Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Zich aan de snelheid houden is ook een oplossing.
    uiteraard, of coyote.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

en nog iets, zijn rijbewijs blijft wel frans toch? waarom kan je als je frans rijbewijs aan limiet zit, niet gewoon nieuw rijbewijs halen in ander land, dat doen veel duitsers ook in tsjechie. veel goedkoper en als je dat uit land haalt zonder puntensysteem kan je toch enkel boetes krijgen?
      Meen mij te herinneren dat de chauffeur "werknemer" is met een "bedrijfsvoertuig" en dat de boetes via het bedrijf gaan. (waar ze dus nooit aankomen)
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Meen mij te herinneren dat de chauffeur "werknemer" is met een "bedrijfsvoertuig" en dat de boetes via het bedrijf gaan. (waar ze dus nooit aankomen)
        inderdaad, maar als hij nu gewoon een buitenlands rijbewijs heeft krijgt hij wel de boetes maar toch geen punten er vanaf? het gaat hem niet om het geld (hij legt er ook 5000 euro voor neer) maar zoals hij zelf zegt om de punten want hij is bijna zijn rijbewijs kwijt (nog 6 punten) en heeft de wagen echt nodig voor het werk, dus... nuja, mooi meegenomen natuurlijk hij nu die boetes niet moet betalen. daar hebben we de EU voor natuurlijk :-).

eerst leek het mij gigantisch veel geld maar 5000 euro valt eigenlijk nog mee, dat vervoer alleen kost al paar duizend euro, ginder inschrijven, dat fake bedrijfke zal ook niet gratis zijn, die snob in frankrijk dan nog :-), etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
          Over het rechts 'inhalen' van middenvaksrijders, ik weet niet of het legaal is...
          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Je bent 21 jaar en hebt het rijbewijs bij een zak chips gekregen ofwa?
          Als je dat nu al vergeten bent, dat belooft voor later.
          Lees eerst eens alles voor je zo'n dingen zegt he..
          Ja ik ben 21 en ik ken de verkeersregels HEEL goed
          Ben jij zo iemand die denkt dat zijn rijskills/theoriekennis van nature uit rechtlijnig omhoog gaan met zijn leeftijd dan?

Er was iemand die zich het volgende afvroeg:

Stel je voor dat je op het rechtervak rijdt en voor je rijdt een hardnekkige middenvaksrijder. Jij hebt geen zin om helemaal naar links te gaan en terug naar rechts om hem in te halen maar blijft gewoon je snelheid aanhouden en gaat hem rechts voorbij. Op deze manier ben je nooit van je rijstrook uitgeweken. We vroegen ons gewoon af of dit dan ook effectief als 'inhalen' kan worden aanzien.

Ik denk van wel, maar had het graag nog van iemand anders gehoord.
          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
          1984 BMW E28 520i
          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Lees eerst eens alles voor je zo'n dingen zegt he..
            Ja ik ben 21 en ik ken de verkeersregels HEEL goed
            Ben jij zo iemand die denkt dat zijn rijskills/theoriekennis van nature uit rechtlijnig omhoog gaan met zijn leeftijd dan?

Er was iemand die zich het volgende afvroeg:

Stel je voor dat je op het rechtervak rijdt en voor je rijdt een hardnekkige middenvaksrijder. Jij hebt geen zin om helemaal naar links te gaan en terug naar rechts om hem in te halen maar blijft gewoon je snelheid aanhouden en gaat hem rechts voorbij. Op deze manier ben je nooit van je rijstrook uitgeweken. We vroegen ons gewoon af of dit dan ook effectief als 'inhalen' kan worden aanzien.

Ik denk van wel, maar had het graag nog van iemand anders gehoord.
            Ik ben daar al voor beboet geweest, dus het zal wel niet mogen, hoewel ik jouw argumentatie beter vind dan die van de wetgever.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Ik ben daar al voor beboet geweest, dus het zal wel niet mogen, hoewel ik jouw argumentatie beter vind dan die van de wetgever.
              Ik dacht altijd dat je gewoon langs gelijk welke kant op de autostrade mocht voorbijsteken?!

Comment

• en uiteindelijk zal je toch wel eens op dat middenrijvak terecht komen als je de volgende wil inhalen. Of de snelweg is kilometerslang leeg tot jij de afrit neemt.
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Ik dacht altijd dat je gewoon langs gelijk welke kant op de autostrade mocht voorbijsteken?!
                  Welke wet zou dat dan zijn?

Comment

Helemaal niet zelfs, bij het ouder worden vergeet je veel details uit het verkeersreglement... 't zijn de jongere knapen zoals jij die de regels beter kennen.
                    Hoewel ik uw redenering perfect volg -want dat heb ik ook al wel eens gedaan-, weet ik dat het verboden is. In de rangorde der overtredingen, maak je daarmee de grootste overtreding. Maar ik begrijp perfect wat je bedoelt. Zou ook veel liever een "drive your lane"-principe zien, zoals in de VS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Helemaal niet zelfs, bij het ouder worden vergeet je veel details uit het verkeersreglement... 't zijn de jongere knapen zoals jij die de regels beter kennen.
                      Hoewel ik uw redenering perfect volg -want dat heb ik ook al wel eens gedaan-, weet ik dat het verboden is. In de rangorde der overtredingen, maak je daarmee de grootste overtreding. Maar ik begrijp perfect wat je bedoelt. Zou ook veel liever een "drive your lane"-principe zien, zoals in de VS.
                      waarom? wat is er zo moeilijk of ambetant aan rechts rijden?

Comment

• Als drive your lane ooit doorkomt rij ik me de camion gewoon constant links, om aan te tonen hoe slecht dat systeem is.
                        Europa is niet de VS, hoewel velen precies denken dat de VS op elk gebied het beste idee heeft.

Comment

• En als ge het opzoekt, bestaat keep your lane niet, maar zitten ze daar gewoon met nog meer middenvaks en linksrijders van hier, maar doen de flikken er niets aan. Keep your lane invoeren zou dus een unicum zijn, aangezien het nergens bestaat!

Comment

• Het fileprobleem is deels te verklaren door middenvakrijders en linksplakkers.
                            En het rare is, als je aan een wegversmalling komt waar de linkerrijstrook of rechterrijstrook wegvalt, dan zijn het diezelfde linksplakkers die zo snel mogelijk op de overblijvende stro(o)k(en) gaan rijden en je zelfs moedwillig blokkeren wanneer jij de eindigende rijstrook tot het einde berijdt.
                            België (en vooral Vlaanderen) heeft nu eenmaal een druk wegennet zodat meer controle op verkeersremmend rijgedrag nodig is.

Comment

Natuurlijk, ook via de pechstrook kan je er voorbij.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Als drive your lane ooit doorkomt rij ik me de camion gewoon constant links, om aan te tonen hoe slecht dat systeem is.
                                Europa is niet de VS, hoewel velen precies denken dat de VS op elk gebied het beste idee heeft.
                                Veel van uw collega's doen dit reeds hoor,meermaals ondervonden op de antwerpse ring,1 woord voor:idioten...

Comment

• Of gelijk gisteren op de E34 een invasie van kamions door de E40-file waarbij de 89,9 rijders zonder schroom de 89,1 rijders beginnen inhalen. Dat je dan in een personenwagen aan 140 achterop komt is geen reden om efkes te wachten. Neen, pinker op en hop weg zijn ze naar links en ge kunt maar zien dat je op dit moment aandachtig genoeg bent en je remmen in topcondititie zijn of je hangt erin (een half uur nadat we gepasseerd waren hing er in Lembeke effectief ene in...)
                                  2.0 JTDm

Comment

holy fuck, te zot gewoon zo gebruik maken van die regels.
                                    gek dat we dat hier niet zien want regels blijven zelfde, wel al LV platen gezien maar nooit op zo dikke bakken.

maar nu is die auto dus wel officieel geimporteerd in letland, dus als hij een andere wilt moet hij hem 'exporteren' naar frankrijk terug of als hij nieuwe koopt altijd het verhaaltje opnieuw doen. nuja voor het volk dat 5000 wilt betalen zal dat laatste van zijn zorgen zijn.

en erg legaal is het ook niet om nu enkel in frankrijk te rijden met lv platen, na een aantal maanden moet je hem er normaal registeren

en nog iets, zijn rijbewijs blijft wel frans toch? waarom kan je als je frans rijbewijs aan limiet zit, niet gewoon nieuw rijbewijs halen in ander land, dat doen veel duitsers ook in tsjechie. veel goedkoper en als je dat uit land haalt zonder puntensysteem kan je toch enkel boetes krijgen?
                                    Als je in Frankrijk als natuurlijk persoon ingeschreven staat moet je een Frans rijbewijs hebben. Dat is overal in de EU hetzelfde. Internationale rijbewijzen zijn enkel geldig buiten je eigen land.
                                    Wat wel verschilt is dat je in Frankrijk blijkbaar wel met een buitenlandse plaat mag rijden (auto staat op naam van die Letse firma). In België kan dat niet.
                                    Dat zegt die kerel ook in de reportage. Je kunt nog altijd langs de kant gezet worden voor zware overtredingen maar onnozele flitsboetes ga je nooit meer krijgen op die manier.
                                    Anderzijds voor 5000 kun je al heel wat boetes betalen...
                                    2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                      waarom? wat is er zo moeilijk of ambetant aan rechts rijden?
                                      Dat systeem is maar zo goed als z'n zwakste schakel, namelijk dat veel mensen het rechtervak niet gebruiken... niet goed snelheden kunnen inschatten van zichzelf en aankomend verkeer, zodoende telkens moeite hebben om van vak te wisselen. Als iemand daar werkelijk problemen mee heeft, dan zal het veranderen van rijvak telkens een potentieel gevaarlijk manoeuvre zijn. Kies zelf dan maar wat je prefereert, een systeem waarbij het toegelaten is om langs rechts voorbij te gaan, of een systeem waarbij het nooit kan (tenzij bij file).
                                      Malle vrachtwagenbestuurders aan 90km moeten uiteraard verplicht naar het rechtervak.

Voor mij is dat geen must éh jongens, het probleem van de middenvakrijders kan je ook oplossen door één rijvak extra aan te leggen.

Comment

dit meen je toch niet eh?
                                        enkel bij filerijden mag je gewoon je lijn behouden, maar dat heeft dan niets meer te maken met autostrade, maar gewoon met het concept file. in dat geval mag het ook elders
                                        Last edited by ; 09/08/2013, 16:24.

Comment

uiteraard, of coyote.
                                          Coyote is voor watjes.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X