Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vitus
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Dit;



    BRON

    Een klein kind weet dat als je een drukke autostrade hebt van 25 kilometer, en je legt over 10 kilometer een extra rijstrook aan, dat je dan de bottleneck gewoon 10 kilometer aan het opschuiven bent...

    1. We hebben de zomervakantie 2013 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze het stuk tussen de E40 en tot voorbij Leuven aan het werken waren.

    2. We hebben de zomervakantie 2014 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze 1 stukje niet hadden kunnen doen in 2013, de brug in Winksele.

    3. Nu gaan ze blijkbaar "over enkele jaren" een spitsstrook aanleggen van de E40 tot voorbij Leuven. Dus wéér een zomervakantie in de shit.

    Kunnen ze dat nu echt niet in 1 keer doen? Desnoods een beetje vroeger beginnen in Juni en eindigen in September? Moeten we nu echt elke vakantieperiode, als het eindelijk weer een beetje "leefbaar" is om de E314 naar Brussel te nemen, in de miserie zitten?

    Vanaf de E40 tot in Leuven hebben ze "weefstroken" gemaakt over +/- 75% van de afstand (die niemand uit Leuven gebruikt, ze vlammen nog altijd gewoon van de oprit over de weefstrook naar het 1ste vak...)

    Geef mij 1 pot verf en zet die weg eens af voor een lang weekend, ik zal aan het begin van de pechstrook/weefstrook op de grond kalken "SPITSSTROOK VAN 1430-1800", hang er zo'n dynamisch bord boven met een groene pijl en klaar.
    Wat is het probleem eigenlijk?

    Ja, je hebt moeten wachten tijdens die vakanties, en wat dan nog, je bent heus niet de enige. Als je wil dat men verbeteringen aanbrengt, dan vergt dit aanpassingen aan het wegennet, wat nu eenmaal hinder meebrengt. Ik ben blij dat er de afgelopen jaren op de E17/E40 al die wegenwerken zijn geweest, het wegdek is er serieus verbeterd.

    De spitsstrook tussen Leuven en Brussel is onontkenbaar een serieus succes omdat het de files enorm verminderd heeft, wat een mooi voordeel heeft opgeleverd voor wie in Leuven en omstreken moet zijn.

    Als gevolg van vlotter verkeer dient zich uiteraard een nieuw probleem aan, namelijk de verschuiving van de fileproblematiek naar een nieuwe bottleneck, meerbepaald de aansluiting op de E314.

    De weefstroken aldaar zijn niet geheel onverwacht geen succes, om de eenvoudige reden dat ze niet doorlopen maar aan iedere oprit weer stoppen. Beetje halfslachtige oplossing, maar hoeft geen verloren kost te zijn.

    Want zodra men daar volwaardige spitsstroken van maakt, wat uiteraard een veel drastischere ingreep vereist, is ook dat probleem opgelost. Dat men daar geen geld meer voor heeft en men dit pas in 2016 is spijtig, maar niet verrassend, want ook op andere domeinen is het geld op.

    Maar dan ga je wel weer een zomervakantie moeten aanschuiven hé, dan kan je hier nog eens over sakkeren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Al een paar keer kerel gezien met nieuwe 3 reeks (F30) met dubbele chroom uitlaat en type aanduiding 330d.

    Vooraan zijn z'n nieren met chroom omlijst maar de spijltjes zijn gewoon zwart. Nochtans waren die bij mijn 330d ook chroom. Want dat duidt nu eenmaal op een 6 cilinder dacht ik.

    Wat moet een mens daar nu van denken

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Van die onnozele weefstroken hadden ze inderdaad gewoon beter een derde rijvak gemaakt. Nu rijdt er nauwelijks iemand op. En de resultaten zijn ook gekleurd door de werken op dat traject.

    Leave a comment:


  • TooTall
    replied
    Dit;

    Spitsstrook E40 Brussel-Leuven veroorzaakt langere files op E314

    Een jaar na het invoeren van de spitsstrook op de E40 tussen Brussel en Leuven is de evaluatie gemengd. Het verkeer tussen Brussel en Leuven verloopt vlotter, maar aansluitend op de E314 zijn er langere files, meldt vrt-zender Radio2.
    Al een jaar lang mogen chauffeurs tijdens de avondspits de pechstrook tussen Brussel en Leuven gebruiken, zodat het verkeer vlotter kan doorstromen maar dat veroorzaakt dan weer problemen op de E314.

    Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen die problemen pas verdwijnen als de tweede spitsstrook tussen Leuven en Holsbeek er komt maar dat zal pas over enkele jaren zijn.
    BRON

    Een klein kind weet dat als je een drukke autostrade hebt van 25 kilometer, en je legt over 10 kilometer een extra rijstrook aan, dat je dan de bottleneck gewoon 10 kilometer aan het opschuiven bent...

    1. We hebben de zomervakantie 2013 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze het stuk tussen de E40 en tot voorbij Leuven aan het werken waren.

    2. We hebben de zomervakantie 2014 in de miserie gezeten op de E314 in Leuven omdat ze 1 stukje niet hadden kunnen doen in 2013, de brug in Winksele.

    3. Nu gaan ze blijkbaar "over enkele jaren" een spitsstrook aanleggen van de E40 tot voorbij Leuven. Dus wéér een zomervakantie in de shit.

    Kunnen ze dat nu echt niet in 1 keer doen? Desnoods een beetje vroeger beginnen in Juni en eindigen in September? Moeten we nu echt elke vakantieperiode, als het eindelijk weer een beetje "leefbaar" is om de E314 naar Brussel te nemen, in de miserie zitten?

    Vanaf de E40 tot in Leuven hebben ze "weefstroken" gemaakt over +/- 75% van de afstand (die niemand uit Leuven gebruikt, ze vlammen nog altijd gewoon van de oprit over de weefstrook naar het 1ste vak...)

    Geef mij 1 pot verf en zet die weg eens af voor een lang weekend, ik zal aan het begin van de pechstrook/weefstrook op de grond kalken "SPITSSTROOK VAN 1430-1800", hang er zo'n dynamisch bord boven met een groene pijl en klaar.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Als ik zo een straat moet oprijden en ik moet links en dan komt er zo een blonde snol met haar oversized range naast me staan zodat ik helemaal niets meer zie. Dat is irritant.
    Ja, heb ik ook soms last van (en het is niet altijd een blonde snol).
    Ook soms pipo's met hun motorfiets, dan zie je ook niks meer.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
    auto's worden steeds breder, heeft niemand door dat als we allemaal te breed gaan we de straten moeten verbreden of niemand kan nog door?!

    enfin, tot zover mijn gezaag vandaag
    Op de meeste wegen is er bij de rijvakken nog wel wat overschot, maar de parkeerplaatsen zijn nu al vaak te klein.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Daarom dat ik ook graag hoog zit
    Parkingplaatsen, die zouden ze breder moeten maken. Niet alleen op parkings, maar ook op straat. Gebeurt dikwijls dat mijn auto er niet in past. En qua lengte is het dikwijls ook maar juist gepast.
    Gevolg is dat ik altijd op zoek ga naar een 'veilig' plaatsje. Anders heb je binnen de kortste keer blutsjes in je deuren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Als ik zo een straat moet oprijden en ik moet links en dan komt er zo een blonde snol met haar oversized range naast me staan zodat ik helemaal niets meer zie. Dat is irritant.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    auto's worden steeds breder, heeft niemand door dat als we allemaal te breed gaan we de straten moeten verbreden of niemand kan nog door?!

    enfin, tot zover mijn gezaag vandaag

    Leave a comment:


  • Doa
    replied
    al die klote wannebe SUV gedrochten... worden die stock geleverd met koplampen die te hoog ingesteld staan ofzo?
    een vrachtwagen verblind je niet maar telkens je zo'n onding ziet die te hoog op zijn wielen staat verblinden die je.
    tzal leuk worden eens die naar hun eerste keuring moeten

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan...
    Ik zeg nergens dat jij te mottig bent om opzij te gaan, en ik zeg ook duidelijk dat ik de situatie ter plekke niet ken. Ik zeg enkel dat op andere plaatsen met versmalde rijstroken die - alleszins als het over de rechter rijstrook gaat - voldoende breed zijn voor vrachtwagens, er collega's van je zijn die dan liever lui in het midden gaan rijden.

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan... Als je met een vrachtwagen niet met je linkerwielen op de stippellijn rijdt, zit je op letterlijk 5cm van de vangrail met je rechterkant. Dat is me veel te gevaarlijk, met wielen op de lijn heb je nog altijd maar 20cm en dat is ook niet zo heel veel hoor. En ik weiger om schade te rijden omdat er een of andere debiel voorbij wil waar het niet kan.
    De versmalde stroken in Duitsland zijn dan ook aangepast, rechts 3m, links het overschot. Vrachtwagens kunnen daar dus altijd makkelijk door, dat stuk op de E34 is gewoon veel te smal.
    Zo te zien kent Rayder dat stukje wel, en hij gaat het vast kunnen beamen wat ik vertel.
    Inderdaad zijn die daar veel te smal voor vrachtwagens. Een tweetal weken geleden daar ook eens geweest en er moet niet veel gebeuren om brokken te rijden. Wel schandelijk ook door de lengte van de werken. Dat kon niet anders dan kiloooooometers aan een stuk tegen 70 te puffen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan... Als je met een vrachtwagen niet met je linkerwielen op de stippellijn rijdt, zit je op letterlijk 5cm van de vangrail met je rechterkant. Dat is me veel te gevaarlijk, met wielen op de lijn heb je nog altijd maar 20cm en dat is ook niet zo heel veel hoor. En ik weiger om schade te rijden omdat er een of andere debiel voorbij wil waar het niet kan.
    De versmalde stroken in Duitsland zijn dan ook aangepast, rechts 3m, links het overschot. Vrachtwagens kunnen daar dus altijd makkelijk door, dat stuk op de E34 is gewoon veel te smal.
    Zo te zien kent Rayder dat stukje wel, en hij gaat het vast kunnen beamen wat ik vertel.
    Yeps veel te smal, vandaar dat ik daar het rechterdeel van de snelweg verken tussen de vrachtwagens. Afgezien van een Franse gek moet ik bekennen dat de camioneurs veel rustiger blijven dan de rest van het verkeer. In Duitsland heb ik een paar jaar terug ook van die smalle wegenwerken gehad, ik dacht dat ze het vandaar overgenomen hadden.
    Last edited by ; 29/08/2014, 21:33. Reden: Taal

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Gisteren nog achter een recente Kangoo gehangen waar maar 1 stoplicht van werkte (de rechter, linkse en middelste deed niks). Wou die vrouw er attent op maken maar reed de andere richting uit. En achtervolgen is ook een beetje raar . Maar valt mij toch op dat er veel zo rondrijden met 1 of meerdere achterlichten die niet werken.
    Ik zie dat ook veel tegenwoordig, meestal dat enkel het derde remlicht nog werkt. (Eigenlijk nog een geluk dat ze dan nog een derde remlicht hebben)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik ken het stuk niet maar ik ga ervan uit dat, als een professioneel chauffeur dit zegt, dat het waar is...Iemand die elke dag met een camion rijdt zal wel weten wat kan en wat niet. Het is ten slotte zijn beroep.

    Leave a comment:


  • |) ][ |V| ][
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik ken nu niet de situatie op de E34, maar ik heb zelfs in Duitsland en Nederland nog geen versmalde rechter rijstroken tegen gekomen die smaller waren dan een trekker-oplegger-combinatie (behalve natuurlijk als er uitzonderlijk transport op staat). Meestal is de vrachtwagenchauffeur gewoon te mottig om op zijn rijstrook te blijven en gaat ie in het midden rijden...

    Nu, met een camionette + caravan gaan pitsen op de linker rijstrook is natuurlijk vragen voor problemen.
    Misschien moet je er eens naartoe rijden dan voor je er van uit gaat dat ik te mottig ben om op zij te gaan... Als je met een vrachtwagen niet met je linkerwielen op de stippellijn rijdt, zit je op letterlijk 5cm van de vangrail met je rechterkant. Dat is me veel te gevaarlijk, met wielen op de lijn heb je nog altijd maar 20cm en dat is ook niet zo heel veel hoor. En ik weiger om schade te rijden omdat er een of andere debiel voorbij wil waar het niet kan.
    De versmalde stroken in Duitsland zijn dan ook aangepast, rechts 3m, links het overschot. Vrachtwagens kunnen daar dus altijd makkelijk door, dat stuk op de E34 is gewoon veel te smal.
    Zo te zien kent Rayder dat stukje wel, en hij gaat het vast kunnen beamen wat ik vertel.

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    grote ergernis vandaag (ik had het voornemen ik ga vandaag mij aan de snelheidslimiet houden) met als gevolg dat ze komen bumperkleven, precies of je daardoor sneller gaat rijden, integendeel zelf.

    Ik heb het hier niet over de situatie dat je onnodig links gaat rijden op de autostrade he.. Maar gewoon zone 50/70. Steek dan voorbij he.

    Begrijp ook niet wat het nut is van 10 meter achter uw voorligger te gaan rijden.

    het enige dat je bereikt is dat uw voorligger zijn remmen is gaat testen Niet doen dus

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Ik heb vandaag nog eens een keer op de snelweg gezeten. Ik voelde mij wat eenzaam op het rechtervak. Blijkbaar moet er links iets leuker aan de gang zijn dat ze daar allemaal rijden. En lekker dicht tegen elkaar. Zag er wel knus uit. Dan begint er ook nog een leuk spelletje. "Stamp eens op uw rem omdat je te dicht op je voorligger zit". En iedereen dat er achter hangt doet gezellig mee! Samen de gemiddelde snelheid zo naar beneden trekken.
    In de spits ben je beter af tussen de camions en cruise control op 90.

    Linkse rijvak is dan een hel want als je niet dicht genoeg op je voorligger rijdt komen ze allemaal rechts voorbij en voegen ze voor U in, terwijl je daar geen fluit mee opschiet.

    Door zo dicht op elkaar te rijden wordt de snelheid serieus naar beneden gehaald. Constant remmen terug gas...

    Moest elke auto voorzien zijn van actieve cruise control en verplicht gebruik tijdens de spits het zou nogal wat beter zijn mijn gedacht.

    Leave a comment:


  • platten tuub
    replied
    Ik heb vandaag nog eens een keer op de snelweg gezeten. Ik voelde mij wat eenzaam op het rechtervak. Blijkbaar moet er links iets leuker aan de gang zijn dat ze daar allemaal rijden. En lekker dicht tegen elkaar. Zag er wel knus uit. Dan begint er ook nog een leuk spelletje. "Stamp eens op uw rem omdat je te dicht op je voorligger zit". En iedereen dat er achter hangt doet gezellig mee! Samen de gemiddelde snelheid zo naar beneden trekken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    ik ben breder dan rechterrijstrook
    Ik ken nu niet de situatie op de E34, maar ik heb zelfs in Duitsland en Nederland nog geen versmalde rechter rijstroken tegen gekomen die smaller waren dan een trekker-oplegger-combinatie (behalve natuurlijk als er uitzonderlijk transport op staat). Meestal is de vrachtwagenchauffeur gewoon te mottig om op zijn rijstrook te blijven en gaat ie in het midden rijden...

    Nu, met een camionette + caravan gaan pitsen op de linker rijstrook is natuurlijk vragen voor problemen.

    Leave a comment:

Working...
X