer dan de gemiddelde "normale" verkeersdeelnemer.

Comment

• drillen helpt bij iedereen, en regels naleven geeft een goei gevoel

Comment

• Ernet van Gent naar Zaventem, heb de tel bijgehouden hoeveel ik er rechts op mijn gemak voorbijgereden ben. 67. Dus gemiddeld ongeveer 1 per km.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• proficiat, je komt vast nog in de boeken

Comment

• Guiness book of records!
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              proficiat, je komt vast nog in de boeken

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                              Ernet van Gent naar Zaventem, heb de tel bijgehouden hoeveel ik er rechts op mijn gemak voorbijgereden ben. 67. Dus gemiddeld ongeveer 1 per km.
                              Ik begin daar niet meer aan, dan heb je van die klootzakken die versnellen en kan je jezelf nog klem rijden. Gewoon links voorbij en desnoods even pharen als het te lang duurt, al lijkt dat pharen wel effectiever te zijn als het al wat donker is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten

Ik begin daar niet meer aan, dan heb je van die klootzakken die versnellen en kan je jezelf nog klem rijden. Gewoon links voorbij en desnoods even pharen als het te lang duurt, al lijkt dat pharen wel effectiever te zijn als het al wat donker is
                                Middenvakkers die versnellen als ik ze inhaal worden gewoon gecoupeerd ze, ik verdoe er geen tijd meer mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                  Tot mijn verbazing vaststellen dat er brede parkeerplaatsen zijn (aan een ziekenhuis). Positief!
                                  Ik parkeer mijn wagen naast een andere auto. Zeker 80 cm tussen mijn auto en de andere. Ook positief!
                                  Bezoekje doen in het ziekenhuis.
                                  Na het bezoek aan de auto komen en zien dat er een 'veeg' in de bumper zit (15 cm lang, 1 cm breed). NEGATIEF!!

Misschien moeten ze toch eens nadenken om de rij- en parkeervaardigheid om de x-aantal jaar te testen.
                                  Oma met de rollator of rolstoel hé man. Daarom is dat zo breed. Of een verse mama met de babyfix aan de arm.

Comment

• Gisteren op weg naar het werk, eerst lichten aan werken.
                                    Waarom moeten die altijd al beginnen midden in de ochtendspits, dat ze toch ietsje later beginnen.
                                    Dan tot drie maal een debiel, die van rechts kwam op een plaats waar die geen voorrang had en toch voor mij in rijd.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Gisteren op weg naar het werk, eerst lichten aan werken.
                                      Waarom moeten die altijd al beginnen midden in de ochtendspits, dat ze toch ietsje later beginnen.
                                      Dan tot drie maal een debiel, die van rechts kwam op een plaats waar die geen voorrang had en toch voor mij in rijd.
                                      Omdat de werken anders een week langer zouden duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Omdat de werken anders een week langer zouden duren.

De werken waren 's avonds al afgelopen!
                                        Last edited by knight-rider; 20/09/2014, 21:44.

Comment

• Als er een rond punt is, nog redelijk breed dat je eigenlijk een tweevaksrondpunt mag noemen maar er geen stippellijntjes is.. is het dan een eéénvak of 2?

Comment

Working...
                                          X